درمان نعوظ دیابتی برای آنها که به این بیماری مبتلا هستند و از عوارض آن رنج می برند بسیار حائز اهمیت است.داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی از جمله روشهای موجود جهت درمان عدم نعوظ افراد دیابتی می باشد. این اختلال از مشکلات شایع مردانی است که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. برای خلاص شدن از این اختلال درمان هایی نیز پیشنهاد شده است. علاوه بر داروهایی که برای درمان نعوظ افراد دیابتی وجود دارد، می توان از درمان های خانگی و داروهای گیاهی نیز سود برد. حتی دستگاه وکیوم مردانه نیز می تواند در درمان این اختلال مؤثر باشد. اما پیش از این که بتوان از درمان مناسب برای آن استفاده کرد، لازم است که بیمار شناختی از دیابت به دست آورد و علت بروز این اختلال را بشناسد.

در ادامه به نقل از سایت درمان مدیکال (darmanmedical.ir) درباره درمان عدم نعوظ دیابتی اطلاعاتی آورده شده است. ضمن این که درباره این بیماری و این اختلال نیز صحبت هایی شده است که می تواند مردانی که دچار عدم نعوظ به علت بیماری دیابت هستند را در انتخاب راهکار مناسب برای درمان راهنمایی کند.

بیماری دیابت چیست؟

دیابت شیرین که معمولاً به تنهایی با عنوان دیابت شناخته می شود، یک بیماری متابولیک است که باعث افزایش قند خون می شود. هورمون انسولین قند را از خون به سلول های شما منتقل می کند تا ذخیره یا بعنوان انرژی مصرف شود. در وضعیت دیابت، بدن شما دیگر انسولین کافی تولید نمی کند یا نمی تواند به طور موثر از انسولینی که می سازد استفاده کند. قند خون بالا ناشی از دیابت اگر درمان نشود می تواند به اعصاب، چشم ها، کلیه ها و سایر اندام ها آسیب برساند. اما شناخت در مورد دیابت و انجام اقداماتی برای پیشگیری یا مدیریت آن می تواند به محافظت از سلامتی شما کمک کند.

رابطه دیابت و اختلال نعوظ

دیابت می‌تواند بسیاری از اعضا و دستگاه‌های بدن را درگیر کند و یکی از این دستگاه‌ها دستگاه جنسی بیمار است که می‌تواند مشکلات بسیاری را برای وی بوجود آورد. بطور مثال در دبابت‌های طولانی مدت، رشته‌های عصبی درگیر می‌شوند و همین درگیری اعصاب می‌تواند تحریک و عملکرد جنسی را مختل کند معمولا در غیاب درگیری عصبی هم ممکن است در دیابت، عملکرد جنسی دچار اختلال شود.

پژوهشگران در شیگاکو میگویند مردان مبتلا به دیابت علاوه بر اینکه احتمال بیشتری دارد که عدم ابراز علاقه به جنس مخالف داشته باشند بلکه ممکن است اختلالات نعوظ را هم تجربه کنند.

این دانشمندان که آزمایشات خود را بر روی حدود ۲۰۰۰ نفر در سنین ۵۷ تا ۸۵ ساله انجام دادند کشف کردند که حدود ۷۰ درصد مردان و ۶۲ درصد زنان مبتلا به دیابت فقط حدود دو تا سه بار در ماه میل به فعالیت جنسی دارند .

این مطالعات همچنین نشان میدهند که مردان دیابتی احتمال بیشتری دارد که عدم ابراز علاقه به داشتن رابطه جنسی داشته باشند.

همچنین مردان احتمال بیشتری دارد که به اختلالات نعوظ دچار شوند.

زنان و مردان مبتلا به دیابت با درصد بالاتری نسبت به افراد سالم دچار مشکلات ارگاسم میشوندو فقط ۱۹ درصد از زنان و ۴۷ درصد از مردان در مورد مشکلات جنسی خود با پزشک مشورت میکنند.

پژوهشگران می گویند  نقش بیماری‌‌های جسمی در بروز اختلالات جنسی، بیشتر در آقایان و عمدتا در اختلال نعوظ، بررسی شده بود؛ چنان که تحقیقات نشان داده است که بیش از ۷۰ درصد موارد اختلال در نعوظ در مردان،‌ به دلیل بیماری‌های جسمی، شامل دیابت، بیماری‌های کلیه، مصرف الکل، بیماری‌های عصبی، MS، بیماری‌های عروقی، تصلب شرائین و مانند آن رخ می‌دهد.

 

داروهای گیاهی برای رفع مشکل نعوظ افراد دیابتی

سرکه سیب

سرکه سیب یک داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی می باشد. این سرکه علاوه بر اینکه فواید قابل توجهی در کنترل وزن، کنترل دیابت و غیره دارد، می ‌تواند اختلال نعوظ دیابتی را نیز به خوبی درمان کند. نتایج تحقیقات نشان می دهد بسیاری از افراد دیابتی نوع ۲ که دچار اختلال نعوظ هستند، به کمک سرکه سیب بهبود پیدا کرده اند. پلی فنول از جمله ترکیبات مهم سرکه سیب می باشند که برای اختلال نعوظ دیابتی اهمیت قابل توجهی دارند.

