امروزه یکی از وسایل اصلی که برای راه اندازی کسب و کار نیاز دارید، اینترنت است. برای شروع کسب درآمد اینترنتی و آنلاین فرصت های بسیاری وجود دارد. و حتی در برخی از موارد، به هیچ چیز دیگری غیر از اینترنت نیاز ندارید.

دوستان فریب کسانی که می گویند می شود یک شبه در اینترنت میلیونر شد را نخورید ! محصولات آنها را نخرید ! آنها به فکر میلیونر شدن خودشان هستند نه شما ! به یاد داشته باشید که همیشه سود کلان یک دروغ محض است ! کسب و کار های آنلاین و شغل های اینترنتی خیلی گسترده است و ما 50 تا از آنها را برای شما گزین کرده و پیشنهاد می کنیم . در واقع درآمد از اینترنت به غیر از این موارد و اینکار ها نیست .

کسب درآمد اینترنتی مطمئن

کسب و کار آنلاین و اینترنتی با نرخ دو رقمی در حال رشد است. بر اساس گفته ی شرکت eMarketer، در طول سال 2017، مشاغل اینترنتی %24.8 افزایش یافته است. در این دوران فروش جهانی به 2.304 تریلیون دلار رسید و %58.9 از آن فروش ها با موبایل صورت گرفته است.

اکنون زمان خوبی برای ایده گرفتن در مورد شغل اینترنتی مطمئن است؛ زیرا کسب و کار اینترنتی و آنلاین بخش بزرگی از بازارهای جهان را خواهد گرفت. و از آنجایی که تعداد بیشتری از مردم از تجارت الکترونیک استفاده میکنند، مشتری ها به دنبال ایده های جدید و مبتکرانه برای شغل های آنلاین هستند.

زمانی که تکنولوژی و قیمت محصولات تقریبا با تفاوت خیلی کمی با هم برابر میشوند، تجربه مشتری در کسب و کارهای آنلاین نقش مهمی خواهد داشت. در کسب و کارهای آنلاین و جایی که تجربه مشتری اولویت اول باشد، بیشتر مردم برای خریدهایشان از تجارت الکترونیک استفاده می کنند.

کسب و کارهای آنلاین شامل: ارائه نظرات مشتریان، تعامل با رسانه های اجتماعی، سایت بهینه شده ای برای موبایل، اپلیکیشن های موبایل، چت بات ها و موارد بیشتری می شود.
هدف از این مقاله این است که جدیدترین ایده های کسب و کار آنلاین را اجرا کنید تا تجارت آنلاین شما پیشرفت کند.

ایده های کسب درآمد اینترنتی و شغل آنلاین

در این مقاله از سایت دکتر چک 50 ایده کسب درآمد اینترنتی و آنلاین را به شما پیشنهاد می دهیم که میتوانید بلافاصله بعد از مطالعه لیست مشاغل اینترنتی، آنها را شروع کنید. برای دست یافتن به این ایده ها ، هم میتوانید خودتان کسب و کارتان را راهندازی کنید ، هم میتوانید در ایده های زیر تبدیل به یک متخصص شده ( در مورد موارد زیر ، آموزش ببینید و مهارت های خود را افزایش دهید ) و با سایت های بزرگ از طریق ایمیل یا شماره تماس شروع به مکاتبه کنید و در مورد تخصص های خود با آنها مذاکره کنید . و اما 50 شغل فوق العاده آنلاین را در زیر ببینید :

1- نوشتن و تولید محتوا

تولید محتوا برای وب سایت ها بی شک یکی از شغل های پردرآمد اینترنتی است. شما میتوانید با تولید محتوا به درآمد خوبی در اینترنت برسید . نوشتن، یک فرصت شغلی با دوام است که به شما اجازه میدهد موقعیت مناسب خود را پیدا کنید. می توانید از طریق تبلیغات، پیوندهای وابسته، محصولات اطلاعاتی (کتاب های الکترونیک، صوت، کلیپ و یا ترکیبی از همه آن ها) یا بسیاری راه های دیگر کسب درآمد کنید.

همچنین شما میتوانید یک سایت افتتاح کنید و شروع به تولید و نوشتن محتوا برای سایت خود کنید. در مدت زمان 2 تا 5 سال، با نوشتن و آپدیت منظم سایت خود، به درآمد خوبی خواهید رسید.

