از آن جایی که امروزه بیشتر مردم به سمت استقلال مالی و کاری تمایل پیدا می کنند، باید ایده هایی برای کسب و کارهای پر سود را جستجو کنند. البته انتخاب اغلب به درستی و با توجه به شرایط و ترجیحات انجام نمی شود و در نتیجه آن، فرد تمام سرمایه خود را از دست می دهد. بنابراین، برای این که این اتفاق برای شما پیش نیاید و بتوانید از سرمایه خود به درستی استفاده کنید، در این مقاله از سایت دکتر چک به 33 ایده کسب و کار با سرمایه گذاری 25 تا 130 میلیون تومان اشاره می کنیم که در هنگام تصمیم گیری باید به آن ها توجه کنید.

لطفا مقاله را کامل مطالعه کنید.

کسب و کار با سرمایه 25 تا 130 میلیون

1. تولید و فروش محصولات کشاورزی

تولید و فروش محصولات کشاورزی

امروزه تقاضا برای محصولات کشاورزی به بیشترین حد خود رسیده است و این نیاز در مناطقی که زمین های کشاورزی وجود ندارد و جمعیت مصرف کننده زیاد است، بیشتر حس می شود. پس اگر به این کار علاقه دارید و در منطقه ای با آب و هوا و شرایط مناسب برای کشت و کشاورزی زندگی می کنید، باید بگوییم که این ایده مناسب شما است.

این ایده چگونه کار می کند: ابتدا منطقه ای مناسب برای کشت پیدا کنید و انواع محصولات کشاورزی را تولید کنید. محصولات باید متناسب با نوع و شرایط خاک آن منطقه انتخاب شوند. سپس محصولات خود را به صورت خرده یا عمده فروشی بفروشید: این قسمت به میزان محصولات تولید شده بستگی دارد.

مشکلات پیش روی: اگر خودتان در این زمینه اطلاعات ندارید یا فردی در اطراف تان نیست که در این زمینه خبره باشد، این کسب و کار هیچ منفعتی برای تان نخواهد داشت. در این شرایط باید در دیگر فرایندهای تولید محصولات کشاورزی سرمایه گذاری کنید.

نکته: مسئله ای که بسیار اهمیت دارد این است که شرایط مناسب با تولید و کشت محصول را پیدا کنید؛ محصولاتی که تولید می کنید باید از بالاترین استانداردهای تعیین شده از سوی سازمان های تعیین قوانین در منطقه برخوردار باشد.

2. سرویس خشکشویی و اتوکشی

اگر به میزان مشغله روزانه مردم نگاهی بیاندازیم، متوجه می شویم که فرصت کافی برای شسشتو، تعمیر و حتی اتو زدن لباس های خود را ندارند؛ حتی فرصت لازم برای اتو زدن لباس فرم مدرسه کودکان، لباس های دفتر کار و دیگر موارد روزانه را ندارند. شما می توانید از این فرصت به نفع خود استفاده کرده و مغازه خشکشویی و اتوکشی باز کنید. یک مغازه کوچک کرایه کرده یا اگر خانه تان در مکان مناسبی قرار گرفته است، در خانه این کارها را انجام دهید.

این ایده چگونه کار می کند: در این کار، وظیفه شما خشکشویی و اتوکشی لباس مشتریان است و باید حسابی مراقب آن ها باشید. بخشی از سرمایه اولیه خود را باید به خرید ماشین های لباسشویی و اتو اختصاص دهید. یا خودتان به مرور زمان و آهسته می توانید اطلاعات تان در این زمینه را زیاد کرده یا کارمندان با مهارت را استخدام کنید.

موانع موجود در مسیر: باید از اصول صحیح نگهداری هر جنس پارچه اطلاع داشته باشید.

نکته ها: اطلاعات خود در این زمینه را زیاد کنید و شیوه هایی برای بازاریابی و ترویج کسب و کار خود پیدا کنید. پس از گذشت مدتی از شروع به کار، می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید.

3. استودیو عکس برداری

اگر در عکاسی مهارت دارید و باز هم می خواهید حرفه ای تر شوید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید، راه اندازی استودیو عکس برداری است. از مناسبت های مختلف مانند تولدها، جشن ها، مراسم ها و قرار ملاقات ها عکس برداری کنید. البته می توانید چندین نفر را برای استودیو استخدام کنید تا به مشتریانی که حضوری مراجعه می کنند، سرویس رسانی کنند.

این ایده چگونه کار می کند: با توجه به مهارت هایی که در عکاسی دارید، می توانید سفارش های مختلف های ثبت کنید؛ مثلا از برنامه های درسی مدرسه و در طول دوره تحصیل عکس تهیه کنید. در دوره های آموزشی مخصوص عکاسی که برگزار می شود، در زمینه ویرایش و دیگر زمینه ها اطلاعات به دست می آورید. می توانید ویرایش عکس را برای مشتریان انجام دهید.

هزینه های احتمالی: باید سرمایه ای به خرید تجهیزات لازم برای عکاسی، قفسه هایی برای قرار دادن قاب عکس های مخصوص تصاویر و تزیین مکان اختصاص داده و چندین عدد صندلی، کاتالوگ و دیگر موارد را خریداری کنید.

مشکلات پیش رو: عکاس باید عکس های منتشر شده را با بهترین کیفیت به دست مصرف کننده برساند. پس اگر اطلاعات یا تجربه کافی در زمینه ویرایش تصاویر نداشته باشید، به مشکل برمی خورید و برای رفع این مشکل باید یک کارمند مطلع را استخدام کنید.

آخرین توصیه ها: از منابع رایگان برای افزایش مهارت و اطلاعات خود استفاده کنید.

4. راه اندازی مرکز مراقبت از کودکان

راه اندازی مرکز مراقبت از کودکان

از آن جایی که امروزه والدین تمام زمان خود را در محل کار سپری می کنند، به دنبال مکان هایی هستند که بتوانند کودک خود را آنجا گذاشته و از او مراقبت کنند؛ بنابراین، این قسمت را می توان نقطه عطف تولد مراکز مراقبت از کودکان دانست. برای راه اندازی این کار به جوازهای تجاری و خانه ای برای مراقبت از کودکان نیاز دارید.

این ایده چگونه کار می کند: برای شروع می توانید یکی از قسمت های خانه خود یا خانه ای در منطقه را انتخاب کرده و مراکز مراقبت از کودکان را تاسیس کنید.

مواردی که نیاز خواهید داشت: آشپزخانه، سرویس بهداشتی و فضایی که کودکان بتوانند اوقات فراغت خود را سپری کنند. علاوه بر این، به وسایلی برای تزیین مرکز نیز نیاز دارید؛ ماند میز، صندلیف اسباب بازی، کتاب، وسایل موجود در مدارس و دیگر وسایل مربوطه.

هزینه احتمالی: برای تاسیس مرکز مراقبت از کودکان باید هزینه های خرید اسباب بازی برای کودکان، سازمان بندی مرکز، تشک مخصوص، قفسه برای قرار دادن اسباب بازی ها، خرید بازی برای کودکان، شیشه شیر برای نوزادان، مواد خوراکی و جوازهای قانونی را در نظر داشته باشید.

موانع احتمالی پیش رو: اگر در این زمینه هیچ تجربه و مهارتی ندارید، باید پیش از شروع به کار اطلاعات زیادی به دست آورید زیرا اگر کارمندان با تجربه نداشته باشید، یک عامل منفی محسوب شده و تاثیری منفی بر سود مرکز مراقبت خواهد داشت.

