به راستی موقعیت های بی نظیر و ایده کسب و کار برای 2021 و بعد از آن در کدام حوزه ها قرار گرفته است؟

خب، در حالی که تمام کشورها در حال رویایی با ویروس کووید 19 هستند، دنیا در زمان سختی به سر می برد. در این مدت خبرهای زیادی از افرادی که شغل خود را از  دست دادند یا تعلیق شدند، شنیدیم. برترین اقتصادانان دنیا از زمان رکود بزرگ در حال پیش بینی بحرانی بدتر هستند.

اما باید امیدوار باشیم که شرایط با زمان رشد می کنند و شیوع کووید 19 سرشار از فرصت های جدید است.

شما به عنوان فردی که به دنبال شکار این موقعیت هاست، بایستی مشتاق دانستن این اطلاعات باشید و درباره فرصت کسب و کارهای آینده قبل از این که از دست بروند، اطلاعاتی جمع آوری کنید. برای کمک به شما در مسیر به چنگ آوردن این فرصت ها، این بار در دکتر چک 21 ایده کسب و کار در آینده را برای تان خلاصه کرده ایم. براساس درآمد بالقوه ای که این مشاغل دارند، محبوبیت شان نزد مردم و تاثیر آن بر کیفیت زندگی این افراد، این فهرست کسب و کارها را آماده کرده ایم.

21 ایده کسب و کار برای 2021 و پس از آن

در این قسمت چندین ایده کسب و کار برای 2021 و سال های آینده آورده شده است. این ایده ها به نیازمند دانش، سرمایه و نیروی کار متخصص می باشند و از پتانسیل بسیار بسیار بالایی در آینده برخوردار می باشند.

تکنولوژی تندرستی

امید بخش ترین و بادوام ترین فکری که برای کسب و کار در آینده وجود دارد، تکنولوژی تندرستی و سلامتی است. بازار این تکنولوژی مدام در حال پیشرفت و رشد تقاضاست.

تعداد افرادی که از ابزارها و برنامه های سلامتی و تندرستی برای پیگیری وضعیت سلامتی خود استفاده می کنند، روز به روز در حال زیاد شدن است. این تکنولوژی هر روز یک قدم از روز قبل جلوتر می رود. بعضی از نمونه هایی که این تکنولوژی در آینده در آن ها جای گیر خواهد شد، عبارت اند از:

  •  بررسی کننده های سلامتی که در سنسورها قرار می گیرد و همین طور ضربان قلب را ارزیابی می کنند؛
  • مقیاس های هوشمند برای پیگیری کم شدن وزن در هنگام انجام فعالیت های بدنی؛
  • ابزارهای باشگاه هوشمند؛
  • اپ و وسایل بهبود خواب؛
  • آینه ای با واقعیت افزوده شده در زمینه تبدیل شدن به کلاس ورزش مجازی؛
  • ابزارهای متصل برای ارزیابی یا ضبط پارامترهای سلامتی و تندرستی.

محصولات جدید زیادی در حال رونمایی در تکنولوژی سلامتی هستند. شما می توانید در حوزه تکنولوژی های هوشمند سلامتی شروع به فعالیت کنید یا این که محصولات بی نظیر و خاص خود را ارتقا دهید.

رباتیک و ماشینی کردن

دومین موردی که در لیست ایده کسب و کار برای 2021 جای می گیرد، رباتیک و ماشینی کردن است. ماشین هایی که ساخته و تولید شده اند تا کارهای نیروی انسانی را انجام دهند. در آینده ربات ها در زندگی ما بخشی را به خود اختصاص خواهند داد. در حال حاضر در بسیاری از کشورها، ربات ها برای انجام کارهای مشخصی تطبیق داده شده اند. یکی از این نمونه ماشین ها، ربات الکساست که به عنوان یک منشی شخصی کارهایی را یاد می گیرد و آن ها را انجام می دهد.

حتما بخوانید: 32 شغل دوم برای معلمان ( افزایش درآمد معلم ها )

به محض این که دوره این ربات ها آغاز شود، افراد شغل های خودشان را از دست خواهند داد؛ اما از طرف دیگر، این ربات ها و ماشینی شدن موقعیت بسیار خوبی را برای افراد کارفرما و موسس فراهم خواهد کرد. موقعیت های شغلی در این حوزه بسیار زیاد و بی پایان هستند که بعضی از آن ها شامل موارد زیر می شود:

  • ارتقا ربات ها برای انجام کارهایی در زمینه های نظافت، ساخت و ساز و سرگرمی؛
  • برنامه ریزی کردن روبات ها بر طبق نیاز بشر؛
  • تعمیر و نگهداری از ربات ها.

