اگر به دنبال راه اندازی کسب و کاری هستید و می خواهید کارآفرینی کنید، راهی که برای رسیدن به موفقیت وجود دارد، انتخاب ایده های تجاری مناسب است. در این مقاله از دکتر چک به ایده های بسیار جالب و بهترین مشاغل برای خانم ها اشاره کرده ایم که شما به عنوان فردی که جویای کار هستید می توانید این ایده را برای خودتان انتخاب کنید.

بی شک، ایده شغل برای زنان یک قدم بزرگ محسوب می شود. حتی بزرگ ترین کار آفرینان هم در هنگام تصمیم گیری درباره انتخاب ایده کسب و کار خود به مشکل برمی خورند و این فرآیند زمانگیر خواهد بود. اما نباید از این بابت نگران باشید!

قبل از تصمیم گیری و خواندن مقاله، اول به سئوالات زیر جواب دهید:

  • هدفتان از برپایی این کسب و کار چیست؟
  • به چه چیزی علاقه دارید؟
  • چه استعدادها و نقاط ضعفی دارید؟
  • دوست دارید چه چیزهایی یاد بگیرید؟
  • روزانه چند ساعت زمان آزاد دارید؟

پردرآمد ترین ایده کسب و کار زنان و بهترین مشاغل برای خانم ها

ایده هایی که در اینجا به آن ها اشاره می شود، برترین ایده های مخصوص خانم هاست:

1- کسب و کار پوشاک

کسب و کار پوشاک در حال به دست آوردن جایگاهی در میان خانم هاست. تنها با سرمایه گذاری اندکی بسیاری از خانم ها می توانند کسب و کار خود را در خانه به راه بیندازند. حتی بعضی از خانم های خلاق برند مخصوص خود را تولید می کنند.

در صنعت پوشاک، موقعیت های شغلی بسیار زیادی قرار گرفته است. می توانید کار خود را از مغازه لباس فروشی آغاز کنید تا با توجه به میزان سرمایه ای که دارید، برند پوشاک مخصوص خودتان را تولید کنید.

2- کسب و کار محصولات غذایی

یکی از بهترین ایده های کسب و کار برای خانم ها، کسب و کار محصولات غذایی است. اگر شما هم جزو خانم هایی هستید که به آشپزی علاقه دارند، هیچ کسی نمی تواند مانع از این شود که در این حوزه به یک کار آفرین تبدیل شوید.

تمام آنچه برای رسیدن به این خواسته تان نیاز دارید، مکانی برای پخت غذا و سرو آن است؛ البته اگر در برنامه ریزی تان قصد ندارید که از خدمات اپلیکیشن های غذا استفاده کنید. هر چیزی که فکر می کنید در منطقه تان تقاضا زیادی دارد را می توانید بپزید.

چند مورد از ایده هایی که در این حوزه وجود دارند و باید آن ها را بررسی کنید عبارتند از:

  • کامیون، کیوسک و گاری های پخت و حمل غذا که به واسطه قابلیت تحرک و منو قابل تشخیص، به شهرت رسیده اند.
  • مشتریانی که به دنبال مواد مغذی هستند، غذاهای تازه و بومی منطقه با میزان چربی کم را ترجیح می دهند.
  • اغلب خانواده ها برای صرف شام بیرون می روند و می توانید چیزی تهیه کنید که برای کودکانشان مناسب باشد.

3- طراحی گرافیک

یکی از بهترین مشاغل برای خانم ها طراحیست. امروزه در تمام شرکت ها به یک طراح گرافیک نیاز است و به همین دلیل است که همیشه جایگاهی مناسب برای طراحان خلاق گرافیک وجود دارد.

ایده کسب و کار برای زنان

قسمت بهتر ماجرا این است که اگر نخواهید برای شخص دیگری مشغول به کار شوید، می توانید طراحی گرافیک را به صورت آزاد برای خود آغاز کنید و هر چقدر که دوست دارید، کار کنید.

حتما بخوانید:کسب درآمد اینترنتی ؛ معرفی 50 شغل اینترنتی و آنلاین ( مطمئن )

برای موفقیت در این کار لازم است که یک مجموعه کامل از نمونه کارهایتان آماده کنید و به اندازه ای به شهرت برسید که بتوانید پروژه های بزرگی را به دست بگیرید. بی شک برای رسیدن به این هدف باید یک ذهن خلاق داشته باشید. طراحی گرافیک یکی از برترین ایده های کسب و کار در منزل برای مادران به حساب می آید.

سئوال اینجاست که چگونه کار خود را آغاز کنید؟

اگر تازه وارد این حوزه شده اید و می خواهید طراحی گرافیک را بیاموزید، باید کتاب های مناسب این رشته را تهیه کنید .

همین طور می توانید به سایت های مختلف درباره این مبحث مراجعه کرده و ویدئوهای جلسات طراحی گرافیک را مشاهده کنید.

این کتاب ها و این سایت همگی به شما درباره این کار و چگونگی تهیه یک مجموعه کمک می کنند؛ اما باید بدانید که از کجا می توانید پروژه به دست آورید.

می توانید همین الان در سایت ها یا استارآپ های دورکاری عضو شوید و کار خود را آغاز کنید

4- کسب و کار بافندگی

اگر شما هم جزو خانم هایی هستید که به بافندگی، طراحی یا اجرا دگرگونی علاقه دارید، شروع به انجام کسب و کار بافندگی ایده ای مناسب برای تان است. با توجه به استعدادهایی که دارید، باید پروژه های مختلفی را قبول کنید؛ مثلا: دوخت لباس، طراحی لباس، قلاب بافی و تعمیر لباس و پوشاک.

