این روزها خدماتی که در سالن های زیبایی به مشتریان عرضه می‌گردد، تنوع بالایی داشته و به راحتی پاسخگوی هر نوع نیاز و سلیقه‌ای می‌باشد. بخش عمده این برنامه‌ها مربوط به خدمات کاشت، ترمیم و زیبایی مو است که شامل مواردی نظیر رنگ و مش، کراتینه، بوتاکس، پلکس تراپی و… می‌شود. هر یک از آن‌ها مزیت و عملکرد مختص خود را داشته و به خاطر آن از دیگری تمایز می‌یابند. بنابراین همراه ما باشید تا به بررسی ماهیت و کاربرد انواع خدمات مو سالن های زیبایی بانوان بپردازیم.

کراتینه کردن مو

کراتینه کردن یکی از رایج‌ترین خدمات مو سالن های زیبایی می‌باشد که این روزها توجه بسیاری از زیبا جویان را به خود جلب کرده است. خرید کراتین مو و انجام کراتینه، با ماندگاری موقت اما نسبتا طولانی، یک گزینه عالی برای صاف و ابریشمی کردن موها به شمار می‌رود‌. برای کراتینه کردن موها لازم است تا ابتدا آن‌ها را با شامپوی مخصوصی که پیش از انجام این پروسه استفاده می‌شود، شست‌وشو دهیم. سپس آن‌ها را به مواد کراتینه آغشته کرده و ۳۰ الی ۶۰ دقیقه صبر می‌کنیم تا تاثیر خود را بگذارند. پس از مدت زمان مذکور، موها را چند مرتبه اتوکشی کرده و با ماسک یا شامپوی مخصوص (بدون سولفات) شست‌وشو می‌دهیم. میزان ماندگاری کراتینه بسته به نحوه مراقبت و نگهداری شما از موهایتان، بین چند هفته تا چند ماه متغیر خواهد بود.

بوتاکس کردن مو

موهای دهیدراته و خشک، نرم و نازک، سبک و کم حجم با بوتاکس بازسازی می شوند. اکثر موهای رنگ و دکلره شده نیز به چنین درمان ترمیمی احتیاج دارند. بوتاکس مو حاوی هیچ ماده سمی و مضری نیست. وقتی موها در اثر کهولت سن یا عدم مراقبت صحیح، خاصیت الاستیسیته خود را از دست می دهند با این روش درمانی، مجددا بازسازی می شوند.

محصولات دارای بوتاکس برای رطوبت رسانی عمقی مو و رفع شکاف های تار مو به کار می روند. این روش درمان و احیا مو به طور اعجاب آوری موها را پر حجم تر نشان می دهد. خرید بوتاکس مو و محصولات بوتاکس حاوی پروتئین های ضروری مو، آمینواسیدها، ویتامین ها سبب جوان سازی موها می شود و انجام آن به بانوان توصیه می شود.

رنگ و مش

رنگ و مش یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین ترفندهای زیباسازی مو به شمار می‌روند که این روزها بیش از ۷۰ درصد افراد بزرگسال در سرتاسر دنیا برای یک بار هم که شده، آن را تجربه کرده‌اند. برخی برای رفع سفیدی موهای خود، و عده‌ای برای تنوع و زیبایی بیشتر، از این تکنیک بهره می‌گیرند. روش‌های مختلفی برای رنگ کردن مو وجود دارد و برخی از آرایشگران با کسب سال‌ها تجربه و به کار گیری فوت کوزه‌گری، اثر چشم‌نوازی خلق می‌کنند. در این میان کیفیت موادی که برای رنگ و مش موها استفاده می‌کنید، از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا تاثیر مستقیمی بر روی میزان ماندگاری و نتیجه نهایی کار خواهد داشت. همچنین توصیه ما به شما این است که حتما پس از رنگ و مش کردن موهای خود از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید، تا با هر بار شست‌وشو درصد رنگ پریدگی موها به حداقل برسد.

اصلاح و کوتاهی مو

زیبایی و آراستگی از جمله خصوصیات یک انسان متمدن و باشخصیت است. حتی اگر قصد رنگ کردن موهای خود را نداشته باشید، یا اگر کیفیت موهایتان رضایت‌بخش بوده و نیازی به ترمیم و تقویت نداشته باشد، باز هم هر چند وقت یکبار لازم تا آن‌ها را نوک گیری نمایید یا براساس مدلی که دوست دارید، آن‌ها را اصلاح کنید. بدین ترتیب همیشه موهای شاداب و خوش حالتی خواهید داشت. همچنین کوتاه کردن موها موجب رشد منظم و بهتر آن می‌شود و میزان موخوره و شوره سر را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. اغلب افراد پس از اصلاح و کوتاه کردن موهای خود، چند سال جوان‌تر و سرحال‌تر از حال حاضرشان به نظر می‌رسند و به عقیده بسیاری از مردم، این کار تاثیر مثبتی بر روح و روان آدمی می‌گذارد.

اوزون تراپی مو

اگر از ضخامت کمِ موهای خود رنج می‌برید و از حالت وزی و شکنندگی آن کلافه شده‌اید؛ بدون شک اوزون تراپی چاره کار شما خواهد بود. این روش  به شما کمک می‌کند تا موهای شاداب و جذاب‌تری داشته باشید و از نرمی موهای خود نهایت لذت را ببرید. در این تکنیک ابتدا موها داخل یک محفظه قرار می‌گیرند و با اعمال بخار گرم، منافذ پوست سر باز می‌شوند. سپس با امواج فرا صوت ذرات بخار آب به هیدروژن و اکسیژن تجزیه شده و مولکول‌های اوزون نیز پدیدار می‌گردند. اکسیژن‌ها از طریق منافذ به عمق مو نفوذ کرده و در آنجا به ترمیم و بازسازی موها می‌پردازند. پس از گذشت دقایقی، بخار سرد داخل محفظه جریان می‌یابد و به واسطه آن منافذ بسته می‌شوند. بدین ترتیب اکسیژن داخل منافذ باقی مانده و تا مدت‌ها موجب آبرسانی و تقویت موها می‌شود. امروزه کلینیک های زیبایی با خرید دستگاه اوزون تراپی مو اقدام به ارائه این خدمت به مشتریان می نمایند.

پروتئینه کردن مو

پروتئین تراپی یا پروتئینه کردن مو یکی دیگر از خدمات مو سالن های زیبایی است که سبب افزایش میزان پروتئین، و به خصوص کراتین در موها می‌شود. با این کار میزان آسیب پذیری مو کاهش یافته و از حالت خشک و شکنندگی رهایی می‌یابد. موادی که در این روش مورد استفاده می‌شود، دارای پروتئین‌های هیدرولیز شده است که میزان جذب کراتین مو را افزایش می‌دهد.  به منظور انجام فرایند پروتئین تراپی، ابتدا موهای خود را بشویید و آن‌ها را به چند دسته مختلف تقسیم کنید. سپس مواد مربوطه را کاملا به موها آغشته کرده و ۴۰_۴۵ دقیقه صبر نمایید. بعد موها را شانه کرده و با اتو مو چند مرتبه به طور کامل صافشان کنید. پس از آن با شامپوی مخصوص شست‌وشو دهید.

پلکس تراپی مو

یکی از راه حل‌های تضمینی و نهایی برای رهایی از موهای کشیده شده، خشک و شکننده و… پلکس تراپی است. این فرایند هم به تنهایی و هم به همراه رنگ و دکلره قابل استفاده می‌باشد. مواد پلکس مدل‌های گوناگونی داشته و هر یک بر حسب فرمولاسیونی که دارند، میزان اثرگذاری متفاوتی خواهند داشت؛ اما آنچه بین تمام برندها مشترک است، وجودِ کلاژن هیدرولیز شده، کراتین، اوژن، آرژانین، مورینگا در ترکیبات همه آن‌ها می‌باشد. پلکس‌ها دو عملکرد اصلی دارند که به ترتیب عبارتند از ترمیم و رفع عارضه‌هایی نظیر کشسانی، خشکی، شکنندگی و… به وسیله پیوند سولفورهای آزاد وکاربرد دوم محافظت از پیوندهای دی سولفید و جلوگیری از آسیب مو در برابر رنگ و دکلره.