نکات قابل توجه: با توجه به این که حادثه خبر نمی کند {اما شما باید همیشه آماده باشید}، حتما باید بسته های اضطراری را در اختیار داشته و از امنیت بچه ها خیالتان راحت شود.

5. تاسیس فروشگاه یا مغازه کوچک در محله

برای این که یک فروشگاه یا مغازه کوچک محلی باز کنید، حتما لازم نیست که در مرکز خرید قرار داشته باشید یا افراد زیادی از آن جا عبور کنند، زیرا افراد همان منطقه از مشتریان شما محسوب می شوند. پس توصیه می کنیم که تا جای ممکن مکانی را برای باز کردن این مغازه پیدا کنید که نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک به فروشگاه هایی باشد که محصولات مشابه با شما را به فروش می رسانند.

این ایده چگونه کار می کند: یک قسمت از بازار را برای فعالیت انتخاب کنید. میزان تقاضا برای خرید از این مغازه های محلی بیشتر است: داروخانه (البته داروخانه ای که پرسنل ماهر داشته باشد)، نوشت افزار، مغازه خواروبار فروشی و مرکز عمده فروشی. می توانید این کار را در خانه شروع کرده یا مغازه ای در محله مورد نظرتان کرایه کنید.

هزینه های احتمالی: برای تاسیس مغازه های کوچک محلی باید به هزینه های ناشی از خرید محصولات برای فروش، قفسه برای قرار دادن وسایل، تزیین مغازه، ماشین های ثبت، یخچال (اختیاری)، پرداخت دستمزد کارمند، تبلیغات و ترویج فروش، توجه کنید.

موانع پیش رو: بخش زیادی از سرمایه خود را باید به خرید محصولات اختصاص دهید؛ اشتباه عمده بیشتر این دسته از افراد این است که تنها چندین نوع محصول برای فروش می آورند و نمی توانند تماما نیاز مصرف کننده را تامین کنند.

نکته ها: باید به این مسئله توجه داشته باشید: درست است که راه اندازی همه نوع مغازه محلی سود خوبی دارد اما باید محبوب ترین بخش ها را انتخاب کنید. بهترین بخش برای فعالیت، مشاغلی هستند که در منطقه مورد نظر شما وجود ندارند.

6. مرکز ارائه خدمات مانیکور

درست مانند دیگر قسمت های موجود در بخش مراقبت از پوست و زیبایی، امروزه شاهد شکل گیری تقاضای خوبی در بخش مراقبت از ناخن هستیم؛ به همین دلیل است که کسب و کارهای موجود در این حوزه بسیار سودده هستند.

چگونه این ایده کار می کند: اگر خانه تان در نزدیک مکان پر رفت و آمد قرار دارد، یک اتاق را به انجام این کار اختصاص دهید یا این که مغازه در منطقه مورد نظر خود کرایه کنید. برای ورود به این عرصه به دانش و مهارت نیاز دارید یا این که حداقل باید یک فرد متخصص و کار بلد استخدام کنید. علاوه بر این که می توانید مانیکور و پدیکور را انجام دهید، می توانید محصولات مورد نظر خود را هم به فروش رسانده و از این راه کسب درآمد کنید.

هزینه های احتمالی: در هنگام راه اندازی این کار باید هزینه های خرید تجهیزات برای مراقبت از ناخن، دستگاه خشک کننده ناخن، لاک، قالب ها و سبک های مختلف، میزان و صندلی برای انجام کار، وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن ناخن، دستگاه پر کننده ناخن، کرم های مرطوب کننده، کرم و شیوه های درمانی برای بهبود وضعیت دست ها، محصولات آکرولیک ناخن، سم زدایی دست، دریافت جوازهای قانونی، ترویج و توسعه کسب و کار را هم مد نظر قرار دهید.

مشکلات پیش رو: هر روز سبک و مدل های جدیدی در دنیای مد و فشن رواج می یابد و حوزه طراحی ناخن نیز از این قسمت مستثنی نیست. پس اگر دنباله رو این روندها و سبک ها نباشید، خیلی زود مشتریان خود را از دست خواهید داد.

نکته ها: فردی که در حوزه مانیکور و پدیکور فعالیت می کند، نه تنها باید از سبک ها و مدل های جدید اطلاع داشته باشد، باید به این نکته هم توجه کند که کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده به مصرف کننده به تجربه هر کدام از آن ها بستگی دارد؛ پس توصیه می کنیم که در خرید محصولات با کیفیت سرمایه گذاری کنید تا مشتریان راضی باشند.

7. فروش مواد غذایی ارگانیک و سالم

امروزه بیشتر مردم به دنبال خرید مواد غذایی سالم و ارگانیک هستند. پس اگر این تقاضا شکل گرفته را مد نظر قرار دهیم، متوجه می شویم که از پتانسیل و سود موجود نباید غافل شویم.

چگونه این ایده کار می کند: یک اتاق کوچک برای این کار اختصاص داده و تمام لوازم لازم برای تهیه و نگهداری مواد غذایی، قفسه برای قرار دادن محصولات و خوراکی های مورد نظر را خریداری کنید؛ مثلا می توانید انواع سالادها، ساندویچ ها، کیک و کلوچه، همبرگرهای مقدی و دیگر محصولات مورد علاقه مورد را با قیمت های مناسب به دست مصرف کننده برسانید.

هزینه های احتمالی: خرید یا کرایه مغازه، خرید قفسه و کابینت، محصولات لازم برای اماده سازی غذا، دستگاه ثبت، خرید دستگاه و لوازم اشپزخانه، دستگاه های ساده و لازم، لباس مخصوص، میز و صندلی (اختیاری) و تبلیغات و ترویج کسب و کار.

مشکلات پیش رو: اگر به روی دیگر قضیه نگاه کنیم، می بینیم که امروزه همچنان برخی از مردم از مصرف خوراکی های سالم یا ارگانیک خودداری می کنند زیرا فکر می کنند که قیمت آن ها زیاد است و در عین حال مزه خوبی هم ندارند. پس در هنگام راه اندازی این کسب و کار باید به این مسئله هم توجه داشته باشید.

نکات کلیدی: برای این که مشکل گفته شده را برطرف کنید، باید حسابی روی تبلیغات کار کرده و از مشتریان بخواهید که غذاهایتان را بسنجند.

8. گزینه ای با سرمایه گذاری اندک: قیمت همه محصولات 25 هزار تومان است!

یکی دیگر از کسب و کارهایی که تنها چندین سال از ظهور آن ها می گذرد و اتفاقا سود خوبی هم دارد، فروش تمام محصولات به قیمت 25 هزار تومان یا کمتر است.

چگونه این ایده کار می کند: این کسب و کار معمولا به صورت حق انحصاری امتیاز راه اندازی می کند اما اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، برای کرایه مکان مورد نظر باید با شرکت اصلی مشورت کنید. اگر تمایلی به استفاده از گزینه گفته شده ندارید، مکانی مناسب مطابق با تعداد محصولات پیدا کنید. البته محصولاتی که برای فروش انتخاب می کنید باید تقاضای زیادی از سوی مردم داشته باشند.

هزینه های احتمالی: کرایه مکان مورد نظر یا دریافت حق انحصاری امتیاز راه اندازی، سرمایه گذاری اولیه، خرید محصولات، دکور کردن مغازه و تبلیغ و ترویج کسب و کار.

مشکلات احتمالی پیش رو: میزان رقابت در این حوزه بسیار زیاد است، پس باید از همین الان خوب به این مسئله توجه کنید. مثلا سوپر مارکت ها، مغازه های کوچک یا مغازه هایی مشابه با خودتان، از اصلی ترین رقبا محسوب می شوند.

نکته ها: تنوع بخشی به محصولات در این نوع کسب و کار با افزایش درآمد همراه خواهد بود؛ البته باید به این نکته توجه داشته باشید که سرمایه خود را تنها باید صرف خرید محصولاتی کنید که میزان تقاضا برای ان ها بیشتر است و به توسعه کسب و کار کمک می کنند.

9. تولید اسباب بازی های بادی

یکی دیگر از حوزه های کسب و کار که فرصت برای ورود کارآفرینان جدید را دارد، ایده های کسب و کار مربوط به کودکان می باشد. کودکان به اسباب بازی های بادی علاقه زیادی دارند و اتفاقا همین نوع اسباب بازی سود خوبی دارد.

چگونه این ایده کار می کند: با خرید یا کرایه اسباب بازی های بادی که شکل و اندازه های مختلفی دارند (مخصوص دختر و پسر بچه ها)، لوازم ضروری برای انجام این کار، می توانید این وسایل را در پارک یا قسمت هایی قرار دهید که شهرداری اجازه نصب آن ها را می دهد. سپس یک قیمت برای استفاده از آن ها تعیین کنید.

مشکلات احتمالی پیش رو: دریافت جواز فعالیت یکی از مهم ترین موارد لازم برای شروع این کار است و اگر این محصولات را در مناطق مسکونی نصب کنید، از شما شکایت می شود. علاوه بر این، باید وسایل را بیمه هم کنید زیرا ممکن است در هنگام بازی اتفاقاتی پیش بیاید.

نکته ها: مدت زمان بازی و هزینه دریافتی باید طبق قیمت مشخص شده در بازار، نوع بازی، منطقه نصب وسایل، میزان تقاضا مردم و دیگر عوامل موجود تعیین شود.

10. فروش محصولات مربوط به ترک سیگار

مصرف سیگار و تنباکو در زمره 10 عامل برتر مرگ و میر در سراسر جهان قرار دارد و به همین دلیل است که بیشتر مردم به دنبال ترک آن هستند اما یا از هزینه ها اطلاع ندارند یا نمی دانند که چگونه باید دست به کار شوند. بنابراین، فروش محصولات ترک سیگار و مواد مخدر با سود خوبی همراه است.

چگونه این ایده کار می کند: ابزار و وسایل زیادی مخصوص ترک سیگار تولید شده است؛ مانند سیگارهای برقی، دارو (چسب نیکوتین، آدامس نیکوتین، اسپری های بینی و…)، راهکارهای طبیعی مانند فروش افیون، کتاب و  کتاب های صوتی و وسایل بیشتر متنوع دیگری که با فروش آن ها از طریق اینترنت یا در مغازه می توانید سود کسب کنید.

هزینه های احتمالی: خرید محصولات مورد نیاز به صورت عمده، تهیه کاتالوگ (اختیاری)، حضور فضای مجازی (تبلیغات پولی)، دریافت جوازهای لازم، ترویج و تبلیغات کسب و کار.

مشکلات احتمالی پیش رو: در بعضی از مناطق تنها پزشک با توجه به وضعیت بیمار و بررسی مسائل دیگر می تواند استفاده از محصولات خاص ترک اعتیاد را تجویز کند؛ پس در بعضی از مناطق حتما به نسجه پزشک نیاز است و در مرکز فروش راه اندازی شده حتما باید یک پزشک حضور داشته باشد.

نکته ها: علاوه بر این که باید یک متخصص در مرکزتان حضور داشته باشد و اطلاعات زیاد و کاملی درباره استفاده و فروش انواع محصولات ترک اعتیاد مانند دارو و قرص داشته باشید، باید کسب و کار را توسعه داده تا سهم زیادی از بازار را از آن خود کنید.

11. تعمیر و نگهداری از خانه

ایده کسب و کار با سرمایه 25 تا 130 میلیون

اگر اطلاعات و مهارت کافی در زمینه هایی را دارید که مورد نیاز بیشتر مردم است و از آن ها می توانید پول در بیاورید، ایده تعمیر و نگهداری خانه دقیقا مناسب خودتان است. کاری که انجام می دهید، ارائه خدمات مورد نیاز برای نگهدری و تعمیر خانه است؛ مثلا می توانید به رستوران ها، ساختمان ها و خانه ها سرویس رسانی کنید. می توانید خودتان مستقیما این کارها را انجام داده یا این که فرد متخصص دیگری را استخدام کنید تا برای تان کار کند. وسایل مورد نیاز شامل ابزارهای صنعتی و وسایل مربوطه دیگر می شود.

این ایده چگونه کار می کند: باید نیروهای متخصص در تمام زمینه ها را در اختیار داشته باشید: معمار و بنا، کارمند لوله کش، برقکار، گاز کشی، تجاری و حوزه های مورد نیاز دیگر. باید تمام ابزارهای مورد نیاز را خودتان در اختیار داشته باشید.

هزینه های احتمالی: باید ابزارهای لازم برای هر متخصص و کاری که انجام می شود،  وسایل مورد نیاز برای تعمیر خانه و لباس ایمنی را خریداری کنید،  دستمزد کارمندان را پرداخت کرده و هزینه ای به بخش ترویج و تبلیغ کسب و کار خود اختصاص دهید.

مشکلات احتمالی پیش رو: یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد این است که گاهی اوقات هزینه های دریافتی به ازای انجام کارها دقیقا مشخص نمی شود؛ پس کاری که باید انجام دهید، تهیه فاکتور از کالاهای خریداری شده برای مشتری و اشاره به دستمزد متخصص می باشد.

نکته ها: علاوه بر نکته گفته شده در قسمت بالا، باید کار انجام شده را گارانتی کنید تا مشتری به شما اعتماد کند. همان طور که می دانید وجود اعتماد دو طرفه در این کار بسیار اهمیت دارد. مشکل دیگری که وجود دارد، ثبت شرکت و دریافت مجوز فعالیت می باشد که برای دریافت تمام جوازهای لازم باید هزینه کنید.

12. کرایه تجهیزات نور پردازی و صدا مخصوص مراسم ها

این تجهیزات در تمام فصل سال مشتریان خود را دارند زیرا در تمام مراسم ها، از جشن ها و مناسبت ها لازم می شوند. پس می توانیم بگوییم که این کسب و کار بسیار پرسود و همیشگی است.

این ایده چگونه کار می کند: برای استفاده از این وسایل و تجهیزات حتما باید اطلاعات لازم را داشته باشید یا حداقل با افراد خبره که تجربه استفاده از این نوع وسایل را دارند مشورت کنید. مسلما بدون داشتن اطلاعات کافی نمی توانید بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات را خریداری کنید. پس از خریداری تجهیزات لازم، حالا باید قسمت هایی همکاری کنید که بیشتر با مصرف کننده ارتباط دارند تا کسب و کارتان تبلیغ شده و مشتریان بیشتری جذب کنید.

