راهنمای خرید میز تحریر موضوعی است که در مقاله امروز به آن می‌پردازیم. امروزه انواع میزهای تحریر در طیف گسترده‌ای از طرح، شکل، جنس و رنگ در بازار موجود هستند. این میزها همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، بیشتر به جهت نوشتن مطالب، انجام تکالیف دانش‌آموزی و دانشجویی، انجام دورکاری و فریلنسری، نویسندگی و ترجمه، انجام پروژه‌های کاری در منزل و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از  میز تحریر مناسب و ایده‌آل برای افراد، می‌تواند بسیار بهتر و کارآمدتر از نشستن روی زمین یا مکان‌های نامناسب دیگر باشد.

نکته‌ حائز اهمیت این است که درصورتی‌که قصد خرید میز تحریر را دارید، باید اقدام به خرید میز تحریری کنید که با وضعیت جسمی، محیطی و سلیقه شما سازگاری داشته باشد. این مطلب به شما در زمینه راهنمای خرید میز تحریر اطلاعاتی می‌دهد.

به چه میزی میز تحریر می‌گویند؟

در بحث راهنمای خرید میز تحریر می‌توان به این نکته اشاره کرد که میزهای تحریر در واقع میزهایی هستند که بیشتر از جنس چوب یا فلز بوده و استانداردها و سایزهای مختلفی دارند و به جهت نوشتن و انجام امور روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. همان‌طور که ذکر شد؛ این میزها در انواع مدل‌ها و طرح‌ها و باتوجه به نیاز فرد، تولید می‌شوند. میزهای تحریر موارد استفاده متنوعی دارند و سهولت و راحتی را حین انجام کار به فرد هدیه می‌دهند.

انواع متنوع میز تحریر

با توجه به راهنمای خرید میز تحریر اگر قصد خرید میز تحریر را دارید باید نوع کاربرد، محیط استفاده از میز تحریر، شرایط جسمی فرد مورد نظر و دیگر عوامل را مورد بررسی قرار داده و سپس اقدام به تهیه میزهای تحریر موجود در بازار کنید. انواع متنوع میزهای تحریر عبارت‌اند از:

 

میزهای تحریر مدل  H یا کتابخانه‌ای

راهنمای خرید میز تحریر به شما این اطلاعات را می‌دهد، در صورتی‌که وسایل شخصی شما زیاد است و نیاز به فضای بیشتری دارید، می‌توانید از میزهای تحریر مدل H استفاده کنید. این میزها برای وسایل شما فضای زیادی دارند. قسمتی از آن به‌عنوان کتابخانه و بخشی برای قراردادن وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میز تحریر استاندارد

با توجه به راهنمای خرید میز تحریر این میز با ظرافت خاص خود بسیار پرکاربرد می‌باشد. در طرح‌های متفاوتی در بازار موجود است و جنس‌های متفاوتی نیز دارد. میزهای استاندارد سطح رویه صافی داشته و به میز غذاخوری شباهت دارند. جنس آن‌ها به طور معمول از چوب سخت است. بعضی مدل‌های آن کشودار و بعضی بدون کشو هستند. ظاهر جذاب و دل‌پسندی دارند.

میز رول تاپ

در موضوع راهنمای خرید میز تحریر باید به این موضوع توجه داشته باشید که این میز بیشتر به جهت نگهداری سندها و پروژه‌های مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میزها در اندازه‌ استاندارد یا شخصی سازی شده موجود هستند. شکل ظاهری آنها زیبا است. سمت داخلی این نوع میز تحریر دارای شیار به جهت قرار دادن کاغذ و دراورها است. می‌توانید از این میزها به منظور قرار دادن رایانه و وسایل جانبی بهره ببرید.

