آیا واقعا مشاغلی وجود دارند که بتوان با کمتر از 1,500,000 تومان راه اندازی کرد؟ بله، با تکنولوژی های دیجیتالی امکان کار آفرینی با سرمایه کم  وجود دارد . اولین کسب و کار میتواند با پول کم یا بدون هیچ پولی آغاز شود و امکان پیشرفت داشته باشد.

کارهای آنلاین یکی از کارهایی است که می توان با کمتر از 1,500,000 تومان آغاز کرد ولی تعداد کارهایی که می توانید با این هزینه شروع کنید ممکن است شما را غافلگیر کند! حتی برخی از این کارها به هیچ سرمایه ای به جز وقتتان نیاز ندارند.
نکته اصلی این است که کم هزینه ترین راه را برای فروش پیدا کنید و  از سودتان، برای قدم بعدی استفاده مفید کنید. بعضی از کارآفرینان با استفاده از این فرمول بدون کمک دیگران میلیون ها تومان کسب کرده اند.

این کار معمولا مستلزم شروع کسب و کار از خانه است، و مانند همه ایده های عالی شغلی، این ایده با برآورده کردن یک نیاز آغاز میشود. حتی اگر میخواهید چیزی بفروشید، حوزه ای را که به آن کمتر توجه شده است، پیدا کنید و بهترین خدمات لازم را در آن بخش ارائه دهید.

این بار در دکتر چک می خواهیم نگاهی به کارهایی که می‌توانید با 1,500,000 تومان انجام دهید بیاندازیم.

ایده های عالی شغلی کوچک که می‌توانید با کمتر 1,500,000 تومان راه اندازی کنید

چه کار کنیم

این ایده ها مستلزم کمی وقت و حوصله و برنامه می باشند . با کمی زحمت میتوانید با این ایده ها شروع کرده و سرمایه خود را افزایش دهید .

1- قطعات دست دوم اتومبیل

برای نشان دادن محدوده کارهایی که می‌توان با کمتر از 1,500,000 تومان انجام داد، با کاری غیرمحتمل شروع میکنیم. مثلاً شما می توانید قطعات دست دوم و کارکرده اتومبیل خودتان را در سایت های مختلف مثل سایت شیپور ، دیوار و … بگذارید و بفروشید. با خرید و فروش قطعات دست دوم ماشین های سواری و حتی ماشین های باری ( بزرگ ) می توانید سرمایه اندک خود را افزایش دهید و با پیشرفت کارتان وب سایت مخصوص شغلتان را ایجاد کنید.

2- محصولات الکترونیکی کلیک بانک (ClickBank)

برای راه اندازی تجارت محصولات دیجیتالی بدون هیچ سرمایه ای، میتوانید به صورت رایگان حسابی در ClickBank.com باز کنید و تعدادی از محصولاتتان را در صفحه فیس بوک ، اینستاگرام یا وبلاگتان تبلیغ کنید. شما که خارج کشور هستید خیلی راحت وارد این سایت می شوید.

زمانی که مقداری کارمزد دریافت کردید، با پرداخت 50 دلار ( معادل تقریبی 700,000 تومان) حساب فروشنده (vendor account) باز کنید.( البته زمانی که در ایران هستید، باید از فیلتر شکن استفاده کنید) سپس به صورت PDF کتاب الکترونیکی در مورد هرچیزی که خوب می دانید، بسازید و آن وقت میتوانید بلافاصله فروشتان را آغار کنید.
کلیک بانک هزینه 1 دلار( معادل ۱۴۰۰۰ تومان) به علاوه 7.5 درصد از هر فروش را دریافت می کند، اما شما قیمت را تعیین می کنید و تصمیم می‌گیرید که چند درصد از فروشتان را حاضرید با هزاران عضوی که میتوانند محصولات تان را بفروشند، شریک شوید (قیمت معمول 50 درصد است).
برخی از فروشندگان ادعا دارند که با فروش از طریق کلیک بانک ده ها میلیون دلار کسب کرده اند.

3- کتاب های دست دوم

قیمت های کتاب درسی را در حراجی های اشیاء دست دوم و از دست فروش های دوره گرد پیدا کنید و ببینید خریداران چقدر برای آنها می پردازند، و بعد شما نصف آن قیمت یا کمتر را پیشنهاد دهید. سود فروش کتاب های درسی و دانشگاهی زیاد است؛ اما خریداران آنلاین انواع زیادی از کتاب های دست دوم را می پسندند.
کار دیگری که می‌توانید انجام دهید، خرده فروشی آنها در سایت دیوار است. این راهی برای شروع کار بدون هیچ سرمایه ای است.
زمانی که روش کار بازار را یاد بگیرید، میتوانید از سودتان حداکثر استفاده را کنید؛ مثلا: می‌توانید با خرید کتاب های دست دوم ارزان از سایت های دیگر و فروش آنها در سایت های بزرگ فروش آنلاین، خرید و فروش همزمان انجام دهید.