اگر تازه وارد هستید و در این زمینه هیچ اطلاعی ندارید، ابتدا شروع به یادگیری مهارت های لازم کنید، سپس تجربه کسب کنید و کسب و کار خود را مشهور کنید. اگر کارتان خوب باشد و هزینه ای معقول دریافت کنید، می بینید که هر ماه مشتریان تان به مرور بیشتر می شوند.

سعی کنید با توجه به مد و فشن و حرفه های بافندگی جلو بروید؛ با این کار می توانید با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و آن ها را به مشتریان خرسند و خوشحال تبدیل کنید.

5- عکاسی

به عکاسی علاقه ای دارید؟ شاید در خانواده این شما باشید که از همه عکس می گیرد؛ اما تا به امروز به این فکر نکرده اید که از این کار می توان پول دربیاورید؟ باور داشته باشید که اگر به خوبی از هنر عکاسی سر در بیاورید، پول خوبی به جیب خواهید زد.

عکاسی

برای شروع، یک دوربین خریداری کنید که کیفیت عکس برداری خوب و عملکرد عالی ای داشته باشد.

وقتی که وارد این کار می شوید، باید مجموعه ای از کارهای خود داشته باشید. در ابتدا، از مشتریان بومی شروع کنید که از شما می خواهند تا در عروسی ها، جشن ها، مهمانی ها و دیگر مراسم های خاص در عکاسی به آن ها کمک کنید.

از رسانه های اجتمایی کمک بگیرید تا خدمات عکاسی تان به گوش افراد بیشتری برسد. یک پیج برای خود در فیس بوک و اینستاگرام باز کنید و تصاویر باکیفیت بالایی که با دوربین می گیرید را در آن ها قرار دهید.

می توانید این کارها را هم انجام دهید:

  • برای اداره های املاک و مستغلات شروع به کار کنید؛ این اداره ها به دنبال عکسانی هستند تا عکس های خانه های جدیدشان را در سایت های خود قرار دهند.
  • عکس هایی که می گیرید را برای نشریات مختلف ارسال کنید.
  • تصاویر خود را در برخی از سایت های آنلاین عکس برداری قرار دهید و بابت آن پول دریافت کنید.

6- طراحی داخلی

اگر فکر می کنید به اندازه کافی خلاق هستید و به انجام طراحی داخل خانه ها علاقه دارید، طراحی داخلی خانه یک ایده پر سود برای راه اندازه کسب و کار می باشد.

در این حرفه باید همان طور که مشتری می خواهد، رنگ ها، پارچه ها، وسایل خانه و چراغ ها را انتخاب کنید و در هم کنار قرار دهید. بیشتر مشتریان تان صاحبان خانه و املاک تجاری یا مسکونی هستند.

البته باید بگوییم که در قسمت موسسات، هتل ها، رستوران ها و ادرات هم به خدمات طراحی نیاز دارند.

بهتر است که یک دفتر در یک منطقه از شهر برای خود دایر کنید که بتوانید رودررو با مشتریان تان صحبت کرده و یک نمونه از پارچه ها و کارهایی که می توانید انجام دهید را به آن ها نشان دهید.

7- آموزش یوگا

یکی دیگر از بهترین مشاغل برای خانم ها آموزش یوگا است! بسیاری از افراد می خواهند با انجام یوگا، سلامت خود را حفظ کنند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و در عین حال از این هنر سر در می آورید، می توانید شروع به آموزش این هنر کرده و پول در آورید.

برای این کار نیازی نیست که حتما یک استودیو و باشگاه داشته باشید؛ بلکه می توانید در خانه تان هم شروع به کار کنید.

آموزش یوگا ایده های مناسب برای خانم های خانه دار است که می خواهند کسب و کاری برای خود به راه بیندازند. با این کار نه تنها پول در می آورید، بلکه می توانید با انجام دادن کاری سالم خود را مشغول کنید.

به این مورد توجه کنید که در ابتدای مسیر پول زیادی به دست نخواهید آورید و فقط مشتریان به شما پول می دهند؛ اما به محض این که تعداد مشتریان تان زیاد شود، می توانید ضمانت و حمایت هایی هم دریافت کنید.

8- وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی در حقیقت به معنای پول درآوردن از تبلیغات و برنامه های پرسود است. وبلاگ نویسی مناسب ترین ایده برای خانم ها در خانه است. قسمت خوب این حوزه این است که ساعت کاری انعطاف پذیری دارد و هر چقدر که بخواهید می توانید کار کنید.

بسیاری از خانم ها که در خانه این کار را انجام می دهند و درآمد خوبی کسب می کند. شما هم می توانید به این درآمد برسید؛ اما سئوال اینجاست که از کجا باید شروع کنید؟

تمام کاری که باید انجام دهید، ساخت یک وب سایت و نوشتن مطالبی درباره هر چیزی است که دوست دارید. وقتی که بتوانید میزان بازدید ماهانه تان را به اندازه کافی برسانید، درآمدتان آغاز می شود.

بی شک برای رسیدن به درآمد در این حوزه باید صبور باشید؛ زیرا زمان بر خواهد بود. اگر در حال حاضر از این کار چیزی نمی دانید، باید اطلاعات جدید زیادی به دست آورید.

پس اول یک برنامه خوب تنظیم کنید و سپس وارد این حوزه شوید.

