آیا کپسول سفالکسین برای عفونت واژن خوبه؟ آیا بهترین گزینه برای درمان عفونت واژن سفالکسین 500 است؟ اصلا این قرص چگونه عمل می کند؟ عفونت واژن چطور بیماری است؟ در این مقاله با دکتر چک همراه باشید تا به این سوالات شما پاسخ دهیم.

کپسول سفالکسین

کپسول سفالکسین یک آنتی بیوتیک جهت از بین بردن عفونت های میکروبی است که دو نوع 250 و 500 میلی گرم دارد. این کپسول عفونت های ناشی از ویروس را درمان نمی کند. این دارو که معمولا به بزرگسالان و اطفال تجویز می شود جهت درمان انواع عفونت های مجاری ادراری، عفونت واژن، عفونت دندان، عفونت گلو، عفونت گوش، عفونت پوستی و … .

عفونت واژن

عفونت واژن یا واژینوباکتریال در نتیجه رشد بیش از حد یکی از باکتری های واژن به وجود می آید. ممکن است هیچ نشانه ای نداشته باشد؛ اما اصلی ترین علایم آن خارش و سوزش واژن و ترشح آبکی ، طوسی رنگ و بد بو ( بوی ماهی) می باشد.

رعایت بهداشت فردی و استفاده از کاندوم در هنگام رابطه جنسی از راه های مناسب برای پیشگیری از عفونت واژن است.

کپسول سفالکسین برای عفونت واژن

درمان ضد میکروبی جهت پیشگیری از عفونت های مکرر واژن به میزان مقاوت آن عفونت بستگی دارد. یعنی پزشک باید با معالجه درجه عفونت شما، نوع درمان را تشخیص دهد. سفالکسین از نظر بالینی برای پیشگیری مفید است، اما مقاومت قابل توجهی در اشریشیا کلی واژینال و رکتوم در دوزهای متفاوت گزارش شده است.

طبق گزارشی که صورت گرفته است، درمان سفالکسین به مدت 6 ماه بر روی 23 زنی که مبتلا به عفونت واژن بودند انجام شد که 22 نفر آنها 132 ماه بدون عفونت باقی ماندند.

تعدادی از افراد و بعضی از پزشکان نیز از سفالکسین برای درمان عفونت واژن استفاده می کنند. چرا که هدف این کپسول از بین بردن عفونت های ناشی از میکروب می باشد. اما به نظر می رسد که این قرص درمان اصلی عفونت واژن نیست.

در مقاله بهترین قرص برای عفونت رحم به چندین مورد اشاره کرده ایم که پزشکان تایید کرده اند و در بیشتر مواقع ( 70% ) از آنها برای درمان عفونت واژن استفاده می شود. پیشنهاد می کنیم حتما اون مقاله رو مطالعه بفرمایید.