میزهای تحریر مخصوص نوشتن

میزهایی که مخصوص نوشتن هستند سطح بزرگ‌تری نسبت به میزهای دیگر دارند. در واقع، می‌توان روی این میزها به‌راحتی از لپ‌تاپ، نوت‌بوک و دیگر وسایل استفاده کرد. میزهای مخصوص نوشتن، طراحی و ظاهر بسیار ساده‌ای دارند.

میز تحریر منشی

در موضوع راهنمای خرید میز تحریر، نوع منشی معمولا محدودتر از میزهای تحریر دیگر هستند. این میزها در سایزهای مختلفی موجود می‌باشند. جنس آنها از چوب است. برخی از مدل‌های میز منشی دارای کشو هستند. امکان اینکه سطح کار آنها به صورت تاشو باشد، وجود دارد که در این صورت فضای کاری به راحتی مخفی می‌شود.  ارتفاع این میزها زیاد بوده و برخی از آنها قفسه دار هستند.

میز تحریر ایستاده

این نوع میزها امکانی را برای فرد فراهم می‌کنند که در طول انجام امور روزانه، هم به‌صورت نشسته و هم در حالت ایستاده بتوانند به کار خود ادامه دهند. این میزها بیشتر مناسب افرادی است که از زیاد نشستن پشت میز کار شکایت دارند.

میز تحریر کودکان

راهنمای خرید میز تحریر به این موضوع اشاره دارد که میز تحریر با این مشخصات بیشتر مناسب استفاده کودکان است. میزهای تحریر کودکانه در انواع سایز، رنگ‌های شاد و طرح‌های کارتونی، متناسب با سلیقه کودک در بازار موجود هستند. این میزها متناسب با اندازه جسم کودک ساخته می‌شوند و بزرگسالان نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

راهنمای خرید میز تحریر چند منظوره

میزهای چند منظوره به ‌منظور اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌آسانی جابه‌جا می‌شوند و از استحکام بالایی برخوردارند. می‌توانید شیب و ارتفاع آنها را به میزان دلخواه تنظیم کنید. از این میزها به‌عنوان میز لپ‌تاپ، تحریر، مطالعه و … استفاده می‌شود.

میز تحریر دیواری

در موضوع راهنمای خرید میز تحریر می‌توان گفت، این نوع میزها بیشتر به جهت استفاده در فضای محدود و کم، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این میزها قابلیت نصب روی دیوار توسط دریل، دو نبشی، پیچ و رول ‌پلاک را دارند و البته دارای شکل ظاهری جذاب هستند.

میز تحریر تاشو

میزهای تحریر تاشو به دلیل تا شدن فضای کمی را اشغال می‌کنند. قیمت مناسب و ارزانی دارند. حمل‌ونقل آنها نیز به‌راحتی صورت می‌گیرد. در صورت عدم استفاده می‌توانید به‌راحتی آنها را تا کنید.

میز تحریر مدرن

طراحی این میزها ساده است و برش‌های خاص دارند. میزهای مدرن، بر خلاف میزهای تحریر کلاسیک، دارای خط‌های صاف هستند. ظرافت کمتری دارند. میزهای مدرن بیشتر در دکوراسیون‌های منحصربه‌فرد استفاده می‌شوند. متریال استفاده شده در آنها اغلب چوب مهندسی شده و سبک، فلز، شیشه یا پلاستیک است.

میز تحریر کلاسیک

در موضوع راهنمای خرید میز تحریر می‌توان گفت، میزهای تحریر کلاسیک بیشتر مناسب دکوراسیون‌های کلاسیک و افرادی است که به طراحی کلاسیک علاقه دارند. این میزها بسیار پرطرف‌دار و پرفروش هستند و به طور معمول براق بوده و با جزئیات ریز طراحی شده‌اند. این جزئیات شامل نقش‌های حکاکی، پایه‌های کابرول، خط‌های منحنی، سبک‌های پیچیده و … است.  میزهای کلاسیک از چوب‌های اصل ساخته می‌شوند به همین دلیل، وزن زیادی دارند. افراد در تمام سنین می‌توانند از این میزها استفاده کنند.

