مصرف عرق خارشتر برای دیابت فایده ای دارد؟ بسیاری از افراد امروزه با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می کنند. علت بروز این بیماری در افراد مشخص نیست و معمولا سابقه خانوادگی دارد.

افراد برای این که قند خون خود را کنترل کنند دست به هر کاری می زنند. یکی از راهکارهای خانگی برای درمان دیابت استفاده از عرق خارشتر است.

عرق خارشتر برای دیابت

با استفاده از عرق خارشتر می توانید به کنترل قند خون بپردازید. اما لازم است که نوع طبیعی آن را تهیه نموده و از خرید عرق های گیاهی بازاری پرهیز کنید.

بیماری دیابت در صورتی که کنترل نگردد، موجب ایجاد خلل در رفتار بدن خواهد شد. معمولا کبد و کلیه زودتر از اندام های دیگر آسیب می بینند. اما باید چه کرد؟ به مصرف داروهای شیمیایی ادامه داد و یا سمت طب سنتی روی آورد؟ بسیاری از افراد طب شیمیایی را قبول ندارند و با طب سنتی نتایج اثربخشی گرفته اند.

برای کنترل و درمان دیابت و همچنین پایین آوردن قند خون می توان از عرق خارشتر استفاده کرد.

نتایج تحقیقات علمی معتبر در درمان دیابت و پایین آوردن قند خون چنین بدست آمده است:

عصاره الکلي بخش هاي هوايي گياه خارشتر موجب کاهش ميزان کراتينين، اوره و آنزيم هاي کبدي در بدن افراد خواهد شد. به عبارتی اگر شما یک فرد دیابتی هستید، با مصرف عرق خارشتر می توانید از بروز آسیب به کبد خود تا حدودی جلوگیری کنید.

این ماده اسید اوریک را از بدن خارج نموده و مسهل بسیار خوبی است. به عبارتی برای درمان یبوست نیز بسیار مناسب می باشد.

موارد منع مصرف عرق خارشتر

خارشتر گیاهی با طبع گرم و خشک بوده و برای افراد دموی مزاج و صفراوی باید با احتیاط کامل مصرف شود و یا با کاسنی ترکیب شود.

در صورت بارداری، سپری کردن ایام شیردهی و بیماری های قلبی، بهتر است قبل از مصرف این ماده با پزشک خود مشورت کنید.

کسانی که با یک بار مصرف عرق خارشتر، دچار حساسیت و آلرژی می شوند بهتر است که مجددا مصرف نکنند.