عمده فروشی جزو مشاغلی که است سود نسبتا بالایی دارد، اما در کنار این سود، باید همیشه ریسک و خطرهای آن را در نظر بگیرید. عمده فروشان، جنس یا اجناسی را در تعداد زیاد، از تولید کنندگان خریداری می کنند و آن ها را به خریدارانشان به صورت جزئی تر می فروشند.

در صورتی که اجناس شما متقاضی کمی داشته باشند، یا دارای تاریخ انقضای زودرس باشند و نتوانید قبل از آن تاریخ، اجناس را به فروش برسانید، و یا به هر دلیلی به انبار یا تجهیزات شما آسیب وارد شود، ممکن است دچار ضرر زیادی شوید.

اما در هر صورت، اگر در این کار حرفه ای شوید و بدانید چه چیزی را باید به فروش برسانید، می توانید درآمد زیادی کسب کنید. آیا در فکر راه اندازی تجارت عمده فروشی هستید اما مطمئن نیستید که چه چیزی را باید خرید و فروش کنید تا سود خوبی بدست آورید؟

اگر در فکر راه اندازی عمده فروشی خود هستید، چندین گزینه کم خطر و سودآور وجود دارد که می توانید از بین آنها، یکی را انتخاب کرده و به سود زیادی دست پیدا کنید.

در این مقاله از سایت دکتر چک، لیستی از سودآورترین ایده های عمده فروشی را به شما ارائه می دهیم. می توانید از همین امروز تحقیقاتتان در این زمینه را شروع کنید!

ایده های عمده فروشی پر سود

عمده فروشی طلا و جواهر (حدودا 1.2 میلیون دلار سود در سال)

عمده فروشی طلا و جواهر

فردی به نام ویکتور لانگ از شنژن، تقریباً 4 سال پیش، یک شرکت جواهرات فروشی به نام Shenzhen Shibao Jewelry Co را راه اندازی کرد. اطلاعات این شرکت عبارتند از:

  • درآمد: 100000 دلار در ماه
  • موسسان: 2 نفر
  • تعداد کارکنان: 10 نفر
  • مکان: شنژن

او درباره راه اندازی شغلش اینطور می گوید: “من از 2007 تا 2013 در IBM مسئول فرآیند شرکت بودم. در سال 2015 به طور تصادفی با صنعت جواهرات نقره آشنا شدم. متوجه شدم که کارخانه های جواهرات نقره چین، دارای قیمت بسیار پایین و تعداد تولید زیاد هستند.

بزرگترین مشکلی که منجر به کارایی پایین می شود این است که این کارخانه ها همیشه سلایق خاص مشتریان را برآورده نمی کنند و همین امر، سبب می شود فروششان آنطور که باید خوب نباشد.

پس از فهمیدن این موضوع، به این فکر کردم که آیا می توان از فناوری اطلاعات برای بهبود فرایند کارخانه و استانداردسازی کل فرایند تولید استفاده کرد یا خیر…”

توزیع محصولات نساجی

یکی دیگر از عمده فروشی هایی که می توانید انجام دهید، فروش محصولات نساجی مانند پارچه، نخ، پنبه و … است. همچنین شما می توانید لوازمی که از این محصولات ساخته می شوند، مانند محلفه، سرویس اتاق خواب، لباس و… را خرید و فروش کنید.

سرعت اشتعال و آسیب پذیری در برابر رطوبت این محصولات بالا است. به همین دلیل، در هنگام انبار کردن و حمل و نقل، باید اصول ایمنی را رعایت کنید.

عمده فروشی محصولات غیر لبنی

محصولات غیر لبنی محصولات و فرآورده هایی هستند که از شیر حیوانات درست نشده اند. به طور مثال، بستنی یا نوشیدنی هایی که با شیر سویا یا شیر خرما و … درست شده اند، شامل این محصولات می شوند. برای نگه داری از این محصولات در انبارتان، نیاز به یخچال های مخصوص دارید.

هر چند تاریخ انقضای این محصولات نسبت به محصولات لبنی طولانی تر است، اما برای خرید و فروش این محصولات، باید بازه زمانی خاصی را مد نظر داشته باشید.

عمده فروشی محصولات زیبایی

محصولات زیبایی شامل کرم پودر ها، انواع لوازم آرایش صورت و بدن، ماسک های زیبایی و … می باشند. تقاضای این محصولات در سرتاسر دنیا زیاد است. برای توزیع چنین محصولاتی، اول از همه باید محصولات پرطرفدار محل سکونتتان را شناسایی کنید و سپس اقدام به خرید و فروش آن ها کنید.