راهنمای خرید میز تحریر

نکاتی که باید در هنگام خرید میز تحریر مورد توجه قرار دهید!

راهنمای خرید میز تحریر به این موضوع اشاره دارد که برای خرید میزهای تحریر و لوازم جانبی آن‌ها باید مولفه‌ها و نکات مهمی را رعایت کنید تا بتوان گفت، خرید مطلوبی انجام داده‌اید.

عرض صندلی مورد استفاده

عرض صندلی میز تحریر باید تقریباً بین 47 تا 48 سانتیمتر باشد. عرض صندلی باتوجه‌به اندام فرد، اندازه ران و چاق یا لاغر بودن او تعیین می‌شود. در صورتی ‌که عرض صندلی به‌درستی انتخاب نشود، می‌تواند مشکلات جسمی را برای فرد پدید آورد.

ارتفاع پشت صندلی

ارتفاع پشت صندلی نیاز است تا کتف‌ها و هم چنین محدوده مهره 7 گردن را در بر بگیرد. استاندارد صندلی باید به‌گونه‌ای باشد که فرد هنگام مطالعه یا انجام تکالیف، گردن را بیشتر از 20 درجه خم نکند. به جهت اینکه گردن کمتر خم شود باید از نگهدارنده کتاب استفاده کرده یا سطح میز به سمت بالا بیاید.

پشتی صندلی

هنگامی که فرد روی صندلی می‌نشیند باید پای او با زمین در حالت زاویه 90 درجه قرار بگیرد. طوری که کف پا کامل به زمین برسد. بهتر است پشتی صندلی را بین زاویه 90 تا 110 درجه تنظیم کنید.

طول صندلی

به طور معمول طول صندلی 40 سانت است. این میزان در افراد قدبلند و قدکوتاه کم‌ و زیاد می‌شود. می‌توانید طول صندلی را با توجه ‌به قد و استخوان ران فرد مورد نظر انتخاب کنید.

جنس میز تحریر در موضوع راهنمای خرید میز تحریر

صندلی‌هایی که روکش چوب دارند نیز مناسب هستند. جنس‌های لمینت یا ام‌دی‌اف نیز، مقرون ‌به‌ صرفه  هستند. لمینت‌ها با وجود ضخامت کم، مقاومت خوبی در برابر فشار و آسیب دارند. میزهای تحریر در انواع پلاستیکی نیز موجود هستند. از جنس پلاستیک بیشتر به جهت ساخت میز تحریر کودکانه استفاده می‌کنند. این جنس میزها ایمن و درعین‌حال سبک می‌باشند. به دلیل بازیگوشیِ کودکان، نیاز است تا جنس میز و صندلی آنان سبک باشد تا در صورت افتادن میز و صندلی، کودک آسیب جدی نبیند. علاوه‌برآن، تنوع رنگ‌های شاد در مدل‌های پلاستیکی بیشتر است. مدل‌های چوبی یا فلزی تنوع رنگ کمتری برای کودکان دارند.

از نظر جنس میز

در ساخت میزهای تحریر فلزی از پلاستیک یا چوب نیز بهره می‌برند. چرا که اگر میز تحریر کلاً  با فلز ساخته شود، وزن میز بالا می‌رود. علاوه ‌برآن به دلیل سردی فلز نیاز است تا از جنس دیگری در ساخت این میزها استفاده شود. از فلز بیشتر در قسمت پایه‌های میز استفاده می‌کنند و سطح رویه کار را چوب یا پلاستیک کار می‌کنند. استفاده از فلز، قابلیت استحکام و درخشش میز را بالا می‌برد.

