ترکیه یکی از کشورهای حوزه اوراسیا است که با کشورها بلغارستان، یونان، گرجستان، ارمنستان، ایران، آذربایجان، عراق و سوریه مرز مشترک دارد. زبان رسمی این کشور ترکی می باشد. در ابتدای کار باید این نکته را به شما بگوییم که پیدا کردن کار در ترکیه کار آسانی نیست و باید صبوری و استمرار به خرح دهید چرا که تعداد شرکت هایی که اتباع خارجی را استخدام می کنند بسیار اندک است.

البته منظورمان این نیست که پیدا کردن کار تماما غیر ممکن است؛ علی الخصوص اگر مهارت های لازم در حرفه های پر تقاضا را داشته باشید. بیشترین میزان تقاضا در این کشور در رشته های مهندسی، حسابداری و امور مالی می باشد.

در قسمت بعد به منابعی اشاره می کنیم که برای پیدا کردن فرصت های شغلی به عنوان یک خارجی در کشور ترکیه می توانید از آن ها استفاده کنید.

سایت های پیدا کردن کار در ترکیه

با مراجعه به وب سایت های زیر به راحتی میتوانید آگهی های استخدام شغلی در ترکیه را پیدا کرده و برای کار اپلای کنید.

Kariyer: این وب سایت در حال حاضر بزرگ ترین وب سایت جستجو شغلی در کشور ترکیه می باشد. با توجه به این که این وب سایت مخصوص افراد بومی طراحی شده است، برای دسترسی موفقیت آمیز به آن حتما باید به زبان ترکی تسلط داشته بشاید.

linkedin: در سایت لینکدین به راحتی میتوانید از تمام کشور ها شرکت هایی که آگهی استخدام داده اند را مشاهده کنید. شرکت های ترکیه ای هم روزانه ده ها آگهی استخدام در حوزه های مختلف در این سایت به اشتراک می گذراند.

Eleman: میزان شهرت پلتفرم Eleman به اندازه وب سایت Kariyer نیست اما ارزش چک کردن را دارد. اگر به زبان ترکی تسلط ندارید می توانید از ابزار مترجم گوگل استفاده کنید.

Indeed: این وب سایت که یکی از بزرگ ترین وب سایت های شغلی در ایالات متحده آمریکا می باشد، به برخی از فرصت های شغلی در کشور ترکیه و علی الخصوص شهر استانبول اشاره می کند.

Learn 4 Good: در این وب سایت بیشتر آگهی های موقعیت های شغلی در زمینه آموزشی ثبت می شوند اما آگهی های استخدام در دیگر حوزه ها نیز مشاهده شده اند.

Yenibiris: در این وب سایت آگهی های زیادی در تمام حوزه های کاری ثبت می شوند.

Craigslist: این وب سایت معروف ترین وب سایت دسته بندی شده در زمینه آگهی های استخدام است که تماما به ترکی می باشد.

آموزش زبان انگلیسی در ترکیه

یکی از کارهایی که به عنوان یک فرد خارجی در ترکیه می توانید انجام دهید (البته اگر زبان انگلیسی به عنوان زبان مادری تان باشد) آموزش زبان انگلیسی است. تمام وب سایت هایی که در این قسمت به آن ها اشاره شده است آگهی های استخدام در زمینه آموزش زبان انگلیسی را چاپ می کنند. در این وب سایت ها جستجو کرده تا فرصت های شغلی در این حوزه در کشور ترکیه را مشاهده کنید. توصیه می کنیم که قسمت آکادمی بین المللی تافل را هم مشاهده کنید. در این قسمت به درآمد مورد انتظار اساتید در کشورها در سراسر دنیا اشاره شده است.

ESL Employment: با وجود این که رابط کاربری این وب سایت خیلی جالب نیست، اما موقعیت های شغلی بسیار زیادی در این زمینه در آن ثبت شده است.

Total ESL: یکی از شلوغ ترین پلتفرم ها در زمینه کاریابی که آگهی های استخدام برای آموزش زبان انگلیسی در خارج در آن ثبت می شود.

ESL Cafe: در این وب سایت نیز می توانید آگهی های استخدام در زمینه تدریس زبان انگلیسی را مشاهده کنید.

Tesall: وب سایتی مشابه با دیگر وب سایت های ذکر شده و پر طرفدار.

دیگر وب سایت ها و بلاگ ها

Transitions Abroad: یکی دیگر از وب سایت های پر طرفدار که انواع آگهی های استخدام در آن وجود دارند، Transitions Abroad می باشد.

پورتال های جستجو فرصت های شغلی در خارج از کشور

Overseas Jobs: مشخص شده است که بسیاری از آگهی های ثبت شده در این وب سایت با دیگر وب سایت ها یکسان است.

Go Abroad: این وب سایت علاوه بر این که به یک پورتال شغلی بسیار جامع مجهز شده است، از ویژگی های دیگری نیز برخوردار است.

Linkedin: این شبکه ارتباطی اجتمایی بسیار گسترده و حرفه ای مکانی عالی برای ایجاد ارتباط در حوزه کاری و زمینه های کاری مورد علاقه تان می باشد.