در دوران بارداری بدن شما با تغییرات هورمونی بسیاری مواجه می شود که این امر باعث بروز تغییرات درونی و بیرونی خواهد شد. یکی از این موارد، بروز لکه های پوستی است که موجب شده افراد زیادی از خود بپرسند برای از بین بردن لک های صورت بعد از زایمان چه کنیم؟

امروزه روش های متنوعی برای درمان این لکه ها ارائه شده اند و نیازی نیست نگران درمان آن ها باشید. در این مطلب درباره این روش ها با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد؛ پس اگر دچار این مشکل شده اید مطالعه آن را از دست ندهید.

درمان لکه های صورت بعد از زایمان

در این بخش درباره روش های مختلفی که می توانید برای درمان لکه های پوستی بعد از زایمان از آن ها استفاده کنید صحبت خواهیم کرد:

روش های از بین بردن لک صورت بعد از زایمان با استفاده از کرم ضد لک فیس دوکس

یکی از بهترین روش های درمان لکه های صورت بعد از زایمان، استفاده از محصولات فیس دوکس است. به عنوان مثال کرم پیگمازوم حاوی ویتامین C از این برند یک ضد لک و روشن کننده قوی است که فرمولاسیون آن فاقد هیدروکینون و کوجیک اسید بوده و حتی در دوران بارداری نیز قابل استفاده می باشد.

این محصول با بهره گیری از ویتامین C، آلفا آربوتین و ماده روشن کننده لیپوزومال سولفورا وایت قادر است انواع لک ناشی از آفتاب، افزایش سن و بارداری را از بین ببرد. همچنین به کمک این کرم می توانید رشته های کلاژن را بازسازی کرده و موجب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست خود بشوید.

روش های از بین بردن لک صورت بعد از زایمان با استفاده از کرم ضد لک فیس دوکس

محافظت از پوست برای کاهش لک های صورت

جالب است بدانید قرار گرفتن در معرض اشعه های نور خورشید، تا حد زیادی منجر به برجسته و پر رنگ شدن لکه های صورت شما خواهد شد. بنابراین توصیه می کنیم در تمام فصول سال و حتی در منزل نیز از یک کرم ضد آفتاب مناسب با SPF30 یا بالاتر استفاده کنید.

ویتامین C موضعی برای درمان لکه های صورت

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که استفاده از آن موجب روشن شدن لکه های صورت خواهد شد. برای نتیجه گیری بهتر می توانید تمام محصولات روتین پوستی خود مانند شوینده صورت، تونر و سرم را از بین محصولات روشن کننده انتخاب نمایید. البته در دوران شیردهی و بارداری بهتر است حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید این ترکیبات خطری برای فرزند شما به دنبال نداشته باشند.

درمان خانگی لک صورت بعد از زایمان

علاوه بر مصرف محصولات بهداشتی، به کمک روش های خانگی و طبیعی هم می توانید لک های پوستی خفیف را درمان کنید. البته قبل از استفاده از این روش ها، بهتر است تست حساسیت انجام دهید تا مطمئن شوید دچار واکنش های آلرژیک نخواهید شد.

ژل آلوئه ورا

استفاده از ژل آلوئه ورا یکی از روش های رایج برای درمان خانگی لک صورت بعد از زایمان است. وجود آلوئین و ترکیبات مفید دیگر در این گیاه موجب روشن شدن پوست و کاهش تیرگی های ناشی از عوامل مختلف شود. کافیست روزانه ژل تازه آلوئه ورا را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی لک ها بمالید.

زردچوبه و آبلیمو

روش دیگر سفید شدن پوست بعد از زایمان، استفاده از ماسک خانگی زردچوبه و آبلیمو است. زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان قوی بوده که موجب کاهش رنگدانه ها می شود و آبلیمو نیز روشن کننده قوی به شمار می آید. کافیست خمیر یکدستی را به کمک این ماده درست کرده و آن را به مدت 5 دقیقه روی نواحی تیره پوست قرار دهید.

آب سیب زمینی و عسل

سیب زمینی به دلیل دارا بودن خاصیت روشن کنندگی در بسیاری از ماسک های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه این ماسک کافیست یک سیب زمینی کوچک را رنده کرده و آب آن را بگیرید. سپس مقداری عسل به آن اضافه نمایید و ترکیب به دست آمده را برای 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید.

آب سیب زمینی و عسل

درمان لک صورت در دوران شیردهی

برای درمان لک در دوران شیردهی می توانید از روش های زیر استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که در این دوران استفاده از هر روش یا محصولی ممکن است روی جنین شما نیز تاثیراتی داشته باشد؛ پس قبل از انجام این کار حتماً با پزشک در خصوص عوارض آن مشورت کنید.

آب جعفری

جعفری تاثیر فوق العاده ای در روشن شدن رنگ پوست و از بین بردن لک های آن دارد. برای استفاده از این روش کافیست مقداری جعفری تازه را شسته و در نیم لیتر آب بجوشانید. سپس آن را از صافی رد کرده و آب یک عدد لیمو ترش تازه را در آن بریزید.

پیاز

ساده ترین روش برای روشن کردن لکه های پوستی در این دوران، استفاده از پیاز است. برای این کار کافیست یک پیاز را تکه تکه کرده و آن را روی نواحی دارای لک بمالید. بدین ترتیب به مرور زمان شاهد روشن شدن تدریجی لکه ها و درمان کامل آن ها خواهید بود.

ویتامین E

روش ساده دیگر برای درمان لک های صورت در دوران شیردهی، کپسول ویتامین E است. پیشنهاد می کنیم برای بهبود عملکرد، مقداری روغن کرچک را با محتویات یک کپسول ویتامین E ترکیب کرده و روزانه به مدت 20 دقیقه آن را روی صورتتان بگذارید.

ویتامین E

نتیجه گیری

در این مطلب توضیح دادیم که برای رفع لک صورت بعد از زایمان چه کنیم و روش های مختلفی را برای مقابله با این مشکل ارائه کردیم. البته به خاطر داشته باشید که اغلب این لکه ها به مرور زمان و با تعادل هورمون ها از بین خواهند رفت. در غیر این صورت نیز می توانید پس از دوران بارداری و شیردهی از لیزر درمانی برای حذف آن ها کمک بگیرید.