بازاریابی مجموعه ای از فعالیتهاست که در فضای کسبوکار انجام میشود و کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرفکننده هدایت میکند. درواقع جلب رضایت مصرفکننده، اولویت انواع روشهای بازاریابی است. روشهایی که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند، اما معمولاً آنهایی مورد استقبال قرار میگیرند که در ازای کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را برای صاحب کسبوکار داشته باشند.
بازاریابی پیامکی یکی از گزینه های روی میز برای شماست. شاید بهنظر ارسال صدها پیامک در ابتدا کار سختی باشد، اما با داشتن پنل اس ام اس این مشکل خیلی زود حل خواهد شد. حالا سوال اینجاست که بازاریابی پیامکی برای کسبوکارها چه مزیتی دارد؟
اصلاً منظور از بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی به شما این امکان را میدهد تا به کمک یک سامانه پیامکی معتبر برای ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی اقدام کنید. پیامک تبلیغاتی میتواند اطلاع رسانی درباره راهاندازی خطوط جدید تولید محصولات، فروش ویژه، پیشنهادات ویژه برای خرید و… باشد. در دنیای امروزی با وجود پیشرفت تکنولوژی و گوشیهای موبایل، ارسال پیامک تبلیغاتی به کمک پنل اس ام اس یک شیوه تبلیغاتی مدرن محسوب میشود.
این راهکار نیز مثل هر راه و روش دیگری نیاز به برنامهریزی و هدف گذاری دارد. درواقع نباید خیال کنید قرار است با ارسال یک متن در قالب پیامک به فروش چند برابری برسید. کافیست چند نکته ساده مثل شناختن مخاطب هدف، نوشتن متن تاثیرگذار و … را مدنظر داشته باشید تا بازاریابی پیامکی هدفمندی را تجربه کنید و به موفقیت برسید.
مزایای بازاریابی پیامکی و تأثیر آن بر روند پیشرفت کسبوکارها
بازاریابی پیامکی مثل هر کار دیگری اصول خاص خودش را دارد و اگر درست پیش برود، فواید زیادی را نصیب شما و کسب وکارتان میکند، در ادامه برخی از این مزایا را باهم مرور میکنیم.
مقرونبه صرفه است
ارسال پیامک تبلیغاتی در مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی مانند بازاریابی تلفنی، بیلبورد، تبلیغات تلویزیونی و … کمهزینهتر است. فقط کافیست با خرید پنل اس ام اس برای ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی اقدام کنید.
دستیابی به نرخ تبدیل بالا
روشهای متعددی برای افزایش نرخ تبدیل وجود دارد، اما با کمک بازاریابی پیامکی بهشکلی اصولی باعث افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری میشود. فکر نکنید کسی به سراغ پیامک های تبلیغاتی نمیرود! اتفاقاً برعکس حدود 95 درصد از افراد حتماً متن پیامک را مطالعه میکنند. برای اطلاعات بیشتر مقاله چگونه با پیامک مخاطب خود را هیپنوتیزم کنیم! + 30 نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار را مطالعه کنید.
برندسازی
هدف اصلی از به کارگیری هر استراتژی تبلیغاتی «برندسازی» است. بازاریابی پیامکی نیز در همین راستا به شما کمک میکند تا با ارسال پیامک، برند خود را از سایر برندهای موجود در بازار متمایز کنید. به عبارت دیگر برندسازی از مزیتهای مهم بازاریابی پیامکی است که با معرفی کسبوکارتان میتوانید در ذهن مخاطب باقی بمانید.
جذب و حفظ مشتریان جدید و قدیم
صاحب هر کسب وکاری خیلی خوب میداند که پایه و اساس کارش به مشتری مربوط میشود. به همین دلیل شما باید مشتری مداری را یاد بگیرید؛ ارسال اس ام اس تبلیغاتی یکی از راهکارهایی است که در این مسیر به شما کمک میکند. برای مثال اگر فروشگاه آنلاین دارید، میتوانید بعد از هر خرید برای مشتری پیام تشکر ارسال کنید یا حتی اگر به صورت فیزیکی فروش دارید، اطلاعات اولیه مشتری را ثبت و پیامک تشکر را ارسال کنید.