9- مراقبت و نگهداری از حیوانات خانگی

اگر به دنبال کسب و کاری با درآمد هستید، مراقبت و نگهداری از حیوانات خانگی گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود. در این کار باید به حیوانات رسیدگی کنید، به آن ها غذا دهید و با آن ها قدم بزنید.

همین طور می توانید غذای سگ یا دیگر حیوانات خانگی بفروشید و خدماتی مثل آموزش و تمیز کردن آن ها را هم ارائه دهید.

شاید از آن دسته افرادی باشید که به حیوانات خانگی علاقه دارند؛ اما باید بدانید که در این حوزه باید سخت کوش باشید! باید به حدی کارتان خوب باشد که مشتریان جدیدی به دست بیاورید.

حتما بخوانید: کار آفرینی با سرمایه کم

اگر در این زمینه به اندازه کافی تجربه ندارید، می توانید با کسب و کارهای فعلی در حوزه صنایع حیوانات در ارتباط باشید. برای شروع این کار به مبلغ زیادی نیاز ندارید؛ اما احتمالا پیدا کردن اولین مشتری کاری سخت خواهد بود.

10- کسب و کار آشپزی در خانه

تا به حال به این فکر کرده اید که آموزش آشپزی انجام دهید؟ بهتر است همین الان به این کار فکر کنید. این حوزه راهی خوب برای کسب درآمد و آشنا شدن با افراد جدید است.

این کار در میان آسان ترین کسب و کارهای خانگی برای خانم های خانه دار قرار دارد. ابتدا مواد اولیه مورد نیاز و لوازم آشپزی را خریداری کنید و در عین حال با انجام تبلیغات سعی کنید تا نظر افراد را جلب کنید.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید، ضبط جلسات آموزشی تان و بارگذاری آن ها بر روی یوتیوب است. با این کار، شاگردانی خواهید داشت و پول خوبی به جیب خواهید زد.

11- برنامه ریزی عروسی ها

برنامه ریزی مراسم عروسی یکی از حرفه های محبوب و هیجان انگیز است؛ اما برای موفقیت در این حوزه، باید به اندازه کافی باتجربه باشید و همین طور سرمایه خوبی برای آغاز کار داشته باشید.

بنابراین اگر دوست دارید مراسم عروسی را برنامه ریزی کنید و تدارک ببینید، اول باید با یک کمپانی کترینگ شروع به همکاری کنید تا تجارب لازم را به دست بیاورید.

به محض این که تجربه کافی به دست آوردید، می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برای این کار به چند کارمند نیاز خواهید داشت.

هر کدام از مراسم های عروسی پروتکل و سنت های متفاوتی دارند که شما و اعضای تیم تان باید آن ها را انجام دهید و محدودیت زمانی را هم رعایت کنید.

به محض این که چندین کار موفق در این زمینه انجام دادید، می توانید تدارک و برنامه ریزی مناسب های بیشتری را بر عهده بگیرید.

نمونه کارهای تان را در فضای مجازی قرار دهید تا مشتریان بیشتری به دست بیاورید.

12- ساخت صابون

اگر به فکر تولید یک محصول در مقیاس بزرگ هستید، ساخت صابون و محصولات مربوط به آن گزینه ای مناسب برای تان محسوب می شود. کار شما این است که صابون ها را براساس هر کدام از فرمول ها تهیه کنید.

به محض این که محصولات برای ارسال به بازار آماده شدند، نوبت به کار بازاریابی و فروش می رسد. آگهی های تبلیغاتی خود را در تلویزیون، روزنامه و رسانه های اجتمایی به اشتراک بگذارید.

می توانید از راهکارهای قدیمی و سنتی هم بهره ببرید: مثل پخش بنر، آگهی روی کاغذهای کوچک و کمپین های مختلف.

محصولاتی که تولید می کنید باید در مغازه های لوازم آرایشی و بهداشتی، باشگاه های ورزشی مجهز به سونا و استخر، بوتیک ها، مغازات تبلیغاتی و فروشگاه های عمده فروشی موجود باشد.

بهترین راه این است که مشتریان از شما خرید کنند و اگر کیفیت صابونی که تولید کرده اید خوب و قابل قبول باشد، به زودی می بینید که مشتریان وفاداری برای خود جمع کرده اید.

13- بازاریابی مشارکتی

بازاریابی مشارکتی ایده ای مناسب برای راه اندازی کسب و کار در خانه به شمار می آید که از زیرمجموعه های وبلاگ نویسی است. همچنین در این حوزه باید محصولات دیگر را به فروش برسانید و از آن ها پورسانت دریافت کنید.

می توانید به عنوان یک بازاریاب مشارکتی شروع به وبلاگ نویسی کنید و پول خوبی به دست آورید. اگر یک وبلاگ یا چنلی در یوتیوب دارید، می توانید خرید بعضی از محصولات را به بازدیدکنندگان پیشنهاد دهید.

اگر مخاطبان این کالاها را خریداری کنند، فروشنده پول را به جیب می زند.

اما از آن جایی که این محصول به خاطر شما به فروش رسیده، صاحب کالا به شما یک پورسانت می دهد و به این صورت می توانید بازاریابی مشارکتی یا پورسانتی را انجام دهید.

اگر فکر می کنید که نویسنده خوبی هستید یا در یوتیوب به خوبی شناخته شده اید، انجام این کار برای تان سخت نخواهد بود.