همچنین کیفیت و مواد اولیه مورد استفاده در محصولات آرایشی بسیار مهم است. محصولاتی که در لیست مواد اولیه شان، مواد مضر یا غیر بهداشتی وجود دارد، طرفداران چندانی ندارند. همچنین، به تازگی محصولاتی که بر روی حیوانات آزمایش شده اند نیز نظرات و واکنش های منفی مصرف کنندگان را به دنبال داشته اند.

عمده فروشی مواد شیمیایی

مواد شیمیایی از ترکیبات اصلی مورد استفاده در اکثر کارخانه ها هستند. با توجه به تقاضای بازار، می توانید در تامین مواد اولیه یک یا چند کارخانه یا کارگاه تولیدی شرکت کنید.

شرایط نگهداری و حمل و نقل این مواد بسیار مهم است و برای اینکه ضرر و زیانی متوجه شما نشود، باید تمام اصول ایمنی را به دقت رعایت کنید.

عمده فروشی محصولات کاغذی

عمده فروشی محصولات کاغذی

کاغذ جزو محصولاتی است که متقاضیان زیادی دارد. شرایط انبار داری و حمل و نقل این محصول نسبتا راحت است و می توانید با مشخص کردن خریداران هدف و معرفی خودتان به آن ها، سود نسبتا خوبی بدست آورید.

عمده فروشی وسایل آشپزخانه

برخی از وسایل آشپزخانه عبارتند از میز، هود، توستر، کارد، قاشق و چنگال، ظروف چینی، سینک ظرفشویی و …. قبل از خرید هر کدام از این محصولات، ابتدا باید تقاضای بازار را بررسی کنید، تا وسیله ای را بیش از تعداد مورد نیاز خریداری نکنید.

عمده فروشی اسنک و میان وعده

خرید و فروش اسنک و میان وعده، یکی دیگر از کار هایی است که سود نسبتا خوبی دارد. از آن جایی که این خوراکی ها تاریخ انقضای نسبتا بالایی دارند، در صورتی که نتوانستید در زمان مشخصی آن ها را به فروش برسانید، می توانید تا مدت نسبتا خوبی آن ها را در انبار نگهداری کنید.

عمده فروشی غلات

غلات مصارف مختلفی دارند. می توانید آن ها را مستقیما وارد بازار کنید و یا به کارخانه ها و کارگاه های تولید مواد غذایی بفروشید.

عمده فروشی لوازم برقی

لوازم برقی جزو محصولاتی است که سود نسبتا خوبی دارد. خریداران هدف شما شامل کارگاه های تولیدی، ابزار فروشی ها و فروشگاه های لوازم خانگی و فروشگاه های لوازم الکتریکی هستند.

عمده فروشی دارو

توزیع دارو فقط باید به داروخانه ها صورت بگیرد و هر دارویی نیز، شرایط نگهداری خاص خودش را دارد. در زمان خرید دارو، باید داروها را از شرکت و منبع معتبر تهیه کنید و از خرید دارو ها از بازار آزاد یا احتکار آن ها خودداری کنید. همچنین باید دارو ها را فقط به داروخانه های معتبر بفروشید.

عمده فروشی لاستیک و لاتکس

توزیع چرخ ماشین و محصولات لاتکس، یکی دیگر از کسب و کارهای موفق است و میزان سود شما، به کیفیت محصولی که آن را خرید و فروش می کنید بستگی دارد. از آن جایی که این محصول مقاوم است، می توانید آن را تا زمان نسبتا زیادی در انبار نگهداری کنید.

عمده فروشی لوازم کادویی و صنایع دستی

اگر خودتان تولیدی صنایع دستی دارید و یا افرادی را می شناسید که به این حرفه مشغول هستند، می توانید این محصولات را به صورت عمده به سرتاسر کشور یا دنیا بفروشید. عمر صنایع دستی نسبتا بالاست و برای نگهداری و حمل و نقل آن ها، باید احتیاط را رعایت کنید.

عمده فروشی و توزیع اسباب بازی کودکان

اسباب بازی کودکان نیز جزو کالا های پر فروش است و تقریبا هر خانه ای نیاز به یک اسباب بازی دارد!

عمده فروشی و توزیع قطعات خودرو

توزیع قطعات خودرو کسب و کاری است که قبل از شروع آن، باید از فروش محصولات خود مطمئن باشید. خریداران هدف شما خودرو سازان و تعمیرکاران هستند. با کسب اطلاعات از بازار و گرفتن سفارش پیش از خرید، می توانید فروش خود را تضمین کنید.

عمده فروشی و توزیع اقلام ساختمانی

عمده فروشی و توزیع اقلام ساختمانی

اقلام ساختمانی نیز معمولا همیشه و همه جا مورد استفاده قرار می گیرد. توزیع این محصولات، معمولا سود خوبی دارد و در صورتی که مشتریان ثابتی برای خود دست و پا کنید، می توانید فروش خوبی داشته باشید.