4- رنگ کردن خانه

در بسیاری از کشورها، برای نقاش بودن نیاز به مجوز ندارید. و اگر با رنگ کردن فضای داخلی شروع کنید، می‌توانید با کمترین تجهیزات آن را انجام دهید .
همچنین می توانید نکته های مفیدی از ویدیو های اینستاگرام در مورد رنگ کردن خانه، و مقداری تمرین، رنگ آمیزی خانه را یاد بگیرید. از رنگ کردن خانه های مختلف شروع کنید و شغل خود را ارتقا دهید. می توانید چند سال بعد شرکت رنگ سازی راه اندازی کنید و پول زیادی دریافت کنید.

5- تمیز کردن پنجره ها

یکی دیگر از ایده های کار آفرینی با سرمایه کم که میتوانید با کمتر از 1,500,000 تومان شروع کنید، کار تمیز کردن پنجره هاست. البته، برای با کیفیت تمیز کردن پنجره های فروشگاه های بزرگ ممکن است به تجهیزاتی با قیمت بیشتر از 1,500,000 تومان نیاز داشته باشید.

کار آفرینی با سرمایه کم
بنابراین با خانه ها و تجهیزات اولیه شروع کنید و بعد با استفاده از درآمد خود تجهیزاتتان را کامل کنید.
می‌توانید هر کدام از این کارها را در ویدیوهای مختلف در شبکه های اجتماعی یاد بگیرید.

6- نگه داری از حیوانات خانگی

پرستاران حیوانات خانگی برای یک شب ماندن حدود 200.000 تومان حق الزحمه دریافت می کنند و قیمت معمول برای یک ساعت سر زدن به حیوانات 100.000 تومان است. می توانید در باشگاه های تعالیم حیوانات مانند: سگ و اسب و … مشغول به کار شوید.
ابتدا باید با ارائه خدماتتان به دوستان و خانواده شروع کنید و از منافع آن، برای ساختن رزومه حرفه ای استفاده کنید.
در نهایت برای بیشتر کردن درآمد این شغل، به کارمند یا زیر دست احتیاج خواهید داشت. همچنین میتوانید یک شغل مراقبت از حیوانات خانگی ایجاد کرده و آن را گسترش دهید .

7- تاکسی سرویس

با وجود پلتفرم های مسافربری مانند اسنپ ، تپسی و… میتوانید بدون ذره ای پول خرج کردن، ماشینی که دارید را به کار تبدیل کنید.
اگر کارتان خوب پیش رفت، میتوانید با پولی که کسب میکنید یک تاکسی سرویس دائمی راه اندازی کنید.
البته اگر هدفتان بدست آوردن سود بیشتر است، باید در نهایت کارمند یا زیر دست استخدام کنید.

8- تدریس خصوصی

تدریس خصوصی نیز یکی از کارهایی است که می‌توان با کمتر 1,500,000 تومان شروع کرد. در گذشته انجام تدریس خصوصی سخت تر بود؛ اما امروزه پلتفرم های آنلاین این کار را راحت تر از همیشه کرده اند.
میتوانید به دانش آموزان یا دانشجویان در درس هایشان کمک کنید.
و با تدریس خصوصی به ازای هر ساعت تا 100,000 تومان دریافت کنید. بعد از آن مشتریان محلی برای خود جمع کرده و پس از مدتی می توانید کار خود را گسترش دهید.

9- خدمات راهنمای گردشگری

اینترنت موانع راه اندازی کسب و کارها را بسیار کاهش داده است.
در مورد کارت های تجاری فکر نکنید یا تلاش نکنید که آژانس های مسافرتی را وادار کنید خدمات راهنمایی گردشگری شما را به بقیه پیشنهاد دهند (حداقل نه در ابتدا). اگر مکانی را خیلی خوب میشناسید، به سادگی می توانید خودتان به تنهایی، به عنوان تور لیدر کار کنید . زمانیکه چگونگی کار را یاد گرفتید و مقداری پول درآوردید، میتوانید مسافرانی که قصد سفر دوباره را دارند تشویق کنید تا مستقیما به خود شما (و کارمندان جدیدتان) رجوع کنند.

10- تنظیم اظهارنامه مالیاتی

چه راهی بهتر (و ارزان تر) از حقوق گرفتن برای آموزش دیدن برای یادگیری کاری است؟
در وب سایت های شغلی شرکت هایی را خواهید یافت که حاضرند به شما برای کار تنظیم اظهارنامه مالیاتی آموزش دهند (حداقل در طول فصل مالیات). زمانی که کار را یاد گرفتید، میتوانید خودتان کار را شروع کنید.
برای کاهش هزینه میتوانید کار را در خانه شروع کنید و بعد از مدتی بدون کمک دیگران دفتری با چند کارمند تاسیس کنید.

11- کار کف سازی

از دیگر ایده های کار آفرینی با سرمایه کم آموزش ضغل نصابی است . می توانید با خرید ابزار آلات ساختمانی کف سازی مانند: پارکت و … کار نصب پارکت را به آسانی انجام دهید. و با گسترش کارتان شرکت بزرگ دکوراسیون داخلی را راه اندازی کنید.
به دنبال شروعی کم هزینه باشید و سپس با استفاده از درآمدتان کارتان را گسترش دهید.

12- خدمات نظافت

دوباره به نقطه شروعی کم هزینه فکر کنید تا هزینه شروع کارتان را زیر 1,500,000 تومان نگه دارید. می‌توانید با تمام وسایل و تجهیزاتی که از آنها برای تمیز کردن خانه خود استفاده میکنید، خانه های افراد مختلف را تمیز کنید و بعد سودی که به دست می آورید را بر روی تجهیزات مخصوص برای بقیه مشتری ها سرمایه گذاری کنید. بعد از چند سال شما می توانید درآمد میلیونی و تعداد زیادی کارمند داشته باشید.

13- فروش در بازار کهنه فروشان

بازار کهنه فروشان در خیلی از شهرها هنوز وجود دارند و می‌توانید نزدیکترین بازار به خودتان را با راهنمای آنلاین پیدا کنید.
اگر بودجه کمی برای شروع دارید، بازاری پیدا کنید که به شما اجازه دهد، پول مکان را روزانه پرداخت کنید (قیمت معمول کمتر از 150,000 تومان است). زمانی که در بازار کار میکنید، به دنبال مکان مناسب و کم هزینه ای باشید که بتوانید سود حاصل از فروشتان را روی آن سرمایه گذاری کنید.

14- فروش اجناس دست دوم

هرکسی میتواند اجناسی که نمی خواهد مانند : وسایل منزل، موبایل ، لوازم خانگی ، پوشاک و … را داخل سایت دیوار و … بگذارد .
از فروختن چیزهایی که نمیخواهید، شروع کنید. با درآمدی که به دست می آورید، میتوانید موقعیت مناسبی بیابید. مثلا: بعضی از فروشنده ها در حراجی های اشیای خانگی یا مغازه های دست دوم فروشی، خواهان کالاهای ارزانی که میتوانند دوباره بفروشند، هستند.

15- صابون خانگی

اگر بتوانید دستورالعمل های آموزش آنلاین صابون سازی را بخوانید و از آن پیروی کنید، می توانید کمی اطلاعات پایه در مورد کار صابون سازی به دست بیاورید. این کار به چند ماده و ابزار نیاز دارد. برای ساختن صابون باید روغن های مختلف را با قلیاب و رایحه ها مخلوط کنید. میتوانید قالبی برای 12 صابون در سایت های مختلف، با کمتر از 200,000 تومان بخرید.
البته نمی توانید با صابون های کارخانه ای رقابت کنید؛ بنابراین باید محصولات ویژه ای درست کنید. مثلا: استفاده از رایحه ای جدید و ناب یا بسته بندی و بازاریابی خلاقانه ممکن است به شما کمک کند. اول می‌توانید صابون هایتان را به دوستان بفروشید یا غرفه ای در بازار کهنه فروشان یا نمایشگاه های صنایع دستی راه بیندازید.
برخی از افراد سرگرمی صابون سازی خود را به کاری با درآمد چندصد میلیونی تبدیل کرده اند.