14- مشاور زندگی

دوست دارید به مردم کمک کنید؟ اگر جواب تان بله است، احتمالا دوست دارید که یک مربی زندگی شوید.

در این شغل می توانید درآمد خوبی به دست بیاورید که به نوع مشاوره تان بستگی دارد (این که گروهی یا تکی مشاوره دهید).

فردی به نام ناتالی بیکن یک مربی زندگی است و درآمدی که از این راه به دست می آورد، هفت رقمی است؛ شما هم می توانید؛ اما اول باید بازاریابی انجام دهید.

اگر تازه وارد این حوزه شده اید و به دنبال منابع مفید و سودمند هستید، شدیدا توصیه می کنیم که در کلاس های «آموزش مهارت های مربی گری» شرکت کنید.

15- آموزش یا معلم خصوصی

آموزش یکی دیگر از ایده های کسب و کار در خانه برای خانم هاست. برای انجام این کار می توانید یک اتاق کرایه کنید و به دانش آموزان آموزش دهید یا این که موسسات خانگی را انتخاب کنید.

اگر در خانه به گروهی از دانش آموزان آموزش دهید، بهای کمتری دریافت می کنید و باید چندین دانش آموز را پیدا کنید که با آموزش دادن به آن ها مبلغ دریافتی تان بیشتر شود.

از طرف دیگر، اگر موسسات خانگی را انتخاب کنید، بهای بیشتری دریافت می کنید و تنها با تدریس به چند دانش آموز پول خوبی به دست می آورید.

یک گزینه دیگر هم وجود دارد که می توانید آن را بررسی کنید:تدریس آنلاین. تدریس آنلاین یکی از ایده های پر سود در کسب و کار است و بسیاری از معلمان در حال روی آوردن به این روش به جای روش های سنتی هستند.

برخلاف موسسات خانگی، راه اندازی آموزش های آنلاین کار آسانی است و برای شروع می توانید به وب سایت های مشهوری مراجعه کنید.

16- خرید املاک و دارایی و کرایه دادن آن ها

آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که حتی وقتی خواب هستید هم بتوانید پول به دست آورید؟ یکی از ایده های کسب و کار بی نظیر برای پول درآوردن بدون نیاز به حضور فردی، خرید املاک و دارایی و سپس کرایه دادن آن هاست.

در این کسب و کار مقدار پولی که می توانید به دست آورید به املاک و چیزهایی بستگی دارد که برای خرید انتخاب می کنید.

حالا سئوال اینجاست که کدام املاک و مستغلات و وسایل را باید برای کرایه دادن خریداری کنید؟ جواب این سئوال در جیب شما پیدا می شود: یعنی این که چقدر سرمایه دارید. و بی شک بهتر است که املاک و وسایلی را انتخاب کنید که به آن ها علاقه دارید؛ زیرا خودتان هم می توانید در آینده از آن ها استفاده کنید و لذت ببرید.

به طور مثال، اگر خودتان عاشق عکس برداری هستید، می توانید یک دوربین عکاسی بخرید و آن را کرایه دهید. در این حالت هر وقت که وقت آزاد داشتید، می توانید چندین عکس بگیرید و آن ها را در صفحات خود در رسانه های اجتمایی بارگذاری کنید.

از این طریق می توانید به یک فرد بانفوذ در این صفحات تبدیل شوید که با این کار پشتیبانی و ضمانت های بزرگی را هم دریافت می کنید.

دیگر وسایلی که می توانید خریداری کرده و آن ها را کرایه دهید؛ شامل: خانه، ماشین، ابزار و وسایل خانه، ماشین های پاپ کورن، ماشین های ساخت و ساز، تجهیزات مهمانی ها و … می شود.

17- نویسندگی از راه دور و آزاد

شاید شما یک خانم خانه دار هستید که می خواهید درآمدی بدون محدودیت برای خودتان داشته باشید. اگر فکر می کنید در این دسته خانم ها قرار دارید، نویسندگی آزاد گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود.

مزایایی که این شغل دارد، ساعت کاری انعطاف پذیر و دریافت پروژه است که با سخت کاری می توانید به درآمدی که می خواهید، برسید. بهتر است به صفحات استخدام این کار مراجعه کنید و دنبال این کارها باشید:

  • ارسال پروپوزال (طرح پیشنهادی)درباره پروژه هایی که به آن ها علاقه دارید.
  • باید تعداد پروپوزال هایی ارسال کنید که بتوانید آن ها را کنترل کنید.
  • در آغاز کار باید به دنبال این باشید که مجموعه ای نمونه کار برای خود جمع کنید و نه این که پول به دست آورید.
  • به محض این که در حرفه نویسندگی متخصص شدید، تنها به دنبال پروژه های بزرگ بروید.

18- کسب و کار شستشو و خشک شویی لباس

کسب و کار شستشوی لباس در میان پرسود ترین ایده های کسب و کار کوچک قرار می گیرد. اما باید به این مورد توجه کنید که این کار تنها برای افراد فعال و خوش فرم مناسب می باشد. پس اگر به دنبال کاری هستید که تحرک بدنی اش کم باشد، باید بگویم که این حوزه برای شما مناسب نیست.

خشک شویی لباس یک کار سخت روزمره است؛ اما همه مردم برای انجام آن وقت ندارند و دقیقا به همین خاطر است که برای انجام آن به افراد دیگر پول می دهند.

