کاپ قاعدگی به زبان ساده چیست ؟

در ساخت کاپ‌های قاعدگی از سیلیکون و یا پلاستیک درجه‌ی پزشکی استفاده می‌شود. این محصول از یک بخش گرد و فنجانی شکل که به آن پایه نیز می‌گویند و بخشی دیگر به عنوان ساقه،‌ تشکیل شده است. ساقه‌ی کاپ‌های قاعدگی در انتهای پایه قرار دارند و برای سهولت در استفاده تعبیه شده‌اند. همانطور که گفته شد این محصول بهداشتی قابل استفاده‌ی مجدد است و در مدتی که داخل واژن قرار دارد خون را جمع‌آوری می‌کند. کاپ‌های قاعدگی دارای اندازه‌های مختلف است که با توجه به جثه فرد و زایمان داشتن یا نداشتن می توان سایز مناسب را انتخاب کرد..
کاپ قاعدگی دیوا کاپ بسیار انعطاف پذیر است و از مرغوب ترین پلیمر پزشکی ساخته شده است به همین دلیل هیچ حساسیتی برای مصرف کننده ایجاد نمی‌کند. سایز کوچک  یا S  این کاپ مناسب برای خونریزی‌های نرمال تا شدید و افرادی که زایمان نداشته اند و جثه متوسطی دارند طراحی شده و سایز بزرگ یا L آن مناسب برای خانم‌هایی است که زایمان طبیعی انجام داده‌اند. ، جثه بزرگتری دارند و خونریزی شدیدی را تجربه می کنند.این محصول جزو محصولات بهداشتی بانوان طبقه بندی میشود.

مزایای

https://drchek.ir/wp-content/uploads/2021/08/image_223a0ff917f8b3879e1e75c5560b44cabf469d6c.jpeg
در دوران پریودی

هزینه‌ی به مراتب کمتر از نوار بهداشتی و تامپون!

یکی از مزیت‌های استفاده از کاپ‌های قاعدگی نسبت به نوار بهداشتی و تامپون‌ها سازگاری آنها با محیط زیست است. اکثر این کاپ‌ها برای استفاده‌ی طولانی مدت طراحی شده‌اند، بنابراین شما می‌توانید یک کاپ را تا چندین سال استفاده کنید که در مقایسه با هزینه‌ای که در قبال خرید تامپون‌ها و نوار بهداشتی متحمل می‌شوید بسیار به صرفه‌تر است. همچنین با جایگزینی این محصول با نوار بهداشتی و یا تامپون به محیط زیست و دفع زباله‌ی کمتر کمک کرده‌اید.

خلاصی از شر بوی بد

با استفاده از کاپ‌های قاعدگی، دیگر نگران بوی بد که گاهی باعث خجالت خانم‌ها در اماکن عمومی می‌شود، نباشید. از آنجایی که برخلاف نوارهای بهداشتی و تاپون‌ها، خون جمع شده در کاپ‌های قاعدگی در معرض هوا قرار نمی‌گیرند، با استفاده از این محصول به هیچ عنوان بوی بد را حس نمی‌کنید.

راحتی بیشتر در طول روز

یکی از شکایت های معمول اکثر خانمها در مورد نوار بهداشتی ، حس ناخوشایند نوار در فضای بین پاها بوده که باعث برخی محدودیت ها در فعالیت روزانه شده و بعضا از روی لباس هم قابل تشخیص می باشد. ضمن اینکه وجود یک پد بزرک مرطوب روی واژن برای ساعتهای طولانی ، حس ناخوشایندی را ایجاد می کند. هرچند که امروزه نوار های بهداشتی خیلی نازک هم تولید شده اند ولی بهر صورت استفاده از نوار بهداشتی کاملا توسط مصرف کننده احساس می شود

سلامت واژن

جالب است بدانید که نوارهای بهداشتی و تامپون‌ها به دلیل جنس و طراحی آنها، خون را به همراه مایع واژن جذب می‌کنند که این عمل ممکن است pH واژن را بهم بریزد و باکتری‌های مفید که همراه مایع واژن هستند نیز از بین بروند. همچنین به دلیل پودر جاذبی که در تامپون‌ها وجود دارد، این ترشحات کامل جذب می‌شوند و محیط واژن را خشک و مستعد به عفونت خواهند کرد.

استفاده‌ی طولانی مدت

بسته به میزان خونریزی در دوران قاعدگی، باید هر 4 تا 8 ساعت آن را تخلیه کنید. البته این زمان تا 12 ساعت نیز قابل تمدید است. بنابراین در مقایسه با نوارهای بهداشتی، مدت زمان تعویض و تخلیه‌ی کاپ قاعدگی بیشتر است.

کاپ قاعدگی

برند کانادایی دیوا کاپ انواع مختلفی از کاپ قاعدگی را تولید می کند . کاپ قاعدگی مدل Arc جدید ترین محصول این شرکت است که دارای انحنای در انتهای کاپ می باشد که مطابق ارگونومیک واژن و دهانه رحم طراحی شده تا استفاده از کاپ قاعدگی را راحت تر امکان پذیر کند . این کاپ ها که از پلیمر با گرید دارویی تولید شده است در 4 رنگ جذاب و مورد پسند خانم ها ( آبی ، سفید ، صورتی و بنفش ) تولید شده است و عمر 3-5 ساله دارند.