آیا جوش نشانه سرطان سینه در زنان است؟ برخی از پزشکان می گویند که عدم تعادل هورمونی در زندگی با خطر سرطان سینه در زنان مرتبط است. جوش و آکنه شدید ممکن است از عدم تعادل هورمونی ناشی شود و می تواند به عنوان یک شاخص افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه باشد.

باید در نظر بگیرید که این یک نظریه است و در حقیقت تمام جوش ها نشان سرطان سینه نیست. ممکن است این جوش ها در نتیجه یک واکنش آلرژیک،نیش حشرات یا مربوط به رژیم غذایی تان باشد.

به ندرت میتوان گفت که جوش های روی سینه در نتیجه بیماری نگران کننده مانند سرطان سینه می باشد.

آیا جوش ها علائمی از سرطان سینه هستند؟

در جواب باید بگوییم که به طور معمول، سرطان سینه با یک توده در داخل سینه شروع می شود، نه یک نقطه قرمز روی سطح پوست. البته یک استثنا در این مورد وجود دارد که IBC است، شکل نادری از این بیماری که می تواند با قرمزی، تورم یا سایر تغییرات قابل توجه سینه شروع شود. سرطان سینه التهابی به دلیل شروع سریع آن، با یک تغییر کوچک سینه – خارش، یک تکه پوست قرمز – به سرعت به علائم جدی‌تری تبدیل می‌شود.ولی اگر به مرور زمان از بین برود مسئله نگران کننده ای نخواهد بود.

بنابراین، آیا آن جوش یا علامت قرمزی که روی سینه خود می بینید، نشانه سرطان سینه است؟ بسیار غیر محتمل. مراقب آن باشید و در صورت بدتر شدن به پزشک مراجعه کنید. فراتر از آن، سعی کنید نگران نباشید. به احتمال زیاد، جوش ها به زودی ناپدید خواهند شد.

جوش علائم سرطان سينه در زنان