آیا نمی‌دانید چگونه جوش‌های صورت خود را از بین ببرید؟ آیا جای جوش‌های قدیمی، صورت شما را هم زشت کرده‌اند؟ در این مقاله دکتر چک قصد دارد روش‌های از بین بردن جوش صورت را با کمک کارشناسان سایت آمیلی، به شما معرفی کنند. در ادامه بطور کامل، راهکارهای عملی از بین بردن جوش صورت را در منزل و با کمترین هزینه به شما معرفی کرده‌ایم.

از بین بردن جوش صورت در یک روز، واقعا ممکن است؟

هم بله هم نه. درمان جوش در یک روز امکان‌پذیر نیست اما راه‌هایی وجود دارد برای اینکه جوش‌های ناگهانی و ملتهب را بهبود ببخشیم؛ بنابراین می‌توان گفت از بین بردن جوش صورت در یک روز تا حدودی امکان‌پذیر است. از سویی توصیه می‌کنیم حتما پس از رفع موقتی جوش صورت، بدنبال روشی برای از بین بردن جوش صورت بصورت دائمی باشید.

به هیچ عنوان از محصولات شیمیایی برای از بین بردن جوش صورت استفاده نکنید! بسیاری از محصولات شیمیایی موجود در بازار، شاید در ابتدا بتوانند جوش‌های صورت را از بین ببردند، اما در بلند مدت می‌توانند سلامت پوست صورت شما به خطر انداخته و موجب پیری زودرس پوست صورت شما شوند.

برای از بین بردن جوش‌های صورت چه باید کرد؟

همانطور که گفتیم، بهترین‌ روش‌ برای از بین بردن جوش‌های صورت، استفاده از محصولات گیاهی و طبیعی است. محصولات گیاهی، علاوه بر از بین بردن جوش صورت، با آبرسانی عمیق خود، موجب لطافت و شادابی پوست صورت نیز می‌شوند.

استفاده از یخ برای رفع سریع جوش صورت

نخستین قدم برای آرام کردن یک جوش ناگهانی و دردناک استفاده از یخ است. مقداری یخ را در یک پارچه تمیز بپیچید و هر بار ۳ تا ۴ دقیقه آن را روی ناحیه ملتهب فشار دهید. یخ خیلی سریع آب می‌شود، بنابراین  قبل از پیچیدن در پارچه، چند قطعه را در یک کیسه پلاستیکی بیندازید. برای تسکین پوست و کاهش تورم این کار را چند بار در طول روز تکرار کنید.

آسپرین له شده را روی جوش بمالید

آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک است که در از بین بردن چربی اضافی و پوست مرده بسیار موثر است. یک یا دو قرص آسپرین را له کنید و با چند قطره آب مخلوط‌کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس خمیر را مستقیماً روی جوش بمالید. این راه‌حل تورم و قرمزی و درد را کاهش می‌دهد. بگذارید خمیر به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم کاملاً بشویید.

از یک درمان بدون نسخه آکنه استفاده کنید

یکی دیگر از درمان‌های سریع جوش، ژل یا پماد بنزوئیل پراکسید است. بنزوئیل پراکسید علاوه بر کاهش چربی و از بین بردن سلول‌های مرده پوست، به از بین بردن باکتری‌های ایجاد‌کننده جوش نیز کمک می‌کند. این پماد کامل بی‌خطر است اما فقط آن را در مواقع ضروری استفاده کنید و برای درمان قطعی حتما سراغ پزشک بروید. زیرا تعداد دفعات استفاده از آن به عوامل منحصربه‌فرد پوست شما بستگی دارد. بنزوئیل پراکسید اثر خشک‌کنندگی دارند. استفاده بیش‌ازحد از این محصول می‌تواند پوست را تحریک کند.

درمان تضمینی از بین بردن جوش صورت در خانه

کرم ضدلک وایت رز

اگر دوست دارید تمامی جوش‌های صورت خود را از بین ببرید، توصیه می‌کنیم از کرم ضدلک وایت رز استفاده کنید. کرم ضدلک وایت رز متخصص از بین بردن جوش‌های عمقی پوست صورت است. این کرم که از محصولات گامنو می‌باشد، به تازگی به بازار عرضه شده است.

خواص کرم ضدلک وایت رز

کرم ضدلک وایت رز، در کنار از بین بردن جوش‌های صورت، می‌تواند موجب افزایش شفافیت و روشنایی پوست صورت نیز شود. کرم وایت رز همچنین می‌تواند با تقویت سلول‌های پوستی و از بین بردن سلول‌های پوستی مرده، از پیری پوست جلوگیری نموده و موجب جوانی پوست صورت نیز شود.

کرم ضدلک وایت رز برای دور چشم

سیاهی دورچشم زیبایی صورت شما را بصورت کامل از بین می‌برد. پوست صورت در نواحی دورچشم نازک‌تر از سایر نقاط صورت بوده و در صورت عدم مراقبت کافی، به صرعت سیاه می‌شود. کرم ضدلک وایت‌رز علاوه بر از بین بردن تمامی جوش‌های صورت، توانایی از بین بردن سیاهی دور چشم را نیز دارد.

