در طول تاریخ، افراد به دوستان و همسران خود خیانت می کنند؛ بسیاری از انسان های اطراف مان فریب داده شده اند؛ چه دوست نزدیک یا اقوام مان باشد، همه نگران رابطه شان هستند. از همین رو، انسان ها همیشه به این مسئله فکر می کنند.

بسته به این که چقدر به عنوان یک زوج احساس امنیت می کنید، وابستگی و علاقه نسبت به هم دیگر به مرور زمان ایجاد شده و از بین می رود.

در این مقاله از سایت دکتر چک به 12 نشانه رایج خیانت اشاره می کنیم و همین طور دلیل این که این نشان ها گویای فریب دادن هستند را نیز می گوییم.

چگونه بفهمم بهم خیانت می شود؟

با کمک این نشانه ها متوجه می شوید که شما را فریب می دهند یا خیر!

1. حس درونی تان

رفتار او: معمولا اولین نشان ای که خانم ها متوجه آن می شوند این است که احساس می کنند چیزی پیش آمده. البته حس درونی ثابت نمی کند که واقعا اتفاقی افتاده بلکه احساس می کنید که همه چیز خوب پیش نمی رود. معمولا در این شرایط علائم دیگر را نیز مشاهده می کنید.

توضیح یک انسان بی گناه: بسیار ساده است: حس درونی تان اشتباه می کند.

دلیل یک انسان گناهکار: اگر حس درونی تان به شما می گوید که اتفاقی افتاده است، پس باید چشم و گوش خود را باز کنید تا نشانه های دیگر را مشاهده کنید.

2. تغییرات تکنولوژی

رفتار او: درست است که امروزه گسترش تکنولوژی برقراری ارتباط با دیگران را آسان تر کرده است، اما به این معنا نیست که عشق بازی را نیز راحت کرده باشد. ناگهان متوجه اکانت همسر خود در شبکه های مجازی می شوید که خبری از آن نداشته اید یا این که دو شماره دارد اما شما تنها یکی از این شماره ها را می دانید. یکی دیگر از نشانه ها این است که موقع صحبت کردن با تلفن از اتاق خارح می شود و اغلب می گوید که مورد کاری بوده است؛ حتی وقتی که نزدیک تلفن همراه او می شوید، حالت تدافعی به خود می گیرد.

به عقیده دکتر اسپلمن، داشتن تلفن همراه دوم که برای مورد کاری یا انجام کارهای روزمره از آن استفاده نمی شود، نشانه خیانت و فریب دادن است. بیشتر افراد فریب کار از یک تلفن ویژه برای ارتباط با فرد یا افراد استفاده می کنند.

علاوه بر این، هر گونه تغییر در رفتار با تکنولوژی یک علامت هشدار آمیز است؛ مثلا وقتی همسرشان وارد اتاق می شود ناگهان صفحه لپ تاپ را می بندند.

توضیح یک انسان بی گناه: باید همیشه در دسترس رییس خود باشد، یک تلفن کاری دارد و شاید در حالی برنامه ریزی برای سوپرایز کردن شما است.

توضیح یک انسان گناهکار: زمانی که شما در خانه هستید، معشوقه او برایش ایمیل یا پیام ارسال می کند و او سعی می کند آن را از شما مخفی کند.

3. دوستان تان متوجه چیزی شده اند

رفتار او: در این مورد هیچ اتفاقی نیفتاده است اما اغلب دوستان و اعضا خانواده متوجه می شوند که چیزی بین شما پیش آمده است و مدام شما را سئوال و جواب می کنند. شاید وقتی که پیش دوستان خود هستید بیشتر سرزنش می شوید یا این که ان ها متوجه تنش میان تان می شوند.

دکتر اسپلمن می گوید: “به دلیل این که افراد خیانتکار اغلب احساس گناه می کنند، با استفاده از مکانیسم روانشناسی با همسر خود بد رفتاری می کنند تا به این صورت عمل خود را توجیه کنند. اغلب نیز جو را متشنج می کنند.”

توضیح یک انسان بی گناه: شما زمان سختی را سپری می کنید یا این که وقتی در شرکت بقیه حضور دارید، بیشتر خود را لبه مرز احساس می کنید. شاید باید در این باره بین خود صحبت کنید و اگر لازم بود در جلسات مشاوره شرکت کنید.

