صنعت خودرو یک صنعت همیشه پایاست. تمام خودروهای روی کره زمین بعد از چند سال استفاده به تعمیر و تعویض قطعات نیاز دارند. وقایع و روند کسب و کارها نشان می دهد که کسب و کار خودرو بعد از رشد سریعی که داشته، در مقایسه با سایر حوزه ها، همچنان در حال پیشرفت است.

اصلی ترین علت آن، رشد چشمگیر تعداد خودروهاست که برای رفت و آمد به آن ها نیاز است. افراد ترجیح می دهند که از خودروهای شخصی خود به جای وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. در نتیجه، علت اصلی رشد این صنعت، نیاز رو به رشد به وسایل نقلیه است.

اگر در حال برنامه ریزی برای شروع به کار در صنعت خودرو هستید و به دنبال موقعیت کاری مناسب یا ایده های کسب و کار هستید، در این مقاله به 20 ایده سودمند در این صنعت اشاره کرده ایم که به شما کمک می کند تا درآمد خیلی خوبی از آن کار به دست آورید.

20 ایده کسب و کار پرسود در حوزه خودرو

در این قسمت شغل های با ماشین خدمت شما معرفی کرده ایم که میتوانید از آنها ایده بگیرید و کسب و کار خودتان را شروع کنید.

تأسیس کارواش

اولین ایده ای که در صدر جدول برترین ایده های کسب و کار در خودرو قرار می گیرد، تأسیس یک کارواش است که به سرمایه گذاری متوسط نیاز دارد. برای شروع به کار در این بخش، باید مکانی ثابت و همین طور تجهیزات لازم را برای شستن خودرو تهیه کنید.

تأسیس کارواش

علاوه بر این، به نیروی کار غیرماهر هم نیاز دارید. اگر فضا کافی در اختیار ندارید، می توانید به ایده شستشو خودروها از راه دور هم فکر کنید.

سرویس و تعویض روغن

باید هر چند مدت یک بار روغن ماشین ها را عوض کرد و آن ها را سرویس کرد، بنابراین، راه اندازی مکانی که خدمات سرویس و تعویض روغن را به مشتریان ارائه دهد، سود خوبی به همراه خواهد داشت.تمام آنچه در این حوزه نیاز خواهید داشت، علم و اطلاعات کافی درباره تعویض روغن و سرویس ماشین هاست. حتی می توانید فرد دیگری را استخدام کنید که در این زمینه سررشته دارد.

خدمات بالانس خودرو

بالانس خودرو یکی دیگر از ایده های کسب و کار در حوزه خودروست که با سود خوبی همراه است. لاستیک تمام خودروها باید بالانس شود؛ از این رو راه اندازی این کسب و کار اهمیت خاص خودش را دارد. برای شروع به کار در این حوزه، باید یک مغازه کوچک و دستگاه برای بالانس کردن خودروها در اختیار داشته باشید. علاوه بر این، فراموش نکنید که باید کسب و کار خود را گسترش دهید، و چند نیروی کار استخدام کنید و خدمات بیشتری را به مشتریانتان ارائه دهید.

حتما بخوانید: چگونه در جوانی پولدار شویم؟ صفر تا صد کارهایی که باید بکنید

خدمات تعویض باتری

یکی دیگر از کسب و کارهایی که به حوزه خودرو مربوط می شود، تعویض باتری است. برای موفقیت در این حوزه به مهارت کافی نیاز است، همین طور باید بدانید که چگونه می توانید باتری خودروها را اوراق و تعویض و باتری های فاسد شده را دوباره احیا کنید. این خدمات بازار خوبی دارند و می توانید با راه اندازی این کسب و کار پول خوبی به دست آورید.

خرید و فروش باتری ماشین

در این کسب و کار، افراد به خرید و فروش باتری های ماشین رو می آورند. برای شروع این کار، باید یک مغازه تأسیس کنید و در آن باتری ماشین و انواع موتورها را بفروشید. می توانید نمایندگی فروش یک برند را برعهده بگیرید یا این که با آن نمایندگی در ارتباط باشید.

