به نظر می رسد نگرانی های بیش از حد در افراد ، روز به روز در حال افزایش است . حتی نوجوانان را بیش از هر زمان دیگری تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند عواقب مخربی بر سلامت روان آن ها داشته باشد. نگرانی و استرس می تواند باعث مشکلات خواب شود ، که می تواند منجر به ایجاد عواقب جدی ، مشکلات جسمی و  مسائل مربوط به سلامت روان از جمله اختلالات اضطرابی کامل شود. در این مقاله می خواهیم اهمیت ذهن آگاهی را شرح دهیم که یاد بگیریم ، چگونه نگرانی های خودمان را کم کنیم. با دکتر چک همراه باشید .

بیایید بر روی پستی ها و بلندی های یک ذهن کلیدی تمرکز کنید و در لحظه زندگی کنید . راهکار های زیر به شما کمک می کند نگرانی های خود را کنترل کنید و استرس تان را کاهش دهید.

اهمیت ماندگاری ذهن در لحظه

یکی از مهمترین پستی بلندی های مغز برای حفظ نگرانی در برابر ناتوانی ، به یک مفهوم ساده در تئوری خلاصه می شود ، اما در برخی مواقع ممکن است دشوارتر شود . پستی بلندی های ذهن می گوید : سعی کنید در تجربیاتی که در هر لحظه بدست می آورید ، حضور داشته باشید .

وقتی شما فقط روی لحظه ی فعلی متمرکز هستید بسیار سخت است که نگران باشید . نگرانی های ما به طور معمول همیشه درباره ی آینده و گاهی اوقات درباره ی گذشته است. وقتی ذهن شما در اینجا و همین حالا است ، اضطراب یا نگرانی تقریباً غیرممکن است .

نقش ذهن آگاهی

ماندن در لحظه یا نگه داشتن تمرکز ذهنی در همان لحظه ، در حال حاضر ساده تر از آنچه گفته می شود است. عوامل و اتفاقات بسیار زیادی در زندگی رخ می دهد که باعث ایجاد حواس پرتی در ما می شود . در حقیقت لحظه ی فعلی است که باعث می شود ذهن خود را به هر چیز دیگری متمرکز کنید . در واقع ، نگرانی می تواند از بعضی جهات به عنوان محافظ عمل کند تا به ما در پیش بینی شرایط خطرناک کمک کند. این عامل یکی از دلایلی است که می توان نگرانی را متوقف کند.

یکی از بهترین ابزار برای تمرین ماندن ذهن در لحظه ، ذهن آگاهی است. ذهن آگاهی در اصل تمرکز پذیرنده ، باز ، غیر داورانه و کنجکاوی بر تجربه ی عاطفی ، شناختی و حسی فرد در لحظه ی کنونی است. به بیان ساده تر ، ذهن آگاهی در حال حاضر نوعی خودآگاهی است. شما می توانید در هر لحظه از زمان ، ذهن آگاهی را تمرین کنید ، یا یک تمرین مراقبه ی ذهن آگاهی را در خود رشد دهید که در آن یک ساعت خاص از روز شما ، به تمرین مراقبه ی ذهن آگاهی اختصاص می یابد.

نکات عملی برای داشتن ذهنیت بیشتر نسبت به مسائل

اختصاص دادن بیست دقیقه در روز یا بیشتر برای نشستن و مدیتیشن کردن ، ممکن است تقریبا غیرممکن به نظر برسد. خبر خوب این است که شما نیازی به تمرینات مداوم مراقبه ای ندارید تا بتوانید از مزایای آن در زندگی روزمره خود بهره بگیرید.

همان دستگاه تلفن همراهی که خاموش کردید ، می تواند شما را به سرعت از لحظه ی کنونی خارج کند ، به نوعی دیگر می تواند به عنوان یک یادآور کننده ، شما را به لحظه ی فعلی بازگشت دهد. با استفاده از این کار می توانید تلفن همراه خود را به یک دستگاه ذهن آگاهی تبدیل کنید تا یادآوری هایی را که در طول روز انجام می شود و شما را به ماندن در لحظه ترغیب می کند ، را برای خود بسازید.

وقتی یادآور شما خاموش می شود ، فقط هر کاری را که در مدت 30 ثانیه انجام می دادید را متوقف کنید و ذهن آگاهی خود را در همان لحظه متمرکز کنید. با خودتان دو دو تا چهار تا کنید و از خودتان بپرسید که اوضاع احساسی و جسمی تان چطور است ؟ و به چه فکر می کنید. ذهن آگاهی در مورد پذیرش ، غیرحیاتی و باز بودن ذهن است ، بنابراین با خودتان مهربان باشید و نسبت به تجربیاتی که از خود به دست آوردید ، کنجکاو باشید.

نکات عملی برای داشتن ذهنیت بیشتر نسبت به مسائل

ممکن است در این لحظه متوجه شوید که سرتان بسیار شلوغ شده و نگران آینده هستید . از این لحظات به عنوان فرصتی برای بازگشت به لحظه ی فعلی استفاده کنید. با خود یادآوری کنید که فارغ از اتفاقاتی که در آینده رخ می دهد ، قادر خواهید بود به آن ها رسیدگی کنید. سرانجام ، شما همیشه می توانید چیزهایی را که زندگی به شما پرتاب می کند را به صورت صحیح مدیریت کنید. فقط انجام این کار به صورت چند بار در روز باید باعث شود که در کل بیشتر حضور داشته باشید و احتمالاً متوجه کاهش نگرانی های مزمن خود خواهید شد.

در حالی که روش های متعددی برای کاهش سرعت و نگه داشتن تمرکز ذهنی در همان لحظه وجود دارد ، اما کلید اصلی برای کاهش نگرانی ها به خاطر سپردن اهمیت انجام این کار است که باید آن را به نحو احسنت انجام دهید.