16- تحویل مواد خوراکی

اگر ماشین داشته باشید میتوانید کار تحویل دادن مواد غذایی را شروع کنید. زمانی که شرکت های بزرگ نمیتوانند کار تحویل مواد خوراکی را در مقیاس بزرگ انجام دهند، راه برای پیک های کم تجربه باز میشود.
برای اینکه از اینکار سود خوبی به دست آورید و همچنین برای مشتری ها مقرون به صرفه باشد، باید منطقه ی محدودی را برای تحویل انتخاب کنید. میتوانید با نزدیک شدن به ساکنان یک مجتمع شروع کنید و قول تحویل را فقط برای دو روز در هفته بدهید تا بتوانید تاجایی که میشود سفارشات زیادی را سریع تحویل دهید.
برای اینکه فرایند دریافت پول راحت تر باشد، کارت خوان بگیرید. این کارت خوان به موبایلتان متصل میشود و با هر بار کارت کشیدن، بدون هیچگونه هزینه پنهانی، فقط درصد اندکی از پولتان را بابت مالیات بر ارزش افزوده کم می کند.

17- خدمات روزانه و خانگی

خدمات روزانه کاری است که به تحویل مواد خوراکی ربط دارد یا بلعکس. دوباره، اگر ماشین داشته باشید آماده ی انجام این کار هستید. بعضی از افراد معمولا به کسی نیاز دارند تا به سگشان سر بزند یا سالخورده و تنها هستند و به کسی نیاز دارند تا خریدهایشان را انجام دهد.
برای شروع کار بدون هیچ هزینه ای در صفحات مجازی فعالیت کنید؛ همچنین می توانید در  سایت شیپور و …  آگهی کارتان را بگذارید. این سایت مانند رابطی بین مردمی که نیاز دارند کارهایشان انجام شود و کسانی که حاضرند آن کارها را در قبال هزینه ای انجام دهند، هستند. با هزینه کم، در این سایت ثبت نام می کنید و دیگر نیازی به پول خرج کردن برای تبلیغات ندارید (حداقل در ابتدای کار).
ممکن است در حین این کار موقعیت مناسبی برای خود پیدا کنید که سودآور هم باشد. مثلا: اگر تماس های زیادی برای بردن حیوانات خانگی به دامپزشکی دریافت کنید، می‌توانید کار خود را به عنوان تاکسی سرویس حیوانات خانگی تغییر دهید.

18- آموزش سگ ها

آموزش حیوانات مخصوصا سگ ها یکی دیگر از ایده های کار آفرینی با سرمایه کم می باشد . برای این کار نیاز به تجربه دارید. می توانید مهارت های خاصی از طریق ویدیو های زیادی که در آپارات و صفحات مجازی مختلف در مورد آموزش سگ ها وجود دارد، به دست بیاورید. کار در مغازه فروش حیوانات خانگی نیز به شما کمک می کند، و این چنین هم میتوانید تجربه کسب کنید و هم مقدار کمی درآمد دریافت کنید.

شغل آموزش سگ ها
برای کاهش هزینه ها میتوانید کارتان را در خانه شروع کنید. صاحبان حیوانات خانگی میتوانند آنها را به خانه شما بیاورند. برای کسب شهرت، سگ های دوستان را به صورت رایگان یا با تخفیف آموزش دهید تا به عنوان رزومه در شبکه های اجتماعی تان قرار دهید.

19- عرضه مستقیم محصولات

چیزی که اینکار را جذاب میکند این است که هزینه راه اندازی آن زیاد نیست و سرمایه زیادی برای کالاها نیاز ندارد. می‌توانید محصولات را به صورت آنلاین بفروشید، پول پرداختی را جمع آوری کنید، به تولید کننده ها پول بدهید و به آنها اجازه دهید محصولاتتان را بفرستند، حتی اگر دوست داشته باشید میتوانید از لوگوی شرکت خود استفاده کنید.
عرضه کننده های مستقیم محصولات زیادی به صورت آنلاین وجود دارند. برخی از آن ها محصولات مختلفی عرضه می کنند؛ اما اگر میخواهید در یک محصول یا خط تولید تخصص داشته باشید، می‌توانید تولید کننده ای که به صورت مستقیم محصولات را عرضه میکند، پیدا کنید( حتما تحقیق کنید و مطمئن شوید که شرکت معتبری هستند).
یکی از راه های فروش محصولات از طریق وب سایت است، البته این تنها راه نیست. شما همچنین میتوانید محصولات را در سایت های حراجی مانند: دیوار و صفحات مجازی دیگر بفروشید.