امکان معرفی بدون دردسر محصولات و خدمات
بهترین راهکار برای اطلاع رسانی راهاندازی یک کسب و کار جدید، رونمایی از محصولات جدید و… ارسال پیامک است. یک راهکار سریع، آسان و دردسترس. حتی این امکان نیز وجود دارد تا در متن پیامک تبلیغاتی کد تخفیف، هدیه و… نیز قرار دهید تا مخاطب با رغبت بیشتری پیامک را مطالعه کند و به خرید محصولات شما تشویق شود.
امکان برگزاری نظرسنجی و قرعه کشی پیامکی برای افزایش فروش
همانطور که میدانید با استفاده از بازاریابی پیامکی بهطور مستقیم با مخاطب در ارتباط هستید. شما با استفاده از این امتیاز و برگزاری نظرسنجی یا مسابقه پیامکی با کمک پنل اس ام اس میتوانید این تعامل را تقویت و مشتری خود را درگیر کسبوکارتان کنید. با این کار، با یک تیر دو نشان میزنید؛ هم مشتریهای قدیمی را حفظ میکنید، هم مشتری جدید جذب میکنید و هم با ارائهی جایزهها و کدتخفیفها و… مشتری را تشویق به خرید میکنید و در نهایت با این روش به فروش بیشتری میرسید. در این مسیر روی کمک پنل اس ام اس سامانه ملی پیامک حساب کنید.
مدیریت زمان
شما اگر بخواهید تنها 100 پیامک در روز برای مشتریان خود ارسال کنید، باید ساعتها وقت صرف کنید، درحالیکه با کمک پنل اس ام اس و بهکارگیری اصول بازاریابی پیامکی، میتوانید بدون اتلاف وقت و انرژی این کار را انجام دهید و همین زمان را صرف بخشهای دیگر کارتان کنید. سامانه ملی پیامک این امکان را به شما میدهد با استفاده از قابلیت ارسال زمانبندی پیامک، زمان و تاریخ ارسال را مشخص کنید تا متن ازپیشتعیینشده راس تاریخ ارسال شود.
این موارد تنها 7 مورد از مزایایی است که بازاریابی پیامکی برای کسبوکارها به ارمغان میآورد. در ادامه نیز حوزه استفاده از این روش تبلیغاتی را بررسی میکنیم.
کدام مشاغل از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند؟
اگر منتظر هستید با لیستی از مشاغل محدود برای استفاده از بازاریابی پیامکی روبرو شوید، سخت در اشتباهید. مشاغلی که با:
- معرفی محصولات و خدمات جدید،
- برگزاری مسابقه، نظرسنجی و…،
- یادآوری تحویل یا ارسال کالا،
- ارسال پیامک مناسبتی،
- اطلاعرسانی اخبار مهم،
- و…
سروکار دارند، به بازاریابی پیامکی نیاز خواهند داشت. بهعبارت دیگر بازاریابی پیامکی برای هر شغلی میتواند مفید باشد. البته که نحوه استفاده از آن متفاوت است و هر صنعت و سازمانی میتواند با یک شیوه منحصربهفرد این کار را انجام دهد.
بازاریابی پیامکی برای تبلیغات، روشی ساده و در دسترس است، به شرطی که از سامانههای معتبر برای خرید پنل اس ام اس اقدام کنید. پیشنهاد ما سامانه معتبر ملی پیامک است که به دلیل امکانات و قابلیتهای زیادش توانسته درصد بالایی از رضایت کاربران را جلب کند.
ملی پیامک یک سامانه پیامکی معمولی نیست؛ یک ابزار قدرتمند است برای آنکه مشتری را جذب کنید و با او یک رابطه پایدار بسازید و از این طریق خدمات بهتری را ارائه دهید.
کافیست برای اطلاع از جزئیات خرید پنل اس ام اس به آدرس melipayamak.com مراجعه کنید و یا با شماره 63404-021 تماس بگیرید.