آیا به فکر این هستید که یک خرده فروشی راه اندازی کنید اما نمی دانید که چه چیزی را برای فروش انتخاب کنید که سود بیشتری داشته باشد؟

خب! ایده های زیادی برای خرده فروشی وجود دارد. شما می توانید با حداقل سرمایه، یک کسب و کار پر درآمد را راه اندازی کنید. در این مقاله از سایت دکتر چک، هدف ما این است که با معرفی کسب و کار های خرده فروشی پر درآمد، به شما کمک کنیم تا برای راه اندازی شغلتان، ایده های خوبی داشته باشید.

50 ایده خرده فروشی

1 . خرده فروشی لوازم الکتریکی

از آن جایی که لوازم الکتریکی جزو وسایلی است که تقاضای زیادی دارد و در ساخت خانه و تاسیسات استفاده می شود، می توانید یک فروشگاه لوازم الکتریکی تاسیس کنید. برای تاسیس چنین فروشگاهی، به فضای نسبتا بزرگ، چند قفسه و یک انبار نیاز خواهید داشت.

2. خرده فروشی مبلمان

در صورتی که محل زندگی تان نسبتا پر جمعیت باشد، می توانید با تاسیس فروشگاه مبلمان، سود خوبی بدست آورید. این شغل برای شهر ها و روستاهای کوچک، بازدهی خوبی ندارد.

3. لوازم تحریر

لوازم تحریر در تمام شهر ها و روستاها فروش خوبی دارد. تمام قشر های جامعه با هر سنی، به لوازم تحریر نیاز دارند. با یک دکوراسیون خوب و فروش کالاهای با کیفیت، می توانید در کوتاه مدت، به سود خوبی برسید.

4. خوار و بار فروشی

خوار و بار فروشی هم جزو مشاغلی است که فروش تضمین شده و بالایی دارد. انتخاب محل مناسب برای خوار و بار فروشی و خرید لوازم جانبی مانند قفسه و یخچال، از الویت های شما هستند.

5. فروشگاه باکس هدیه

باکس هدیه برای افرادی که به استقبال نوزاد تازه متولد شده یا شخصی در فرودگاه یا ترمینال می روند، عالی است. این افراد در انتخاب هدیه عجله دارند و همزمان می توانند چندین هدیه را انتخاب کرده و در یک باکس زیبا به دیگران هدیه دهند. اگر در انتخاب محل فروشگاه و وسایلی به فروش می رسانید دقت کنید، احتمالا سود نسبتا زیادی نسیبتان خواهد شد.

6. فروشگاه وسایل برقی

همزن، ماشین لباس شویی، یخچال، اتو و … لوازمی هستند که فروش نسبتا خوبی دارند. قبل از هر چیزی، فروشگاه شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد و لوازمی که خرید و فروش می کنید هم از کیفیت و مقاومت خوبی برخوردار باشند.

7. کامیون غذا

اگر عاشق غذا پختن و سفر کردن به شهر ها و محله های مختلف هستید، می توانید با تهیه یک کامیون و تبدیل آن به آشپزخانه/فروشگاه، در سطح شهر توقف کنید و دست پختتان را به فروش برسانید.

8. فروشگاه لوازم آرایشی

برای تاسیس فروشگاه لوازم آرایشی، به یک فضای باز و زیبا و همین طور یک انبار نیاز دارید. فروش محصولات با کیفیت، بیشتر شدن تعداد خریداران ثابت تان را تضمین می کند.

9. روزنامه فروشی

می توانید با تاسیس غرفه خبری در مکان های پر رفت و آمد شهر، در آمد خوبی داشته باشید.

10. خیاطی

خیاطی

خیاطی هم جزو مشاغلی است که فروش شما در این شغل، به مهارت و توانایی شما بستگی دارد. هر چه در این کار مهارت بیشتری داشته باشید، مشتریان بیشتری هم خواهید داشت.

11. فروشگاه حیوانات خانگی

این شغل مختص کسانی است که قلب بزرگی دارند و نسبت به حیوانات مهربان اند. برای تاسیس فروشگاه حیوانات خانگی، بهتر است یک محیط و محله نسبتا آرام را انتخاب کنید و درباره غذا و وسایل هر حیوان هم اطلاعات کافی داشته باشید.