هزینه های احتمالی: باید هزینه های خرید تجهیزات صدا و نورپردازی، کرایه تا مکان مشتری (اختیاری)، دستمزد کارمندان و تبلیغات را مد نظر قرار دهید.

مشکلات احتمالی پیش رو: احتمال دارد که جذب مشتری به کندی انجام شود. پس در این مدت باید بیشتر سرمایه خود را صرف تبلیغات و ترویج کسب و کار خود کنید.

نکته ها: لطفا از همین ابتدا توجه داشته باشید که نتایج این کسب و کار و سود ناشی از آن را فورا و در همان روزهای اول مشاهده نمی کنید. پس باید بیشتر سرمایه خود را به تبلیغات اختصاص دهید.

13. خشکشویی 24 ساعته توسط خود فرد

مشکلاتی از قبیل بحران های مالی، نداشتن وقت کافی و زیاد شدن تعداد بچه ها باعث شده که این کسب و کار در زمره شغل های پرسود و با درآمد بالا قرار بگیرد.

این ایده چگونه کار می کند: اگر خودتان مغازه ندارید، اول یک مغازه کرایه کنید. این مغازه باید 24 ساعته باز باشد تا مشتریان بتوانند در هر ساعت از شبانه روز به آنجا مراجعه کنند. ماشی لباسشویی و خشکشویی های مورد نیاز را خریداری و نصب کنید.

هزینه های احتمالی: خرید یا کرایه مغازه، خرید ماشین لباسشویی، تزیینات مغازه، پرداخت قبض آب و برق و گاز، تبلیغات و ترویج کسب و کار.

مشکلات احتمالی پیش رو: اگر طرز استفاده صحیح از ماشین های لباسشویی را بلند نباشید، دستگاه ها خراب می شوند و در نتیجه مصرف کننده از خدمات شما ناراضی خواهد شد. یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید، ایجاد مکانی برای زمان شسته شدن لباس ها است تا مشتریان این مدت را آنجا سپری کنند.

نکته ها: می توانید یک سالن مخصوص مشتری آماده کنید که تلویزیون و وای فای رایگان داشته باشد و همین طور چند عدد مجله و مبل های راحت هم قرار دهید مشتری مدت زمان انتظار را در آنجا سپری کنید.

14. فروشگاه مواد غذایی مخصوص حیوانات خانگی

می توانید یک فروشگاه مخصوص مواد غذایی حیوانات خانگی راه اندازی کنید و مواد غذایی را با قیمت ارزان به فروش برسانید. حتما خودتان هم می دانید که این روزها مردم حسابی به حیوانات خانگی علاقمند شده اند و از آن جایی که تعداد این مغازه ها کم است، سود و درآمد خوبی خواهید داشت.

این ایده چگونه کار می کند: اگر فضای اضافی در خانه دارید، می توانید محصولات را در خانه بفروشید. اما اگر نمی خواهید در خانه کار را انجام دهید، توصیه می کنیم که یک مغازه کوچک کرایه کنید و انواع و اقسام مواد غذایی مخصوص حیوانات خانگی مثل سگ، گربه، ماهی و پرنده از تمام برندهای تجاری را به فروش برسانید.

هزینه های لازم: باید یک مغازه خریده یا کرایه کنید، در مغازه سیستم تهویه مناسب قرار دهید، مکان را دکور کنید، قفسه برای قرار دادن مواد غذایی را نصب کرده و بخشی از سرمایه را هم به تبلیغات کسب و کار اختصاص دهید.

مشکلات احتمالی پیش رو: اگر به دنبال شکست رقبا هستید و نمی خواهید مشتریان را از دست دهید، همه نوع خوراکی و مواد غذایی را ارائه کنید زیرا بعضی از مشتریان به دنبال خرید غذاهای متنوع هستند. حتی بعضی از مشتریان همیشه از یک برند خاص برای حیوانات خانگی خود غذا خریداری می کنند. حواس تان به تاریخ انقضا محصولات هم باشد.

نکته ها: توصیه می کنیم که در کنار فروش مواد غذایی، کتاب های مخصوص نگهداری از حیوانات خانگی و دیگر لوازم لازم مانند لباس، کت، میان وعده و غیره، را هم به فروش برسانید. حتی می توانید در قسمتی از مغازه خودتان حیوانات خانگی را هم به فروش برسانید. با این کار سودتان حسابی زیاد می شود.

15. خرید دستگاه وندینگ ماشین و فروش شیرینی و اسنک

این ایده برای افرادی مناسب است که وقت لازم برای کار کردن را ندارند یا خودشان تمایلی به کار کردن ندارند. درآمد این کار زیاد است و به سرمایه اولیه زیادی هم نیاز ندارد. نکته اصلی در این کار، خرید وندینگ ماشین هایی است که انواع خوراکی ها، شیرینی ها، نوشیدنی ها و اسنک ها را عرضه کنند. تنوع برگ برنده در این کار است.

این ایده چگونه کار می کند: بعد از این که بخشی از سرمایه را برای خرید دستگاه وندینگ هزینه کردید، باید مکان هایی که فکر می کنید پر رفت و آمدتر هستند را برای نصب دستگاه انتخاب کنید. دستگاه باید همیشه پر از مواد لازم باشد.

هزینه های لازم: خرید دستگاه وندینگ، پرداخت کرایه برای نصب دستگاه، خرید مواد اولیه و تبلیغات.

مشکلات احتمالی پیش رو: اصلی ترین مشکلی که در این کار وجود دارد، احتمال سرقت دستگاه است؛ پس دستگاه را باید در محل های ایمن و محافظت شده قرار دهید.

نکته ها: دستگاه وندینگ دقیقا مثل فرایند خرید است؛ پس باید حواس تان باشد که هزینه دریافت شود، محصول در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد.

16. خرید و فروش محصولات چینی به صورت خرده و عمده فروشی

چین یکی از بزرگ ترین کشورهای تولید کننده انواع محصولات و کالاها است و عمده فروشان این کشور همیشه محصولات خود را به صورت عمده به مشتریان عرضه می کنند. پس از بابت پیدا کردن فروشنده در این کشور مشکلی نخواهید داشت. البته برای واردات محصولات به کشور باید کارهای لازم انجام شود و در کل کار آسانی نیست. اگر قصد توسعه کسب و کار و واردات محصولات بیشتری را داشته باشید، مسلما کارهای اداری بیشتری در هنگام واردات باید انجام دهید.

این ایده چگونه کار می کند: پیش از خرید محصولات، اول در بازار تحقیق کرده و ببینید که میزان تقاضا برای کدام محصول بیشتر است. سپس در اینترنت تحقیق کرده و محصولاتی که می توانید به پایین ترین قیمت در منطقه مورد نظرتان به فروش را شناسایی کنید. شناسایی وضعیت بازار مورد نظر اهمیت بسیار زیادی دارد.

هزینه های لازم: باید مبلغی را صرف خرید محصولات وارداتی و حمل و نقل آن ها تا کشور خودتان کنید. در تبلیغات سرمایه گذاری کرده و کارهای اداری مربوط به واردات را انجام دهید.

مشکلات احتمالی پیش رو: اگر به خوبی درباره محصولاتی که می خواهید بفروشید تحقیق نکنید و از هزینه های ارسال محصولات از کشور چین به کشور خودمان اطلاع نداشته باشید، مجبور خواهید شد که بیشتر از مقدار برنامه ریزی شده پول خرج کنید و مسلما سودتان کم می شود. پس توصیه می کنیم که اطلاعات کافی درباره محصولات مورد نظرتان به دست آورید و از شیوه و فرایند ارسال کالا اطلاع داشته باشید.