وقتی که در مراحل اولیه قرار دارید و در حال برنامه ریزی برای آغاز کار هستید، مطمئن شوید که تحقیقات گسترده ای انجام داده باشید؛ زیرا شاید این ایده برای بعضی از مناطق مناسب و پر بازده نباشد. به طور مثال، بیشتر افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می کنند، ترجیح می دهند این کار را خودشان انجام دهند؛ بنابراین این کسب و کار در این مناطق موفقیت آمیز نخواهد بود.

باید این کسب و کار را در مناطقی نزدیک مدرسه ها، هتل ها، ادرارت و دیگر موسساتی تاسیس کنید که بیشتر مردم به خدمات شما نیاز داشته باشند.

19- فروش وسایل در دیوار

دیوار نوعی پلتفرم است که در آن می توانید یک مغازه آنلاین برای خود باز کنید. شاید فکر کنید که این کار سخت و پیچیده است؛ اما برخلاف تصورتان، بسیار ساده و راحت است. در عین حال که این کار یک شغل تمام وقت است، شما آن را پاره وقت انجام می دهید.

حتما بخوانید: 30 ایده پولساز و سود آور خانگی

اگر نمی دانید که چه چیزهایی باید بفروشید، باید شروع به تحقیق کنید. به محض این که فهمیدید پرفروش ترین کالاها در این سایت چه چیزهایی هستند، می توانید کار خود را آغاز کنید.

20- مراقبت از کودکان در خانه

یکی دیگر از کسب و کارهایی که خانم ها در خانه می توانند آن را انجام دهند، مراقبت از کودکان است.

اگر به بچه ها علاقه دارید و در عین حال خودتان هم یک یا دو تا بچه دارید، با پذیرش این کار نه تنها بر زندگی بچه های خودتان تاثیر می گذارید، بلکه به کودکان دیگر هم سود می رسانید.

مراقبت و آموزش کودکان

درآمدی که در این کسب و کار درمی آورید به منطقه ای بستگی دارد که این کسب و کار را راه می اندازید. وقتی که شروع به انجام این کار کردید، می توانید مبلغ دریافتی تان را کمی از رقیبان تان کمتر کنید تا مشتریان بیشتری به دست آورید.

به محض این که چند مشتری ثابت برای خود پیدا کردید، می توانید مبلغ دریافتی تان را بیشتر کنید تا بتوانید با مراکز مراقبت از کودکان در منطقه خودتان رقابت کنید.

21- سالن زیبایی

افتتاح سالن زیبایی از جمله بهترین مشاغل برای خانم ها است. خانم ها از اهمیت زیبایی به خوبی آگاه هستند و بنابراین به آن توجه می کنند. به همین دلیل است که ثابت شده، آرایشگاه های زنانه همواره بهترین کسب و کار مخصوص خانم ها می باشند.

تاسیس آرایشگاه زنانه در یک منطقه تجاری یا شلوغ بی شک سود زیادی برای تان به همراه خواهد داشت. البته به این نکته هم توجه کنید که در این کسب کار باید سرمایه گذاری انجام دهید.

بعد از این که نگاهی به برنامه کاری تان انداختید، می توانید شانس موفقیت خود در تاسیس آرایشگاه زنانه را محک بزنید.

اگر بودجه تان کم است و می خواهید از خانه کارتان را آغاز کنید، باید بگوییم که می توانید.

اما به محض این که ثبات در کارتان بیشتر شد یا به عبارتی جا افتادید، باید مقدار بیشتری پول سرمایه گذاری کنید، وسایل و تجهیزات جدید و پیشرفته بخرید و کارمندان باتجربه استخدام کنید و کسب و کارتان را گسترش دهید.

22- فروش لوازم آرایشی

هنوز یک قسمت از کسب و کارهای مربوط به زیبایی و خانم ها باقی مانده، فروش لوازم آرایشی که سود خوبی دارد. تقریبا تمام خانم ها از محصولات زیبایی و مراقبتی استفاده می کنند و دقیقا به همین خاطر است که همیشه تقاضا برای این محصولات زیاد است.

اگر در حال برنامه ریزی برای تاسیس یک مغازه خرده فروشی لوازم آرایشی هستید، باید درباره قوانین موجود در منطقه تان مطلع باشید.

در آغاز که کارتان را شروع می کنید، مشکلی ندارد که کسب و کارتان کوچک باشد؛ اما با گذشت زمان باید کار خود را گسترش دهید و باید هدف تان را روی داشتن یک مغازه با لوازم آرایشی استاندارد قرار دهید که تمام محصولات و وسایل مربوطه را فراهم کنید.

این تمام ماجرا نیست. باید بتوانید یک فروشگاه آنلاین برای خودتان راه اندازی کنید و محصولات را برای مشتریان تان ارسال کنید. از این طریق فروش و سود خوبی عایدتان خواهد شد.

23- باشگاه ورزشی

حتما می دانید که برای راه اندازی مرکز ورزشی باید پول و سرمایه خوبی داشته باشید؛ زیرا هزینه خریداری تجهیزات بسیار بالاست. اما نکته خوب در این کسب و کار این است که فقط یک بار باید سرمایه گذاری انجام دهید و نیازی نیست که تا سال ها نگران چیزی باشید.

در عوض می توانید باشگاه تان را گسترش دهید، فضای بیشتری کرایه کنید و درآمدتان را به مرور زیادتر کنید.

بی شک نمی توانید فقط بر روی پولی که از حق عضویت و شهریه ماهیانه به دست می آورید، تکیه کنید.

