اضطراب کنکور یکی از مهم ترین مواردی است که دامن خیلی از داوطلب ها رو میگیره و باعث میشه دانش آموزان قوی با نمرات خوب و عالی در مدرسه در کمال ناباوری نتونن در کنکور موفق شوند. پس اگر جز این افراد هستید حتما باید راه های کنترل اضطراب برای کنکور تجربی را بلد باشید.

برای کنترل اضطراب کافیست یک سری نگرانی های عمده از ذهن داوطلب بیرون بیاد.برای از بین بردن این نگرانی کافیست دانش آموز ماهی حداقل یکبار با مشاور روانشناس در ارتباط باشه و به کمک مشاور خوب و با تجربه برنامه ریزی مناسبی برای کنکور انجام بده.

در ادامه راجع به تمام این موارد صحبت میکنیم تا شما دانش آموزان عزیز براحتی بتونید اضطراب کنکور را در ذهنتان از بین ببرید و آن چه مستحق آن هستید دست پیدا کنید.

کنترل اضطراب کنکور با مشاوره روانشناسی

برای حل مشکلات در مسائل زیادی میتوان به روانشناس مراجعه کرد.احتمالا دیدید و شنده اید که افرادی دارای مشکلات فردی و افسردگی و نا امیدی هستند و با شرکت در جلسات مشاوره از نظر روحی و روانی شرایطشان بهتر شده و به زندگی غادی بازگشتند.

هستند زوج هایی که به هر دلیلی دچار مشکلات زناشویی و خانوادگی شده اند و در اینجا روانشناس میتواند با استفاده از روش های موثر و علمی و دادن راه کارهای درست و تجربی خانواده را از فروپاشی نجات دهد.

حتی در مسئله ازدواج و قبل از ازدواج و انتخاب همسر هم روانشناس با بررسی شخصیت دو طرف و ویژگی های آن ها میتواند تشخیص دهد آیا این دو نفر مناسب یکدیگر هستند یا اصلا نباید با یکدیگر ازدواج کنند.

متاسفانه اشخاصی در زمینه های مختلف مانند مواد مخدر یا قمار یا هر موضوع آسیب رسان دیگری دچار اعتیاد میشوند و قطعا چون اعتیاد بیشتر موضوعی روانی است تا جسمی روانشناس میتواند بهترین گزینه برای درمان روانی فرد معتاد باشد.

کنترل اضطراب کنکور با مشاوره روانشناسی

در مسئله تحصیل و اضطراب های ناشی از کنکور هم دقیقا روانشناس میتواند با آموزش تکنیک های موثر و به روز دانش آموزان را از اضطراب و استرس و ترس رها کند.شاید در تمام طول تحصیل مهم ترین جایی که دانش آموزان به روانشناس نیاز پیدا میکنند سال تعین کننده کنکور است.

قطعا برای هر کدام از موارد گفته شده نیاز است تا روانشناس در همان زمینه دارای مدرک تحصیلی معتبر باشد و تجربه کافی با دیدن موارد مشابه بدست آورده باشد.پس در زمان انتخاب مشاور روانشناس حتما سوابق کاری مشاور را به درستی بررسی کنید.

در کل مشاوره روانشناسی به ما کمک میکند تا شخصی از بیرون به مسائل و مشکلات نگاه کند و برای حل این مشکلات راهکار و ایده ارائه بدهد.بسیاری وجود دارند که در آخرین لحظات و در اوج نا امیدی با دریافت مشاوره ای درست به زندگی عادی بازگشتند و الان در اوج قدرت و موفقیت هستند.

فراموش نکنید بزرگترین افراد دنیا همچون ورزشکاران ، هنرمندان و حتی کار آفرینان مطرح همواره مشاور روانشناس در کنار خود دارند.

کنترل اضطراب کنکور تجربی با برنامه ریزی صحیح

کنترل اضطراب کنکور تجربی با برنامه ریزی صحیح

ایتدا بیایید برنامه ریزی را باهم تفسیر کنیم.برنامه ریزی یعنی بدانیم در طول روز و هفته و ماه و حتی سال قرار است چه کاری انجام دهیم و انتظار چه نتایجی از کارهای انجام شده داریم. درواقع زمانی که شخص از شروع روز تا پایان هفته را برای انجام امور مختلف تقسیم بندی کرده یعنی برنامه ریزی دارد.