نکته ها: توصیه می کنیم که اوایل تنها چندین کالا سفارش دهید تا از پتانسیل فروش آن ها در کشور مطمئن شوید. البته برای واردات حجم زیادی از محصول به انبار هم نیاز دارید و باید هزینه کارمند را هم پرداخت کنید. پس به این مورد توجه کنید.

17. دریافت حق استفاده از اسم تجاری و فعالیت در خانه

دریافت حق استفاده از اسم تجاری یک شیوه هایی است که بیشتر مردم برای راه اندازی کسب و کار انتخاب می کنند زیرا برند تجاری شناخته شده است و مردم از خرید محصولات آن هراسی ندارند. بهترین صنایع برای دریافت حق استفاده از اسم تجاری عبارت اند از: مواد غذایی، پشتیبانی، نظافت، محصولات داخلی و محلی و املاک.

این ایده چگونه کار می کند: با توجه به وسعت کار و قالبی که می خواهید استفاده کنید، باید هزینه های مختلفی برای دریافت حق اسم تجاری پرداخت کنید. اگر به دنبال این هستید که در هزینه های خرید یا کرایه مغازه صرفه جویی کنید، می توانید این کار را در خانه انجام دهید.

هزینه های لازم: هزینه اولیه جهت دریافت حق استفاده از اسم تجاری.

مشکلات احتمالی پیش رو: پس از شروع به کار ممکن است که لازم شود تا هزینه هایی بابت تعرفه و حق کمیسیون پرداخت کنید که این موارد با توجه به توافق امضا شده با شرکت صاحب برند تجاری متفاوت خواهد بود؛ مثلا باید هزینه ای بابت تبلیغات برند تجاری اختصاص دهید.

نکته ها: باید حوزه ای را برای فعالیت انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و از کار کردن خسته نمی شوید. فراموش نکنید که قبل از شروع کار باید حسابی تحقیق کنید.

18. راه اندازی تجارت با کارگاه های آموزشی فنی

امروزه میزان تقاضا برای سرویس های حمل و نقل بسیار زیاد است چرا که بیشتر مردم ترجیح می دهند که با خودروهای شخصی شان رفت و آمد کنند. پس مسلما باید از اصول فنی و تعمیر خودروهای شان هم اطلاع داشته باشند. می توانید در ابتدا چند کارمند استخدام کرده و کار را به صورت مستقیم انجام دهید.

این ایده چگونه کار می کند: یک مغازه کوچک در محل های پرتردد کرایه کنید یا قسمتی از خانه را به انجام این کار اختصاص دهید. باید ابزار و دستگاه های مورد نیاز خود را از یک شرکت مورد اعتماد خریداری کنید.

هزینه های لازم: خرید ابزار و وسایل لازم، کرایه یا خرید مکان مورد نظر، پرداخت دستمزد کارمندان، دریافت مجوزهای لازم، دکور کارگاه، تبلیغات و ترویج کسب و کار.

مشکلات احتمالی پیش رو: یکی از شایع ترین مشکلاتی که باعث سقوط این کسب و کارها می شود، ارائه خدمات متنوع و عدم ارائه خدمات فوری به مشتریان می باشد.

نکته ها: مکانی که کارگاه فنی خود را راه اندازی می کنید مهم ترین نقش در جذب مشتریان جدید دارد. باید کارگاه در مکانی پرتردد باشد و از تبلیغات نباید غافل شوید.

19. فروش و کرایه پهباد های کوچک

پهبادهای کوچک یکی از تازه ترین تکنولوژی هایی هستند که بسیاری از فعالیت هایی که در اکثر صنایع و حوزه ها انجام می شود را دستخوش تغییر و تحول کرده اند. فوایدی که در صنایع مختلف دارند باعث شده تا به وسایل ضروری تبدیل شوند. پس شما می توانید این پهبادهای کوچک را خریداری کرده و به شرکت های دیگر کرایه دهید.

این ایده چگونه کار می کند: کاری که باید انجام دهیم خرید پهباد و نصب دوربین روی آن ها است و سپس باید آن ها را به شرکت ها در صنایعی مانند تجسس و بررسی، اطلاعات برای فیلم برداری و دیگر صنایع مورد نیاز کرایه دهید.

هزینه های لازم: سرمایه لازم جهت خرید پهبادهای کوچک، نگهداری و تعمیر آن ها و ترویج و تبلیغ کسب و کار خود.

مشکلات احتمالی پیش رو: برای استفاده از این پهبادها باید مجوزهای لازم بسیاری را دریافت کرده و از پیش نیازهای قانونی تبعیت کنید. علاوه بر این، پهبادها خراب می شوند و مشکلات زیادی را ایجاد می کنند.

نکته ها: پیش از خریداری این تجهیزات و وسایل، ابتدا باید از قوانین وضع شده در شهر و منطقه خود درباره استفاده از پهبادهای کوچک اطلاعات جمع آوری کنید. علاوه بر این، وقتی که وسیله را به دیگران کرایه می دهید باید متوجه شوید که آن ها برای چه هدفی به دنبال کرایه پهباد هستند.

20. کرایه دادن خانه یا اتاق

کرایه دادن خانه یا اتاق

اگر یک یا چند اتاق بی استفاده در خانه تان دارید که مدت ها خالی مانده اند، با کرایه دادن آن ها می توانید پول خوبی کسب کنید. نه تنها مسافران، بلکه دانشجویان، کارمندان فصلی، بازرگانان و بسیاری از افراد دیگر از متقاضیان کرایه اتاق محسوب می شوند.

این ایده چگونه کار می کند: علاوه بر این که می توانید اتاق بی استفاده رها شده را کرایه دهید، می توانید سرویس هایی از جمله اینترنت، وعده های غذایی (صبحانه، ناهار و شام)، تمیز کردن اتاق و سرویس بهداشتی و گردگیری را هم پیشنهاد کرده و پولی دریافت کنید.

هزینه های احتمالی: باید بخشی از سرمایه اولیه خود را به خرید اسباب و وسایل لازم، تلویزیون، رادیو، وسایل رفاهی و بخشی دیگر را به تبلیغات اختصاص دهید.

مشکلات احتمالی پیش رو: ممکن است که افراد خطرناک که کارهای غیرقانونی انجام می دهند اتاق را کرایه کنند که در این صورت برای تان مشکل آفرین خواهد بود.

نکته ها: پیش از کرایه دادن اتاق به متقاضی، ابتدا تمام مدارک او را بررسی کنید و مطمئن شوید که مدارک مربوط به خودش است. علاوه بر این، توصیه می کنیم که سیستم های امنیتی نیز در خانه نصب کنید تا از بروز خلاف و جرم پیشگیری شود.

21. کسب و کار همراه با هنر و ذوق هنری؛ تاتو و پیرسینگ

تاتو و پیرسینگ از پر طرفدارترین کارهایی هستند که امروز انجام می شوند و هر روز که می گذرد تعداد طرفداران شان بیشتر می شود. پس اگر در این زمینه مهارت دارید، مرکز ارائه خدمات در حوزه تاتو و پیرسینگ را افتتاح کرده و درآمد خوبی کسب کنید.

