سرکه سیب برای بواسیر

بواسیر یکی از بیماری های نشیمنگاهی بوده که افراد در هنگام اجابت مزاج، خارش و سوزش زیادی را تحمل می کنند. دلیل این مشکلات متورم شدن رگ ها در ناحیه نشیمنگاهی است. در ناحیه مقعد خون رسانی توسط این رگ ها انجام شده و در صورتی که روند افزایش خون در این ناحیه از حد مطلوب زیاد تر شود، رگ ها متورم می شوند و فرد به بواسیر مبتلا خواهد شد.

بواسیر به شکل زخم نیز خود را نشان می دهد. فرد پس از اجابت مزاج تا مدت ها نمی تواند از شدت خارش و سوزش بر روی زمین بنشیند. حال چه باید کرد؟ راه های زیاد و متعددی برای درمان بواسیر وجود دارد. بسیاری از افراد از مراجعه به پزشک شرم نموده و به خود درمانی اقدام می کنند. رایج ترین و راحت ترین درمان خانگی بواسیر با سرکه سیب است که در ادامه به آن می پردازیم.

سرکه سیب برای بواسیر

سرکه سیب اگر به صورت طبیعی تهیه شود برای درمان بواسیر می تواند کاملا موثر عمل نماید. بسیاری از عفونت های واژینال و نواحی جنسی با سرکه سیب به راحتی درمان می گردد. حال چه باید کرد؟

  • یک استکان سرکه سیب را داخل وان حمام پر از آب ریخته و به صورت روزانه در آب بنشینید. اگر اندازه وان بزرگ است، دو الی سه استکان سرکه سیب را در وان بریزید و به مدت 15 الی 20 دقیقه در آب دراز بکشید. این کار را روزانه انجام دهید.
  • مقداری سرکه سیب را به پنبه آغشته نمایید و بر روی موضع قرار داده و بعد از چند ساعت بشویید. می توانید شب هنگام خواب این کار را انجام دهید و صبح محل آغشته به سرکه سیب را بشوئید.
  • شب هنگام خواب یک سوم استکان سرکه سیب را با آب مخلوط نموده و میل نمایید. (مابقی استکان را با آب پر کنید). این کار را به مدت چند روز انجام دهید تا عفونت از بدن خارج شود. اگر از بیماری های معده رنج می برید و یا با خوردن غذاهای اسیدی معده درد می شوید، این روش را انجام ندهید و به درمان های موضعی اکتفا کنید.

درمان بواسیر با سرکه سیب در ترکیب سرکه انگبین

بواسیر از تجمع سودا در بدن به وجود می آید. به عبارتی اگر خلط سودا غلبه کند، فرد به بواسیر مبتلا می شود. اطباء طب سنتی در این خصوص اتفاق نظر دارند و معتقدند که خون آلوده و سودای زائد بدن به شکل جوش متورم که حاوی خون سودایی است در ناحیه نشیمنگاهی خود را نشان می دهد. تا زمانی که رگ های خونی متورم نشده اند و بیماری در حالت خفیف قرار دارد، درمان بواسیر با سرکه سیب امکلن پذیر می باشد.

اما در صورت تورم زیاد فرد باید درمان دارویی را در پیش گیرد. برای موارد بسیار حاد جراحی توصیه می گردد.

طب سنتی قادر است این بیماری را درمان نماید. به همین منظور نوشیدن روزانه سرکه انگبین توصیه می شود. برای درست کردن سرکه انگبین به سرکه سیب طبیعی، عرق نعناع و عسل احتیاج دارید.

  • 2 واحد عسل
  • 2 واحد عرق نعناع
  • 1 واحد سرکه سیب

عرق نعناع و سرکه سیب را ترکیب نموده و به آن عسل اضافه نموده و ترکیب را مخلوط نمایید و داخل بطری بریزید. حال سرکه انگبین شما آماده است.

روزانه به اندازه یک سوم از لیوانی را با سرکه سیب پر نموده و مابقی آن را آب بریزید. این شربت را روزانه میل کنید.

برای دفع سودا، صفرا و بلغم بسیار شگفت انگیز عمل می نماید و موجب دفع بواسیر می گردد.

عسل و سرکه سیب هر دو عفونت زدایی بسیار قوی هستند و بواسیر را درمان می کنند.

پماد برای درمان بواسیر

برای کاهش خارش، پماد تریامسینولون ان ان و کلوتریمازول را به صورت ترکیبی استفاده کنید. روزی چهار بار و هر بار به صورت یکی در میان به اندازه یک نخود از پماد را به موضع بمالید. هر پزشکی بسته به شدت عارضه نحوه مصرف را طبق نظر خود تجویز می نماید. ممکن است صرفا یکی از پماد ها را برای شما تجویز کند.

پماد آنتی فیشر و پماد لیکادوئین نیز برای درمان بواسیر خارجی موثر می باشند. در خصوص نحوه مصرف بهتر است با پزشک معالج خود صحبت کنید.

نکته) در صورتی که باردار هستید و دچار بواسیر بارداری شده اید، حتما به پزشک خود این مسئله را اطلاع دهید و در خصوص مصرف سرکه سیب برای بواسیر با او مشورت کنید.