از معروف ترین روش های جراحی زیبایی واژن میتوان به دو عمل لابیاپلاستی و واژینوپلاستی اشاره کرد که امروزه در میان خانم ها این عمل ها ه دلیل بزرگی لبه های واژن و یا گشادی واژن رنج میبرند استفاده میشود.

از دلایلی که بانوان و خانم ها دنبال عمل واژینوپلاستی میروند شل شدن عضلات ناحیه تناسلی میباشد که بر اثر افزایش سن وداشتن زایمان طبیعی به وجود میآید.

لابیاپلاستی هم روشی برای کوچیک تر کردن و یا ایجاد تقارن بین لبه های اطراف واژن انجام میشود که این عمل به دو صورت انجام میگردد یکی به صورت بیهوشی که در بیمارستان انجام میشود و دیگری هم به صورت سرپایی بدون بیهوشی فقط با بی حسی انجام میشود.

لابیاپلاستی رو معمولا خانم هایی که تعداد زیادی زایمان طبیعی داشته اند استفاده میکنند زیرا بعد از انجام این عمل جراحی خانم ها واژنشان دچار افتادگی و لبه های واژن نیز پهن تر میشود.

انواع عمل هایی برای زیبایی واژن:

  • واژینوپلاستی
  • پرینوپلاستی
  • لابیاپلاستی
  • عمل زیبایی کلیتوریس
  • فرنوپلاستی
  • مونس پلاستی

جراحی زیبایی واژن به روش لابیاپلاستی

جراحی زیبایی واژن به روش لابیاپلاستی

یکی از پرطرفدار ترین جراحی های زیبایی لابیالاستی میباشد که به تغییر شکل لبه های داخلی و بیرونی واژن میپردازد. اکثر کسانی هم که به دنبال جراحی لابیاپلاستی در اهواز هستند علاقه و درخواست انان این است که طول لبه های درونی واژن کاهش یابد.

در برسی انواع لابیا ها در بانوان ما به دونوع لابیا در خانم ها رسیدیم لابیا ماژور و لابیا مینور که لابیا ماژور از تپه ونوس روی استوان شرمگاهی تا سمت پرینه و لابیای بیرونی ادامه دارد و کاربرد این لابیا محافظ از کلیتوریس، دهانه واژن و لابیا مینور هست و لابیا مینور یا همان لابیا داخلی در بین لابیا ماژور قرار دارد و شمال دو لایه پوست بوده که در هر سمت دهانه واژن قرار دارد.

جالب است بدانید هر یک از خانم ها لابیا داخلی یک شکلی ندارند و لابیا های داخلی انها با یکدیگر متفاوت است.

عمل لابیاپلاستی بیشتر برای کسانی مناسب است و یا کسانی کاندید عمل جراحی لابیاپلاستی میشوند که لابیا بزرگی حالا به دلیل ژنتیکی و یا به دلیل افزایش سن و یا زایمان طبیعی انجام شده این افراد کاندید های جراحی لابیاپلاستی هستند.

انواع جراحی لابیاپلاستی

خود جراحی لابیاپلاستی در اهواز به چند شکل انجام میشود:

  • جراحی لابیاپلاستی با لیزر
  • لابیاپلاستی با ار اف واژن

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

کربوکسی تراپی واژن در واقع درمان با گاز کربون دی اکسیت میباشد از کربوکسی تراپی به جز جراحی های زیبایی واژن برای جوانسازی پوست، اسکارها، درمان سلولیت، درمان خشکی واژن و درمان ترک های پوستی استفاده میشود.

انجام چند جراحی زیبایی همزمان ممکن است؟

جراحی ها و عمل های زیبایی نسبت به قبل تغییرات خیلی زیادی کرده است و زنان خیلی راحت میتوانند این عمل های زیبایی را انجام دهند.

بسیاری از عمل های جراحی زیبایی زنان میتوانند با یکدیگر انجام شود و مشکلی پیش نیاد و شما میتوانید خیلی راحت تنگ کردن واژن را با عمل لابیاپلاستی انجام بدین.