2- دستیار مجازی

شرکت ها و مدیران حرفه ای معمولا برای مدیریت کارهایی مانند ایمیل فرستادن و استفاده از رسانه های اجتماعی به کمک یک دستیار نیاز دارند. شما می توانید با مطالعه در این ضمینه به عنوان دستیار مجازی، این خدمات را آنلاین ارائه دهید.

3- مدیر رسانه های اجتماعی

اگر اهل رسانه های اجتماعی هستید، می توانید خدمات خود را به برندهایی که برای مدیریت صفحه های اجتماعی خود به صورت روزانه، به کمک نیاز دارند، ارائه دهید.

4- مشاور رسانه های اجتماعی

از طرف دیگر، میتوانید به جای مدیریت رسانه های اجتماعی برای مشتری ها، فقط در مورد رسانه های اجتماعی به آنها مشاوره دهید.

حتما بخوانید : 50 ایده مشاغل سرگرم کننده و پر درآمد خانگی

5- اینفلوئنسر (فرد تاثیرگذار) رسانه های اجتماعی

به جای مدیریت و مشاوره، میتوانید بر روی ساختن حساب های شبکات اجتماعی خود تمرکز کنید. و وقتی در شبکات خود به اندازه کافی نفوذ پیدا کردید، میتوانید کاری با عنوان اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی را راه اندازی کنید. در این کار برندها ،محصولات و خدماتشان را در حساب شما در رسانه های اجتماعی تان تبلیغ می کنند.

6- نویسنده کتاب الکترونیک

اگر ایده ای برای نوشتن کتاب دارید، میتوانید کتابی بنویسید و آن را در سایت هایی مانند:« Amazon» منتشر کنید.

7- سازنده دوره های آنلاین

با ساخت دوره های آنلاین و فروش آنها در وب سایت خود یا از طریق ایمیل، میتوانید اطلاعات و دانش خود را به صورت آنلاین برای افراد مختلف به اشتراک بگذارید و یک شغل مجازی فوق العاده داشته باشید. اگر در کاری تخصص دارید هم میتوانید فیلم آموزشی بگیرید و در یوتیوب منتشر کنید و از بازدید آن کسب درآمد دلاری کنید ، هم میتوانید دوره های آموزشی خود را در سایت هایی مثل ” فرادرس ” ، ” فرانش ” که ایرانی هستند منتشر کرده و درآمد کنید .

8- مشاور کسب و کار

اگر به اندازه کافی در کسب و کار مهارت و تخصص دارید، میتوانید به مشتری ها مشاوره دهید یا مربی آنها شوید و با آنها از طریق ایمیل یا برنامه های تماس تصویری مانند واتس اپ و … ارتباط برقرار کنید.

حتما در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود، در مورد تخصص خودتان صحبت کنید، از هشتگ های مربوط به مهارت خودتان استفاده کنید و درباره آن مطلب ارسال کنید. شک نکنید که در مدت زمان کوتاه، مشتری خاص خودتان را از طریق همین هشتگ ها پیدا خواهید کرد.

9- مشاور سئو

مشاوره SEO ( بهینه سازی وب سایت برای گوگل و موتور های جستجو ) یکی دیگر از ایده های کسب درآمد اینترنتی می باشد. ابتدا شما باید این مهارت را یاد بگیرید، سپس میتوانید به کسب و کار هایی که میخواهند وب سایتشان بیشتر در قسمت جستجو ظاهر شود، خدمات ویژه ای  مانند: سئو ارائه دهید.

10- بازاریاب وابسته

یکی از پردرامدترین شغل اینترنتی دنیا شاید بازاریابی برای شرکت های غول و بزرگ باشد(البته نه بازاریابی شبکه ای!!). برنامه های بازاریابی وابسته این فرصت را به شما می دهند تا با ارسال لینک محصولات، خدمات مختلف و گرفتن مقداری پول از فروش این محصولات و خدمات، کسب درآمد کنید. پیشنهاد ما فروش محصولات گران قیمت مانند تلویزیون، یخچال و… است.

میتوانید این محصولات را در سایت پربازدید خودتان نیز به فروش بگذارید. به این میگویند بازاریاب وابسته و پردرآمد.

