کلینیک الهام یکی از مراکز تخصصی کاشت ریش است. این کلینیک با برخوردی از کادری مجربی و متخصص توانسته عملکردی عالی را از  دیدگاه متقاضیان داشته باشد. به طور کلی، عمل کاشت ریش یک عمل تخصصی است و باید با حساسیت بالایی انجام شود تا فرد متقاضی در آخر شاهد یک ریش طبیعی و پرپشت باشد. از این رو برای گرفتن نتیجه مطلوب، بهتر است یک کلینیک کاشت ریش حرفه ای را انتخاب کنید که امتحان خودش را پس داده و سایر مراجعین از آن رضایت داشته اند. در این مقاله ما می خواهیم شما را با روش های مختلف کاشت ریش آشنا کنیم. همچنین در ادامه درباره جدیدترین روش کاشت ریش اطلاعاتی را در اختیار شما می گذاریم.

روش های مختلف کاشت ریش

کاشت ریش جز یکی از پرطرفدارترین عمل هایی است که آقایان برای زیبایی انجم می دهند.بسیاری از آقایان به دلایل متعددی دچار نازکی مو، کچلی ریش یا رویش پراکنده هستند. از این رو دائمی ترین درمان برای این افراد کاشت ریش می باشد. از زمانی که مو برای نخستین بار پیوند شده مدت زیادی می گذرد و روش های مختلفی در این مدن معرفی شده است. از این رو ما در این مقاله قصد داریم درباره روش های مختلف کاشت ریش به اختصار توضیح دهیم.

روش FUT (follicular unit transplantation)

در این روش که نام آن به فارسی انتقال واحد فولیکول است. ابتدا منطقه اهدا کننده را مشخص می کنند. این منطقه جایی است حجم موی خوبی دارد و معمولا در پشت سر یا کنارهای آن واقع شده است. سپس یک پرش پنج تا ده سانتی در این منطقه انجام می شود. برشی که از آن قسمت برداشته می شود دارای فولیکول های مو است. سپس فولیکول ها را از آن برمیدارند و به ریش پیوند می زنند. توجه داشته باشید آنچه که پیوند زده می شود فولیکول های مو است نه خود مو. همان طور که می دانید مو بسیار نازک است و این روند باید به صورت میکروسکوپی انجام شود. فاصله برداشت تا کاشت فولیکول ها باید خیلی کم باشد تا آسیبی نبینند.

همان طور که گفته شد در این روش جراح یک نوار کوچکی را از بانک مو برش داده و بر می دارد و ممکن است جای آن کمی بماند. از طرفی به دلیل اینکه آن ناحیه بریده شده ممکن است بیمار احساس درد و یا حتی خونریزی داشته باشد. این موارد جز معایب این روش به حساب می آید. این روش مزیت هایی نیز دارد. برای مثال در این روش می توان گرفت یا موی بیشتری را از بانک مو برداشت کرد. معمولا موهای کاشته شد زود با محیط جدید خودشان را وفق می دهند یا بهتر است بگوییم گیرایی بیشتری دارند. در این روش ابتدا برداشت گرفت به صورت دستی انجام می گیرد و سپس زیر میکروسکوپ برش داده می شوند از این رو کیفیت کاشت بالا تر است و به اطراف منطقه کاشته شده آسیبی نمی زنند.

تفاوت بین FUE و FUG

FUE و FUG دو روش مختلف برای برداشت واحدهای فولیکولی هستند که در پیوند ریش یا سایر درمان‌های ترمیم مو استفاده می‌شوند. تفاوت اصلی در روشی است که در آن فولیکول ها از ناحیه اهدا کننده برداشت می شوند.

روش :FUE فولیکول ها به صورت واحد جمع آوری می شوند. این روش معمولاً برای مردانی مناسب است که موهای ضخیم و سالم فراوانی دارند و می‌توانند فولیکول‌های منفرد را در یک الگوی تصادفی از آن برداشت کنند.

روش FUG: فولیکول ها از نواری در پشت سر برداشت می شوند که ممکن است روش مناسبی برای مردان طاسی باشد. فولیکول های مو در پشت سر برای طاسی برنامه ریزی نشده اند و پس از برداشت و کاشت می توانند مانند موهای صورت شکوفا شوند.