دلیل یک انسان گناهکار: اگر چند نفر از اطرافیان تان درباره وضعیت روابط تان سوال پرسیدند، شاید وقت آن رسیده که دست نگه داشته و فکر کنید؛ حتی اگر متوجه چیز اشتباهی نشده اید!

4. رفتارش تغییر کرده است

رفتار او: بدون هیچ دلیلی، عادت های روزانه خود را تغییر می دهد؟ شاید تغییری در مسئولیت های فعلی اش ایجاد نشده اما صبح ها زودتر خانه را ترک می کند و شب ها نیز دیرتر می آید. شاید بگوید تا این وقت شب با دوستش بیرون بوده اما بعدا متوجه شوید که دوستش آن روز کنفرانس داشته است.

توضیح یک انسان بی گناه: استرس در محیط کار بیشتر شده است؛ شاید یکی از کارمندان از کار خود استعفا داده و وظایف همسر شما بیشتره شده است. شاید در حال تدارک یک شوپرایز برای شما است.

توضیح یک انسان گناهکار: وقتی که همسرتان با شما رو راست نیست، کارش سخت می شود و کم کم اتفاق های کوچک پیش می آید؛ در این صورت متوجه می شوید که توضیحات همسرتان اصلا معصومانه نیست.

5. دیگر از شما نمی خواهد که او را همراهی کنید

چگونه میتوان فهمید که کسی خیانت می کند

رفتار او: در گذشته او را در مهمانی ها همراهی می کردید؟ اما ناگهان همه چیز تغییر می کند.

توضیح یک انسان بی گناه: تعداد زیادی از شرکت ها در حال حذف کارهای غیرضروری هستند؛ ممکن است شرکت دیگر اجازه ندهد که نزدیکان کارمند در محل کار حاضر شوند. یا این که می خواهند بدون خبر قبلی شما را دعوت کند؟

دلیل یک انسان گناهکار: اگر دیگر شما را به محل کار خود دعوت نمی کند، شاید به این دلیل باشد که در محل کار با فردی آشنا شده است و دوست ندارد که شما با هم رو در رو شوید.

نشان هایی که نشان می دهد شما را فریب می دهد و احساس گناه می کند

6. بیش از اندازه به شما توجه می کند

رفتار او: بیشتر از روزهای قبل به شما توجه می کند. شاید برای تان هدیه بخرد یا این که در مراقبت از فرزندان به شما کمک کند؛ چیزهایی که قبلا اصلا سابقه نداشته اند. حتی ممکن است در کارهای خانه نیز کمک کند.

توضیح یک انسان بی گناه: شاید این روزها حالتان خوب نیست و همسرتان می خواهد باری را از روی دوش شما برداشته باشد؛ فکر کردن به مسائل مثبت در روابط ضروری است.

توضیح یک انسان گناهکار: گناهکار است و می خواهد به این شیوه کارهای خود را جبران کند. این جور رفتارها معمولا در روزهای اول ایجاد رابطه پنهانی دیده می شود.

7. سریع آزرده خاطر می شود

رفتار او: وقتی که درباره مسئله ای از او سوال می پرسید، سریع حالت تدافعی به خود می گیرد.

توضیح یک انسان بی گناه: ممکن است در حال تدارک برای برگزاری یک روز عاشقانه باشد و نمی خواهد برنامه اش را خراب کنید.

دلیل یک انسان گناهکار: از این می ترسد که به خیانتش پی ببرید.

8. شما را متهم می کند که او را فریب می دهید

رفتار او: شاید از این مسئله کمی تعجب کنید اما درباره ملاقات تان با دیگران سوال می پرسد. آقایان از خانم ها رو راست تر هستند.

توضیح یک انسان بی گناه: اگر روزهای سختی را در روابط تان تجربه می کنید و دیگر مثل سابق با هم صحبت نمی کنید، مسلما رفتار او یک توضیح منصفانه خواهد بود.

توضیح یک انسان گناهکار: این که افراد خیانتکار همسران خود را به خیانت متهم کنند، بسیار طبیعی است زیرا تصور می کنند این خیانت دو طرفه باشد. با به ریختن اوضاع سعی می کنند کمی حال خود را بهتر کنند.