این ایده چگونه کار می کند: اگر خانه تان در منطقه ای پر رفت و آمد قرار دارد، می توانید یکی از اتاق ها را به انجام این کار اختصاص دهید. یا این که می توانید یک مغازه کوچک کرایه کرده و پس از مدتی که مشتریان تان زیاد شدند، کسب و کار خود را گسترش دهید. باید فضای کافی در اختیار داشته باشید و بدانید که سلامت و امنیت مشتریان اهمیت زیادی در این کار دارد.

هزینه های احتمالی: باید هزینه های کرایه یا خرید مغازه، مواد اولیه و دستگاه های لازم برای تاتو، ابزارهای لازم برای سورا کردن، محصولات تمیز کننده و دستگاه های ضد عفونی کننده، صندلی و میز و دکور و همین طور تبلیغات و ترویج کسب و کار را مد نظر قرار دهید.

مشکلات احتمالی پیش رو: بسیاری از مردم به این کارها علاقه ندارند و حتی عده ای نسبت به جوهر تاتو آلرژی دارند و حتی بعضی از انجام این کار با مشکلاتی روبرو می شوند. پس همواره برای هر گونه مشکلی آماده باشید و جعبه کمک های اولیه تهیه کنید.

نکته ها: اگر قصد استخدام نیرو دارید، حتما افراد متخصص در این حرفه را استخدام کنید و توجه کنید که از تمام دستورالعمل ها و پیش نیازهای گفته شده تبعیت کنند.

22. کسب و کاری در عرصه مواد غذایی: رستوران سیار

یکی دیگر از ایده های کسب و کار که می توانید دنبال کنید، خرید رستوران های سیار می باشد. همان طور که از اسم شان هم مشخص است، می توانید هر جایی که فکر می کنید شلوغ تر است و رفت و آمد بیشتر است و حتی رستوران های محلی و دیگر غرفه های خوراکی وجود ندارد، رستوران سیار خود را قرار دهید. مکانی را انتخاب کنید که فکر می کنید مشتریان بیشتری جذب رستوران شما خواهند شد.

این ایده چگونه کار می کند: با توجه به نوع غذایی که قصد فروش ان ها را دارید، می توانید یک کامیون خریداری کرده و با صرفه هزینه ای کم آن را مجهز کرده یا از همان ابتدا یک کامیون آماده خریداری کنید. بهتر است که فرد دیگری همراه با شما در کامیون وجود داشته باشد که کمک تان کند. مسئله دیگری که باید توجه داشته باشید، انتخاب مکان مناسب است.

هزینه های احتمالی: باید یک کامیون خریداری کنید، بخشی از سرمایه را به خرید مواد اولیه مورد نیاز، محصولات تمیز کنند، وسایل لازم جهت پخت و پز، لباس، میز یا صندلی، دریافت مجوز فعالیت و همین طور تبلیغات اختصاص دهید. البته سرمایه لازم برای راه اندازی رستوران سیار ممکن است از سرمایه اولیه گفته شده بیشتر شود اما مسلما سود بیشتری هم خواهد داشت.

مشکلات احتمالی پیش رو: باید مجوزهای لازم برای فعالیت را دریافت کنید. اگر یک مکان غیر عمومی را برای توقف و فروش محصولات انتخاب کردید، باید به صاحب زمین نیز کرایه ای پرداخت کنید.

نکته: مهم ترین اصل در این کار، موقعیت مکانی و محصولاتی است که قصد فروش شان را دارد. پس قبل از انجام این کار، ابتدا در بازار گشتی زده و پر رفت و آمدترین و مناسب ترین مکان را انتخاب کنید.

23. آژانس مسافراتی

اکثر مردم روزهای آخر سال، تعطیلات آخر هفته، تعطیلات رسمی و مناسبت های خاص را برای مسافرت رفتن انتخاب می کنند؛ پس تاسیس آژانس مسافرتی درآمد خوبی خواهد داشت. برای تاسیس آژانس مسافرتی یا می توانید حق انحصاری اسم تجاری را خریداری کرده یا خودتان به صورت مستقل شروع به کار کنید.

این ایده چگونه کار می کند: پس از این که انتخاب کردید می خواهید حق انحصاری استفاده از اسم تجاری شرکت های بزرگ را خریداری کرده یا خودتان فعالیت کنید، اکنون باید با تورهای مختلف، هتل ها، مراکز حمل و نقل و شرکت های مربوط رایزنی کرده و پکیج هایی که می توانید ارائه دهید را ذکر کنید. البته باید درباره کمیسیون و تعرفه ها نیز صحبت کنید.

هزینه های احتمالی: باید هزینه ای را به خرید یا کرایه دفتر، وسایل لازم برای دفتر، میز و صندلی، کامپیوتر، خط تلفن، تبلیغات و ترویج کسب و کار اختصاص دهید.

مشکلات احتمالی پیش رو: بعضی از مردم فقط به آژانس های هواپیمایی تازه تاسیس شده اعتماد دارند؛ پس از همان روزهای اول شروع به کار، هدف خود را جلب رضایت مشتری قرار دهید.

نکته ها: پیش از شروع به فعالیت در این حوزه، توصیه می کنیم که مکان های گردشگری و پر بازدید را شناسایی کنید.

24. سرمایه گذاری در صنعت زیبایی: فروش عطر و ادکلن

محصولات شخصی و مراقبت از پوست، یکی دیگر از کسب و کارهای پر تقاضا هستند که طرفداران زیادی دارند. دلیل ان این است که همه دوست دارند زیبا و خوشبو باشند. پس شما می توانید عطر و ادکلن های پر طرفدار و وارداتی را به فروش رسانده و درآمد خوبی کسب کنید.

این ایده چگونه کار می کند: نگاهی به دیگر فروشندگان در بازار انتخاب شده و در نهایت بهترین و محبوب ترین عطر و ادکلن ها را در مغازه خود به فروش برسانید. فراموش نکنید که عطر و ادکلن ها باید همگی کیفیت بالایی داشته باشند تا مشتریان جذب آن ها شوند.

هزینه های احتمالی: باید سرمایه خود را در جهت خرید عطر و ادکلن های وارداتی و تبلیغات هزینه کنید.

مشکلات احتمالی پیش رو: برای خرید عطر و ادکلن به سرمایه زیادی نیاز دارید و گاهی اوقات حتی باید مالیات موارد وارداتی را هم پرداخت کنید.

نکته: توصیه می کنیم که پیش از شروع به کار، ابتدا درباره برندهای تجاری و عطر و ادکلن های محبوب تحقیق کرده و بهترین فروشندگان را شناسایی کنید.

25. فروش تجهیزات و لوازم جانبی تلفن همراه

یکی از وسایل مورد نیاز مردم، تلفن های هوشمند است. علاوه بر فروش تلفن همراه، می توانید کسب و کارهای دیگر که مرتبط با این حوزه هستند را هم راه اندازی کنید؛ مثلا دستگاه های خراب را تعمیر کرده، لوازم جانبی، کاور و گلس را هم به فروش برسانید. در این کار به اطلاعات زیادی نیاز دارید؛ پس یا خودتان اطلاعات تان را به روز کنید و یا این که فردی با تجربه و مهارت را استخدام کنید.

این ایده چگونه کار می کند: ابتدا یک مغازه نه چندان بزرگ کرایه کنید و کار را شروع کنید. به ابزارهای مختلفی برای تعمیر گوشی و لوازم جانبی مختلفی نیاز دارید.

