در این مقاله از سایت دکتر چک به 12 ایده غیر فعال جهت کسب درآمد دوم برای روانشناسان اشاره می کنیم.

رفع ادعا: برخی از ایده های ذکر شده تماما “غیرفعال” نیستند و به زمان و انرژی زیادی، علی الخصوص در زمان شروع به کار، نیاز دارند. توصیه می کنیم که به هر کدام از ایده ها توجه کنید زیرا هر کدام را می توان به کسب و کارهای بزرگی تبدیل کرد که در نتیجه آن ها می توان یک برند تجاری جدید در صنعت سلامت روانی ایجاد کرد.

درآمد دوم برای روانشناسان

1. فروش کتاب الکترونیکی

تمام مهارت و دانش خود در حوزه روانشناسی را در قالب یک کتاب الکترونیکی درآورده و به فروش برسانید. این کتاب می تواند عناوین مختلفی داشته باشد؛ از چگونگی مقابله با حمله ناشی از اضطراب گرفته تا بهبود روابط با همسر و غلبه بر ترس و اضطراب هنگام صحبت کردن در جمع.

نیازی نیست که حجم و تعداد صفحات کتاب زیاد باشد بلکه باید به اندازه ای جامع و کامل باشد که در آن به مشکلاتی که قصد درمان شان را دارید، اشاره شده باشد. اکنون کتاب الکترونیکی را در وب سایت خود یا در سایت آمازون به فروش برسانید.

2. راه اندازی بلاگ

یکی دیگر از کارهایی که به عنوان متخصص روانشناسی می توانید انجام دهید، راه اندازی یک بلاگ در زمینه سلامت روانی می باشد. در بلاگ موضوعات و عناوین مورد علاقه خود را پوشش دهید. شروع این ایده کمی زمان بر است اما اگر هر هفته تنها چندین ساعت به این کار اختصاص دهید، تعداد دنبال کنندگان تان افزایش خواهد یافت.

پس از این که تعداد دنبال کنندگان بلاگ افزایش یافت، با افراد مورد اعتماد خود که محصولاتی در زمینه سلامت روانی به فروش می رسانند (به طور مثال، محصولات مرتبط با این حوزه، کتاب، ابزار و منابع آنلاین، کارگاه و دوره های آموزشی)، تماس گرفته و محصولات شان  را در بلاگ خود تبلیغ کنید. هر زمان که شخصی از بلاگ شما محصول آن ها را خریداری می کند، پورسانت خود را دریافت می کنید.

3. راه اندازی کارگاه های آموزشی

گارگاه های آموزشی از جمله ایده های درآمد دوم برای روانشناسان می باشد. حتما تا به حال به گوش تان خورده که سازمان ها از متخصصین سلامت روان دعوت می کنند تا در برنامه هایشان شرکت کرده و درباره چگونگی اعتماد به همکاران، برقراری روابط به شیوه مسالمت آمیز در محیط کار و اخراج نشدن صحبت کنند. شما هم می توانید مسئول برگزاری این دسته کارگاه های آموزشی شده و پول هنگفتی به دست آورید.

4. عضویت در برنامه Talkspace

آیا تاکنون اسم Talkspace را شنیده اید؟ کاربران از طریق این برنامه می توانند پیام های خود را برای متخصصین روانشناسی ارسال کرده یا در طول هفته به صورت تلفنی با آن ها صحبت کنند. از آن جایی که شما نیز یک متخصص دارای مجوز در حوزه درمان شناسی می باشید، می توانید در این برنامه عضو شده و هر ماه درآمد بیشتری کسب کنید.

5. فروش آنلاین آموزش ها

درآمد برای روانشناسان

یکی از بهترین ایده درآمد برای روانشناسان تهیه دوره های آموزش آنلاین است. پس از تهیه آن ها را در وب سایت قرار می دهید و پول خوبی به دست می آورید. فقط گاهی اوقات لازم است که آن ها را بررسی و به روز رسانی کنید. درآمد به دست آمده از این طریق بسیار زیاد است.

6. تولید برنامه

از ایده های خود در زمینه سلامت روان استفاده کرده و برنامه خود را درست کنید. با کمک شرکت ها و افراد (کسانی که در ازای دریافت پورسانت برنامه را تولید می کنند) می توانید برنامه مورد نظر خود را تولید کنید. سود حاصل از این کار از چیزی که فکرش را می کنید هم بیشتر است.

7. ایجاد یک چنل در یوتیوب

یکی دیگر از ایده های درآمد دوم برای روانشناسان ایجاد کانال یوتیوب است. نکاتی درباره روانشناسی را ضبط کنید و در چنل خود در یوتیوب قرار دهید. از بازدید کنندگان بخواهید که سوالات خود را ارسال کنند. این کار را ادامه داده تا تعداد دنبال کنندگان تان زیاد شود. پس از گذشت مدتی که تعداد دنبال کنندگان تان زیاد شد، می توانید تبلیغات دیگر شرکت ها را در چنل خود قرار داده و پول به دست آورید.

8. باز کردن حساب کاربری در اینستاگرام

اصلا نمی توانید تصورش را بکنید که اینستاگرام تا چه اندازه می تواند برای تان پول ایجاد کند. پس از این که تعداد دنبال کننده ها از 100 هزار نفر عبور کرد و قرار دادن نکات مرتبط، تصاویر و صحبت ها عامل آن بود، از مطالب و محتواهای زیادی که به دست آورده اید برای تهیه کتاب استفاده کرده و آن را در وب سایت های آنلاین به فروش برسانید.

9. تولید پادکست

اگر بخواهیم با شما رو راست باشیم، باید بگوییم که پادکست های با کیفیت زیادی وجود ندارد. پس اگر به این کار علاقه دارید، تولید پادکست را شروع کنید. حتی می توانید تبلیغات دیگر شرکت ها و افراد را نیز قرار داده و درآمد بیشتری کسب کنید.

10. راه اندازی وب سایت مخصوص متخصصین درمان شناسی

از اصول راه اندازی وب سایت با استفاده از WordPress یا Squarespace اطلاع دارید؟ با راه اندازی وب سایت در حوزه فعالیت و تخصص خود می توانید از هر وب سایت چیزی بین 500 دلار تا 2.000 دلار درآمد داشته باشید که میزان درآمد به سطح مهارت هایتان بستگی دارد.

11. مشاوره های خصوصی

اگر سال ها از فعالیت تان در این حوزه می گذرد و تصور می کنید که اطلاعات و دانش کافی دارید، می توانید متخصصین روان شناسی تازه کار یا مشاورانی که در جذب مراجعه کنندگان مشکل دارند را شناسایی کرده و به آن ها مشاوره دهید. در واقع کاری که شما انجام می دهید، آموزش دادن به این افراد تازه کار است. پس از مدتی می توانید وارد فضای آنلاین شده و کسب و کار خود را توسعه دهید.

12. مشار طراحی دفاتر کسب و کار

بسیاری از افراد از اصول طراحی دفاتر کار خود اطلاع ندارند و شدیدا به دنبال افراد ماهر در این زمینه هستند و حتی حاضرند پول های زیادی بابت طراحی دفاتر کار خود هزینه کنند. از این فرصت به نفع خود استفاده کرده و دفاتر این متخصصین را طراحی کرده و پول بگیرید.