بر اساس یافته های به دست آمده در یک مطالعه، با مصرف مکمل های سرشار از زنجبیل می توان التهاب در بیماران مبتلا به بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس و رماتیسم مفصلی را کنترل کرد.

این مطالعه شواهدی ارائه داده است مبنی بر این که مصرف زنجبیل تاثیر چشمگیری بر عملکرد سلول های خونی، به ویژه یک نوع سلول به نام نوتروفیل دارد. هدف این محققان، بررسی تله خارج سلولی نوتروفیل و نقش آن در کنترل التهاب بود.

کنترل التهاب با زنجبیل؛ درباره مطالعه

بر اساس یافته های این مطالعه، همزمان با مصرف زنجبیل، تمایل نوتروفیل های موجود در بدن انسان های سالم در برابر تولید تله های خارج سلولی نوتروفیل کم می شود.

تله های خارج سلولی نوتروفیل به ساختارهای عنکبوتی مانند میکروسکوپی گفته می شود. این ساختارها در ایجاد التهاب و لخته خون و به طبع آن، در بسیاری از بیماری های خود ایمنی نقش دارند.

به گفته نویسنده مشترک این مقاله به نام دکتر کریستن دمورول، “نوتروفیل ها در بسیاری از بیماری ها عملکرد غیرطبیعی دارند. یافته ما اهمیت زیادی دارد زیرا با تولید مکمل های حاوی زنجبیل می توانیم به درمان التهاب و سایر علائم ناشی از بیماری های خودایمنی متفاوت کمک کنیم.”

کاهش التهاب با زنجبیل

یافته های مطالعه

بررسی های آن ها نشان می دهد که فقط با مصرف روزانه 20 میلی گرم زنجبیل در مدت یک هفته، میزان یک ماده شیمیایی در درون نوتروفیل به نام cAMP افزایش می یابد. به طبع آن، دیگر تله خارج سلولی نوتروفیل تشکیل نمی شود.

به گفته دکتر جیسون نایت، دستیار پروفسور در دانشگاه میشیگان، “مطالعه ما برای اولین بار موفق به ارائه شواهدی برای مکانیسم بیولوژیکی شده ایم که نشان می دهد مصرف زنجبیل میزان التهاب کل بدن را کم می کند.”

نایت در ادامه می گوید، “مکمل های طبیعی و حتی داروهای تجویزی زیادی برای مقابله با نوتروفیل های فعال تولید شده است. ما امیدوار هستیم که پزشکان در کنار روش های درمانی دیگر، مکمل های حاوی زنجبیل را هم برای بیماران تجویز کنند.”

آن ها می گویند در آینده قصد دارند آزمایش های بالینی بر روی بیماران مبتلا به بیماری های خود ایمنی و التهابی مانند لوپوس، رماتیسم مفصلی و کووید 19 را هم انجام دهند.

نتیجه گیری

محققان در آخرین بررسی های خود به خواص بی نظیر زنجبیل در تسکین و کنترل التهاب پی برده اند. طبق گفته آن ها، در نتیجه ابتلا به بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس، تله های خارج سلولی نوتروفیل ایجاد می شود. این ساختارها باعث ایجاد التهاب و لخته خون شده و به همین خاطر هم شاهد التهاب کل بدن در این بیماران هستیم.

محققان می گویند با تولید مکمل های حاوی زنجبیل و مصرف آن ها در کنار داروها و مکمل های فعلی، می توان التهاب در این بیماری ها را کنترل کرد.