عمده فروشی محصولات FMCG

FMCG محصولاتی هستند که اصطلاحا به آن ها ” تند مصرف” می گویند. این محصولات با قیمت پایینی فروخته می شوند و معمولا به سرعت به فروش می روند. به طور مثال خوراکی ها، نوشیدنی ها، برخی از داروهای بدون نسخه و … جزو محصولات FMCG هستند.

به خاطر فروش زود هنگام این محصولات، معمولا نیازی به نگرانی درباره تاریخ انقضای آن ها ندارید.

عمده فروشی مبلمان

مبلمان و صنایع چوبی نیز یکی از ایده های خوب برای عمده فروشی است. شما باید مبلمان را از کارگاه ها خریداری کرده و آن ها را به مبل فروشی ها بفروشید.

عمده فروشی محصولات گیاهی و آیورودا

محصولات گیاهی و آیورودا، محصولاتی هستند که معمولا برای طولانی کردن عمر و سلامت بدن استفاده می شوند. این محصولات بیشتر در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

البته این دسته از دارو ها در تهیه محصولات زیبایی هم استفاده می شوند. خریداران هدف شما فروشگاه های طب سنتی و کارگاه ها و کارخانه های تولید لوازم آرایشی و بهداشتی هستند.

عمده فروشی تجهیزات بیمارستانی

این دسته از کالا ها نیز جزو کالاهای خاص به شمار می روند و فقط می توانید آن ها را در مراکز درمانی و بیمارستان ها به فروش برسانید.

عمده فروشی محصولات پلاستیکی

محصولات پلاستیکی بازار فروش گسترده و تقاضای زیادی دارند. از طرفی، این محصولات تاریخ انقضای طولانی دارند و در صورت نبود خریدار، می توانید آن ها را تا زمان نسبتا زیادی در انبار نگهداری کنید.

عمده فروشی محصولات ایمنی و امنیتی

این دسته از محصولات نیز بازار فروش خاص خودشان را دارند و قبل ازینکه آن ها را خریداری کنید، باید کشش بازار را بررسی کنید.

عمده فروشی ابزار علمی

ایده عمده فروشی پر سود

ابزار علمی به طور گسترده ای در آزمایشگاه ها، دانشگاه ها، مدارس، پژوهشگاه ها و تمام مراکز علمی آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار، به طور خاص در کشور های پیشرفته، بازار خرید و فروش نسبتا خوبی دارد.

عمده فروشی اقلام ورزشی

توپ های بازی، لباس های ورزشی و… جزو اقلامی هستند که هم در محیط های ورزشی و هم در محیط خانه مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از محصولات نیز بازار خرید و فروش گسترده ای دارند.

عمده فروشی محصولات مخابراتی

با پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر، بازار خرید و فروش محصولات مخابراتی رونق زیادی داشته است. در صورتی که با تکنولوژی های روز آشنایی دارید، می توانید از عمده فروشی محصولات مخابراتی درآمد نسبتا زیادی بدست آورید.

عمده فروشی بذر

عمده فروشی بذر

عمده فروشی بذر در مناطق حاصلخیز و مستعد کشاورزی، رونق خوبی دارد. شما باید محصولات مناسب هر منطقه را شناسایی کرده و با روش های انبار داری و نگهداری بذر آشنا باشید.

عمده فروشی مواد غذایی ارگانیک

ضرورت داشتن سبک زندگی سالم و بالا رفتن آگاهی مردم نسبت به غذاهای ارگانیک، باعث شده که تجارت این محصولات روز به روز بهتر شود.

عمده فروشی دام

برای راه اندازی کسب و کار توزیع و عمده فروشی دام، علاوه بر آگاهی نسبت به این شغل، باید شرایط لازم برای نگهداری و حمل و نقل دام را نیز فراهم کنید.

عمده فروشی تجهیزات کشاورزی

 

برای راه اندازی کسب و کار توزیع تجهیزات کشاورزی، باید علاوه بر خرید لوازم با کیفیت و به روز، به دنبال خریداران و فروشگاه های لوازم کشاورزی باشید تا از فروش و سود ثابت خود مطمئن شوید.

عمده فروشی ظروف شیشه ای

ظروف شیشه ای جزو مواردی است که بازار خرید و فروش بزرگی دارد و تقریبا در هر خانه ای یک یا چند ظرف شیشه ای به چشم می خورد. خرید ظروف با کیفیت و زیبا و نگه داری و مراقبت آن ها تا زمان تحویل به مشتری، از وظایف شما است.

 

منبع