علائم جسمانی که نشان می دهد به شما خیانت می شود

9. تغییر کرده است

رفتار او: آیا همسرتان به تازگی برنامه های جدید تلویزیونی تماشا می کند، به موسیقی های جدید گوش داده یا حتی لباس های جدید خریداری می کند؟

توضیح یک انسان بی گناه: شاید فقط به دنبال تغییر ظاهر خود و امتحان چیزهای جدید است یا این که سایت و روزنامه های جدیدی پیدا کرده که ایده های جدید به او می دهد.

توضیح یک انسان گناهکار: ورود یک زن جدید به زندگی به معنای تجربه چیزهای جدید {به جز برقراری رابطه جنسی} است.

10. افزایش میل جنسی

رفتار او: ممکن است یک پوزیشن یا حرکت جدید را در هنگام برقراری رابطه جنسی امتحان کند.

توضیح یک انسان بی گناه: به دنبال پوزیشن های جدید در برقراری رابطه جدید است و می خواهد آن ها را امتحان کند.

توضیح یک انسان گناهکار: یکی از کم رایج ترین علائم خیانت، افزایش میل جنسی است اما اگر این مسئله بیشتر از یک بار اتفاق بیفتد، پس فردی وجود دارد که شیوه های جدید را به او آموزش می دهد.

11. دیگر با او صحبت نمی کنید

روش های فهمیدن خیانت

رفتار او: این مسئله دقیقا برعکس افزایش علاقه او نسبت به شما است. دیگر به دانستن کارهایی که روزانه انجام می دهید علاقه ای ندارد یا این که دیگر عشق خود را ابزار نمی کند.

توضیح یک انسان بی گناه: شاید شرایط نگران کننده یا استرس زایی به وجود آمده است؛ زیرا در این مواقع رفتار طرف مقابل تغییر می کند.

توضیح یک انسان گناهکار: اگر دیگر از شما نمی پرسد که روزها مشغول انجام چه کارهایی هستید و چه احساسی دارید، احتمالا فرد دیگری از نظر احساسی او را تغییر می دهد.

12. دوش می گیرد

رفتار او: شاید او همین الان هم زیاد دوش می گیرد و مسلما یک دلیل برای خیانت کردن نیست. اما وقتی که فورا به خانه آمده و دوش می گیرد، اصلا منطقی نیست و ممکن است نشان دهد که اتفاقی پیش آمده است.

توضیح یک انسان بی گناه: شاید می خواهد با دوش گرفتن خستگی محل کار را از تن بیرون کند.

توضیح یک انسان گناهکار: با دوش گرفتن می خواهد عطر تن زن دیگری را پاک کند؛ که مسلما نشانه خیانت است.

چرا انسان ها به یک دیگر خیانت می کنند؟

دلایل زیادی برای خیانت کردن در رابطه وجود دارد. اولین مورد، عزت نفس فرد می باشد زیرا کم و زیاد بودن عزت نفس خود باعث خیانت می شود. افرادی که عزت نفس پایینی دارند با خیانت کردن به دنبال حل مشکل خود هستند و افرادی که عزت نفس بالایی دارند نیز فکر می کنند خاص و استثنایی هستند.

از دیگر دلایل موجود می توان به وجود مشکل در روابط فعلی اشاره کرد. احتمال خیانت در این شرایط بیشتر است؛ گاهی اوقات برای جلب توجه و گاهی اوقات برای پایان دادن به رابطه فعلی انسان ها به خیانت روی می آورند.

چه زمانی باید مسئله خیانت و فریب دادن را مطرح کنید؟

اگر متوجه خیانت همسرتان شدید، برداشتن قدم بعد کاملا به خودتان بستگی دارد. اما حداقل می توانید با او صحبت کرده و صحت این نشانه ها را بررسی کنید. به عقیده دکتر اسپلمن، باید هر چه زودتر این مسئله بیان شود.

آیا راهکارهای برای کمک به زوج ها در این مسئله وجود دارد؟

دکتر اسپلمن در پاسخ به این سئوال می گوید که “بله، بیشتر مردم می توانند در جلسات زوج درمانی حضور پیدا کرده و دلایل بروز خیانت را توضیح دهند.”

“شرکت در این جلسات تداوم برقراری رابطه جنسی بعد از خیانت کردن را راحت تر می کند. ممکن است مدتی زمان لازم باشد تا طرف مقابل کاملا به رابطه جنسی برگردد.