12. فروشگاه هدیه شخصی

برای تاسیس فروشگاه هدیه شخصی، صبر و خلاقیت زیادی لازم است. شما علاوه بر اینکه باید طیف وسیعی از لوازم کادویی را داشته باشید، باید نحوه صحبت با مشتری و کمک کردن به او را هم بلد باشید. علاوه بر این، ممکن است وظیفه ارسال هدیه به شخص خاص هم بر عهده شما باشد.

13. عتیقه فروشی

اگر می خواهید در این شغل موفق باشید، باید بدانید که بیش از 90% فروش شما به فضای فروشگاهتان بستگی دارد. هر چه فضای فروشگاهتان زیبا تر باشد و حالت نوستالژیک تری داشته باشد، مشتریان بیشتری به سمت شما جذب می شوند.

14. عطر فروشی

برای تاسیس عطر فروشی، به فروشگاه خیلی بزرگی نیاز ندارید، اما مکان قرارگیری فروشگاهتان مهم است. هر چه فروشگاهتان به مراکز خرید اصلی شهر نزدیک تر باشد، فروش بیشتری خواهید داشت.

15. نان فروشی

برای باز کردن فروشگاه نان فروشی، حتما نیازی به این نیست که خودتان پخت نان را انجام دهید. می توانید با همکاری با یک یا چند نانوایی، محصولات آن ها را به فروش برسانید و درآمد خوبی داشته باشید.

16. فروشگاه موبایل

موبایل فروشی جزو مشاغلی است که در سال های اخیر، درآمد و سود نسبتا خوبی داشته است. از آنجایی که روز به روز برند ها و مدل های جدیدتری ارائه می شود، باید در کارتان به روز باشید و اطلاعات کاملی از انواع محصولات داشته باشید.

17. فروشگاه لوازم کودک

در فروشگاه های لوازم کودک، لوازمی مانند کالسکه، دوچرخه و سه چرخه، لباس نوزاد و کودک، شیشه شیر و … به فروش می رسد. هر چه محصولاتتان تنوع و زیبایی بیشتری داشته باشند، مشتریان بیشتری خواهید داشت.

18. قهوه فروشی

این شغل هم درآمد خوبی دارد و تقریبا در تمام ساعات شبانه روز، مشتریان خودتان را دارید. می توانید در کنار قهوه، محصولات و نوشیدنی های دیگر را سرو کنید و در ساعات پایانی شب نیز، قهوه و نوشیدنی های بدون کافئین را به مشتریانتان پیشنهاد دهید. مهم ترین عواملی که فروش شما را تضمین می کند، کیفیت نوشیدنی ها و نحوه رفتارتان با مشتریان است.

19. قصابی

اگر در این کار سررشته دارید، تنها چیزی که لازم است داشته باشید، یک مغازه تمیز و چندین یخچال است. از آنجایی که گوشت با سرعت زیادی فاسد می شود، کیفیت محصولات و تاریخ انقضای آن ها مهم است.

20. نهالستان

نهالستان

این شغل مناسب افرادی است که در مناطق حاصلخیز زندگی می کنند. تکثیر و نگهداری از نهال ها، کار خیلی سختی نیست و می توانید در مدت زمان کمی، این کار را یاد بگیرید.

21. فروشگاه قطعات خودرو

برای تاسیس فروشگاه قطعات خودرو، یه یک مکان نسبتا بزرگ و تعداد زیادی قفسه و کشو نیاز دارید.

22. بستنی فروشی

با اینکه فروشگاه بستنی فروشی در تابستان فروش خوبی دارد، اما با کمی خلاقیت و ابتکار، می توانید حتی در سرد ترین فصل سال هم فروش خوبی داشته باشید. در کنار فروش بستنی، می توانید انواع کیک ها و شیرینی ها را نیز به فروش برسانید.

23. فروشگاه لباس های زنانه

برای تاسیس فروشگاه لباس زنانه، مهم ترین نکته ای که باید در نظر بگیرید کیفیت و جنس محصولاتتان است. هر چه محصولاتتان کیفیت بهتر و قیمت مناسب تری داشته باشند، مشتری های بیشتری خواهید داشت.

24. داروخانه

برای تاسیس داروخانه، علاوه بر کسب مجوز های مختلف، به مکانی نسبتا بزرگ، یخچال مخصوص نگهداری دارو، چندین قفسه و یک انبار مناسب نیاز دارید.

