به نظر شما چگونه یک کرم مرطوب کننده ی بدن خانگی، با مواد طبیعی درست کنیم؟ یکی از دغدغه هایی که ما همیشه با آن رو به رو هستیم، سلامت پوست بدن و صورتمان است. حتی ممکن است که بارها، هزینه ی بسیار زیادی را برای خرید کرم های مختلف تقبل کرده باشید؛ ولی پس از مدتی استفاده، نتیجه ی مطلوب و دلخواهتان را نگرفته باشید. در بخش سلامت پوست و موی دکتر چک  قصد داریم دستور تهیه ی کرم مرطوب کننده ی بدن خانگی را با مواد طبیعی خدمتتان آموزش بدهیم. این کرم مرطوب کننده فقط به سه ماده ی طبیعی احتیاج داشته و باعث می شود تا پوستتان نرم و صاف شود.

روغن نارگیل

دستور ساده ی کرم مرطوب کننده ی بدن

روغن نارگیل بهترین مرطوب کننده ی طبیعی پوست است، خواه خشک ، خواه روغنی و یا طبیعی باشد.

مقدار کرمی که هر روز استفاده می کنید باید مطابق با میزان چربی پوستتان استفاده شود. با استفاده از روغن نارگیل طبیعی به عنوان ماده ی اصلی ساخت کرم مرطوب کننده، می توانید عسل و روغن پرتقال را به روغن نارگیل اضافه کنید، تا درخشندگی ، لطافت و سفتی پوست را به طور چشم گیری مشاهده کنید. روغن پرتقال به افزایش تولید کلاژن در سطح پوست و همچنین به افزایش جریان خون در پوستتان کمک کرده و عسل پوست را نرم می کند .

نحوه ی استفاده از کرم مرطوب کننده ی بدن

اگر پوست بسیار خشکی دارید، می توانید بعد از اتمام حمام، کرم را به پوست خود بزنید؛ اما اگر این کرم را قبل از حمام استفاده کنید، نتایج اثر گذارتری را بر روی پوست خود مشاهده خواهید کرد. کرم را به مدت 10-15 دقیقه بر روی پوستتان بمالید و سپس دوش بگیرید. فقط در مدت چند روز، تفاوت قابل توجهی را در پوست خود مشاهده خواهید کرد! اگر می خواهید تاثیر گذاری فوق العاده ی این کرم را مشاهده نمایید، باید حتما به صورت متوالی این کرم را استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه ی کرم مرطوب کننده ی بدن

1 فنجان روغن نارگیل دست نخورده (بکر)
3 قاشق غذا خوری عسل (ترجیحا طبیعی)
6 قطره روغن پرتقال

روغن پرتقال

کل فرآیند آماده سازی و ساخت کرم، فقط 10 دقیقه زمان می برد؛ پس وقت  را تلف نکنید.

دستور تهیه ی کرم مرطوب کننده ی بدن

روغن نارگیل را در یک کاسه بریزید و آن را به مدت 15 الی 20 ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید تا نرم شود. عسل و روغن پرتقال را با هم خوب مخلوط کنید، می توانید ازهمزن دستی هم استفاده کنید. مواد را کنار بگذارید تا کمی سفت شوند. پس از آن که بافت مواد تثبیت شد، همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید تا نرم و کرکی شوند. پس از آماده شدن، کرم را در یک شیشه ی تمیز بریزد و به عنوان یک مرطوب کننده ی دست ساز و طبیعی بدن، استفاده کنید.

نکته
  • توصیه می کنیم کرم را نهایتا، در مدت 3 الی 4 روز مورد استفاده قرار دهید.
  • اگر کرم اضافه آمد، می توانید باقی مانده ی کرم مرطوب کننده را در یخچال نگهداری کنید.
  • روغن پرتقال را می توانید از عطاری ها و داروخانه ها تهیه فرمایید.

مطالب مرتبط :

آیا زنان برای اصلاح صورت شان میتوانند از تیغ استفاده کنند؟
توصیه متخصصین پوست ،برای رفع جوشگاه یا جاهای آکنه
13 روش برای ساخت ماسک صورت در خانه

منبع