تصاویر و ویدئوهای 360 درجه

ایده شغلی برای سال 2021

یکی دیگر از کسب و کارهای تازه ای که در آینده حرفی برای گفتن خواهد داشت، تصاویر و ویدئوهای 360 درجه است. این حوزه به طور کلی کشف نشده است و در عین حال پتانسیل زیادی هم دارد.

تصاویر 360 درجه را با کمک دوربین های مخصوصی می گیرند که مجهز به چندین لنز یا دوربین شده اند. دلیل اهمیت این تصاویر و ویدئوها، ارائه نمایی جامع و کامل از محیط به همراه تمام جزییات است.

باید بگوییم که این صنعت در تجارت و کسب و کار کاربردهای زیادی دارد. می توانید در حوزه های برنامه ریزی، املاک و مستغلات، طراحی منظر، بازی و گیم و حوزه سرگرمی از این تکنولوژی بهره زیادی برد. بعضی از نمونه هایی که این تکنولوژی در آن ها کاربرد دارد، عبارتند از:

  • فروش دوربین های مخصوص و تجهیزات فیلم برداری؛
  • تصویر برداری و فیلم برداری 360 درجه؛
  • تعمیر و نگهداری دوربین ها و تجهیزات آن ها؛
  • ترکیب کردن تصاویر و عکس های دیجیتال.

پویایی خرد

پویایی خرد واژه ای جدید و تازه برای بسیاری از ماست که معنای آن، استفاده از ماشین های سبک وزن با سرعت های پایین برای اهداف حمل و نقلی است. همان طور که می دانید، ترافیک مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده است که یکی از راهکارهای موجود برای مقابله با آن، پویایی خرد است.

در این صنعت از دوچرخه های برقی، اسکوترهای برقی، اسکیت برد و دوچرخه های پدالی برقی استفاده می شود. آینده حمل و نقل در شهرها از آن این صنعت است. حوزه هایی که می توان از صنعت پویایی خرد بهره برد، شامل موارد زیر می شود:

  • راه اندازی کسب و کار کرایه وسایل موجود در این حوزه؛
  • ارتقا و فروش وسایل موجود در این حوزه؛
  • ارتقا اپ و پلتفرم برای به اشتراک گذاشتن وسایل موجود در این حوزه؛
  • GPSهای مخصوص برای پیگیری موقعیت این وسایل.

صنعت گردشگری از فضا

یکی از بهترین ایده هایی که برای کسب و کار در آینده ای نه چندان دور وجود دارد، بازدارید از فضاست. صنعت گردشگری از فضا به معنای این است که برای اهداف تفریح و سرگرمی، انسان از فضا دیدن کند. در بعضی از کشورهای دنیا مثل ایالات متحده آمریکا، این صنعت همین الان هم آغاز شده است. تنها تعداد محدودی از افراد اجازه بازدید از فضا را دارند. در این صنعت به متخصصین حرفه ای زیادی نیاز است. فرصت های شغلی که در این حوزه نهفته اند، عبارتند از:

  • ساخت شاتل های فضایی؛
  • فروش و وساخت سوخت مربوط به تجهیزات فضایی؛
  • بیمه ارزیابی ریسک مربوط به کار.

خودروهای برقی

خودروهای برقی تقریبا به واقعیت پیوسته اند و در آینده موقعیت های شغلی بسیاری را برای تعداد زیادی از افراد فراهم می کنند. انتظار می رود که از خودروهای برقی در بسیاری از موارد استفاده شود. تنها دلیلی که از این خودروها استقبال می شود، طول عمر و پایداری شان است.

به محض این که خودروهای برقی پا به عرصه میدان بگذارند، فرصت های شغلی چشم گیری را با خود به همراه خواهند آورد. بعضی از شغل ها عبارت اند از:

  • گاراژ سرویس خودروهای برقی؛
  • ساخت ایستگاه های شارژ این وسایل؛
  • ساخت و فروش قطعات این خودروها؛
  • تعویض و اوراق کردن باتری این خودروها.

ایستگاه های شارژ خودرو

در آینده خودروهای برقی را در همه جا خواهیم دید. به محض این که این خودروها به دنیای ما بیایند، به طور قطع به مراکز شارژ نیاز خواهند داشت.

مراکز شارژ خودرو، مراکزی هستند که با توقف در آن ها می توان باتری این خودروها را شارژ کرد. نبود این جایگاه ها یک معضل بزرگ ایجاد خواهد کرد. در آینده خواهیم دید که  ایستگاه های شارژ جایگزین پمپ های بنزین و گاز شده اند.

حتما بخوانید: 40 ایده کسب و کار زنان و بهترین مشاغل برای خانم ها

بی شک راه اندازه کسب و کار نصب این جایگاه ها گزینه ای بسیار مناسب برای آینده است. می توانید ابتدا در چندین شهر محدود این جایگاه ها را راه اندازی کنید و سپس به مرور زمان به شهرهای اطراف بروید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

امنیت سایبری

امنیت سایبری یک حوزه همیشه بادوام است. نام دیگری که برای امنیت سایبری انتخاب شده، امنیت اطلاعات است. منظور از امنیت سایبری، ایمن کردن کامپیوترها، سرورها، شبکه های اینترنتی و دستگاه های الکترونیکی شخصی در برابر هک شدن و ویروس های خرابکار است.

از آن جایی که حملات سایبری روز به روز در حال بیشتر شدن هستند، زیر ساخت های امنیتی و امنیت سایبری برای دفاع هم چون سپری در برابر این حملات، لازم و ضروری است. چندین ایده کسب و کار که می توان در حوزه امنیت سایبری آن ها را پیاده سازی کرد؛ شامل موارد زیر می شود:

  • مشاوره امنیت سایبری؛
  • ارتقا و نگهداری زیرساخت های امنیتی؛
  • طراحی و فروش راهکارهای امنیتی IT.

خودکار سازی یا ماشینی کردن خانه

ماشینی کردن خانه همان معنای دیگر آینده است. در آینده تمام خانه ها به اینترنت مجهز خواهند شد و تمام کارهای خانه را از راه دور می توان انجام داد.

لازمه راه اندازی این طرح، مکالمه اسباب و وسایل خانه با فعال سازی انسان هاست. علاوه بر این، بایستی تمام وسایل و ابزارهای خانه در یک مکان واحد برنامه ریزی شوند و با هم یکپارچه باشند. ایده هایی که برای راه اندازی کسب و کار در این حوزه وجود دارد عبارت اند از:

  • تبدیل کردن وسایل و تجهیزات قدیمی خانه به ابزارهای ماشینی و خودکار؛
  • فروش راه حل کامل خودکار سازی خانه؛
  • تعمیر و نگهداری وسایل خودکار و ماشینی شده خانه.

ساخت انرژی خورشیدی در منزل

انرژی خورشید، یک منبع انرژی پاکیزه به حساب می آید. تکنولوژی تولید انرژی خورشیدی در حال پیشرفت و بهتر شدن است. از آن جایی که برای استفاده از این نیرو نیازی به پرداخت مالیات نیست و در عین حال در پرداخت وجه برق و هزینه های جانبی صرفه جویی می شود، تمام مردم کم کم در حال روی آوردن به استفاده از انرژی خورشیدی هستند.

وقتی که کار ساخت و راه اندازی پنل های خورشیدی به پایان رسید، دیگر هیچ نگرانی از بابت پرداخت قبض های برق نخواهید داشت.

اگر به فکر راه اندازی این کسب و کار هستید، می توانید در زمینه فروش و نصب این پنل ها شروع به کار کنید. وقتی که ساخت آن ها به پایان رسید، می توانید توافق نامه AMC را بپذیرید.

ملاقات تصویری با پزشک

شغل های 2021

ایده دیگری که در این لیست جای گرفته، ملاقات تصویری با پزشک است. همان طور که می دانید، به خاطر گسترس ویروس کووید 19 مردم ترجیح می دهند که به مراکز درمانی مراجعه نکنند. همین هم باعث می شود که ایده ملاقات تصویری با پزشک شکلی جدید به خود بگیرد.

شما به عنوان فردی که به دنبال راه اندازی این کسب و کار هستید، باید یک سیستم مشاوره و قرار آنلاین پزشکی که قابل اطمینان، متقابل و مورد پسند باشد را راه اندازی کنید.

ملاقات تصویری با پزشک یکی از برترین ایده های کسب و کار برای آینده ای نه چندان دور است.