نحوه تهیه کرم ضدلک وایت رز اصل

به تازگی برخی از افراد سودجو، اقدام به تولید و عرضه محصولات تقلبی با بسته‌بندی کرم ضدلک وایت رز نموده‌اند. اما تهیه کرم ضدلک وایت رز اصل، بسیار راحت است و تنها کافی است این محصول را از نمایندگی‌های مجاز گامنو در فضای اینترنت تهیه نمایید. شما می‌توانید با خرید کرم ضدلک وایت رز از سایت آمیلی بعنوان نماینده مجاز محصولات گامنو در ایران، این محصول را با ضمانت اصالت کالا تهیه نمایید. برای مشاهده اطلاعات بیشتر و یا خرید کرم ضدلک وایت رز، لطفا برروی لینک ذیل کلیک کنید؛

لینک: کرم ضدلک وایت رز

استفاده از ضدجوش قوی گیاهی

کرم ضدلک آگوستا بلک

یکی از محصولات ضدجوش موجود در بازار که بسیار معروف است، کرم ضدلک آگوستا بلک نام دارد. این محصول گیاهی هیچگونه عوارضی ندارد و در کمترین زمان ممکنف جوش‌های صورت را از بین خواهد برد. اگر منافذ پوست صورت شما زیاد شده‌اند و این منافذ باعث جوش‌های چرکی برروی پوست صورت‌تان شده‌اند، استفاده از کرم ضدلک آگوستا بلک را به شما توصیه می‌کنیم.

رفع چین و چروک با کرم ضدلک آگوستا بلک

این محصول گیاهی علاوه بر از بین بردن جوش صورت، می‌تواند چین و چروک‌های صورت را نیز از بین ببرد. کرم ضدلک آگوستا بلک حاوی عصاره آرگان بوده و با تغذیه سلول‌های پوست صورت شما، می‌تواند از پیری زودرس پوست شما جلوگیری نماید. برای خرید کرم ضدلک آگوستا بلک، تنها کافی است این محصول را از نمایندگی مجاز محصولات آگوستا تهیه نمایید. برای خرید و دریافت درب منزل این محصول، تنها کافی است برروی لینک ذیل بزنید؛

لینک: کرم ضدلک آگوستا بلک

نکته: استفاده از خمیر دندان برای جوش صورت، ممنوع!

بسیاری از افراد گمان می‌کنند چون خمیر دندان اثر ضد باکتریایی دارد، می‌تواند درمان سریع جوش باشد؛ اما خمیردندان به خاطر وجود تریکلوسان به پوست صورتتان آسیب می‌زند و باعث تحریک و سوختگی سطحی پوست می‌شود.

گذاشتن خمیردندان روی جوش چرک داخل پوست را به سطح می‌آورد اما چون باعث خشک شدن بیش‌ازحد پوست می‌شود، به پوست فرمان می‌دهد که چربی بیشتری تولید کند، بنابراین استفاده از چنین درمانی برای جوش اصلا توصیه نمی‌شود.

شناخت انواع جوش صورت و تفاوت‌های آن‌ها

آکنه معمولاً با نوسانات هورمونی سال‌های نوجوانی، همراه است، اما بزرگ‌سالان نیز می‌توانند آکنه را تجربه کنند؛ و  این مشکل یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است که در بین نوجوانان و بزرگ‌سالان دیده می‌شود.

تشخیص اینکه به کدام نوع آکنه یا جوش مبتلا هستید، کلید درمان موفقیت‌آمیز است. آکنه ممکن است غیر التهابی یا التهابی باشد؛ و همچنین ممکن است چندین نوع جوش به‌طور هم‌زمان داشته باشید. برخی موارد انقدر شدید است که نیاز به مراجعه به متخصص پوست وجود دارد. اکنه‌ها در دو دسته التهابی و غیرالتهابی قرار می‌گیرند اما درمجموع ۵ نوع آکنه داریم که هرکدام متعلق به یکی از این دسته‌ها هستند.

انواع آکنه:
  • جوش‌های سر سیاه
  • جوش‌های سرسفید
  • پاپول یا جوش قرمز
  • آکنه‌های ندولار
آکنه غیر التهابی

آکنه‌های غیر التهابی شامل جوش‌های سرسیاه و سرسفید هستند. این‌ها معمولاً باعث تورم نمی‌شوند. آن‌ها به درمان‌های بدون نسخه پاسخ می‌دهند؛ و می‌توان با انواع تونر‌ها و پاک‌کننده‌هایی که حاوی اسید سالیسیلیک هستند و طور طبیعی پوست را لایه‌برداری می‌کنند درمانشان کرد.

به یاد داشته باشید که جوش‌های سرسیاه زمانی اتفاق می‌افتند که منافذ پوست توسط ترکیبی از سبوم (غدد چربی) و سلول‌های مرده پوست مسدود می‌شود. بالای منافذ باوجود مسدود بودن بقیه قسمت‌ها بازمی‌ماند. این منجر به رنگ مشکی مشخصی می‌شود که روی سطح دیده می‌شود.