11- چهره ی اینستاگرام

کسب و کار های اینترنتی بسیار گسترده است. اینستاگرام یکی از مهم ترین پلتفرم هاییست که میتوانید از آن پول در بیاورید! اما چگونه ؟ میتوانید یک بلاگر باشید! بلاگر کیست ؟ اگر در مقابل دوربین احساس راحتی میکنید، یا در شهری زندگی می کنید که جاذبه های خوبی داره ، اتفاق های خوبی توش میافته ، یا مسافرت زیاد میروید ، یا آشپزی می کنید ، رستوران گردی می کنید یا اصلا مهارت و استعداد خاصی در تولید برنامه های 1 دقیقه جذاب و برنامه های آموزشی ( آشپزی ، زبان انگلیسی ، ترکی…) دارید ، میتوانید از آنها فیلم گرفته و صفحه خود را به عموم کاربران اینستاگرام بشناسانید . با گذشت زمان صفحه شما مشهور شده و کاربران بالقوه ای را پیدا خواهید کرد . با اینکار میتوانید در صفحه اینستاگرام خود تبلیغات انجام دهید و  درآمد کسب کنید.

https://drchek.ir/wp-content/uploads/2020/02/woman-make-photo-pancakes-by-mobile-phone_171337-4141.jpg

12- پادکست ساز

میتوانید پادکست سازی را شروع کنید و با فروش تبلیغات و اسپانسرینگ کاری را پیرامون پادکست سازی راه اندازی کنید.

13- فروشنده در دیوار و شیپور

اگر میخواهید محصولات واقعی بفروشید، به راحتی میتوانید کسب و کار آنلاین در سایت دیوار و شیپور راه اندازی کنید و محصولات مختلفی بفروشید.

14- فروشگاه محصولات دست ساز

میتوانید محصولات خود را درست کنید و تجارت الکترونیکی محصولات دست ساز خود را راه اندازی کنید یا مغازه ای در سایت های مختلف راه اندازی کنید.

حتما بخوانید : کار آفرینی با سرمایه کم ؛ ۲۵ شغلی که میتوان با ۱.۵ میلیون شروع کرد

15- طراح وب

اگر اهل طراحی هستید و در مورد وب سایت اطلاعات دارید، میتوانید خدمات خود را به عنوان طراح وب به مشتری ها ارائه دهید. ابتدا باید مدتی برای یادگیری زبان برنامه نویسی HTML, CSS, JAVA SCRIPT , PHP و دیگر زبان هایی که میتوانید با آنها طراحی وب انجام دهید، اختصاص دهید.

16- برنامه نویس وب سایت

با کمک در برنامه نویسی سمت وب (Back end) میتوانید کسب و کاری راه اندازی کنید . این کار به دانش فنی بیشتر و درک طراحی کمتری نسبت به طراحی وب نیاز دارد.

17- طراح گرافیک

اگر فتوشاپ بلدید، وقت آن رسیده است تا در مورد طراحی صفحات وب، طراحی صفحات اپلیکیشن موبایل، طراحی بنر، پوستر، کارت ویزیت، جلد کتاب، قالب اینستاگرام و … اطلاعاتی به دست آورید و مهارت خود را افزایش دهید. هزاران مدیر در اینترنت به دنبال طراح گرافیک برای کسب و کار خودشان هستند.

18- برنامه نویس اپلیکیشن

اگر اطلاعات فنی زیادی در مورد اپلیکیشن های موبایل دارید، میتوانید کار برنامه نویسی اپلیکیشن برای مشتری ها را راه اندازی کنید یا حتی میتوانید اپلیکشن خود را بسازید و بفروشید. برنامه نویسی موبایل یک شغل پردرآمد اینترنتی است.

شما میتوانید با یادگیری زبان برنامه نویسی java , flutter , react native و … برنامه موبایل بسازید.

با ساختن برنامه موبایل، میتوانید آن را به صورت رایگان در کافه بازار، اپ استور و گوگل پلی انتشار داده و از اینترنت درآمد میلیونی داشته باشید.

19- فروشنده دامنه اینترنتی

هرکس که بخواهد وب سایتی را برای خود راه اندازی کند، اول به یک دامنه نیاز دارد. یعنی اینکه آنها باید دامنه را از جایی بخرند. بنابراین شما میتوانید کار خرید و فروش دامنه را راه اندازی کنید.

20- نویسنده آزادکار

کسانی که میخواهند کار نویسندگی را بدون راه اندازی وبلاگ شروع کنند، میتوانند خدمات نویسندگی خود را به مشتری های بیرونی به عنوان فردی آزادکار ارائه دهند.

21- طراح تیشرت

با پلتفرم های آنلاینی مانند Redbubble و CafePress به راحتی میتوانید تیشرت و چیزهایی مانند آن را طراحی کنید و بعد آن ها را به مشتری های آنلاین بفروشید. در اینستاگرام هم میتوانید اینکار را انجام دهید، پس عجله کنید!