سلول های بنیادی و منجمد

یکی دیگر از کسب و کارهایی که همیشه پابرجا خواهد ماند و تازه در حال ورود به میدان است، سلول های بنیادی و منجمد است. در این کسب و کار، بافت های انسان را برای استفاده در سال های آینده جمع آوری می کنند که شامل: اهدا اسپرم، تخمک، بند ناف و دیگر موارد است.

حتما بخوانید: 20 ایده کسب و کار و مشاغل پر درآمد در خودرو

راه اندازی این کار به پول و سرمایه زیادی نیاز دارد. اگر فکر می کنید که منبع مالی لازم و صلاحیت آن را دارید، می توانید دست به کار شوید. ایده سلول های بنیادی و منجمد یک ایده امید بخش برای آینده است.

مرکز تماس تصویری

ایده بعدی که در این لیست قرار می گیرد، مرکز تماس تصویری است. روزهایی که در شهر مراکز تماس حضوری نصب می کردند به پایان رسیده است. مرکز تماس تصویری مرکزی است که کارهای اعضا تیمی که از نظر جغرافیایی پراکنده هستند در یک مجموعه واحد جمع می کنند.

در این راهکار در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد. این تجارت از خانه آغاز می شود؛ اما با این وجود باید به زمان و مدیریت منابع هم توجه کنید.

پوشیدنی ها

پوشیدنی ها گزینه بعدی کسب و کار در سال 2021 و بعد از ان است. زمان زیادی است که مردم از پوشاک استفاده می کنند و برای بسیاری از آن ها، پوشاک به یک سمبل وضعیتی تبدیل شده است.

پوشاک کاربردهای بسیاری متنوعی دارند و می توانند اطلاعاتی درباره وضعیت سلامتی فرد، مثل: ضربان قلب، میزان کالری سوخته شده، فشار خون و زمانی را که صرف انجام حرکات ورزشی می کند را اندازه گیری نماید.

امروزه محققان در حال ارتقا و رشد کارکردهای دیگر هستند که شامل: اندازه گیری میزان الکل موجود در خون، بررسی وضعیت سلامتی فرد، خطر سلامتی، پیش بینی تغییرات خلق و خوی فرد در آینده، میزان استرس و موارد از این قبیل را اندازه گیری می کند. چندین مورد از ایده هایی که در این حوزه وجود دارند، عبارتند از:

  • فروش محصولات پوشیدنی؛
  • ارتقا یک وسیله پوشیدنی جدید که قابلیتی منحصر به فرد داشته باشد؛
  • تعمیر ابزار پوشیدنی.

ربات های مخصوص چت

ربات های مخصوص چت در حقیقت برنامه های کامپیوتری هستند که برای تشویق طرفین به مکالمه کردن با فرد دیگر از طریق پیامک یا صدا انجام می شود.

از ربات های مخصوص چت برای پشتیانی از مشتریان، تولید لید یا سرنخ و همین طور برطرف کردن و حل مشکلات استفاده می شود. امروزه استفاده از ربات های مخصوص چت روز به روز در حال افزایش است؛ طوری که مردم ترجیح می دهند به جای صحبت کردن با انسان، با برنامه ها صحبت کنند. این ربات ها در زمان صرفه جویی می کنند و به کسب و کارها ارزش و اعتبار می بخشند.

اگر تخصص فنی در این زمینه دارید، می توانید ربات های مخصوص چت سفارشی را ارتقا داده و آن ها را در بازارها بفروشید.

بیزینس تکنولوژی VR

منظور از VR، حقیقت تصویری است. حقیقت تصویری و بصری نوعی تکنولوژی کامپیوتری است که محیطی شبیه ساز را ایجاد می کند. از این تکنولوژی برای کسب تجربه های بصری بر روی صفحه های نمایش استفاده می شود و برای افراد تجربه سه بعدی و عمیق به وجود آورد.

از این تکنولوژی می توان در صنایع مختلف استفاده کرد؛ مثلا: می توان در حوزه های پزشکی، املاک و مستغلات، دفاعی، تولید و ساخت و صنایع از این قبیل بهره برد. کسب و کاری که در این حوزه می توان به راه انداخت، فروش تجهیزات و طراحی سیستم VR است.

