به تازگی مقاله ای منتشر شده است که در آن محققان کانادایی ادعا می کنند مردان و پسران هم دچار کم اشتهایی می شوند و فقط خانم ها و دخترها نیستند که این حالت را تجربه می کنند.

به گفته آن ها، عموم مردم باید در جریان این موضوع قرار بگیرند زیرا همه در معرض پیامدهای این عارضه قرار دارند.

به نویسنده ارشد این مطالعه، “عارضه کم اشتهایی باید هر چه زودتر شناسایی و درمان شود؛ به این خاطر که عواقب خوبی برای فرد ندارد.”

حدود 0.3 درصد از آقایان دچار بی اشتهایی عصبی می شوند و بعضی از آن ها بیشتر در معرض خطر قرار دارند. علاوه بر این، مردانی که بیشتر ورزش های قدرتی مثل دوچرخه سواری، دویدن و وزنه برداری را انجام می دهند هم بیشتر در خطر هستند.

کم اشتهایی در پسران و مردان

آیا کم اشتهایی در پسران و مردان امری خطرناک است؟

به گفته محققان کانادایی، بسیاری از آقایان به اختلال های غذایی توجه نمی کنند و به همین خاطر هم دیر مشخص می شود که دچار کم اشتهایی هستند.

آن ها در ادامه می گویند برای این که مشخص شود مراجعه کننده دچار کم اشتهایی شده است یا نه باید بپرسید که قصد عضله سازی دارد یا نه.

علاوه بر اهداف مربوط به عضله سازی، نشانه های دیگر که هشدار می دهند فرد دچار این عارضه شده است، شامل ایجاد تغییر در رژیم غذایی، استفراغ، زیاده روی در ورزش، زیاده روی در مصرف مکمل و مصرف استروئیدهای آنابولیک می شود.

در صورتی که کم اشتهایی پیشرفت کند ولی فرد برای درمان اقدام نکند، نتایج خطرناکی به همراه خواهد داشت. از جمله این پیامدها می توان به ناپایدار شدن علائم حیاتی، کاهش ضربان قلب، بر هم خوردن تعادل میان الکترولیت ها و ابتلا به بیماری های دیگر اشاره کرد.

آن ها در ادامه می گویند که برای درمان نوجوانان دختر یا پسر مبتلا به این عارضه، تراپی همراه با خانواده پیشنهاد می شود. البته وضعیت بعضی از مراجعه کنندگان آنقدر وخیم می شود که دیگر چاره ای جز بستری شدن در بیمارستان باقی نمی ماند.