لیزر موهای زائد بدن چگونه عمل می کند؟

بر خلاف سایر روش های حذف موهای زائد، لیزر موهای زائد از فناوری نور استفاده می کند. لیزر با انتشار پالس های انرژی نور به ناحیه خاصی از پوست عمل می کند و ریشه و فولیکول هر مو را از بین می برد. با ریزش ریشه و فولیکول، مو دوباره رشد نمی کند و منجر به حذف دائمی موهای بدن می شود.

بیماران باید یک سری جلسات لیزر درمانی را طی هفته ها و ماه ها انجام دهند. این فاصله برای آسیب رساندن به موهای هر فرد و دستیابی به حذف دائمی موهای زائد ضروری است.

به طور کلی فولیکول مو سه مرحله رشد را طی می کند و موهای ناحیه خاصی از بدن می توانند همزمان در مراحل مختلفی باشند. فاصله بین جلسات لیزر درمانی بسیار مهم است. برای جلوگیری از رشد مجدد مو، لیزر موهای زائد باید در طول رشد فعال انجام شود.

آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش های رفع موهای زائد است. لیزر بی ضرر است، اگرچه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. اکثر مردم می گویند که احساس می شود یک نوار لاستیکی روی پوست کشیده می شود.

درد بسیار کم است و اکثر کلینیک ها و تکنسین های دارای مجوز از روش های خنک کننده قبل و بعد از درمان استفاده می کنند. بی حس کردن پوست با استفاده از سیستم خنک کننده به طور قابل توجهی درد را در حین و بعد از برداشتن موهای زائد کاهش می دهد.

چند جلسه لیزر برای رفع موهای زائد نیاز است؟

برای اکثر افراد، جلسات لیزر موهای زائد با فاصله 4 تا 6 هفته، بهترین نتایج را ارائه می دهند. یک یا دو بار در سال یک جلسه تمدید اضافی لازم است.

نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد

ناحیه لیزر شده پوست باید 24 ساعت قبل از ویزیت تمیز شود. اگر برای اولین بار است، قسمت کوچکی از موهای خود را بگذارید تا متخصص یا مشاور شما بتواند نوع موهای شما را ببیند.

شخصی که لیزر را برای شما ایجاد می کند قبل از شروع درمان آن را تنظیم می کند! البته اکثر کلینیک های لیزر موهای زائد قبل از اولین جلسه لیزر مشاوره می دهند.

  • برای ناحیه بیکینی، جایی که نمی خواهید لیزر برود، مالش ندهید.
  • در طول لیزر درمانی از آرایش یا لوسیون روی پوست خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از آسیب، حداقل 2 هفته قبل از درمان از محصولات برنزه کننده یا اسپری برنزه استفاده نکنید.
  • حداقل 3 روز قبل (و 3 روز بعد از) قرار ملاقات از خواب مستقیم خودداری کنید.
  • حداقل به مدت 4 هفته از اپیلاسیون، موچین و موچین در محل لیزر خودداری کنید. اصلاح کافی است!

از لیزر موهای زائد چه انتظاری می توان داشت؟

بعد از اولین جلسه لیزر نتایج را مشاهده خواهید کرد، اما حذف دائمی موهای زائد به چندین روش درمانی نیاز دارد. بین شش تا هشت جلسه، با فاصله تقریباً چهار هفته، شاهد کاهش 70 تا 80 درصدی رشد مو خواهید بود.

پس از هر درمان لیزر موهای زائد، به نظر می رسد که مو به مدت 1-2 هفته دوباره رشد می کند، اما مو زنده نیست و بدن فقط آن را می ریزد. با برداشتن این مو، موهای سالم در جای خود رشد می کنند. با هر بار درمان، مو نازک تر و نازک تر می شود.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

به عنوان یکی از پیشرفته ترین و جامع ترین سیستم های لیزر موجود، فناوری لیزر Elite+ Cynosure برای درمان انواع پوست توسعه و بهینه سازی شده است.

علاوه بر این، این دستگاه درمان موثری برای ضایعات پوستی رنگدانه‌دار و عروقی و همچنین جوان‌سازی پوست انجام می‌دهد.

Elite+ از دو طول موج در یک سیستم استفاده می‌کند، Alexandrite 755 نانومتر و Nd: YAG 1064 نانومتر، که انعطاف‌پذیری استثنایی را در طول فرآیند درمان فراهم می‌کند.

این ترکیب انعطاف پذیر و همه کاره امکان حذف دائمی موهای زائد را در افراد با هر نوع پوست و رنگی فراهم می کند.

لیزر موهای زائد در چه مناطقی از بدن می تواند مفید باشد؟

لیزر موهای زائد تقریباً در هر نقطه از صورت و بدن قابل انجام است. حتی نواحی حساس مانند صورت و ناحیه تناسلی. سایر نواحی که برای لیزر درمانی به تنهایی یا برای چندین قسمت از بدن مناسب هستند:

  • مرکزواطرافابروها
  • استخوانگونه
  • رنگ
  • زیر بغل
  • لیزر بیکینی مردانه (یکی از محبوب ترین خدمات لیزر برای آقایان که شامل لیزر ناحیه فوقانی تناسلی، بیضه ها و باسن می باشد.)
  • عرضشانه
  • پولپشت
  • پشتکمر،شانههاوبازوها
  • کلبدن

منبع : https://clinicladan.com/laser-hair-removal/