بنابراین باید روی درآمدهای دیگر مثل: فروش آب میوه، سالن های برنزه، کلاس های بدن سازی و کرایه فضاهایی برای آموزش های شخصی تمرکز کنید.

این ایده برای خانم هایی مفید است که به سلامت و تناسب اندام شان اهمیت می دهند. اما جنبه بد این کسب و کار این است که برنامه کاری انعطاف پذیری وجود ندارد.

24- کسب و کار ویراستاری و تصحیح غلطها

همیشه نیاز به افرادی بوده که نمونه ها را بخوانند و آن ها را ویرایش کنند و حتی نویسندگانی که در خانه کار می کنند هم به این افراد نیاز دارند. پس اگر از عهده این کار بر می آیید، می توانید متن ها را ویرایش و غلط ها را تصحیح کنید. بهتر است که مدتی در این حوزه فعالیت کنید.

اگر می خواهید در این حوزه مشغول به کار شوید، به پلتفرم های آنلاین دورکاری ملحق شوید. وقتی که کارتان را شروع می کنید، درآمدتان کم است؛ زیرا یک مجموعه از نمونه کار برای خودتان ندارید. می توانید در گروه های فیس بوک که در این حوزه فعالیت می کنند هم عضو شوید.

مادامی که در این حوزه مشغول به کار شوید و فیدبک های خوبی دریافت کنید، می توانید پروژه های بزرگ تری را دریافت کنید. حتی امکان دارد که بعضی از شرکت ها به صورت دائم شما را استخدام کنند.

25- مغازه فروش لوازم کادویی

ایده راه اندازی مغازه لوازم کادویی برای خانم هایی که می خواهند به صورت تمام وقت کار کنند و در عین حال سرمایه کمی هم دارند، مناسب است. قسمت خوب این شغل این است که برخلاف دیگر کسب و کارهای کوچک، برای راه اندازی این تجارت به هیچ تجربه ای نیاز نیست.

برای موفقیت در این راه، در اینترنت جستجو کنید تا بهترین و آخرین گزینه های کادویی را پیدا کنید و یک فروشنده استخدام کنید که بتواند این لوازم را بدون هیچ تاخیری برای تان ارسال کند.

توصیه می کنیم که هر چند مغازه تان کوچک باشد اشکالی ندارد ؛ اما باید حتما در منطقه ای درجه یک آن را تاسیس کنید. می توانید کادوها را در فضایی کوچک قرار دهید و همه افراد هم می دانند که در مغازه های کادویی به دنبال چه هستند. و پیشنهاد می کنیم که خود را در این حوزه شناخته شده کنید.

26- ساخت سبد در خانه

برای مهمانی ها، جشن تولدها، فستیوال ها و دیگر رویدادها که به بردن کادو نیاز است، سبدهایی هم لازم است تا کادو را در آن ها قرار دهند و اگر فکر می کنید که ذره ای خلاقیت دارید، به راحتی می توانید سبد، جعبه، و کیف هایی را تزیین کنید؛ به نحوی که طبق سلیقه هر فردی باشد.

این ایده برای خانم های خانه دار گزینه مناسبی است.

بازاریابی این سبدها در کل کار سختی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از این سبدها عکس بگیرید و آن ها را در صفحه مجازی تان بارگذاری کنید.

علاوه بر این، باید مغازه هایی که در منطقه تان قرار گرفته اند صحبت کرده و طراحی هایتان را نشان شان دهید.

البته بعضی از مشتریان، سبدهای سفارشی برای خود سفارش می دهند که لوگو شرکت هم بر روی آن قرار داشته باشد. با ارسال این سفارش ها می توانید هزینه های زیادی دریافت کنید.

27- پیرایش مو

بسیاری از شاگردانی که به اندازه کافی در قسمت پیرایشی تجربه کسب کرده اند، از دستیار به صاحبان سالن های آرایشی ارتقا می یابند ؛ بنابراین اگر شما هم در این دسته از افراد قرار می گیرید و منتظر زمان مناسب هستید، فقط تصمیم تان را بگیرید و آن را عملی کنید.

بی شک، به یک رقابت پا می گذارید اما اگر به اندازه کافی اطلاعات و مهارت برای جذب و حفظ مشتریان جدید با ارائه خدمات مناسب و باکیفیت را دارید، نیازی به نگرانی نیست.

اشتباهی که اکثر کارآفرینان در هنگام آغاز یک سبک مو، مرتکب می شوند، این است مناطق اشتباهی را برای کار خود انتخاب می کنند.

اگر از صاحبان این سالن های زیبایی بپرسید، متوجه می شوید که بیشتر آن ها حسرت این را می خورند که چرا منطقه ای با دید بالا و پر رفت و آمد را برای این کار انتخاب نکردند؛ پس باید بسیار به موقعیت مکانی خود توجه کنید.

28- برنامه ریزی مهمانی های کودکان

بچه ها عاشق جشن و مهمانی هستند و دقیقا به همین خاطر است که تقاضا برای جذب افرادی که این جشن ها را برنامه ریزی می کنند بالاست؛ مخصوصا در مناطق متمول شهری. با توجه به منطقه ای که ساکن هستید، این کار می تواند یک فرصت شغلی مناسب برای شما باشد.

بهتر است کمی تحقیقات انجام دهید تا ببینید تا چه اندازه می توانید این کار را اجرایی کنید و همین طور می توانید قبل از وارد شدن به این حوزه، چشم اندازی از آینده آن به دست آورید.

