دختران جوان باید تغییراتی را که از بلوغ انتظار دارند، از جمله مدیریت قاعدگی قبل از شروع قاعدگی، درک کنند. علاوه بر این، آموزش دادن نوار بهداشتی برای کودکان قبل از اینکه به آنها نیاز داشته باشند، به آنها کمک می‌کند تا راحت‌تر با تغییرات بلوغ سازگار شوند و در مرحله سختی از رشد، اعتماد به نفس خود را حفظ کنند.

در این مقاله به توضیح نواربهداشتی به کودکان پرداخته ایم. تا آخر با دکتر چک همراه باشید…

نواربهداشتی چیست؟

احتمالاً فرزند شما قبلاً با پدهای شما، دوستان، تبلیغات تلویزیونی یا کلاس سلامت آشنا است. با این حال، فقط در صورتی که آشنا نیستند، حتما توضیح دهید که پدها برای کمک به افراد در مدیریت قاعدگی و تمیز و خشک ماندن در حین پریودی است.

انواع نوار بهداشتی:

  • نواربهداشتی یک بار مصرف
  • کاپ قاعدگی
  • تامپون.

https://drchek.ir/wp-content/uploads/2021/12/flat-lay-clean-pad-blue-background-min.jpg

https://drchek.ir/wp-content/uploads/2021/12/hands-holding-hygiene-items-produced-women-during-menstrual-periods-having-menstrual-cup-tampon-min.jpg

چطور از نوار بهداشتی استفاده کنم؟

استفاده نوار بهداشتی برای کودکان شاید در ابتدا کمی گیج کننده باشد. به کودک خود نشان دهید که چگونه پد را باز کند. در صورت لزوم نوار چسبنده پایین پد را بردارید. همچنین این حین این زمان خوبی است تا به فرزند خود در مورد اولین پریود توضیح دهید. وقتی پد آماده تعویض شد، به او بگویید که باید آن را بعد از استفاده در سطل زباله بیاندازد. محصولات قاعدگی هرگز نباید در توالت ریخته شوند.

همچنین به او توضیح دهید که از قرار دادن پد در ناحیه مورد نظر خجالت نکشد زیرا که دیده نمی شود. نوار های بهداشتی جدید طوری طراحی شده اند که از زیر شلوار دیده نشوند پس کسی متوجه نواربهداشتی یا پریود بودن شما نخواهد شد. نگران نباشید.

نواربهداشتی مدل های مختلفی دارد

به دختران جوان عزیز بگویید، نوارهای بهداشتی مدل های گوناگونی دارد و در اندازه و ضخامت های مختلفی هستند. وقتی پریود سنگین باشد، از نوار های بهداشتی ضخیم تری استفاده می شود. همچنین پد های نازک تری نیز وجود دارند که برای زمان هاییست که پریود سبک باشد یا در آخر دوره خود باشید.

برخی از نوارهای بهداشتی با بال یا آسترهای پیچیده طراحی شده اند که به جلوگیری از نشتی کمک می کند. برای افراد بی تجربه، استفاده از برخی از این محصولات ممکن است سخت باشد. پس در طول عادت ماهیانتان این نوار هارا امتحان کنید و هر کدام که برایتان مناسب و راحت بود را انتخاب کنید.

کی باید نوار بهداشتی را تعویض کنم؟

پد ها دارای مدل های مختلفی هستند و همچنین زمان تعویض آنها به شدت پریود شما بستگی دارد. در بهترین حالت سعی کنید در روز های اول بین 4 تا 6 ساعت اولیه پد را عوض کنید. سپس با گذشت زمان و با آگاهی از کیفیت نواربهداشتی خود کامل متوجه خواهید شد که این پد کی باید تعویض شود. اما در روز های اول اجازه ندهید پد بیشتر از 6 ساعت بماند ( حتی اگر توانستید هر سه یا دو ساعت نیز پدتان را عوض کنید )

با نواربهداشتی های استفاده شده چه کنم؟

شما باید بعد از استفاده، آنها را تا کرده، در بین یک دستمال توالت قرار داده و بپیچید و در سطل زباله بیاندازید. حتما دقت کنید که نواربهداشتی را در توالت نیاندازید.

نواربهداشتی را از کجا پیدا کنم؟

نوار بهداشتي عکس عادت ماهانه دختر

از مادر خود حتما بپرسید که پد هایش را کجا می گذارد. خجالت نکشید و از او بخواهید که یک بسته کامل را همیشه در اتاق شما قرار دهد تا در صورت پریود شدن ناگهانی از آن استفاده کنید. همچنین یک یا دو عدد نواربهداشتی را در کیف مدرسه خود داشته باشید که در صورت لازم بودن فوری از آنها استفاده کنید.

همچنین شما میتوانید نواربهداشتی را از داروخانه ها، سوپرمارکت ها و فروشگاه ها خریداری کنید. خرید نواربهداشتی نیاز به نسخه ندارد و میتوانید بدون نسخه آنهارا خریداری کنید.

نواربهداشتی مخصوص کودک

آیا کودکان نواربهداشتی متفاوتی دارند یا میتوانند از نواربهداشتی بزرگسالان استفاده کنند؟ شاید این سوال خیلی از والدین و کودکان باشد.

باید بگوییم که در بازار نوارهای بهداشتی متفاوتی در اندازه های متفاوت وجود دارد. اما اینکه یک نواربهداشتی خاص کودک و یکی خاص زنان بالغ باشد وجود ندارد و همه یکی هستند. میتوانید از همان برندی که مادرتان استفاده می کند استفاده کنید اما به اندازه آنها دقت کنید که مناسب اندازه شما باشد.

پس کودک نواربهداشتی متفاوتی ندارد و میتواند از پد های معمولی استفاده کند.