میزهای تحریر شیشه‌ای گاهی به‌صورت تمام شیشه نیز در بازار موجود هستند. اما این نمونه، مشتریان خاص خود را دارد. بیشترین کاربرد شیشه در تهیه میزهای تحریر به‌صورت ترکیبی با انواع متریال‌های دیگر است. شیشه بیشتر در سطح کار میز مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این صورت پایه‌های میز را از چوب یا فلز کار می‌کنند. استفاده از چوب و فلز به‌جای شیشه در پایه‌ها خطر و آسیب کمتری دارد و با دکور محیط، سازگاری  بهتری دارد.

 

سبک دکور و دیزاین اتاق

برای خرید میز تحریر نیاز  است تا حتماً دکور و دیزاین اتاق خود را در نظر بگیرید و میزی متناسب با سلیقه و چیدمان اتاق خود خریداری کنید. علاوه بر مدنظر قرار دادن و مقایسه اندازه میز با ابعاد اتاق، نوع دکور را در نظر بگیرید. میزها در انواع سبک‌های مدرن و کلاسیک و … متناسب با فضای دکور شما موجود هستند.

سطح روی میز

در صورت استفاده از کامپیوتر  و لپ‌تاپ روی میز، یک میز با سطح رویه بزرگ انتخاب کنید.

راهنمایی لازم در خصوص خرید میز تحریر

قیمت میز تحریر

قیمت هر میز تحریر باتوجه‌به آپشن‌ها و قابلیت‌هایی که دارد تعیین می‌شود. نیاز است تا بودجه خود را در نظر بگیرید و یک میز مناسب و باکیفیت خریداری کنید.

 

راهنمای خرید میز در خصوص رنگ آن

راهنمای خرید میز تحریر به این موضوع اشاره می‌کند که این روزها میزهای تحریر اغلب در رنگ‌های روشن یا خنثی مانند سفید طراحی می‌شوند. انتخاب رنگ میز تحریر یک امر کاملاً سلیقه‌ای است. درهرصورت بهتر است رنگی را انتخاب کنید که در فضای دکوراسیون اتاق شما، رنگ غالب در نظر گرفته می‌شود.

توجه به تعداد کشوهای میز

در بحث  راهنمای خرید میز تحریر دقت کنید که میز انتخابی شما چند کشو دارد. بهتر است میز تحریر شما یک یا دو کشو را به جهت قراردادن وسایل ضروری یا اضافی داشته باشد.

 پایه‌های میز تحریر شما چه جنسی دارد؟

اگر دقت کرده باشید، در برخی از میزها قسمت روی میز با بدنه آن از یک جنس است و جنس پایه‌های آن جنس دیگری است. این مدل طراحی اغلب به دلیل جنبه زیبایی آن است. در این‌گونه میزها جنس پایه‌های میز را مورد بررسی قرار دهید.

توجه به فضای مورد استفاده

در بحث راهنمای خرید میز تحریر از شما این سوال پرسیده می‌شود که میز تحریر را برای استفاده در چه محدوده و متراژی می‌خواهید؟ لازم است تا قبل از خرید میز تحریر پاسخ این سوال را نیز بدانید. اندازه میز را با ابعاد اتاق موردنظر خود مقایسه کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله اطلاعاتی در زمینه راهنمای خرید میز تحریر در اختیار شما قرار گرفت.  اندازه میز تحریر به جهت قرار دادن کامپیوتر روی آن باید حداقل 24 اینچ باشد. درصورتیکه میز را برای محیط کاری می خواهید از مدل های U شکل استفاده کنید چرا که این میزها امکان دسترسی به تمام وسایل را به شما می دهند. می‌توانید روی این میزها را به قسمتهای دلخواه تقسیم بندی کنید. میزهای تحریر همچنین در انواع متنوع دیگری چون فانتزی، متحرک، دیواری متحرک، دیواری دارای شلف، باکس دار و … موجود هستند. شما می‌توانید با در نظرگرفتن تمامی موارد فوق، در وب سایت هایی مثل bperthome به‌راحتی انواع  قیمت‌ها، مدل‌ها، سایزها، و جنس‌های میز تحریر را مقایسه کرده و سپس اقدام به خرید کنید.