نحوه مصرف سرکه سیب برای درمان نعوظ دیابتی

اگر می خواهید از این درمان گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی نتیجه بگیرید، باید آن را به شکل مناسب مصرف کنید. اول اینکه می توانید سرکه سیب را به صورت ناشتا یعنی با معده خالی حدود ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری استفاده کنید. توجه داشته باشید این میزان مصرف نباید بیشتر شود. چرا که احتمالاً به معده آسیب وارد می کند. دوم این که می توانید سرکه سیب را به ماریناد گوشت بیفزایید. در این حالت نیز یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه به ماریناد گوشت اضافه می شود. سرکه سیب را می توان در ترکیبات دیگر مثل سس سالاد خانگی نیز استفاده کرد. در این حالت نیز میزان استفاده از سرکه سیب باید یک تا دو قاشق غذاخوری باشد.

توجه داشته باشید که سرکه سیب درمان قطعی اختلال نعوظ دیابتی نیست. با این وجود، این سرکه نقش قابل توجهی در تقویت نعوظ دارد و همین مسئله باعث می‌ شود که از اختلال نعوظ جلوگیری کند. نکته قابل توجه دیگر این که سرکه سیب دارای اسیدهای استیک است. بنابراین مصرف آن به تنهایی و به شکل خام باعث بروز ناراحتی و درد معده خواهد شد. همچنین سرکه زمانی که به شکل طولانی و زیاد استفاده می شود، به مری، دهان و گلو آسیب وارد می کند. افرادی که داروهای درمانی دیابت یا دیورتیک را مصرف می کنند، نباید سرکه سیب را نیز به شکل همزمان استفاده کنند. چرا که مصرف این داروها به شکل همزمان با سرکه سیب، باعث کاهش تاثیر داروها می شود. همچنین سرکه سیب می تواند میزان مواد مغذی و سطح پتاسیم را کاهش دهد.

جینکو بیلوبا: داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی

جینکو بیلوبا یک داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی است. این گونه گیاهی می تواند شرایط برای افزایش جریان خون را فراهم کند. به طور کلی گیاهانی که جریان خون را در بدن افزایش می دهند، تاثیر قابل توجهی بر روی اختلال نعوظ نیز دارند. بسیاری از اختلالات مربوط به جریان خون و مشکلات حافظه نیز با این داروی گیاهی بهبود پیدا می کنند. این داروی گیاهی باید به شکل دمنوش استفاده شود.

داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی

درمان نعوظ افراد دیابتی با جینسینگ

جینسینگ یکی از داروهای گیاهی پرطرفدار برای درمان اختلال نعوظ در مردان است. جینسینگ کره ای قرمز رنگ به عنوان یک داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی نیز مورد توجه می باشد. البته تاثیر این گیاه بر روی اختلال نعوظ هنوز به قطعیت نرسیده است اما با توجه به اینکه، جینسینگ تاثیری قابل توجه در درمان ناتوانی جنسی دارد، برای بهبود اختلال نعوظ نیز توصیه می شود. برای تهیه این دمنوش، از ریشه گیاه استفاده کنید. آن را خرد کرده و در قوری بریزید. آن گاه آب جوش بر روی آن ریخته و بگذارید دم بکشد.

علف هرز بز شاخی: داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی

در طب سنتی چینی برای اختلال نعوظ افراد دیابتی، علف هرز بز شاخدار توصیه می شود. تاثیر این گیاه در آزمایشگاه ها بر روی موش های آزمایشگاهی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اما در این زمینه هیچ گونه مطالعه ای بر روی انسان انجام نشده است. علف هرز بز شاخی باعث افزایش انرژی شده و تعادل خوبی را در بدن برقرار می کند. همچنین باعث می شود درمان مناسبی برای نعوظ افراد دیابتی نیز باشد. البته توجه داشته باشید که مصرف این گیاه باعث کاهش و افت فشار خون نیز می شود. این دارو باید به شکل دمنوش استفاده شود. برای تهیه دمنوش باید آب جوش را بر روی علف هرز بز شاخی بریزید. بعد از 20 دقیقه دمنوش قابل استفاده است.

علف هرز بز شاخی: داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی  

گیاه ریشه طلایی

گیاه ریشه طلایی، داروی گیاهی موثر برای درمان اختلال نعوظ در افراد دیابتی است. این گیاه می تواند توانایی و استقامت جنسی را افزایش دهد. ضمن اینکه علائم مربوط به اختلال نعوظ و خستگی را نیز کاهش می دهد. از طرفی مصرف گیاه ریشه طلایی با عوارض همراه نیست. این گیاه معمولاً به شکل مکمل روزانه استفاده می شود.

