خیلی از مادر ها تصورات خیلی وحشتناکی از زایمان طبیعی دارند. اولین سوالی که به ذهن آنها میرسد این است که آیا زایمان طبیعی درد دارد یا خیر؟ اگر درد دارد در چه حدی قابل تحمل است؟

تجربه درد و رنج هنگام زایمان طبیعی غیر قابل انکار می باشد اما در آنطوری نیست که در فیلم ها و کلیپ ها می بینید! این فیلم ها باعث شده تا مادران باردار در طول بارداریشان همیشه از این موضوع بترسند و در هر بار مراجعه به پزشک بپرسند که آیا زایمان طبیعی دارد داره؟

درد زایمان طبیعی از روبرو چقدر است؟

بسیاری از مادران می گویند که درد هنگام زایمان طبیعی مشابه با درد پریود است که از 40 ثانیه تا 1 دقیقه طول می کشد. این درد در ناحیه شکم، لگن و دهانه رحم حس می شود و معمولا با بیرون آمدن کودک فروکش می کند. همچنین بسیاری از زنان این درد را در پهلو و ران خود نیز تجربه می کنند.

این درد قابل انکار نیست اما قابل مدیریت است. بر اساس یک نظرسنجی سراسری که توسط انجمن متخصصان بیهوشی آمریکا (ASA) به مناسبت روز مادر انجام شده است، در واقع، تقریبا نیمی از مادرانی که برای اولین بار زایمان طبیعی انجام می دهند (46 درصد) گفته اند دردی که تجربه کرده اند، بهتر از چیزی بود که انتظار داشتند.

در تصویر زیر مرحله فشار می بینید که زن درد زیادی را تحمل می کند، اما بعد از به دنیا آمدن بچه درد بلافاصله فروکش می کند:

زایمان طبیعی از روبرو با درد زیاد ( تصویر مرحله به مرحله )

فیلم زایمان طبیعی از روبرو

تجربه یک مادر از زایمان طبیعی

من واقعا احساس می کردم که بدنم می داند چه کار باید بکند!

از همان لحظه بارداری می دانستم که می خواهم زایمان طبیعی داشته باشم. من یک فرد بسیار اجتماعی و سالم هستم. برای من فقط در زمان تولد دخترم ادامه فلسفه ام معنا داشت. با این اوصاف، از زمانی که تا هفته 39 بارداری ورزش می‌کردم، واقعاً احساس می‌کردم بدنم می‌داند چه باید بکند و چگونه فرزندم را با خیال راحت به دنیا تحویل دهد، بنابراین تمام اعتمادم را به بدنم معطوف کردم و اجازه دادم آن را به دست بگیرد. و کاری را انجام دهد که به طور طبیعی می دانست چه باید بکند. تجربه شگفت انگیز و زیبایی بود. دخترم در کف حمام به دنیا آمد و سپس مستقیماً در حالی که تمام خانواده ام مرا احاطه کرده بودند به تختم آوردند. لحظه ای که زندگی را تغییر داد.

 

هر سوالی که در رابطه با درد زایمان طبیعی دارید در قسمت نظرات بپرسید

همچنین لطفا تجربیات خودتون رو با ما و دیگر مادرانی که این پست رو می بینند به اشتراک بگذارید