اکثر پزشکان تغذیه می گویند باید همه گروه های خوراکی در رژیم غذایی جای داشته باشند و بیشتر بر سبزیجات تمرکز می کنند. با این حال، بعضی از مردم می گویند مصرف یک گروه غذایی خاص مزایای بیشتری برای بدن و سلامتی دارد. در رژیم غذایی گوشت خواری، همان طور که از اسمش هم مشخص است، صرفا بر محصولات حیوانی و گوشت تاکید می شود. در این رژیم برخلاف سایر رژیم های غذایی با میزان پروتئین بالا و کربوهیدرات پایین، در این رژیم غذایی اجازه مصرف خوراکی هایی که فاقد کربوهیدرات هستند را هم دارید.

رژیم غذایی گوشت خواری چیست؟

رژیم غذایی گوشت خواری یک رژیم غذایی فاقد کربوهیدرات بوده و نسخه تقویت شده رژیم غذایی کتو محسوب می شود. در این رژیم باید فقط محصولات حیوانی را مصرف کرد و خوردن میوه ها و سبزیجات، پروتئین های گیاهی، خوراکی های فراوری شده یا سایر منابع سرشار از پروتئین، چربی و کربوهیدرات ممنوع است.

دلیل این که مردم به سراغ این رژیم غذایی می روند، کاهش وزن و تبعیت از یک رژیم غذایی منظم است؛ که البته مزایای زیادی برای سلامتی دارد. طرفداران این نوع رژیم می گویند با این رژیم دیگر خبری از ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت، چاقی مفرط و بیماری های خودایمنی نخواهد بود. این در حالی است که شواهد زیادی برای این ادعا وجود ندارد. حتی اکثر متخصصین تغذیه مخالف آن هستند.

مصرف چه غذاهایی در این رژیم غذایی آزاد است؟

فقط باید محصولات حیوانی بخورید. باید قید سبزیجات را بزنید. هدف از دنبال کردن این رژیم این است که تمام غذاهای سرشار از کربوهیدرات را حذف کنید که البته شامل میوه ها و سبزیجات هم می شود.

خوراکی هایی که این افراد می توانند مصرف کنند شامل گوشت مرغ، گاو، گوسفند، ماهی، تخم مرغ و محصولات لبنی می شود.

اگر به فکر این هستید که پروتئین بیشتری به بدن برسد، بهترین گزینه رژیم غذایی گوشت خواری است.

رژیم غذایی گوشت خواری

مزایا و ریسک های رژیم غذایی گوشت خواری

این رژیم غذایی یک سری مزایای بالقوه برای سلامتی دارد، مثل کاهش وزن و پیشگیری از ابتلا به چندین بیماری خاص. اما قطعا ریسک هایی هم دارد.

از جمله ریسک ها و فاکتورهای خطرناک در تبعیت از این رژیم غذایی نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در پاسخ به این سوال که آیا رژیم غذایی گوشت خواری یک رژیم غذایی سالم محسوب می شود یا خیر، باید بگوییم خیر. با این که این رژیم هیچ گونه پشتوانه علمی ندارد اما باز هم طرفداران آن حاضر به عقب نشینی نیستند!