برنامه ریزی جشن برای کودکان ایده خوبی است. سازمان دهی کردن، مدیریت و دیگر جنبه های برنامه ریزی را یاد خواهید گرفت که این اطلاعات بعدها به شما کمک خواهد کرد تا مشتریانتان را سامان دهی کنید.

29- فروش گل

امروزه بسیاری از مردم سعی می کنند تا از علایق خود یک کسب و کار درست کنند و اگر فکر می کنید که به باغبانی و مراقبت از گل ها و زیبایی طبیعی علاقه دارید، می توانید فروش گل ها را آغاز کنید.

هزاران نفر هر روزه برای معشوق های خود گل می خرند. بنابراین شما می توانید گل های تازه و دسته گل های سفارشی را برای شان آماده کنید.

30- خدمات تایپ، ثبت نام اینترنتی و حسابرسی

وارد کردن اطلاعات در میان ساده ترین و مناسب ترین کارها برای خانم ها خانه دار قرار دارند. قسمت خوب ماجرا این است که برای انجام این کار فقط به یک دستگاه کامپیوتر و اینترنت نیاز دارید که احتمالا همین الان هم در اختیار دارید. ویژگی های این شغل عبارت اند از:

  • می توانید در خانه آن را انجام دهید.
  • ساعت کاری انعطاف پذیری دارد.
  • ابزار و نرم افزارهای آنلاینی که وجود دارند که سرعت و کارایی تان را افزایش می دهند.

البته این شغل هم با چالش های بالقوه ای مواجه است، مثل:

  • باید سرعت تایپ تان زیاد باشد و غلطی نداشته باشید.
  • باید به جزییات توجه کنید.
  • درآمد آن از دیگر کسب و کارهای کوچک کمتر است.
  • رقابت سختی در آن جریان دارد.

31- خدمات گلدوزی

صنعت گلدوزی یک صنعت مولتی میلیونی است و ماشین های این حرفه را می توان در بازار پیدا کرد.

علاوه بر این، گلدوزی کردن با دستگاه و تجهیزات و نرم افزارهای مدرن کامپیوتری این کار را آسان تر هم کرده است.

این کار را می توانید در خانه انجام دهید؛ اما باید آن را به یک اتاق جداگانه اختصاص دهید تا کارها را در آن نمایش دهید. با این کار شانس پیروزی در رقابت بیشتر خواهد شد.

باید برای ورود به این صنعت به کالاهایی مثل: لباس، کلاه، ژاکت ها، ماشین ها و لوازم مخصوص گلدوزی و دیگر وسایل لازم برای مغازه تان احتیاج دارید.

32- فروشگاه های ارائه دهنده خدمات عروسی و دیزاین

یکی دیگر از ایده های پر سود کسب و کار برای خانم ها، تاسیس فروشگاه های ارائه دهنده خدمات عروسی و دیزاین است. خانم ها به خوبی می دانند که مردم در مراسم عروسی تان برای چه چیزهایی پول خرج می کنند و بنابراین این حوزه صنعتی جالب و پرسود برایشان است.

این که فقط به یک موقعیت مناسب علاقه داشته باشید یا حتی مقداری اطلاعات درباره آن داشته باشید کافی نیست، باید برنامه ریزی کنید و تحقیقاتی انجام دهید تا از موفق شدن تان در این صنعت مطمئن شوید.

در ابتدا که کارتان را آغاز می کنید، باید سازنده و افرادی قابل اعتماد برای پخش کالاها پیدا کنید. باید در مراسم های عروسی که در منطقه تان برگزار می شود، حاضر شوید تا کیفیت لباس ها و محصولاتی که ارائه می دهید را روز به روز بهتر کنید.

علاوه بر این، می توانید با اشخاصی که برنامه ریزی های مراسم عروسی را انجام می دهند، ارتباط برقرار کنید تا یک سری اطلاعات کلی به دست آورید و فروش تان را هم بیشتر کنید.

33- مدرسه طراحی مد

این روزا محبوبیت مدرسه های طراحی مد زیاد شده است. تعداد زیادی کارآفرین خانم در این حوزه فعالیت می کنند اما همچنان جا برای ورود افراد جدید وجود دارد. اگر مقداری تجربه کسب کنید می توانید در این کار موفق شوید.

ایده شغل برای زنان

برای موفقیت در این کار باید اطلاعات و تجربه کافی داشته باشید و بی شک باید بدانید که چگونه می توانید دانش آموزان خود را مشتاق کرده، به آن ها درس بدهید و اعتماد به نفس و مهارت های کافی را به آن ها تزریق کنید.

حتما بخوانید: با 10 میلیون چه کنم ؟ 15 ایده شروع مشاغل کوچک

در مدارس طراحی مد، درآمد کارآفرین فقط شهریه ماهانه ای نیست که از دانش آموزان دریافت می کند، بلکه می توانند کارهایی که طراحی می کنند هم به فروش برسانند؛ پس، تاسیس مدرسه طراحی مد گزینه ای بی نظیر است که ارزش بررسی کردن را دارد.

34- تولید پادکست و صداگذاری

فکر می کنید در زمینه سخنرانی و صحبت کردن مهارت خوبی دارید و صدای تان خوب است؟ اگر جواب تان بله است، می توانید کارتان را به صورت آنلاین و بدون نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری شروع کنید. صداگذاری می تواند گزینه ای ایده آل برای تان باشد.

می توانید بر روی کتاب های صوتی، تبلیغات ویدئویی، رادیو و فیلم های ویدئویی از صدای خود استفاده کنید.