هزینه های احتمالی: باید علاوه بر هزینه های خرید یا کرایه مغازه، خرید تجهیزات و قطعات لازم برای تعمیرات، لوازم جانبی، کاور و گلس و قفسه برای قرار دادن وسایل، دستمزد کارمندن و دریافت مجوز فعالیت را هم مد نظر قرار دهید.

مشکلات احتمالی پیش رو: کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان اهمیت زیادی در موفقیت این کار دارد. پس اطلاعات خود را بالا برده تا بتوانید مشکلات تلفن های همراه را مشخص کنید یا این که یک فرد متخصص برای این کار استخدام کنید. حتی اگر می خواهید فردی را هم استخدام کنید، باز هم باید تا حدودی در این زمینه اطلاع داشته باشید.

نکته: از قطعات با کیفیت بسیار بالا استفاده کنید و انواع لوازم جانبی را داشته باشید. پس ابتدا درباره بهترین فروشندگان حاضر در این عرصه تحقیق کرده و بهترین جنس را خریداری کنید.

26. مراقبت از حیوانات خانگی

مراقبت از حیوانات خانگی

طرفداران حیوانات خانگی زیاد شده اند و به همین خاطر این کسب و کار در حال گسترش است. اما به دلایل مختلف، صاحبان حیوانات خانگی نمی توانند خودشان از حیوانات محافظت کرده و آن ها را به افرادی می دهند که مواظب شان باشد. پس شما می توانید این کار را انجام داده و در ازای آن پول خوبی دریافت کنید.

این ایده چگونه کار می کند: باید وسعت مکانی که قصد فعالیت در آن را دارید زیاد باشد زیرا تعداد حیوانات زیاد می شود. پس باید مکانی را خریداری یا کرایه کنید که فضای کافی برای محل خواب، قرار دادن غذا و آب و استراحت شان داشته باشد.

هزینه های احتمالی: باید بخشی از سرمایه را به نصب سیستم تهویه، خرید جای خواب، غذا، جعبه، محصولات تمیز کننده، اسباب بازی مخصوص حیوانات و همین طور دریافت مجوز تجاری اختصاص دهید.

مشکلات احتمالی پیش رو: مکان باید بیمه شود زیرا نمی توان رفتار حیوانات را پیش بینی کرد و ممکن است از کنترل خارج شده و به دیگر حیوانات آسیب برسانند و حضور حیوانات دیگر و انسان ها باعث تغییر رفتارشان شود.

نکته ها: در بسیاری از مراکز تاسیس شده و قدیمی خدمات زیادی به این دسته از حیوانات ارائه می شود. پس از همان روزهای اول به این موارد توجه داشته باشید.

27. خرید و فروش لوازم و تجهیزات مخصوص مدرسه

با توجه به این که کم کم مدارس در حال بازگشایی هستند، والدین باید وسایل مورد نیاز بچه های خود را تامین کنند. پس شما می توانید از این فرصت استفاده کرده و وسایل لازم را خرید و فروش کنید.

این ایده چگونه کار می کند: یک مغازه کوچک کرایه کرده یا خریداری کنید، آن را طبقه بندی کرده و تمام وسایل مورد نیاز و لوازم تحریر را برای فروش ارائه دهید. از جمله لوازمی که می توانید ارائه دهید می توان به کتاب، دفتر، انواع مختلف کاغذ، قیچی، رنگ، خط کش، ماشین حساب، کلاسور، کیف و خودکار اشاره کرد. محصولاتی که می فروشید باید همچنان وضعیت خوبی داشته باشند و امکان استفاده دوباره از آن ها وجود داشته باشد.

هزینه های احتمالی: باید بخشی از سرمایه را به خرید یا کرایه مغازه، طبقه بندی، خرید لوازم لازم برای مدرسه و دریافت مجوز تجاری اختصاص دهید.

مشکلات احتمالی پیش رو: وضعیت وسایلی که می خواهید خریداری کرده و دوباره به فروش برسانید را باید خوب بررسی کنید زیرا بیشتر مردم نسبت به خرید کالاهای دست دوم حساس هستند.

نکته: علاوه بر سود و درآمد خوبی که این کار دارد، برای محیط زیست نیز خوب است. پس از این فرصت استفاده کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

28. فروش بالش و تشک در منطقه

این روزها مردم متوجه شده اند که تعویض منظم بالش و تشک تا چه اندازی در سلامتی تاثیر دارد. پس می توانید از این نیاز شکل گرفته به نفع خود استفاده کرده و انواع و اقسام بالش و تشک را به فروش برسانید.

این ایده چگونه کار می کند: یک مغازه نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک کرایه کرده و بالش و تشک های با کیفیت بالا را به فروش برسانید. باید مغازه در یک منطقه پر رفت و آمد قرار داشته باشد.

هزینه های احتمالی: بخشی از سرمایه اولیه را به کرایه مغازه و خرید بالش و تشک در انواع کیفیت ها اختصاص داده و دستمزد کارمندان و دریافت مجوز تجاری فعالیت را هم مد نظر قرار دهید.

مشکلات احتمالی پیش رو: اگر قصد دارید که خودتان وسایل خریداری شده را برای مشتریان ارسال کنید، باید یک کامیون کوچک خریداری کنید. پس از طریق دریافت کرایه حمل و نقل هم می توانید درآمد کسب کنید.

نکته ها: بهترین عمده فروش در بازار را شناسایی کرده و رابطه ای خوب با او ایجاد کنید زیرا محصولات خریداری شده و امکان خرید با تخفیف، نقشی بسزا در موفقیت کسب و کار خواهد داشت. باید جای کافی برای توقف کامیون و بارگیری وجود داشته باشد؛ پس موقع کرایه مغازه به این نکته توجه کنید.

29. کرایه دادن کتاب

مخاطبان و مشتریان این نوع کسب و کار عمدتا دانشجویان و دانش آموزان می باشند اما ممکن است مردم معمولی هم برای کرایه کتاب به شما مراجعه کنند زیرا قیمت بعضی از کتاب های مخصوص زیاد است و دسترسی به آن ها به راحتی امکان پذیر نیست. پس با راه اندازی یک مرکز کرایه کتاب، می توانید نیاز این قشر از جامعه را برطرف کنید.

این ایده چگونه کار می کند: مغازه ای کرایه کرده و بعد از قفسه بندی، انواع کتاب های قدیمی و آموزشی را برای کرایه ارائه دهید. کتاب های مورد نظر را می توانید از فروشندگان یا در نمایشگاه کتاب با قیمت کم خریداری کنید.

هزینه های احتمالی: بخشی از سرمایه اولیه را باید به خرید یا کرایه مغازه، قفسه بندی مغازه، لوازم لازم و سیستم ثبت کتاب و همین طور دریافت مجوز فعالیت اختصاص دهید.

مشکلات احتمالی پیش رو: موفقیت آمیز بودن این کسب و کار به داشتن شبکه ارتباطی قوی با افرادی است که می خواهند کتاب های خود را به فروش رسانده و دانشجویان و دانش آموزانی است که قصد کرایه آن ها را دارند. از تبلیغات غافل نشوید.

نکته: پیش از شروع کار، ابتدا کتاب های پر طرفدار و کتاب های مورد نیاز دانشجویان و دانش آموزان را شناسایی کنید. وقتی که میزان تقاضا برای کرایه کتاب زیاد شد، می توانید گزینه فتوکپی را هم ارائه دهید.

