بارداری بدون دخول آیا به نظر شما اتفاق می افتد؟ آیا بدون داشتن رابطه جنسی می توان باردار شد؟ چنین امکانی بسیار بعید است ولی برای بی احتیاط ها همیشه رخ داده است. این مقاله به همان اندازه که برای خانم ها مهم است، خواندن آن برای مردان هم به شدت توصیه می شود!!!

در این مقاله از دکتر چک به طور کامل در ارتباط با بارداری بدون دخول صحبت خواهیم نمود.

منظور ما از بارداری بدون دخول شرایطی است که بدون وارد شدن اسپرم مرد به درون واژن زن امکان بارداری رخ دهد.

به عبارتی به طور مستقیم این کار صورت نمی پذیرد. خانم های باکره و کسانی که وارد زندگی زناشویی نشده اند باید کاملا در این خصوص مراقب باشند. همچنین کسانی که با چندین نفر رابطه جنسی دارند باید حتما در این خصوص دقت کنند که منی وارد واژن نشود.

بارداری بدون دخول چیست؟

در حین رابطه جنسی میان زن و مرد و یا دختر و پسر در صورتی که قصد ندارند فرزند دار شوند، نباید به هیچ عنوان اسپرم مرد با تخمک های درون رحم زن آمیخته گردد. پس باید حواستان کاملا جمع باشد!

متاسفانه در حین رابطه جنسی برای کسانی که دارای مشکل زود انزالی هستند و یا دقت کافی به عمل نمی آورند، منی مرد وارد رحم زن می شود و بارداری رخ خواهد داد.

بارداری بدون دخول را این گونه نیز می توان تعریف نمود:

صرفا با خودارضایی طرفین و بدون دخول و بر اثر بی دقتی مرد، مایع منی به نواحی اطراف واژن می ریزد و به طور ناخواسته وارد واژن می شود. در صورتی که سیستم تولید مثل بدن زن کاملا سالم باشد و به هیچ گونه بیماری های داخل رحمی مبتلا نباشد، به راحتی می تواند باردار شود.

احتمال بارداری بدون دخول با مالش دست

برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که آیا احتمال بارداری با مالش دست وجود دارد؟

خیر. صرفا با خود ارضایی زن و به ارگاسم رسیدن او به تنهایی بارداری رخ نخواد داد. احتمال بارداری بدون دخول بسیار کم بوده و شاید بتوان گفت کمتر از ده درصد تخمین زده می شود.

در رابطه زناشویی و دوستی حتی با مالش دست طرفین نیز بارداری رخ نخواد داد. دختران باکره که تاکنون رابطه جنسی نداشته اند و دارای پرده بکارت یا هایمن هستند، باید در این خصوص دقت کنند.

منی مرد نباید به هیچ عنوان در نواحی اطراف واژن ریخته شود. احتمال عبور منی از روی پرده بکارت بسیار کم بوده ولی دیده شده است که این اتفاقی رخ بدهد.

در حالت کلی اگر منی مرد بر روی نواحی اطراف ران و یا شکم ریخته شود هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد و احتمال بارداری بدون دخول بسیار کم است.

برای زنان متاهل و خانم هایی که دارای پرده بکارت نیستند، احتمال ورود منی در صورت عدم وارد شدن آلت تناسلی مرد به واژن زن با روش مالش دست بسیار کم می باشد.

بارداری با پیشاب امکان پذیر است؟

بارداری با پیشاب

قبل از این که یک مرد به انزال برسد، مایعی از او به نام پیشاب خارج می گردد. بسیاری از افراد تصور می کنند که نمی توان با پیشاب باردار شد. ولی باید گفت که این مایع دارای مقادیر زیادی اسپرم بوده و اگر این اسپرم ها به اطراف پرده بکارت برسند، احتمال بارداری وجود دارد.

دقت کنید که هم می توان با پیشاب باردار شد و هم با مایع منی در هنگام انزال. برای بارداری یک اسپرم کافی است. در این دو مایع خارج شده از مرد، میلیون ها اسپرم وجود دارد.

در صورتی که مرد مشکل ناباروری داشته باشد و میزان اسپرم او صفر باشد، بارداری رخ نخواهد داد.

پیش زمینه های لازم برای بارداری بدون دخول

  • زن در دوران تخمک گذاری باشد. معمولا تا چندین روز بعد از پریود یا امکان تخمک گذاری وجود دارد. در صورتی که قبل از دوران تخمک گذاری مایع منی یا پیشاب در اطراف واژن ریخته شود، امکان بارداری وجود دارد.
  • زن دارای تنبلی تخمدان و یا دارای بیماری فیبروم رحم و یا کیست های ریز نباشد. همچنین به لحاظ هورمونی در وضعیت سالمی قرار داشته باشد. کم و زیاد شدن هورمون ها در بدن بر بارداری موثر می باشد. به طور مثال بالا بودن هورمون پرولاکتین و خونریزی زیادی که زنان آن را تجربه می نمایند می تواند بر بارداری تاثیرگذار باشد.

بارداری بدون دخول در دختران باکره

اگر تمایل دارید که هم رابطه جنسی را تجربه کنید و هم پرده بکارت سالم بماند احتمالا با روش عدم دخول این کار را انجام خواهید داد. در هر صورت حتی یک قطره از مایع منی مرد نباید به واژن برسد. در صورتی که بر اثر بی دقتی این کار صورت پذیرد امکان بارداری وجود دارد.

در صورتی که دختر پریود باشد و مایع پیشاب مرد به نواحی اطراف واژن ریخته شود امکان بارداری صفر است.

سوالات متداول

آیا زنان بدون رسیدن به ارگاسم می توانند باردار شوند؟

بله. بارداری بدون دخول هیچ ارتباطی به این مسئله ندارد. در هر حالت و یا صورتی که مایع منی به داخل واژن برسد امکان بارداری وجود دارد.

احتمال بارداری با مالش دستی که حاوی مایع پیشاب است وجود دارد یا خیر؟

بعید است که همچین اتفاقی رخ دهد. ولی معمولا در پیشاب مردان مقادیر کمتری از اسپرم وجود دارد. در مایع پیشاب برخی آقایان مایع اسپرم وجود ندارد و احتمال بارداری صفر است. در هر صورت برای عدم بارداری نباید دست حاوی مایع پیشاب وارد واژن گردد.

آیا از روی لباس زیر یا شلوار هم می توان باردار شد؟

خیر. احتمال آن بسیار کم است که مایع منی به داخل واژن برسد و احتمال آن کمتر از یک درصد گزارش شده است.

در صورت وارد شدن پیشاب یا منی به داخل واژن و برای جلوگیری از بارداری چه باید کرد؟

باید هر چه سریع تر از قرص های ضد بارداری استفاده نمایید. در مورد تعداد و ساعت مصرف قرص بهتر است که با پزشک خود در این خصوص صحبت کنید.