خانم ها هم می توانند این کار را به صورت پاره وقت انجام داده و مقداری پول به دست آورند؛ اما سئوال اصلی اینجاست که چگونه می توان در این حوزه مشغول به کار شد؟

می توانید به پلتفرم های کار آزاد (UpWork) ملحق شوید و یک نمونه از صدایتان را قرار دهید و سپس برای کارهایی که به صدایتان می خورد، استخدام شوید. همچنین میتوانید پادکست های زیبا تولید کرده و در اینستاگرام، تلگرام، شنتو ، گوگل پادکست و اسپاتیفای منتشر کنید.

بعد از گذشت زمان و پیدا کردن مخاطبان زیاد، میتوانید در پادکست های خود تبلیغات انجام داده و یا از مخاطبان درخواست کید که برای ادامه تولید پادکست شما را حمایت مالی کنند.

حتما خودتان هم می دانید که این کار در ابتدا چقدر سخت و مشکل است؛ زیرا تجربه کافی ندارید و فیدبک مناسبی در پروفایل تان وجود ندارد. اما با گذشت زمان همه چیز را یاد می گیرید و خیلی زود از جانب مشتریان در آمد کسب می کنید.

35- کسب و کار پخت کیک ها

خانم ها در زمینه پخت انواع کیک ها بسیار باهوش هستند و اگر فکر می کنید شما هم یکی از آن ها هستید، پخت کیک می تواند ایده ای مناسب برای شما باشد. اگر ذهن تان را تغییر داده باشید و خودتان را آماده کرده باشید، به راحتی می توانید وارد حوزه محصولات خوراکی شوید.

در رویدادهای خاص، مثل: جشن هالوین، عید و کریسمس، تقاضا برای کیک زیاد می شود، پس می توانید در این روزها پول زیادی به جیب بزنید.

جنبه خوب پخت کیک این است که تقاضا در همه فصل ها وجود دارد؛ بنابراین می توانید مطمئن باشید که درآمدی ثابت در طول سال خواهید داشت.

36- کسب و کار تولید جواهرات

از بی نظیرترین ایده هایی که برای کسب و کار خانم هایی که در حوزه مد و فشن هستند، وجود دارد، کسب و کار جواهرات است. اما برای شروع این کار باید هم سرمایه داشته باشید و هم به سختی کار کنید تا بتوانید موفق شوید.

وقتی که وارد این صنعت شدید، باید بتوانید از تمام مواد اولیه، از پلاستیک گرفته تا طلا، جواهرات را طراحی کنید. علاوه بر این، باید طراحی تان بی نظیر، خاص و خلاقانه باشد و تا به امروز هیچ نمونه ای از آن وجود نداشته باشد.

علاه بر این، می توانید طبق خواسته مشتریان، جواهرات را برای ان ها بسازید. برای این که برند کاری تان معروف و شناخته شده شود، باید بازاریابی خوبی انجام دهید؛ علی الخصوص در مراحل اولیه کار.

37- کسب و کار سخنرانی کردن در اجتماع

سخنرانی کردن در اجتماع یک هنر است و کار هر فردی نیست. این کار نیاز به شیوایی بیان، مهارت های عالی را در برقراری ارتباط و ادراک و دریافت عالی در موضوعات مختلف، دارد.

برای ورود به این حرفه به سرمایه اولیه نیاز ندارد؛ اما در عین حال باید مهارت های صحبت کردن در جامعه را در خود پرورش دهید؛ باید برای خود یک مربی استخدام کنید، در کلاس های آنلاین شرکت کنید و ویدئوهای یوتیوب را ببینید.

38- مدیریت رسانه های مجازی از خانه

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که مدیریت صفحات مجازی را برعهده بگیرید و از آن درآمد کسب کنید؟ می توانید این کار را در خانه انجام دهید.

هر چقدر که تعداد صفحاتی که شما مدیریت شان را برعهده دارید، زیادتر باشند، پول بیشتری هم گیرتان خواهد آمد. به طور متوسط می توانید هر ماه درآمد خوبی به دست بیاورید .

39- ایجاد یک صفحه شخصی در یوتیوب

اگر خانمی هستید که به فیلمبرداری علاقه دارد، گرفتن فیلم و قرار دادن شان در صفحات یوتیوب راهی مناسب برای ترقی تان به حساب می آید. البته باید بدانید که هیچ ضمانتی وجود ندارد که حتما به فردی سرشناس در این رسانه تبدیل خواهید شد!

اما یک نکته به طور واضح وجود دارد: اگر بتوانید فیلم های عالی بگیرید و مخاطبان تان را به خوبی تحت تاثیر قرار دهید، پول خوبی به دست خواهید آورد.

می توانید از تبلیغات پول به دست آورید و وقتی که تعداد شرکت کنندگان تان زیاد شود، می توانید حمایت و ضمانت هم دریافت کنید. حتی می توانید کار بازاریابی شبکه ای و پورسانتی را هم انجام دهید.

40- ایجاد صفحه در اینستاگرام

اینستاگرام بهترین پلتفرمی است که شما به راحتی میتوانید از آن میلیون ها تومن در ماه در بیاورید. در این شبکه اجتماعی هم میتوانید فروشگاه افتتاح کنید و هم میتوانید با تولید محتوای جالب، مخاطبان بسیاری را کسب کنید. هرچقدر مخاطبان شما بیشتر شد، میتوانید روزانه محصولاتی را برای فروش به آنها معرفی کرده و به فروش برسانید.