جاهای دیدنی کوش آداسی را می خواهیم در این مقاله خدمتتان معرفی کنیم. کوش آداسی یکی از شهر های کشور ترکیه است که هر ساله بازدید کنندگان و جهانگردان بسیار زیادی این شهر را مقصد گردشگردی خود قرار می دهند. این شهر یک شهر بندری محسوب می گردد و بهتر است بگوییم بندر کوش آداشی.

شاید به اندازه ی استانبول و آنتالیا مشهور نباشد، ولی برای تاریخ دوستان می تواند یک مقصد سفرایده آل تلقی گردد.

برای کسانی که علاقمند به جهانگردی هستند، بازدید از این شهر و جاهای دیدنی کوش آداسی را توصیه می کنیم.

خب، حالا نوبت به معرفی است. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

جمعه بازار کوش آداسی

جمعه بازار کوش آداسی

برای علاقمندان به خرید و بازار گردی رفتن به این بازارمحلی را توصیه می کنیم. در بیشتر شهرهای ایران چنین بازارهای هفتگی وجود دارد که شما می توانید هر چیزی را در آن جا بخرید. در جمعه بازار کوش آداسی که یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی محسوب می شود، می توانید انواع وسایل سنتی، میوه وتره بار را خریداری نمایید.

جزیره کبوتر، یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی

جزیره کبوتر

این جزیره با یک جاده ای باریک به شهر متصل می گردد و در گذشته برای اهداف نظامی و شکار انواع دزدان دریایی، مورد استفاده قرار می گرفت.

پرنده های مهاجر در فصل های مهاجرت پرندگان، در این مکان سکنی می گزینند. شما می توانید برای بازدید وگرفتن عکس های هنری به این جزیره بروید.

ساحل بانوان شهر کوش آداسی

ساحل بانوان شهر کوش آداسی

در این شهر ساحلی مخصوص برای بانوان طراحی شده است که برای حمام آفتاب و انواع تفریحات ساحلی، مورد محبوبیت مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

شما می توانید یک روز آرام و به یادماندنی را با نوشیدن نوشیدنی مورد علاقه خود در کافه های اطراف و انواع تفریحات آبی تجربه کنید.

این ساحل در دو کیلومتری شهر کوش آداسی واقع گردیده است.

مرکز خرید ستور مارینا یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی

یک مرکز خرید کوچک که در کنار ساحل واقع گردیده است. شما می توانید برای قدم زدن های عاشقانه و خرید و همچنین کافه گردی ورستوران گردی به این شهر زیبا سفر کنید.

مرکز خرید ستور مارینا

این مرکز خرید در بلور آتاتورک شهر کوش آداسی واقع گردیده است. همچنین شما می توانید به اسکله قایق های تفریحی بروید و قایق سواری کنید.

یکی دیگر از بهترین جاهای کوش آداسی دژ مسجد است

کشور ترکیه دارای مساجد بسیار زیادی است که از لحاظ معماری و ساخت بنا در نوع خود نظیر ندارند. دژ مسجد هم از این قاعده مستثنی نمی باشد. این مسجد در قرن هفدهم توسط وزیر اوکوز مهمت پاشا بنا نهاده گردید.

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی - دکترچک

این کاروانسرا در قرن هفدهم ساخته شد و همچنین مسجدی نیز در این بنا قرار دارد. معماری این بنا الهام گرفته از معماری عثمانی است. این کاروانسرا یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی می باشد. بنایی کاملا مجهز از هر نظر. در این بنا رستورانی اقع گردیده است که پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان می باشد.

این بنا به دستور محمد صدر اعظم پاشا ساخته گردید. فضای این کارانسرا کاملا عرفانی می باشد و علاقمندان به این سبک، حتما از تماشای آن لذت بسیار زیادی خواهند برد.

غار کاراجا کوش آداسی

غار کاراجا کوش آداسی

این غار در ابتدا محل زندگی انسان های اولیه بوده است. و به عنوان با شکوه ترین غار جهان شناخته می شود. در حال حاضر به یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی مبدل شده است و گردشگران زیادی علاقمند به بازدید هستند.

در اطراف غار مکان های زیادی برای بازدید وجود دارد. در این غار آب جاری وجود ندارد ولی استخر هایی را ساخته اند که با آب پر می شود. عمق این استخرها یا حوضچه ها یک متر است و با قطرات آب پر می شود.

کلام پایانی

ما هفت مورد ازبرترین جاهای دیدنی کوش آداسی را خدمتتان معرفی نمودیم. علاوه بر موارد ذکر شده، این شهر دارای سه پارک آبی برای علاقمندان به تفریحات آبی می باشد.

پارک آبی کوش آداسی

اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید، می توانید کوش آداسی را نیز در برنامه های سفر خود قرار دهید. ولی بهتر است که از چند شهر ترکیه به ترتیب بازدید نمایید. ولی در حالت کلی هر شهری علاقمندان خاصی دارد. اگر به تفریحات آبی علاقمند هستید، شهر آنتالیا انتخاب مناسبی است. اگر به خرید علاقه مند هستید، استانبول را انتخاب کنید. اگر برای سرمایه گذاری و خرید ملک سفر می کنید، معمولا شهر آلانیا موقعیت بسیار مناسبی دارد. شهر کوش آداسی برای تاریخ دوستان می تواند به یکی از خاطره انگیز ترین مقاصد سفر و گردشگری مبدل گردد.

مطالب مرتبط:

جاهای دیدنی دبی با معرفی 25 مکان تماشایی

بهترین جاهای دیدنی استانبول با معرفی زیباترین بناها