روش FIT (follicular isolation technique)

این روش که معادل فارسی آن روش جداسازی فولیکولی است نسبت به روش قبلی بهتر می باشد. در ایبن روش، دیگر جای جراحت و زخم در بخش بانک مو دیده نمی شود. زمان بهتر شدن فرد متقاضی نسبت به روش قبلی بسیار سریع تر خواهد بود. به عبارت دیگر در مقایسه با کاشت به روش FUT، دوره نقاهت این روش کوتاه است و فرد می تواند خیلی سریع به زندگی و فعالیت های روزمره اش برگردد. در این روش ممکن است که فرد فقط کمی درد داشته باشد. اما جای بخیه و برش دیده نمی شود.

روش BHT (body hair transplant)

این روش در واقع به معنی کاشت مو بدن می باشد. در این روش برای افرادی که در سرشان بانک مو قوی ندارند، از بخشی از بدن مانند روی سینه ها استفاده می شود و فولیکول ها را از آن ناحیه برداشته و ریش پیوند می زنند. بسیاری ازمتقاضیانی که حتی بانک مو خوبی دارند تمایل دارند که موها از بدنشان برداشته شود چرا که مهم ترین مزیت این روش این است که دیگر جای زخم یا جراحتی پشت سر در منطقه بانک مو باقی نمی ماند. همچنین نتیجه نهایی حاصل از این عمل کامل طبیعی است.

جدیدترین روش کاشت ریش

دو روش SUT و میکروگرافت  دو تا از جدیدترین روش ها برای کاشت ریش هستند که متداولا مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا درباره هر یک از این روش ها توضیح مختصری می دهیم.

روش SUT

در این روش برای برداشت فولیکول های مو از ناحیه اهدا کننده از دستگاه های مخصوصی استفاده می شود و به همین دلیل میزان خطا یا آسیب رسیدن به فولیکول ها بسیار کم شده است. در این روش دقت عمل بالا است. دستگاه های مورد استفاده دقت خیلی بالایی دارند چه در بانک مو و چه در ناحیه کاشت به بخش های مجاور آسیبی نمی رسد. افراد با استفاده از این روش حتی می توانند در همان جلسه اول شاهد تراکم خیلی بالایی از مو باشند. در روش کاشت SUT فرد متقاضی درد یا خونریزی ندارد و نتیجه نهایی کاملا طبیعی است. بدون شک استفاده از این روش های مدرن در مقایسه با روش های قدیمی بسیار موثر تر است.

روش میکروگرافت

این روش یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش ها برای کاشت ریش می باشد. در این روش از هولدرهای اتوماتیکی که بسیار ظریف و در ابعاد میکرونی هستند استفاده می شود تا بتوانند موها را حتی در برخی از افراد که از موهای کمی در بانک مو برخوردارند برداشت نمایند. دقت این هولدرها به شدت بالاست. فرد هیچ گونه احساس درد و یا خونریزی نخواهد داشت. در این روش فرد بعد از کاشت شاهد ریش طبیعی با تراکم خیلی خوبی خواهد بود. همچنین در این روش دوره نقاهت بسیار کوتاه می باشد و فرد می تواند خیلی سریع به کارهای روزمره خود برگردد. همچنین در روش میکروگرافت هیچ گونه جای زخم و آسیبی باقی نمی ماند و درصد موفقیت این روش بسیار بالا گزارش شده است. از این رو بسیاری از افرادی که قصد کاشت ریش دارند ترجیح می دهند از روش میکروگرافت استفاده نمایند که کم تهاجمی است و نیاز به بخیه وجود ندارد.

عوارض جانبی کاشت ریش

عوارض جانبی پیوند ریش خفیف است. برای بهترین نتایج، بسیار مهم است که تمام دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی را به دقت دنبال کنید. تجربه تورم موقت، قرمزی یا حساسیت خفیف در ناحیه پیوند شده معمول است. این اثرات مورد به مورد متفاوت است و معمولا جزئی هستند و در عرض چند روز ناپدید می شوند.

انجام عمل کاشت ریش با وجود اسکار روی صورت

موهای پرپشت تر و ضخیم تر روشی عالی برای پنهان کردن آکنه یا سایر اسکارهای صورت است.

بهترین کلینیک کاشت ریش

کلینیک الهام با برخورداری از کادری مجرب و متخصص در زمینه کاشت ریش می تواند خدمات خوبی را به مراجعین ارائه دهد. این کلینیک از بروزترین و جدیدترین دستگاه ها برای کاشت ریش استفاده می کند.  اگر قصد کاشت ریش را دارید ابتدا باید با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا علت مشکل تان در ابتدا مشخص شود و سپس بهترین روش متناسب با شما بهتون پیشنهاد شود. امیدواریم که مطالب ما برایتان مفید بوده باشد.