20- مدیریت رسانه های اجتماعی

کسب و کارها برای مدیریت حضورشان در رسانه های اجتماعی به کمک نیاز دارند.
به خصوص، برای بالا بردن آگاهی شرکت ها و تبلیغ محصولاتشان باید در اینستاگرام و فیس بوک مطلب بگذارند. شما احتمالا همین حالا هم می‌دانید چگونه از اینستاگرام و بسیاری از رسانه های اجتماعی دیگر استفاده کنید.
با آموزش های آنلاین کمی بیشتر در مورد اینکه چگونه مشاور رسانه های اجتماعی شوید اطلاعات کسب کنید. سپس با هرکس که میشناسید تماس بگیرید و بپرسید که آیا به این خدمات ارزشمند نیاز دارند یا خیر. برای گسترش کارتان باید دیگران را استخدام کنید تا خودتان بتوانید روی جذب مشتری تمرکز کنید.
شروع این کار به صورت رایگان است .

21- دستیار مجازی

اگر  موبایل، کامپیوتر و دسترسی به اینترنت داشته باشید، میتوانید دستیار مجازی شوید. این یکی از مشاغل جدید و پرطرفدار است که میتوانید با کمتر از 1,500,000 تومان آن را شروع کنید.
این کار برای هر مشتری ممکن است متفاوت باشد؛ اما ممکن است شامل آماده کردن گزارشات، تحقیق، ویرایش، مدیریت رسانه های اجتماعی، تعیین قرار ملاقات و بسیاری از خدمات دیگر شود.
لبته اگر بخواهید درآمدی بیشتر از درآمد آزادکاری داشته باشید، باید بعد از مدتی کارمند استخدام کنید.

22- بازیافت ضایعات فلزی

بازیافت ضایعات فلزی یک کار آفرینی با سرمایه کم  است . برای راه اندازی کار بازیافت ضایعات فلزی احتمالا فقط نیاز به  پارکینگ و انباری دارید. این کار یکی از مشاغلی است که میتوان با کمتر از 1,500,000 تومان شروع کرد.

کار بازیافت ضایعات فلزی

آهن، مس و آلومینیم با ارزش ترین فلز معمول هستند و هر محله ای به یک خریدار ضایعات فلزی یا بیشتر نیاز دارد. زمانی که اولین فروشتان را انجام دادید، محصولات جدیدی جایگزین کنید.

23- مشاوره

اگر به اندازه کافی در مورد موضوع خاصی می دانید که بتوانید به دیگران در آن مورد مشاوره دهید، ولی پول کافی برای راه اندازی کار مشاوره ندارید، به هر حال این کار را شروع کنید!
با 400,000 تومان از تولید کننده ی کم هزینه ای کارت های تجاری بخرید. برای سال اول کارتان 1,000,000 تومان وب سایتی همراه با دامنه و پکیج میزبانی وب فراهم کنید.
زمانی که تعدادی مشتری پیدا کردید که ارزش کار و علم شما را می  دانند، میتوانید مقداری از سود بدست آمده را خرج راه اندازی شرکت مشاوره تان کنید.

24- طراحی لوگو

یکی دیگر از ایده های کار آفرینی با سرمایه کم طراحی لوگو می باشد . اگر به هنر علاقه دارید، طراحی لوگو کار نسبتا راحتی برای شروع  است. می‌توانید به سطح بالای جامعه خدمات کنید. لوگو های خیلی خاص یا لوگو های ارزان قیمتی که اول با الگو طراحی و سپس متناسب با مشتری اصلاح می شوند، طراحی کنید.
یکی از آسان ترین راه ها برای شروع این کار وب سایت «پونیشا» می باشد. با نگاهی به صفحه طراحان لوگو در این وبسایت، گستره ی این شغل را خواهید دید. برترین طراحان لوگو بیش از 6000 بازدید از طرف مشتری ها دارند. خدمات اضافه، راه کسب درآمد بیشتر است.

اولین فروشتان را بدون سرمایه یا با سرمایه کم انجام دهید و سپس از سود فروشتان برای گسترش کار استفاده کنید. این چنین میتوانید با کمتر از 1,500,000 تومان کاری را شروع کنید.

25 – باریستا در کافه ها

همکاری با کافه ها به عنوان باریستا میتواند یکی از ایده های جالب و پردرآمد باشد . شما ابتدا میتوانید با هزینه کم این حرفه را بیاموزید یا حتی به عنوان کارآموز در کافی شاپی مشغول کار شوید و بعد از آموزش و حرفه ای شدن ، به استخدام کافه های بزرگ درآیید و ماهانه حقوق بگیرید .

باریستا