22- معلم خصوصی از راه دور

برای تدریس موثر حتما لازم نیست افراد را از نزدیک ببینید. میتوانید به صورت آنلاین با مشتری ها ملاقات کنید و در موضوعات مختلف به آنها کمک کنید.

https://drchek.ir/wp-content/uploads/2020/02/young-business-typing-netbook-keyboard-listening-music_8353-5973.jpg

23- متخصص تبلیغات آنلاین

اگر در مورد روش های مختلف تبلیغات آنلاین اطلاعات دارید، میتوانید به شرکت هایی که میخواهند از تبلیغات آنلاین برای تبلیغ کردن محصولاتشان استفاده کنند، پیشنهاد کار بدهید.

24- مشاور سفر

کارمندان آژانس مسافرتی به اندازه قدیم رایج نیستند. اما همچنان میتوانید کاری با عنوان مشاور سفر آنلاین راه اندازی کنید و به مشتری ها و گروه مسافران در پیدا کردن بهترین انتخاب ها برای سفر کمک کنید.

25- نمونه خوان

میتوانید کار نمونه خوانی یا ویراستاری را برای کسب و کار های مختلف، نویسنده ها و مشتری هایی که میخواهند کارشان را به صورت آنلاین برای شما ارسال کنند، شروع کنید.

26- عکاسی آرشیوی

اگر میخواهید کار عکاسی آنلاین را راه اندازی کنید، میتوانید عکس بگیرید و بعد آنها را در وب سایت های عکس های آرشیوی بفروشید.

27- نویسنده آگهی های وب سایت

این کار یکی دیگر از فرصت های شغلی ممکن برای نویسندگی است. در این کار شما به کسب و کارها در درست کردن آگهی برای وب سایتشان کمک می کنید.

28- پشتیبانی مجازی تکنولوژی

اگر به اندازه کافی در مورد تکنولوژی اطلاعات دارید، میتوانید برای مشتری هایی که آنلاین با شما تماس میگیرند، خدمات پشتیبانی از راه دور را فراهم کنید.

29- خدمات رسانی به مشتری به صورت قراردادی

میتوانید خدمات خود را به شرکت هایی که میخواهند ارتباطات خدمات رسانی به مشتری را در خارج از کشور انجام دهند، ارائه دهید.

حتما بخوانید : 30 ایده پولساز و سود آور خانگی – در منزل کسب درآمد کنید

30- برنامه نویس نرم افزار

کسانی که کاملا با ساختن نرم افزار آشنایی دارند، میتوانند خدمات خود را به صورت آزادکاری به شرکت ها ارائه دهند یا حتی میتوانند نرم افزار خود را بسازند و بفروشند.

31- مشاور بازاریابی محتوا

اگر در بازاریابی تجربه دارید، میتوانید خدماتتان را به شرکت هایی که برای برنامه ریزی در مورد بازاریابی آنلاین و اجرای آنها به کمک نیاز دارند، ارائه دهید.

32- برنامه نویس محتوای وردپرس (WordPress)

وردپرس پلتفرمی محبوب برای وبلاگ ها و وب سایت هاست. بنابراین با ساختن محتواهای از پیش طراحی شده برای کسانی که می خواهند از راهی آسان وب سایت خود را در وردپرس درست کنند، میتوانید کسب و کاری راه اندازی کنید.

33- محقق

فرصت های زیادی برای محققان وجود دارد تا خدماتشان را به صورت آنلاین به نویسنده ها، شرکت ها و دیگر مشتری ها ارائه دهند.

34- بورس

برای اینکار نیاز به تجربه و آموزش دارید . اگر یک ماه وقت بزارید و در مورد مقالات بیشماری که در مورد بورس و تحلیل تکنیکال و … در اینترنت منتشر شده اند مطالعه کنید و در دوره های حضوری آموزشی شرکت کنید ، میتوانید در بورس هم سرمایه گزاری کنید .

35- سازنده شبکه وبلاگ

یکی دیگر از ایده های کسب درآمد اینترنتی ساخت بلاگ می باشد . می توانید شبکه ای مخصوص وبلاگ نویسان درست کنید و کاری کنید که اعضای شبکه هزینه ای بپردازند یا از طریق تبلیغات و اطلاعات محصولات، کسب درآمد کنید.