25. رستوران

اگر توانایی مدیریت رستوران را دارید، با انتخاب مکان مناسب و تهیه غذاهایی که بیشترین متقاضی را در هر منطقه دارند، می توانید فضای دلچسبی برای صرف غذا آماده کنید و درآمد زیادی کسب کنید.

26. میوه فروشی

فروش میوه و صیفی جات، اگر در جای مناسبی از شهر انجام شود، درآمد خوبی را عایدتان می کند.

27. گل فروشی

گل فروشی هم جزو مشاغلی است که کسب درآمد از آن، تا حد زیادی به مکان فروشگاه شما بستگی دارد. اطراف بیمارستان ها، ترمینال ها و فرودگاه ها، بهترین مکان برای تاسیس گل فروشی است.

29. فروشگاه اکسسوری مد

اگر در شهر بزرگی زندگی می کنید و از فروش خود مطمئن هستید، با تاسیس فروشگاه اکسسوری مد، می توانید درآمد خوبی داشته باشید.

30. لوازم آشپزخانه و ملزومات خانه

لوازم آشپزخانه و ملزومات خانه

برای تاسیس این فروشگاه، به مکان بزرگی نیاز دارید. همچنین نحوه چیدمان وسایل و متنوع بودن مارک ها و قیمت ها، باعث می شود خریداران برای یکبار هم که شده به فروشگاه شما سر بزنند.

31. کیف فروشی

کسب درآمد شما در این حرفه، به کیفیت محصولات و تنوع آن ها بستگی دارد.

32. فروشگاه مواد غذایی ارگانیک

از آن جایی که مواد غذایی ارگانیک سالم تر هستند و مصرف آن ها باعث جلوگیری از بیماری های زیادی می شود، همواره متقاضیان زیادی دارند. می توانید با تبلیغات خلاقانه و فروش طیف گسترده ای از محصولات، سود نسبتا زیادی بدست آورید.

33. پیتزا فروشی

پیتزا فروشی هم جزو مشاغلی است که درآمد نسبتا خوبی دارد. فضای فروشگاه، کیفیت مواد، قیمت مناسب و مشتری مداری تان، می تواند فروش خوبی برایتان رقم بزند.

34. اسباب بازی فروشی

برای تاسیس فروشگاه اسباب بازی فروشی، به یک مکان مناسب و چیدمان خلاقانه وسایل نیاز دارید. هرچه اسباب بازی های جالب تری برای فروش داشته باشید، مشتری های بیشتری خواهید داشت.

35. زیراکس

با انتخاب یک مکان مناسب (که معمولا بهتر است در کنار مدارس یا مرکز شهر باشد) و خرید دستگاه فتوکپی، می توانید درآمد نسبتا خوبی داشته باشید. همچنین می توانید دامنه کارتان را گسترش دهید و انواع تصاویر، عکس ها و نقشه ها را چاپ و کپی کنید.

36. خانه آکواریوم

آکواریوم فروشی یکی از راه های کسب درآمد آسان است. می توانید در فروشگاهتان به خرید و فروش ماهی های زینتی نیز بپردازید.

37. فروشگاه بزرگ

تاسیس فروشگاه های بزرگ نیز یکی از راه های کسب درآمد از طریق خرده فروشی است. در این فروشگاه ها، معمولا اجناس زیادی مانند خشکبار، لوازم پلاستیکی، صیفی جات، خوراکی ها و اسنک ها و … به فروش می رسد.

38. فروشگاه ظروف سفالی

اگر علاقه مند به خرید و فروش ظروف سفالی هستید، می توانید با همکاری کارگاه های تولید ظروف سفالی، اجناسشان را به فروش برسانید.

39. فروشگاه هیدروپونیک

محصولات هیدروپونیک یا آب کشت، نهال های کشاورزی هستند که در آب کشت می شوند. می توانید خودتان این محصولات را تولید کنید و یا آن ها را از نهالستان ها و گلخانه ها خریداری کرده و به فروش برسانید.