جوش‌های سرسفید همچنین می‌توانند زمانی ایجاد شوند که منافذ پوست توسط سبوم و سلول‌های مرده پوست مسدود شود؛ اما برخلاف جوش‌های سرسیاه، بالای منافذ بسته می‌شود. به نظر می‌رسد یک برآمدگی کوچک از پوست بیرون زده است.

درمان جوش‌های سرسفید دشوارتر است، زیرا منافذ از قبل بسته‌ شده‌اند. رتینوئیدهای موضعی هم به درمان این جوش‌ها پاسخ می‌دهند. رتینوئیدهای موضعی قوی‌تر را با مشورت و نسخه پزشک پوست استفاده کنید.

آکنه التهابی

به جوش‌هایی که قرمز و متورم هستند، آکنه التهابی گفته می‌شود. اگرچه سبوم و سلول‌های مرده پوست در ایجاد آکنه‌های التهابی نقش دارند، اما باکتری‌هایی هم به آن اضافه می‌شوند که باعث عفونت عمیق در زیر سطح پوست می‌شوند. این فرآیند تبدیل به لکه‌های آکنه دردناکی می‌شود که خلاص شدن از شر آن‌ها دشوار است.

محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید ممکن است به کاهش تورم و خلاص شدن از شر باکتری‌های داخل پوست کمک کنند. این محصول همچنین می‌توانند غدد چربی اضافی را از بین ببرند. پزشک شما ممکن است یک آنتی‌بیوتیک خوراکی یا موضعی همراه با بنزوئیل پراکسید برای درمان آکنه التهابی شما تجویز کند. رتونوئیدهای موضعی نیز بخش مهمی از مبارزه با پاپول‌های التهابی و پوسچول‌ها هستند.

پاپول‌ها

پاپول‌ها یا جوش‌های قرمز زمانی ایجاد می‌شوند که دیواره‌های اطراف منافذ شما در اثر التهاب شدید شکسته می‌شوند. براثر این اتفاق منافذ سخت و مسدود و به لمس حساس می‌شوند. پوست اطراف این منافذ معمولا صورتی است.

آکنه ندولار

آکنه ندولار یا ندول‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ مسدود و متورم شده، تحریک بیشتر را تحمل کرده و بزرگ‌تر می‌شوند. برخلاف پوسچول‌ها و پاپول ها، ندول‌ها عمیق‌تر هستند و گره‌ها عمیق در پوست ایجاد می‌کنند، معمولاً نمی‌توانید آن‌ها را در خانه درمان کنید. تجویز دارو برای کمک به رفع این موارد ضروری و زمان‌بر است. درمان این اختلال پوستی اغلب چهار تا شش ماه زمان می‌برد.

کرم ضدلک یونیک، از بین برنده انواع جوش‌های صورت

کرم ضدلک یونیک

درمجموع رمز داشتن پوستی سالم و شاداب داشتن یک روتین پوستی منظم است که باعث تمیز ماندن پوست شما می‌شود. این روتین پوستی برای همه افراد توصیه می‌شود و درمان‌های پزشکی هم می‌تواند کنار این موارد دنبال شود؛ اما ممکن است انتخاب محصول مناسب در بین برندهای متفاوت کمی دشوار به نظر برسد. توصیه ما به شما کرم ضدلک یونیک است.

کرم یونیک ضدلک، از معدود کرم‌های گیاهی است که می‌تواند تمامی لک‌ها و جوش‌های صورت را از بین ببرد. کرم ضدلک یونیک بدلیل وجود کمپلکس رطوبت رسان که در ترکیبات خود دارد، می‌تواند در کنار از بین بردن جوش صورت، تمام التهابات پوستی را نیز از بین ببرد.

کرم ضدلک یونیک همچنین بدلیل عضاره گل گاو زبان، می‌تواند تجمع چربی در پوست و ایجاد جوش‌های چرکیف جلوگیری نماید. شما همچنین می‌توانید برای از بین بردن جای جوش‌های قدیمی نیز از کرم ضدلک یونیک استفاده نمایید.

تهیه کرم ضدلک یونیک اصل

شما می‌توانید همین الان این محصول را با ضمانت اصالت کالا، از سایت آمیلی تهیه نمایید. سایت آمیلی در کنار ارائه ضمانت اصالت کالا و امکان مرجوع کردن محصول در صورت عدم رضایت شما، امکان دریافت مشاوره رایگان را نیز برای شما فراهم نموده است. برای مشاهده اطلاعات بیشتر و یا خرید کرم ضدلک یونیک اصل، روی لینک زیر بزنید؛

لینک: کرم ضدلک یونیک

دریافت مشاوره رایگان پوست

اگر تا به اینجا همچنان پاسخ سوالات و ابهامات خود را پیدا نکرده‌اید، مشاوره رایگان پوست از سایت آمیلی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کارشناسان پوست و مو آمیلی، دارای بیش از 5 سال تجربه بوده و می‌توانند به تمامی سوالات شما پاسخ دهند. برای دریافت مشاوره رایگان پوست، تنها کافی است با شماره ذیل تماس بگیرید؛

09013521860