در رابطه با درس خواندن و کنکور هم دقیقا این موضوع صادق است.داوطلب کنکوری که صبح بیدار میشود و شروع به درس خواندن میکند و بعد از چند ساعت مطالعه استراحت میکند و دوباره کتابی دیگر را شروع به خواندن میکند بدون اینکه برای هر درسی ساعت مطالعه تعین کرده باشد فقط در حال چرخیدن دور خود است حتی اگر بسیار مفید و عالی درس بخواند!

عزیزان برای برنامه ریزی کنکور تجربی ابتدا باید سطح خود را در هر کدام از درس های تخصصی مشخص کنید تا با این روش ساعات مطالعه هر درس بطور دقیق مشخص شود.برای مثال اگر شخصی در درس شیمی ضعف دارد حتما لازم است ساعت مطالعه بیشتری به شیمی اختصاص دهد.

بعد از اینکار باید ترتیب دروس خواندن درس ها مشخص شود همچنین نیاز است در برنامه ریزی علاوه بر ساعات مطاله زمانی برای استراحت ،تفریح ،مرور و جمع بندی ،آزمون دادن و تست زدن قرار دهید در اینصورت است که برنامه ریزی شما دقیق و بدون نقص انجام شده.

اگر برای روز و هفته و ماه با این دقت برنامه ریزی شده باشد آیا ترس و اضطرابی از نتیجه نگرفتن وجود خواهد داشت؟

آیا نگران کمبود زمان میشوید؟

آیا فکر میکنید یادگیری بخوبی انجام نشده؟

قطعا اینطور نخواهد بود!

و به همین سادگی با رعایت اصول میتوانید ذهنتان را از ترس و استرس و اضطراب کنکور خالی کنید و بجای آن با تمرکز و سرعت بیشتری پیشروی کنید.برای کسب تجربه کافیست با چند تا از رتبه برتر ها صحبت کنید زمانی که از آرامش سال کنکور برایتان صحبت میکنند به خیالتان می آید که این افراد چقدر بیخیال بوده اند یا چقدر راحت نتیجه گرفته اند!

قطعا آن ها هم سختی کشیدند و تلاش کردند و البته استرس داشته اند اما با انجام برنامه ریزی درست و مهم تر انجام آن استرس و عدم تمرکز آن ها به حداقل ممکن رسیده است.

کنترل اضطراب کنکور تجربی به کمک مشاور کنکور

مشاور کنکور کیست؟

مشاور کنکور یا شخصی است که در زمینه مشاوره دارای تحصیلات باشد یا فردی با تجربه در زمینه کنکور است که چندین سال سابقه کار با کنکوری ها دارد یا رتبه برتر کنکوری است که بعد از موفقیت در کنکور وارد حیطه مشاوره شده تا تجربیاتش را به دیگر داوطلبان انتقال دهد.

در هر 3 حالت مشاور کنکور میتواند

-شما را تعین سطح کند

-ساعات مطالعه هر درس را برای شما مشخص کند

-منابع آموزشی مناسب شما را معرفی کند

-برنامه ریزی درسی در طول هفته و ماه انجام دهد

-کمک کند تا معدل شما بالا شود

-سوالات درسی شما را برطرف کند

-از آخرین اخبار و اطلاعیه های مرتبط با کنکور آگاهتان سازد

-هر شب و هر هفته میزان پیشرفت و عملکرد شما را بررسی کند

-در انتخاب رشته و معرفی رشته ها و دانشگاه ها در کنار شما باشد

آیا با داشتن مشاور کنکور نیاز است تا زمان زیادی به دنبال جمع آوری اطلاعات باشید؟

آیا با داشتن مشاور کنکور نیاز است راه های مختلف را آزمایش کنید؟

آیا با داشتن مشاور کنکور نیاز است دچار اضطراب و استرس بشید؟

قطعا نه!

چون یک نفر قبل از شما تمام این مسیر را طی کرده و انتقال تجربیاتش به شما کمک میکند در زمان و وقت صرفه جویی شود بعلاوه اینکه بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.

دقیقا مانند سفری از تهران به مشهد که میتوان با خودرو شخصی یا اتوبوس یا قطار یا هواپیما رفت اما هر کدام از راه ها زمانی مختص خود برای رسیدن به مقصد دارد.

اگر شما باشید کدام راه را برای زودتر رسیدن انتخاب میکنید؟!

مشاوره کنکور تجربی برای شما دقیقا نقش هواپیما را دارد میتواند شما در کمترین زمان ممکن بدون خستگی و در مسیری امن به مقصد برساند.در واقع مشاور کنکور با به پرواز دراوردن شما میتواند رقبایتان را براحتی پشت سر بگذراد.کافیست شما مسیر را انتخاب کنید!