مدت زمان زیادی است که خانم ها به هدف اصلی صنعت رژیم غذایی تبدیل شده اند و هر روز هم یک سری رژیم غذایی جدید پیدا می شود. اما آن ها بخش قابل توجهی از جمعیت، یعنی آقایان را فراموش کرده اند. در این مقاله، به بهترین رژیم غذایی مخصوص آقایان اشاره می کنیم. آقایان با کمک این رژیم ها می توانند به اهداف عضله سازی، کاهش چربی، کاهش وزن و افزایش سلامت عمومی بدن برسند.

کاهش وزن آقایان

نیازهای غذایی و رژیمی خانم ها و آقایان کمی با هم متفاوت است.

به گفته یک متخصص تغذیه، “حجم چربی و استخوان آقایان بیشتر از خانم ها است. به طبع آن، میزان سوخت و ساز آن ها بیشتر بوده و به پروتئین بیشتری نیاز دارند.”

رژیم غذایی آقایان

بهترین رژیم غذایی مخصوص آقایان

به گفته یکی از محققان، “شواهدی وجود ندارد که نشان دهد یک رژیم غذایی بهتر برای آقایان در مقایسه با خانم ها وجود دارد. به طور کلی، یک رژیم غذایی سالم باید متشکل از سبزیجات، میوه ها، غلات سبوس دار، لبنیات کم چرب و پروتئین مثل تخم مرغ و گوشت بدون چربی باشد.”

این رژیم های غذایی سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند و آقایان با تبعیت از آن ها می توانند وزن کم کرده و به اهداف خود برسند:

  • رژیم مدیترانه ای

در رژیم غذایی مدیترانه ای، میزان خوراکی های فراوری شده محدود و در عوض سرشار از غلات سبوس دار و چربی های سالم برای قلب است.

بعلاوه، این رژیم مانع از ابتلا به بعضی از بیماری ها، مثل بیماری قلبی عروقی می شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، بیماری قلبی عروقی اصلی ترین دلیل مرگ و میر آقایان است.

  • رژیم دش

رژیم دش، بهترین رژیم غذایی برای جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا و دیابت است.

این رژیم به شیوه های مختلفی از قلب محافظت می کند؛ میزان سدیم مصرفی در این رژیم بسیار کم بوده و به همین خاطر هم نمی گذارد فشار خون بالا رفته و فرد به بیماری قلبی مبتلا شود.

  • رژیم پالئو

بهترین رژیم برای عضله سازی، رژیم پالئو است. برای عضله سازی باید به مقدار فراوان پروتئین مصرف کرد. حتی اگر به دنبال کاهش وزن هستید، باز هم باید پروتئین مصرف کنید.

این رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات، ماهی و مرغ است.

  • رژیم کتو

سریع ترین راه برای کاهش وزن، تبعیت از رژیم کتو است. به گفته یکی از متخصصین تغذیه، “این رژیم غذایی سرشار از چربی و مقدار محدود کربوهیدرات است. علاوه بر این، آقایان با تبعیت از این رژیم، سریع تر از خانم ها می توانند وزن کم کنند.”

به گفته محققان، بعد از این که آقایان با کمک این رژیم وزن کم کردند، باید از رژیم پالئو تبعیت کنند تا میزان پروتئین مورد نیاز بدن آن ها تامین شود.

رژیم غذایی آقایان؛ نکات لاغری مخصوص آقایان

اگر به فکر کاهش وزن هستید، به این نکات توجه کنید:

  • حواس تان به میزان کالری مصرفی باشد.
  • پروتئین و فیبر بیشتر مصرف کنید.
  • میزان چربی های ناسالم را محدود کنید.
  • از اسیدهای چرب امگا 3 غافل نشوید.
  • ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید.