محصولات آرایشی زیادی از سوی شرکت‌­های مختلف ایرانی و خارجی تولید می­‌شوند که عمده مصرف­‌کنندگان آن بانوان می‌­باشند و به کمک این لوازم آرایشی عیوب صورت خود را پوشانده و به آن زیبایی بیشتری می­‌دهند. از جمله این محصولات آرایشی می­‌توان به هایلایتر، کانتور و کانسیلر اشاره کرد که برای زیرسازی و یکدست کردن آرایش صورت از آن استفاده می­‌کنند. در این مقاله می­‌خواهیم درباره این‌که چگونه از کانسیلر و کانتور استفاده کنیم مطالبی را ارائه کنیم. از کانتور و کانسیلر برای میکاپ صورت به صورت حرفه‌­ای استفاده می­‌کنند. کانسیلر الانزا، کرم پودری فشرده رنگ و روشن است که آن را قبل یا بعد از کرم پودر برای یکدست کردن پوست و برطرف کردن سیاهی دور چشم و پوشاندن لکه­‌های روی پوست به کار می‌ب­رند و کانتور بعد از کرم پودر و در جهت متعادل­‌سازی چهره یعنی کوچک­‌تر و برجسته کردن اعضای صورت استفاده می­‌گردد. اما چگونه از کانسیلر و کانتور استفاده کنیم تا یک آرایش بی‌عیب و حرفه‌­ای داشته باشیم.

اطلاعاتی درباره کانسیلر و کانتور

برای این که بدانیم چگونه از کانسیلر و کانتور استفاده کنیم باید با ویژگی­‌های هر یک و تفاوت­ آن­ها آشنا شویم. کانسیلر در انواع مایع، کرمی، جامد و مدادی با غلظت‌­های متفاوت و در رنگ‌­های متنوع در بازار موجود می‌­باشند بهتر است کانسیلر را یک درجه روشن‌­تر از کرم پودر انتخاب کنید و هر رنگ آن کاربرد مخصوص به خود را دارد. از رنگ زرد برای پوشاندن لکه­‌های دور چشم و برای انواع پوست، رنگ نارنجی برای پوست‌­های تیره، رنگ بنفش برای پوست‌­های مایل به زرد و رنگ سبز برای پوشاندن لکه­‌های قرمز استفاده می­‌شود. کانتور که در دو مدل پودری و کرمی در بازار یافت می‌شود باید در دو یا سه درجه روشن‌­تر یا تیره‌­تر از کرم پودر استفاده گردد که نوع پودری آن را برای آرایشگران و افراد حرفه­‌ای کاربرد بیشتری دارد و یکی از تکنیک‌هایی که آرایشگران برای برطرف کردن عیوب صورت استفاده می‌کنند کانتورینگ کردن است. آنها به فرم­‌های مختلف صورت توجه می‌کنند زیرا هر حالت یا فرم صورت کانتور کردن خاص خودش را دارد و استفاده از نوع کرمی آن برای افراد مبتدی راحت‌تر است.

برای پوشاندن لکه­‌های پوستی چگونه از کانسیلر و کانتور استفاده کنیم. برای کانتور کردن از کرم مرطوب کننده برای پوستتان استفاده کنید و سپس پوست خود را با کرم پودری که به رنگ پوستتان نزدیک است بپوشانید. زیر چشم، روی پیشانی، چانه و بینی را با کرم پودر روشن­‌تر هایلایت کرده و زیر گونه و بالای پیشانی را تیره و سپس آنها را به خوبی پخش کنید. در واقع با این تکنیک خطای دید در چهره شخص بوجود می‌آید و سبب می‌­شود تا صورت متعادل­‌تر و بهتر دیده شود. نباید به همه جای صورت کانتور بزنید زیرا ظاهر صورت را غیرطبیعی می‌­کند. همچنین شما می‌­توانید از براش‌­های کوچک برای کانتور کردن بینی و کشیدن خطوط ظریف استفاده کنید. استفاده از برس مناسب، رنگ مناسب، کرم مناسب، آشنا بودن با ساختار صورت، استفاده از کانتور تیره و روشن در جای مناسب و صحیح محو کردن خطوط کانتور سبب می‌­شود تا میکاپی حرفه‌­ای داشته باشید.