هوش مصنوعی در لید جنریشن (تولید سرنخ)

هوش مصنوعی یکی دیگر از تکنولوژی هایی است که آینده را رقم خواهد زد. از این تکنولوژی می توان در صنایع متعدد استفاده کرد. یکی از این گزینه های مناسب، استفاده از هوش مصنوعی در تولید لید یا سر نخ است. می توانید با استفاده از تولید لید، از رفتار مشتری مطلع شوید و آن را پیش بینی کنید. با کمک هوش مصنوعی می توان لیدهای بیشتری را به فروش تبدیل کرد. یکی دیگر از حوزه هایی که این تکنولوژی در آن کاربرد دارد، ساخت پایپ لاین فروش است.

تولید بیوسوخت

محصولاتی که در آینده وجود خواهند داشت، بیو سوخت خواهند بود. به واسطه کنش و واکنش های شیمیایی، بیو سوخت با استفاده از زیست توده ها به دست می آید. بیو سوخت نوعی سوخت پایاست که در خوروها به عنوان سوخت می توان از آن استفاده کرد و همین طور در صنایع هم کاربردهای زیادی دارد.

تولید بیو سوخت گزینه ای عالی برای کسب و کار در آینده خواهد بود. اگر در این حوزه توانایی کافی را دارید، بهتر است شروع به تولید بیو سوخت کنید.

کشاورزی عمودی

ایده بعدی که در لیست کسب و کارهای آینده قرار گرفته، کشاورزی عمودی است که ایده ای همیشه پایا خواهد بود. از آن جایی که جمعیت انسان ها روز به روز در حال افزایش است و فضای کافی در دسترس نیست، بایستی محصولات کشاورزی بیشتری تولید شود. یکی از راه هایی که برای رسیدن به این هدف وجود دارد، کشاورزی به صورت عمودی است.

به جای این که محصولات کشاورزی را روی سطوح افقی پرورش دهید، می توانید از سطوح عمودی برای این کار استفاده کنید. این تکنولوژی در بسیاری از شهرهای دنیا اجرا شده است. علاوه بر این، یکی دیگر از حوزه های مرتبط به کشاورزی عمودی، باغداری عمودی است که پتانسیل زیادی دارد.

فروش محصولات خوراکی

ماشین فروش محصولات خوراکی برای دریافت خودکار محصولات خوراکی بر اساس کارت یا پول ورودی است. خوراکی هایی که این ماشین ها به مشتریان می دهند؛ شامل: انواع اسنک ها، نوشیدنی ها، چیپس و خوراکی های از این قبیل می شود.

استفاده از این تکنولوژی در کشورهای غربی بسیار رایج است؛ اما در بسیاری از کشورها همچنان یک تکنولوژی تازه وارد به حساب می آید. در کسب و کار تولید محصولات خوراکی، می توانید شروع به ساخت یا فروش ماشین های لازم در این حیطه کنید.

بازی آنلاین

گیمینگ آنلاین در میان برترین و پایدارترین ایده های کسب و کار در آینده خواهد بود. مردم دیوانه بازی های آنلاین هستند. همان طور که تخمین زده شده، صنعت گیمینگ آنلاین هر ساله 22 درصد رشد می کند و بیش از 35 درصد گیمر آنلاین در سراسر دنیا وجود دارد که تعداد آن ها روز به روز در حال افزایش است.

کسب و کار گیمینگ آنلاین یکی از گزینه های پرسود و پرمنفعت برای راه اندازی تجارت است که با کمک آن می توانید پول زیادی به دست آورید. می توانید بازی های خود را بسازید و روانه بازار کنید یا بازی ها را به صورت آنلاین به فروش برسانید و به عنوان فروشنده فعالیت کنید.

نتیجه گیری های نهایی از مقاله ایده کسب کار برای 2021

تمام ایده هایی که برای کسب و کار در این لیست قرار داده شده، پتانسیل زیادی دارند. شاید فکر کنید که الان بعضی از این ایده ها غیرواقعی هستند؛ اما با گذشت زمان نخواهید توانست مانع از پدیدار و شکوفا شدن این کسب و کارها در آینده شوید.

باید زمان، انرژی و پول خود را صرف رسیدگی به این ایده های کسب و کار کنید تا آینده خود را تضمین کرده باشید.

باید بگوییم که این لیست هیچ پایانی ندارد و می تواند ادامه داشته باشد؛ اما در این سایت تمام ایده های کسب و کار برای دهه 2020 تا 2030 را قرار داده ایم. این ایده ها را می توان در هر کشوری پیاده و اجرا کرد؛ مثل: هند، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، ژاپن، خاورمیانه و قسمت های دیگری از دنیا.