30. ایده ای پر سود: راه اندازی دفتر وکالت

اگر به تازگی کارتان را تمام کرده اید، ایده راه اندازی دفتر وکالت دقیقا مناسب خودتان است.

این ایده چگونه کار می کند: ابتدا باید نام دفتر وکالت را ثبت کرده و در محلی مستقر شوید. این محل باید نزدیک به ساختمان هایی مانند دادگاه و دفاتر قانونی و دولتی دیگر باشد.

هزینه های احتمالی: برای راه اندازی این کسب و کار بایستی هزینه های خرید یا کرایه دفتر کار، استخدام کارمندان، دریافت ابزارهای قانونی و ثبت، خط تلفن، خرید وسایل مورد نیاز در دفتر، مبل و صندلی، صندلی انتظار، تزیین دفتر و همین طور ترویج و تبلیغات کسب و کار را مد نظر قرار دهید.

مشکلات احتمالی پیش رو: باید به این نکته توجه داشته باشید که از همان ابتدای کار مراجعه کننده نخواهید داشت. پس بهتر است که از همان ابتدا بر تبلیغات و ترویج کسب و کار سرمایه گذاری کنید تا به این صورت، گروه بیشتری از مراجعه کنندگان از حضور شما مطلع شوند؛ در غیر اینصورت شکست خواهید خورد.

نکته: مسلما به دنبال این هستید که افراد بیشتری از حضور شما مطلع شوند و مشتریان بالقوه بتوانند شما را پیدا کنند؛ پس در این صورت بهتر است که یک وب سایت نیز راه اندازی کنید و در رسانه های اجتمایی نیز صفحه ای باز کنید تا برای کار خود تبلیغ کنید.

31. کارواش

یکی دیگر از ایده های کسب و کار که به خودرو و وسایل نقلیه مربوط می شود، راه اندازی کارواش می باشد که سود خوبی خواهد داشت. علت سودمند بودن این کار، مراجعه منظم مشتریان است. البته این مسئله در صورتی صدق می کند که در منطقه ای پر رفت و آمد قرار داشته باشید و سرویس کارواش را در کوتاه ترین زمان ممکن و در عین حال با کیفیت بالا، ارائه دهید.

این ایده چگونه کار می کند: ابتدا یک مکان مناسب در منطقه ای پر رفت و آمد پیدا کنید که ظرفیت دو یا سه خودرو را داشته باشد. سپس تمام تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای شستن خودرو را خریداری کنید. از جمله این وسایل می توان به دستگاه های تولید فوم، دستگاه های شستشو کفپوش ماشین، دستکش، مواد شیمیایی شوینده، دستگاه درزگیر، وسایل سرویس بهداشتی، دستگاه های پر فشار شستشو خودرو و لوله پلاستیکی نیاز خواهید داشت.

هزینه های احتمالی: خرید یا کرایه مغازه، پارکینگ، خرید دستگاه و ماشین آلات مورد نیاز برای شستشو، لباس، پرداخت دستمزد کارمندان، دریافت مجوز تجاری فعالیت و همین طور تبلیغات و ترویج کسب و کار.

مشکلات احتمالی پیش رو: اگر کارواش را در مکانی پر رفت و آمد و شلوغ تاسیس نکنید، مشتریان کمی مراجعه خواهند کرد و خیلی طول نمی کشد که تمام سرمایه گذاری تان هدر خواهد رفت.

نکته: می توانید این کار را از یک محل خیلی کوچک شروع کنید؛ پس از همان ابتدا به فکر کوچک بودن فضا نباشید. مسئله مهمی که باید به آن توجه کنید، حفظ مشتریان و حتی تعیین وقت برای آن ها است. به این صورت، کم کم شاهد افزایش تعداد مراجعه کنندگان خود خواهید بود.

32. کارخانه تولید کفش و بازاریابی

کفش یکی از وسایل ضروری مورد نیاز بسیاری از مردم است؛ پس مسلما در بازار انواع و اقسام کفش برای مصارف گوناگون طراحی و تولید شده است. از آن جایی که سود و درآمد این کار بالا است، چرا خودتان برای راه اندازی خط تولید کفش تلاش نمی کنید؟

این ایده چگونه کار می کند: پس از این که نوع کفش تولیدی خود را انتخاب کردید، یک نام برای شرکت انتخاب کرده و کارهای ثبت را انجام دهید. می توانید از خانه این کار را شروع کرده یا مغازه کوچک برای این کار کرایه کنید؛ البته کارگاه کفش نباید نزدیک مناطق مسکونی باشد زیرا سرو صدای زیادی دارد.

مشکلات احتمالی پیش رو: اگر تجربه کافی در این کار نداشته باشید یا حداقل فرد مطلعی در اطراف تان وجود نداشته باشد، تمام مواد اولیه و سرمایه گذاری هایی که انجام داده اید، به هدر خواهند رفت.

نکته: برای ورود به این حوزه باید اطلاعات کافی درباره انواع روش ها، تکنیک ها و فرایندهایی که در روند تولید کفش استفاده می شوند، اطلاع داشته باشید؛ از زمان خرید مواد اولیه تا زمانی که محصولات تولیدی را به فروش برسانید. در غیر این صورت، کیفیت کار را نمی توانید ضمانت کنید. این حرفه برخلاف کارهای ذکر شده قبل است و حتی اگر نیروی کار حرفه ای هم استخدام کنید، باز هم خودتان باید در این کار سر رشته داشته باشید.

33. صنعت توریست و سرگرمی

اگر عاشق گردشگری، بالا رفتن از کوه، ورزش های هیجان انگیری و فعالیت های بیرون از خانه هستید، احتمالا این صنعت مختص خودتان است. برای ورود به این کار، تنها به سرمایه شما نیاز است و باقی کارها را می توانید به کارمندان بسپارید؛ آن ها تمام مشتریان را هماهنگ کرده و هزینه لازم را دریافت می کنند.

این ایده چگونه کار می کند: یک دفتر کوچک باز کنید که به مشتریان نزدیک باشد. اگر مکانی در نزدیک مناطق گردشگری و توریستی را کرایه کنید، جایی که مناطق طبیعی بسیاری وجود دارد، می توانید از این راه به درآمد خوبی برسید.

هزینه های احتمالی: برای ورود به صنعت توریست و سرگرمی باید هزینه های دریافت مجوز فعالیت، ثبت شرکت، حفظ امنیت توریست ها، پرداخت هزینه بابت دریافت گواهی های مورد نیاز، خرید تجهیزات لازم متناسب با فعالیت های مد نظرتان، کرایه دفتر کار، خرید صندلی و میزان و تزیین دفتر کار و حتی تبلیغات و ترویج کسب و کار را مد نظر قرار دهید.

مشکلات احتمالی پیش رو: هزینه کرایه بعضی از مناطق زیاد است و ممکن است روند دریافت مجوز و گواهی های لازم به کندی طی شود.

نکته ها: پیش از این که چندین فعالیت و سرویس توریستی و گردشگری را ارائه دهید، در ابتدا تنها بر یک یا دو مورد از این خدمات تمرکز کنید تا تجربه کسب و کرده و بیشترین مشتریان احتمالی را جذب کنید.

https://businessideasfx.com/30-businesses-to-invest-between-1000-and-5000-usd-eur/