36- سازنده شبکه تبلیغاتی

می توانید شبکه ای برای وبلاگ نویسان، دارندگان سایت و تجارت های آنلاین دیگری که میخواهند اسپانسر یا تبلیغ کننده بیابند، درست کنید.

37- روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی فرصت شغلی با دوامی است. شما میتوانید کاری را راه اندازی کنید که به طور عمده با مشتری ها و نشریات به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.

38- خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت

میتوانید خدماتتان را به عنوان مدیر وب سایت یا ارایه دهنده خدمات نگهداری به کسب و کارهایی که وب سایت دارند اما برای نگهداری و مدیریت آن به کمک نیاز دارند، ارائه دهید.

39- منتقد وب سایت

میتوانید وب سایت کسب و کارهایی را که نیاز به تغییر یا بهبود سابقه بازدیدکنندگان سایتشان دارند،انتقاد کنید.

40- استخدام آنلاین

اگر میخواهید به کسب و کارها در پیدا کردن کارمند کمک کنید، میتوانید یک سرویس استخدام راه اندازی کنید و عمدتا به صورت آنلاین افراد خواهان کار را پیدا می کنید و با آنها تماس می گیرید.

41- خدمات نوشتن رزومه

با راه اندازی سرویسی که به مشتری ها در نوشتن رزومه و نامه های وابسته کمک میکند، میتوانید به کسانی که دنبال کار میگردند، کمک کرده و کسب درآمد اینترنتی کنید.

https://drchek.ir/wp-content/uploads/2020/02/worker-reading-news-with-tablet_1162-83.jpg

42- مربی زندگی

اگر میخواهید به مشتری ها در جنبه ها و مشکلات مختلف زندگی کمک کنید، میتوانید کاری با عنوان مربی زندگی راه اندازی کنید و به طور عمده با مشتری ها به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.

43- سرویس برنامه ریزی وعده های غذایی

اگر میخواهید به جنبه های خاص تری از زندگی بپردازید و به مشتری ها در برنامه ریزی وعده های غذایی و تغذیه آنها کمک کنید، میتوانید سرویس برنامه ریزی وعده های غذایی را به آنها ارائه دهید. در این کار به صورت آنلاین با مشتری مشورت کرده و سپس بر اساس جلسه ی مشاوره تان یک برنامه غذایی برای آنها ارسال می کنید.

44- تصویرگر لباس های سفارشی

اگر هنرمندی با مهارت هستید، میتوانید به مشتری هایی که از طریق وب سایتتان یا کانال های آنلاین دیگر با شما تماس میگیرند، خدمات تصویرسازی لباس های سفارشی را ارائه دهید.

45- سازنده ویدیو های تبلیغاتی

همچنین میتوانید برای مشتری ها ویدیو های تبیلغاتی بسازید که در شبکه های اجتماعی یا پلتفرم های آنلاین دیگر نمایش داده شوند.

46- بازاریابی و فروش مستقیم

اگر در فروش محصولات مهارت دارید، میتوانید به شرکت ها خدماتتان را ارائه دهید و سپس به صورت آنلاین برای محصولات شرکت ها، مشتری پیدا کنید.

47- مشاور مالی

اگر به اندازه کافی در مورد مسائل مالی اطلاعات دارید، میتوانید مشاور مالی شوید و با مشتری هایی که به صورت آنلاین با شما تماس میگیرند، کار کنید.

48- حسابداری

میتوانید به کسب و کارهای مختلف خدمات حسابداری ارائه دهید و فقط یک سیستم ارتباطی آنلاین ایجاد کنید تا کارها راحت تر شوند.

حتما بخوانید : با ۱۰ میلیون چه کنم ؟ ۱۵ ایده شروع مشاغل کوچک با سرمایه گذاری کم

49- سرویس خبرنامه آنلاین

راه اندازی خبرنامه آنلاین کاملا ساده است. و اگر شبکه قابل ملاحظه ای راه اندازی کنید، میتوانید با آن محصولاتی را بفروشید یا خدماتی ارائه دهید و یا با کار کردن با کسب و کارهای دیگر کسب درآمد کنید.

50- سرویس جذب مشتری

میتوانید به شرکت ها در جذب مشتری به صورت آنلاین کمک کنید.

 

در این مقاله سعی شد تا بهترین کارهای اینترنتی برای شما معرفی شود. در واقع کار کردن به صورت آنلاین، جدا از موارد گفته شده نیست. اگر شما هم ایده ای دارید، خوشحال میشیم تا با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

تهیه شده توسط تیم پژوهشی دکتر چک