دندانپزشکی با بیهوشی فرصتی را فراهم کرده است تا افرادی که از کارها و خدمات دندانپزشکی ترس و وحشت دارند نیز بتوانند به درمان بیمارهای دهان و دندان خود بپردازند. در واقع دندانپزشکی با بیهوشی این امکان را فراهم می کند که کودکان کم سن و سال، کودکان مبتلا به اوتیسم، افراد دارای معلولیت و به طور کلی تمامی افرادی که بنا به دلایل گوناگونی نمی توانند با دندانپزشک همکاری کنند نیز بتوانند در کمال آرامش با هوشیاری و یا بدون هوشیاری به درمان مشکلات دهان و دندان خود بپردازند.

چه افرادی نمی توانند از دندانپزشکی با بیهوشی استفاده کنند؟

افرادی که دارای بیماری های زمینه ای همچون مشکلات ریوی، کلیوی، قلبی و عروقی هستند در بسیاری از موارد نمی توان برای درمان و انجام کارهای دندانپزشکی برای آنها از بیهوشی استفاده کرد. همچنین دندانپزشکی با بیهوشی برای افراد باردار نیز می تواند خطرناک باشد و باید این موضوع را با پزشک متخصص در میان گذاشت. همچنین از دیگر افرادی که کاندیدای مناسبی برای دندانپزشکی با بیهوشی نیستند، به افرادی می توان اشاره کرد که از داروهای خاصی استفاده می کنند.

دندانپزشکی با بیهوشی برای کودکان

برای کودکانی که اضطراب زیادی دارند، دچار ناتوانی های جسمی و ذهنی هستند، سن کمی دارند و یا به هر دلیلی نمی توانند با دندانپزشک همکاری کنند، توصیه می شود از روش دندانپزشکی با بیهوشی برای آنها استفاده کرد.

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت دندان یکی از جدیدترین و در عین حال کاربردی ترین روش هایی می باشد که به منظور درمان بی دندانی از آن استفاده می شود. ایمپلنت فوری نوعی از ایمپلنت می باشد که در یک جلسه برای بیمار انجام می شود. ایمپلنت فوری این امکان را برای بیمار فراهم می کند که بتواند در مدت زمان کوتاه و در طول یک جلسه درمان، به زیبایی طرح لبخند خود کمک کند.

ایمپلنت دندان

چه افرادی می توانند از ایمپلنت فوری استفاده کنند؟

با یک جلسه معاینه توسط دندانپزشک مشخص می شود که آیا بیمار می تواند از روش ایمپلنت فوری استفاده کند یا خیر. با این حال مواردی نیز وجود دارد که در کنار معاینه های دندانپزشک برای انجام ایمپلنت فوری در نظر گرفته می شود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند و به دنبال روش سریعی برای درمان دندان های از دست رفته خود هستند.
  • افرادی که بافت های دهان و دندان آنها کاملا سالم می باشد و استخوان فک آنها نیز از تراکم و ارتفاع کافی برخوردار است.
  • افرادی که 5 تا 7 روز قبل از ایمپلنت از داروهایی که تاثیرات منفی بر روی استخوان فک می گذارند استفاده نکرده باشند.
  • افرادی که به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می دهند و به صورت صحیح و منظم مسواک می زنند.
  • افرادی که به دندان قورچه کردن عادت ندارند.
  • افرادی که تمایلی به استفاده از دندان مصنوعی ندارند.

مزایای ایمپلنت فوری

انجام ایمپلنت فوری دارای مزایایی می باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • دوره درمان کوتاه مدت: ایمپلنت فوری بلافاصله پس از کشیدن دندان انجام می شود.
  • سریع تر شدن دوره بهبودی: از آنجایی که تعداد جراحی ها در ایمپلنت فوری کمتر می شود، دوره بهبودی نیز سریع تر خواهد شد.
  • هماهنگی و حفظ حالت طبیعی لثه: زمانی که بلافاصله پس از کشیدن دندان نسبت به انجام ایمپلنت اقدام کنید، بافت های لثه حالت طبیعی خود را حفظ خواهند کرد.
  • افزایش اعتماد بنفس بیمار: اگر دندان از دست رفته در قسمت جلویی دهان بیمار باشد، بهتر است از ایمپلنت فوری استفاده گردد تا بی دندانی موجب کاهش اعتماد بنفس بیمار نشود.

روکش زیرکونیا چیست؟

روکش زیرکونیا نوعی روکش سرامیکی دندان می باشد که از شفافیت و زیبایی خیره کننده ای برخوردار است. در اغلب موارد از روکش زیرکونیا برای دندان های جلویی استفاده می کنند.

روکش دندان

مزایای استفاده از روکش زیرکونیا

  • روکش زیرکونیا از استحکام و مقاومت کافی برخوردار است.
  • این روکش در برابر ساییدگی و استهلاک مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.
  • برای استفاده از روکش زیرکونیا دندان را به مقدار کمی تراش می دهند.
  • روکش زیرکونیا را می توان از نظر رنگ و اندازه تغییر داد.
  • شفافیت و زیبایی روکش زیرکونیا همانند دندان طبیعی است.
  • با بدن سازگار می باشد.
  • در برابر مواد غذایی رنگ دانه دار به راحتی تغییر رنگ نمی دهد.

انواع روکش زیرکونیا

دو نوع روکش زیرکونیا با نام های روکش زیرکونیای جامد و روکش زیرکونیای شفاف وجود دارد.

روکش زیرکونیا جامد

روکش زیرکونیای جامد در مقایسه با روکش زیرکونیای شفاف از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار است. رنگ روکش زیرکونیای جامد کمی تیره و مات می باشد. بنابراین بهتر است از این روکش برای دندان های جلویی استفاده نشود.

روکش زیرکونیا شفاف

همانطور که از نام این روکش مشخص است از شفافیت بالایی برخوردار است و می توان از آن برای دندان های جلویی استفاده کرد. اگرچه این روکش در مقایسه با روکش زیرکونیای جامد شفاف تر و زیباتر می باشد اما از استحکام و مقاومت کمتری برخوردار است.

هزینه روکش زیرکونیا

هزینه روکش زیرکونیا به عوامل مختلفی همچون کشور سازنده روکش، اندازه و نوع تاج، تجربه و سابقه دندانپزشک و عواملی از این قبیل بستگی دارد. هزینه دقیق روکش زیرکونیا پس از معاینه توسط دندانپزشک مشخص می شود.

خدمات دندانپزشکی کلینیک لبخند سپید

اگر به دنبال دندانپزشک و کلینیکی هستید که بتوانید خدمات دهان و دندان خود را انجام دهید، کلینیک لبخند سپید را به شما پیشنهاد می کنیم. در این کلینیک انواع خدمات دندانپزشکی اعم از لمینت، بلیچینگ، ایمپلنت، کشیدن دندان، عصب کشی و… انجام می شود.