40. پمپ بنزین

پمپ بنزین

اگر سرمایه ای که در اختیار دارید نسبتا زیاد است و می خواهید درآمد روزانه و خوبی داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم این گزینه را مد نظرتان داشته باشید. می توانید علاوه بر راه اندازی سکوی سوخت، چندین فروشگاه مواد ضروری و خوار و بار تاسیس کنید و به درآمد خود اضافه کنید.

41. فروشگاه لاستیک ماشین

یکی دیگر از خرده فروشی هایی که درآمد نسبتا خوبی دارد، فروشگاه لاستیک ماشین است. در صورتی که فروشگاهتان را در نزدیکی تعمیرگاه ها راه اندازی کنید، می توانید درآمدتان را تضمین کنید.

42. فروشگاه دوچرخه

برای تاسیس فروشگاه دوچرخه، به مکانی بزرگ نیاز دارید. فرقی نمی کند که فروشگاهتان کجای شهر باشد. مادامی که محصولات خوبی به فروش می گذارید و قیمت و تنوع محصولاتتان خوب است، مشتریان زیادی خواهید داشت.

43. بوتیک پوشاک

این فروشگاه ها معمولا مملو از مشتری است. کیفیت محصولات و قیمت مناسب آن ها، باعث می شود از تمام رقیبانتان متمایز باشید.

44. پارچه فروشی

تاسیس فروشگاه پارچه فروشی، تنها به یک مکان نسبتا بزرگ، چندین قفسه و یک انبار نیاز دارد. مانند سایر خرده فروشی های دیگر، اگر کیفیت پارچه هایتان خوب باشد و آن ها را با قیمت مناسبی به فروش برسانید، مشتریان قبلی تان، برای خرید های بعدی حتما به سراغ شما خواهند آمد.

45. کفش فروشی

کفش فروشی جزو خرده فروشی هایی است که با حداقل هزینه می توانید آن را راه اندازی کنید. اگر می خواهید فروش خوبی داشته باشید، رعایت انصاف و خوشرویی با مشتریان کلید اصلی موفقیت شما است.

46. آب میوه فروشی

آب میوه فروشی چه در فصل های گرم و چه در فصل های سرد سال مشتریان زیادی دارد. اگر می خواهید مشتریان شما راضی باشند و دفعه بعد هم از شما خرید کنند، به جای میوه های تازه، از اسانس و مواد شیمیایی استفاده نکنید! ترکیب آب میوه با انواع بستنی و کیک های خوشمزه، می تواند فروش همیشگی شما را تضمین کند.

47. کتاب های دست دوم

در حال حاضر، با بالا رفتن قیمت کاغذ و کتاب، عاشقان مطالعه بیشتر به دنبال خرید کتاب های دست دوم هستند. با تاسیس این مغازه و خرید و فروش کتاب های دست دوم، می توانید فروش خوبی داشته باشید. علاوه براین، همیشه شانس این را دارید که کتاب نادر و کمیابی را خریداری کنید و آن را با قیمت خوبی به متقاضیان بفروشید.

48. فروشگاه مواد غذایی سالم

این فروشگاه ها، مواد غذایی دست ساز و خانگی را به فروش می رسانند. اگر می توانید خودتان این مواد را به صورت سالم و بهداشتی درست کنید و یا افرادی را می شناسید که این کار را انجام دهند، با انتخاب یک مکان خوب در شهر، درآمد خوبی خواهید داشت.

49. فروشگاه لوازم جانبی گجت

لوازم جانبی گجت جزو لوازمی هستند که هر فردی به آن نیاز دارد. هندفری، شارژر، کابل چند راهه USB و ….مواردی هستند که همه ما به آن نیاز داریم و از شانسمان عمر چندان زیادی هم ندارند. یک فروشگاه با انبار کوچک هم می تواند راهگشای شما باشد، به شرطی که قیمت محصولاتتان را منصفانه تعیین کنید تا مشتریان زیادی کسب کنید.

50. فروشگاه تجهیزات و لباس کار

ایده خرده فروشی با سود زیاد

تاسیس این فروشگاه خرده فروشی در هر کجای شهر، فروش خوبی دارد.

51. فروشگاه لباس ورزشی

فروشگاه خرده فروشی لباس ورزشی نیز درآمد نسبتا بالایی دارد. اگر محصولات با کیفیت و خوبی را با قیمت مناسب به فروش برسانید، علاوه بر کسب شهرت بیشتر، فروشتان را هم تضمین می کنید.