سفارشی کردن خودرو

در لیست برترین ایده های کسب و کار در حوزه خودرو، سفارشی کردن خودرو در صدر قرار می گیرد. در این حرفه، فضای داخلی و بیرونی ماشین را سفارشی می کنند. علاوه بر سفارشی کردن موتور و گیربکس، بقیه اجزا و وسایل هم سفارشی می شوند. برای موفقیت در این حرفه باید مهارت های خارق العاده و سرمایه ای هنگفت برای سرمایه گذاری داشته باشید.

ایده کسب و کار ماشین

خرید و فروش خودرو

ساده ترین ایده ای که برای رسیدن به درآمد در حوزه صنعت خودرو وجود دارد و می توانید آن را بررسی کنید، خرید و فروش خودروهای قدیمی است. برای انجام این کار به سرمایه اولیه نیاز ندارید. برای موفقیت باید ارتباط را میان فروشنده و خریدار برقرار کنید و برای هر معامله ای که ایجاد می کنید، حق کمیسیون دریافت کنید.

آموزشگاه رانندگی

یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاری هایی که می توان در این حوزه انجام داد، تأسیس آموزشگاه رانندگی است. برای شروع این کار، باید چند خودرو بخرید و چند نفر را هم استخدام کنید که بتوانند به مشتریان آموزش دهند. برای تاسیس این آموزشگاه و شروع به کار، به سرمایه بسیار زیادی نیاز دارید.

خدمات بکسل خودرو

در هنگام تصادفات یا خراب شدن ماشین، خدمات و افرادی لازم است که خودرو را بکسل کند. این حوزه خود از چندین سرویس مختلف تشکیل شده است که شامل: خدمات بکسل خودروهای تصادفی، خودروهای سالم و خودروهای خراب می شود. برای انجام هر کدام از این خدمات به ماشین های بکسل متفاوتی نیاز است. برای موفقیت در این کار، باید تخصص داشته باشید و خدماتی که مشتریان می خواهند را فورا انجام دهید.

فروش قطعات ماشین

افراد همیشه به قطعات خودرو نیاز داشته و خواهند داشت. علت این که این حوزه همیشه مورد توجه قرار دارد، تعمیر، خراب شدن و نگهداری ماشین هاست. اگر در این حوزه اطلاعات کافی دارید، شروع به فروش قطعات خودرو کنید و سود خوبی به جیب بزنید.

خدمات صافکاری خودرو

معمولا در همه شهرها خدمات صافکاری رایج هستند. در این کار، برآمدگی، فرورفتگی و خرابی های ماشین را تعمیر یا خارج می کنند. برای انجام این کار، به دنبال یک مغازه مستقل یا ارائه دهنده خدمات به ماشین ها باشید. برای موفقیت در این کار باید اطلاعات زیادی در زمینه تعمیر و برطرف کردن این قبیل مشکلات داشته باشید. البته برای انجام این کار به چندین ابزار و وسیله هم نیاز خواهید داشت.

لوازم ماشین

ایده بعدی که در میان پرطرفدارترین ایده های کسب و کار در حوزه خودرو وجود دارد، لوازم ماشین است. هم خودروهای نو و هم خودروهای قدیمی به لوازم ضروری خاصی نیاز دارند، مثل: روکش ماشین، روکش صندلی ها، خنک کننده هوا، سطل زباله، شارژر ماشین و لوازم از این قبیل.

حتما بخوانید: معرفی 50 شغل اینترنتی پر درآمد

در نهایت، می توان نتیجه گرفت که تاسیس مغازه های این چنینی بسیار برای تان سودآور می‌باشد.