یوهیمب

یوهیمب یک درخت آفریقایی است که می تواند ناتوانی جنسی را به شکل موثری درمان کند. البته این گیاه باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و غیره نیز می‌شود. یوهیمب معمولاً به شکل مکمل روزانه استفاده می شود. بهتر است پیش از مصرف آن حتماً در این رابطه با پزشک خود مشورت داشته باشید.

سیر سیاه

سیر سیاه یک درمان گیاهی برای اختلال نعوظ دیابتی می باشد. این سیر در واقع همان سیر معمولی است اما در طی پروسه تخمیر، بوی بد خود را از دست داده است. اسید آمینه های موجود در سیر سیاه زیاد هستند. این موضوع فواید آنتی اکسیدانی سیر سیاه را افزایش می دهند. همچنین سیر سیاه دارای  پلی فنول می باشد. پلی فنول نقش مهمی در جلوگیری از ناتوانی جنسی و  نعوظ دیابتی دارد. این ماده طبیعی، میزان گردش خون در آلت را افزایش داده و از این طریق مانع نعوظ دیابتی می شود. نکته قابل توجه اینکه، زمانی که سیر تحت تاثیر فرایند تخمیر قرار می گیرد، میزان پلی فنول آن به پنج برابر می رسد.

کلم بروکلی: درمان گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی

کلم بروکلی می تواند یک درمان گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی باشد. این سبزیجات، عروق آلت را به خوبی باز کرده و از این طریق از شل شدن آلت در زمان رابطه جلوگیری می کنند. همچنین بروکلی دارای ویتامین B و ویتامین C است که کمبود این ویتامین ها نقش مهمی در بی میلی جنسی مردان دارد. فولات و فسفات این سبزیجات نیز می تواند وضعیت زود انزالی مردان دیابتی را بهبود ببخشد. فشار خون نیز مانند دیابت تاثیر قابل توجهی بر ناتوانی و بی میلی جنسی مردان دارد. با کلم بروکلی می توان فشار خون را نیز تنظیم کرد. در نتیجه بی میلی ناشی از فشار خون نیز برطرف خواهد شد.

انار و درمان اختلال نعوظ

انار درمان گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی است. این میوه آبدار نیز باعث گشاد شدن و انعطاف پذیری بیشتر رگ های خونی می شود و همین مسئله تاثیر قابل توجهی در بهبود اختلال نعوظ دارد.

انار و درمان اختلال نعوظ

دستگاه وکیوم مردانه و رفع اختلال نعوظ دیابتی

درمان نعوظ دیابتی علاوه بر روش هایی که در بالا به آن اشاره شد، با دستگاه وکیوم مردانه نیز صورت می گیرد. استفاده از این دستگاه زمانی تجویز می شود که پزشک بعد از معاینه دلیل نعوظ را تشخیص داده باشد. استفاده از این دستگاه نه تنها به مردان مبتلا به اختلال نعوظ در اثر ابتلا به دیابت، بلکه به مردانی که اختلال نعوظ آنها در اثر اضطراب است هم توصیه می شود. این دستگاه در واقع یک پمپ است که مردان مبتلا به این اختلال می توانند برای ایجاد و حفظ نعوظ آن را به کار ببرند. یکی از راه کارهای ساده و فوری جهت رفع مشکل نعوظ استفاده از دستگا وکیوم مردانه می باشد که بدون عوارض خاصی مشکل نعوظ را رفع می کند. دستگاه وکیوم در دو نوع دستگاه وکیوم دستی و دستگاه وکیوم برقی در بازار موجود است که نوع برقی آن کارآیی بهتری دارد اما قیمت بالاتری نیز دارد. جهت اطلاع از قیمت ها و مشخصات انواع دستگاه وکیوم می توانید به این لینک در سایت درمان مدیکال مراجعه نمایید.

روش درمان نعوظ دیابتی با این دستگاه به این شکل است که مرد مبتلا باید آن را روی آلت تناسلی قرار دهد. این دستگاه با باتری و دست کار می کند. ابتدا باید هوا از سیلندر آن بیرون بیاید تا خلأ در آن به وجود آید. این خلأ موجب می شود که خون در آلت تناسلی کشیده شود و در آن تورم و نعوظ به وجود آورد. بعد از نعوظ باید نوار نگهدارنده را از انتهای پایینی دستگاه با یک روان کننده بیرون کشید و دستگاه را درآورد. استفاده از این دستگاه خطری ندارد و عوارض جانبی کمی دارد. البته نعوظی که با کمک این دستگاه ایجاد می شود با نعوظ طبیعی متفاوت است. کبود شدن آلت تناسلی در صورت عدم استفاده از صحیح از این دستگاه، از عوارض جانبی کوتاه مدت استفاده از این دستگاه به شمار می روند و استفاده از کمپرس گرم می تواند سریعاً این عارضه را برطرف کند.

لینک منبع