محققان و کارشناسان توصیه می کنند برای این که از مزایای خارق العاده فصل تابستان بهره مند شوید، می توانید این هشت میوه و سبزی بی نظیر را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

متاسفانه، نه نفر از هر ده نفر به نیازهای روزانه بدنشان توجه نمی کنند. طبق توصیه متخصصین تغذیه، روزانه باید سه واحد سبزیجات و دو واحد میوه بخورید.

سالم ترین میوه ها و سبزیجات مخصوص فصل تابستان

در ادامه به هفت خوراکی و سبزی خارق العاده مخصوص فصل تابستان اشاره می کنیم.

1. گیلاس

هر واحد گیلاس، معادل 21 عدد یا یک پیمانه از این میوه می باشد. هر واحد از این میوه دارای 90 کالری و سه گرم فیبر است. گیلاس مقدار قابل توجهی از پتانسیل و ویتامین سی را در خودش جای داده است.

با خوردن گیلاس، از دست بی خوابی راحت می شوید؛ زیرا این میوه حاوی ملاتونین است. کاهش فشار خون و استرس اکسیداتیو هم از دیگر مزایای این میوه است.

2. تابستان؛ سبزیجات برگ دار

هر پیمانه سبزیجات برگ دار حاوی 10 تا 20 کالری است. این سبزیجات ریسک ابتلا به بیماری قلبی، سرطان های خاص و تحلیل مولکولی در نتیجه افزایش سن را کم می کنند.

سالم ترین میوه مخصوص فصل تابستان

3. هلو

بیش از 20 ماده مغذی در هلو وجود دارد؛ از فیبر و ویتامین E گرفته تا زینک و انواع ویتامین های دیگر.

این میوه فاقد چربی، سدیم، کلسترول، گلوتن و چربی های ترانس است. هلو به خاطر فیبر زیادی که دارد، یک گزینه عالی برای کاهش وزن است.

4. توت فرنگی

توت فرنگی مقدار زیادی ویتامین سی، آنتی اکسیدان، فیبر و پتاسیم را در خودش جای داده است. بر اساس شواهد به دست آمده، این میوه میزان کلسترول خون را کم می کند.

جالب است که مقدار ویتامین C موجود در توت فرنگی حتی از پرتقال هم بیشتر است.

5. فصل تابستان؛ هندوانه

این میوه تابستانه سرشار از ویتامین A، ویتامین B6، پتاسیم، منیزیم و فسفر است. با خوردن این میوه، ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن هم کم می شود.

6. بلوبری

تاکنون بیش از 1.500 مطالعه درباره مزایای این سوپر میوه انجام شده است. تمام شواهد موجود نشان می دهد که بلوبری می تواند فشار خون، ریسک ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع دو را کم کند.

علاوه بر این، بلوبری میزان استرس اکسیداتیو و التهاب کل بدن را هم کم می کند.

7. کدوی تابستانه

مقدار پتاسیم، منیزیم، ویتامین A، ویتامین سی و فیبر موجود در کدوی تابستانه بسیار بیشتر از خیلی از میوه های تابستانه دیگر است.

با خوردن کدوی تابستانی می توانید سلامت دستگاه گوارش را حفظ کرده و دوباره تعادل را در میکروبیوم روده برقرار کنید.

منبع