اداره ثبت خودرو

یکی دیگر از ایده هایی که به صنعت خودرو مربوط می شود، تاسیس اداره ای است که خودروها را به طور قانونی ثبت کند. در این کسب و کار باید با فردی که در کار خرید و فروش ماشین است، شروع به همکاری کنید. از این رو، ثبت هر ماشین جدید تنها با اجازه شما ممکن خواهد بود. باید به ازای هر معامله ای که انجام می شود و شما آن را ثبت می کنید، مبلغ ثابتی دریافت کنید.

خدمات بیمه خودرو

یکی دیگر از ایده هایی که سود خوبی دارد، خدمات بیمه کردن ماشین هاست. براساس قانون، هر خودرویی باید بیمه داشته باشد. اگر اطلاعات کافی در این زمینه دارید، می توانید خدمات بیمه ای ماشین ها را ارائه دهید. باید مشتریان بالقوه ای وجود داشته باشند که از طریق اداره شما، بیمه نامه بخرند.

کاروارش خودکار از راه دور

ایده کارواش از راه دور یکی از هوشمندانه ترین راه هایی است که می توان بدون پذیرفتن خطر سرمایه گذاری، پول خوبی به دست آورد. در این کسب و کار دیگر به یک جای ثابت و مشخص نیاز ندارید.

خدمات مکانیکی ماشین از راه دور

وقتی که ماشین خراب می شود، حتما باید فردی باشد تا سریعا آن را تعمیر کند. اگر افرادی را آموزش دهید که بتوانند از عهده این کار برآیند، می توانید ماشین ها را بیرون از تعمیرگاه تعمیر کرده و به آن ها خدمت رسانی کنید. برای موفقیت در این کار حتما نیازی نیست که یک مغازه کرایه کنید و منتظر مشتری باشید، بلکه می توانید این کار را در خانه هم انجام دهید.

ایده درآمد صنعت خودرو

ساخت و تولید قطعات ماشین

اگر در حوزه ساخت قطعات متخصص هستید و می توانید مبلغ زیادی را در این حوزه سرمایه گذاری کنید، ساخت و تولید قطعات خودرو گزینه ای عالی برای تان محسوب می شود. البته باید به این موارد توجه کنید که کیفیت و قیمت قطعات از فاکتورهای اساسی برای موفقیت در این حوزه به شمار می روند.

نمایندگی مجاز فروش موتور سیکلت

کسب و کاری که به سرمایه گذاری هنگفت نیاز دارد، نمایندگی مجاز فروش موتورسیکلت است. به عنوان فردی که قصد فروش این محصولات را دارد، باید نمایندگی معروفی، مثل هیرو، را انتخاب کرده و با او همکاری کنید یا این که برای خود مغازه ای مستقل تاسیس کنید و موتورسیکلت های نو و دست دوم را در آن بفروشید.

نمایندگی مجاز فروش خودرو

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به ماشین علاقه دارند، می توانید وارد خرید و فروش ماشین شوید. درست مثل نمایندگی خرید و فروش موتور سیکلت، خرید و فروش ماشین هم به سرمایه هنگفتی نیاز دارد. فاکتورهایی که در موفقیت این کسب و کار نقش دارند، داشتن سرمایه ای مناسب، برپایی مغازه در موقعیتی مناسب، ارتباط با کمپانی فروشنده و داشتن اطلاعات کافی است.

حتما بخوانید: 50 ایده مشاغل سرگرم کننده و پر درآمد خانگی

کرایه دادن خودروهای سواری و تاکسی

کرایه دادن خودروها یکی از محبوب ترین راه های پول درآوردن است. افراد زیادی هستند که می خواهند در مواقع تفریح یا در طول مناسبت ها، مثل عروسی، ماشین کرایه کنند. البته شما باید مبلغ زیادی را صرف خرید ماشین کنید، به راننده های خوب نیاز دارید و هزینه ای که دریافت می کنید، براساس هر کیلومتر محاسبه می شود.