آیا عمل های زیبایی واژن به پرده بکارت آسیب میزند؟

در عمل های زیبایی واژن باید به این مورد بپردازیم که عمل زیبایی با بیرون واژن کار دارد یا داخل واژن که عمل هایی که برای بیرون واژن استفاده میشود مثل لابیاپلاستی و یا کلیتوریس مشکلی ندارد و به پرده بکارت آسیب نمیزند و لی توصیه میشود زیر 20 سال این عمل را انجام ندین.

به صورت کلی عمل های زیبایی واژن برای چند دسته از افراد توصیه نمیشود.

برای خانم های باردار: دلیل ان این است که به دلیل بی حسی عمومی در جراحی و در زمان عمل امکان این مورد وجود دارد که به جنین آسیب برسد و باید این نکته قابل ذکر باشد که در دوران بارداری لابیا های خانم باردار متورم میشود و از حالت عادی بزرگ تر میشود.

زگیل تناسلی: اگر شما دارای زگیل تناسلی هستین به شدت از عمل های زیبایی مانند لابیاپلاستی خودداری کنید زیرا ممکن است باعث افزایش تعداد تبخال ها و زگیل در ناحیه شود.

برای زنان با سنین بالا: به طور کلی بعد از هر عملی که انجام میشود بعدش نیاز به پانسمان دارد به همین دلیل وقتی سن خانم ها بالای 50 الی 55 سال میرود دیگر عمل توصیه نمیشود و دلیل آن هم این است که قدرت بدن کاهش یافته و جوش خوردن زخم ها کند پیش میرود و ممکن است در این حین دچار مشکل شوند.

آیا بعد از عمل سزارین مانند عمل زایمان طبیعی شکل واژن تغییر میکند و نیا به عمل دارد؟

دلیل این که بعد از عمل های سزارین چه 1 بار و چه به دفعات تکرار شود بچه از واژن مادر خود خارج میشود فرم واژن را بهم میریزد و واژن دچار گشادی و افتادگی میشود ولی در زایمان سزارین بچه از طریق برش عرضی که بر روی رحم ایجاد میشود خارج میشود؛ نمیشه گفت هیچ اسیبی به شکل واژن نمیزند ولی ممکن است تغییرات خیلی جزئی که حتی به چشم نمی آید اتفاق بیافتد.

عمل های زیبایی چه مزایایی برای بانوان و خانم ها دارد؟

عمل های زیبایی مثل لابیاپلاستی و غیره علاوه بر زیبایی، تجربه نشان داده که در بعضی مواقع مشکلات جنسی نیز رفع شده است ولی به صورت کلی این عمل برای زیبایی ناحیه تناسلی انجام میشود.

از مزایای عمل زیبایی ناحیه تناسلی عبارت اند از:

  • افزایش اعتماد به نفس نسبت به قبل
  • برجستگی بخش تناسلی
  • افزایش تحریک کلیتوریس
  • رعایت مسائل بهداشتی اسان تر
  • رفع مشکل تحریک مزمن
  • و…

دکتر ساره زرع پیما متخصص زنان و زایمان در اهواز

دکتر ساره زرع پیما متخصص زنان و زایمان در اهواز

دکتر ساره زرع پیما متخصص زنان زایمان دارای برد تخصصی در اهواز میباشد از تخصص ایشان میتوان به مشاوره های متعددی که در زمینه بارداری و تخصص های فراوان ایشان از قبیل:

  • تخصص در زمینه زایمان سزارین وزایمان طبیعی
  • درمان مشکلات یائسگی و اختلالات قائدگی
  • درمان هایی نظزیر افتادگی رحم و درمان کیست تخمدان
  • و تخصص های زیادی در زمینه جراحی زیبایی زنان

و همینطور قابل ذکر است ایشان درمان درمان های زنانه مانند فیبروم و آندومتریوز تا سرکلاژ را نیز در مطب اهواز خود درمان میکنند.