حجیم کردن مژه و زاویه‌­دار کردن

برای حجیم کردن مژه و زاویه‌­دار کردن ابروها چگونه از کانسیلر و کانتور استفاده کنیم؟

برای کشیدن خطوط منظم و زاویه­‌دار در اطراف ابروها به کمک یک کانسیلر مدادی این کار را انجام دهید؛ در واقع زمانی که شما هنگام استفاده از ریمل یا مداد ابرو یا سایر مواد آرایشی دچار خطا شده‌­اید کانسیلر ابرو این نواقص را برطرف می‌­کند. همچنین اگر می­‌خواهید مژه‌­های خود را پرحجم نمایش دهید می­‌توانید با یک برس مخصوص کمی کانسیلر را به مژه‌­های خود بکشید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس به آن ریمل بزنید، مشاهده خواهید کرد که چقدر مژه­‌هایتان زیبا و پرپشت می­‌شود. علاوه بر این برای این که سایه چشم ریزش نکند بهتر است قبل از سایه زدن از کانسیلر برای روی پلک استفاده کنید.

برای پوشاندن جای جوش و لکه­‌های پوستی و هایلایت کردن صورت چگونه از کانسیلر و کانتور استفاده کنیم. برای پوشاندن جای جوش و لکه چنانچه نوع پوستتان چرب می‌­باشد از کانسیلری که بدون چربی است استفاده کنید. همچنین اگر جوش­‌های قرمز دارید می‌­توانید ابتدا مقدار کمی کانسیلر سبز و بعد کانسیلر زرد به روی آن بمالید. شما می‌­توانید برای جلوگیری از خشکی پوست صورت کمی مرطوب کننده را با مقداری کانسیلر مخلوط کرده و روی صورتتان را بپوشانید تا علاوه بر پنهان کردن نواقص صورت، به نواحی مختلف صورت ابرسانی انجام شود. برای هایلایت کردن هم می­‌توانید از کانسیلری که از رنگ طبیعی پوستتان یک تا دو درجه روشن­‌تر می­‌باشد را به کار ببندید. برای تثبیت رژ لب نیز می‌­توانید با بالم لب، لب‌­ها را مرطوب و سپس به روی آن کانسیلر بمالید و رژلب بزنید، این کار هم باعث ماندگاری بیشتر و هم زیباتر شدن آرایش می‌­شود.

نکات لازم برای این که بدانیم چگونه از کانسیلر و کانتور استفاده کنیم. برای این که بینی خود را باریک‌تر نشان دهید می­‌توانید با یک براش مناسب که روی آن تسلط لازم را داشته باشید می­‌توانید در دو طرف استخوان بینی دو خط موازی بکشید. اگر پیشانی بلندی دارید کرم کانتور به رنگ تیره در بخش خط رویش مو بزنید تا پیشانی­تان را کوتاه‌­تر نشان دهید. اگر می‌­خواهید با کانتور کردن گونه خود را برجسته نمایش دهید از کنار گوش یک خط شیب­‌دار تا وسط گونه بکشید. اگر می­‌خواهید صورت شما کشیده‌­تر یا باریک­‌تر به نظر برسد با کانتور تیره زیر استخوان فک و غبغب را پوشش دهید. نکته دیگر این که قبل از این که کانسیلر را روی پوست خود بزنید آن را پشت دستتان امتحان کنید این کار شما را در انتخاب رنگ مناسب صورت کمک می­‌کند.

فروشگاه اینترنتی الانزا

فروشگاه اینترنتی الانزا، بهترین مرجع برای خرید محصولات آرایشی

در متن ارائه شده مطالبی را درباره این که چگونه از کانسیلر و کانتور استفاده کنیم مطالبی را به طور مختصر ارائه کردیم. همان طور که می­‌دانید محصولات آرایشی از جمله کانسیلر و کانتور در انواع مختلفی در بازار موجود می­‌باشند که شما می‌­توانید برای خرید آنها از مراکز معتبر اقدام کنید. فروشگاه اینترنتی الانزا یکی از فروشگاه‌های نام آشنا در جهت ارائه محصولات باکیفیت آرایشی می‌­باشد که از سال 1398 فعالیت رسمی خود را با هدف ارائه محصولات اورجینال با قیمت­‌های مناسب در تهران آغاز کرده است. برای دیدن این دسته از محصولات می‌­توانید به سایت https://elanza.com بروید و در صورت تمایل آنها را در قیمتی مناسب به همراه تخفیف خریداری نمایید. چنانچه خرید شما بیشتر از 250000 تومان باشد ارسال محصولات برایتان رایگان خواهد بود.