اگر در زمینه کامپیوتر و تکنولوژی های وابسته به آن تخصص دارید، می توانید از مهارت خود در این زمینه استفاده کرده و استارت آپ خود را راه اندازی کنید. فرصت های کاری بسیاری برای متخصصین کامپیوتر در کشور وجود دارد؛ پس اگر در این حوزه مهارت دارید، توصیه می کنیم که این 50 ایده کسب و کار را در دکتر چک مطالعه کنید.

ایده های شغلی مخصوص متخصصین کامپیوتر

طراح وب سایت

تمام وب سایت ها در تمام ابعاد و اندازه ها به وب سایت نیاز دارند. پس اگر شما در حوزه طراحی و تکنولوژی ابعاد مختلف ایجاد وب سایت تخصص و حرفه دارید، به عنوان طراح وب سایت مشغول به کار شوید. در این حرفه با مشتری های مختلفی سر و کار خواهید داشت.

مشاور IT

یکی دیگر از ایده های استارت آپی مشغول به کار شدن به عنوان مشاور IT است. می توانید در این حوزه به شرکت ها در زمینه مشکلات مختلف مرتبط با تکنولوژی مشاوره بدهید.

بلاگر تکنولوژی

اگر می خواهید دانش و اطلاعات خود را با مردمان بیشتری به اشتراک بگذارید، وبلاگ خود را راه اندازی کرده و درباره کامپیوترها و جنبه های دیگر صنعت تکنولوژی مطالب بنویسید.

توسعه دهنده برنامه

توسعه دهنده برنامه

امروزه میزان محبوبیت برنامه های تلفن همراه بسیار افزایش یافته است و توسعه وب سایت و نرم افزارها برای تلفن های هوشمند نیز عملی است. از این رو، خودتان دست به کار شده، برنامه های مخصوص تلفن همراه را تولید کرده یا حتی برای جذب مشتریان خارجی در این برنامه ها فعالیت کنید.

مدیر پایگاه داده

پایگاه های داده بخش مهمی از برنامه ها و اپلیکیشن های وب سایت را شامل می شوند. شما می توانید به عنوان مدیر پایگاه داده به شرکت ها کمک کرده تا مطمئن شوند که داده های مورد نظر به درستی جمع آوری و دسته بندی شده اند.

ارائه خدمات در حوزه تعمیر کامپیوتر

یکی دیگر از ایده های استارت آپی در حوزه کامپیوتر، تعمیرات می باشد. یا شما می توانید پیش مشتریان رفته و کامپیوترهایشان را تعمیر کنید یا این که شما یک مغازه باز کرده و آن ها پیش شما بیایند.

اپراتور مرکز پشتیبانی از تکنولوژی

بدون حضور فیزیکی در محل کار می توانید از اطلاعات تخصصی خود برای حل مشکلات ساده تر IT استفاده کنید. به همین منظور می توانید یک مرکز تماس راه اندازی کنید، مردم برای حل مشکلات شان یا پرسیدن سوال با شما تماس بگیرند و شما راهکارهای مد نظر خود را ارائه دهید.

توسعه دهنده نرم افزار

فرصت های زیادی برای شما به عنوان یک متخصص IT برای توسعه نرم افزار و فروش آن ها وجود دارد. پس از این شرایط می توانید پول خوبی کسب کنید.

برنامه نویس نرم افزار

اگر نمی خواهید خیلی خود را درگیر کارهای توسعه نرم افزار کنید اما همچنان می خواهید در مراحل تولید برنامه های نرم افزار نقش داشته باشید، به عنوان برنامه نویس نرم افزار به شرکت های نرم افزاری و دیگر شرکت ها کمک کنید تا بتوانند برنامه های نرم افزاری خود را به فروش برسانند.

مهندس نرم افزار

مهندسین نقش قابل توجهی در فرایند تولید نرم افزار دارند. اگر شما یک مهندس نرم افزار هستید می توانید در حوزه مراقبت از برنامه ها و آزمایش باگ های موجود به شرکت ها در پیدا کردن راه حل کمک کنید.

نویسنده فنی

اگر در نویسندگی مهارت دارید، به عنوان نویسنده فنی مشغول به کار شده و به مردم در درک محصولات و خدمات منحصر به فرد تکنولوژی کمک کنید.

آنالیزور سیستم

وظیفه تحلیلگران سیستم این است که مشکلات مرتبط با تکنولوژی در تمام برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری را برطرف کنند. می توانید خدمات خود را به صورت کارمزدی به شرکت های مختلفی ارائه کنید.

توسعه دهنده وب سایت

توسعه دهنده وب سایت

توسعه دهندگان وب سایت در حقیقت برنامه نویسانی هستند که مهارت خاجی در وب سایت و برنامه های وابسته به وب سایت دارند. اگر به کار کردن در این برنامه ها علاقمند هستید، به عنوان یک توسعه دهنده وب سایت مشغول به کار شوید.

متخصص کنترل کیفی

مسلما کیفیت حرف اول را در بسیاری از حوزه های تکنولوژی می زند. پس با ارائه خدمات کنترل کیفی کار خود را شروع کرده تا مطمئن شوید که برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف همگی از استانداردهای شرکت و صنعت تبعیت می کنند.

ارائه دهنده سرویس UX

یکی دیگر از کارهایی که به عنوان متخصص کامپیوتر می توانید انجام دهید، ارائه مجموعه خدمات حرفه ای در زمینه تست یا تسهیل رابط کاربردی برای وب سایت ها، برنامه های موبایل یا دیگر برنامه ها می باشد. هدف از انجام این کار، ایجاد تجربه ای عالی برای کاربری است که از وب سایت دیدن کرده است.

مدیر اجتماع

به عنوان یک مدیر اجتماع به وب سایت ها و برنامه های وابسته به تکنولوژی خدمات رسانی کنید که دارای ویژگی های اجتماع محور هستند. کاری که شما برای این وب سایت و برنامه ها می توانید انجام دهید به روز رسانی سرویس و مشتاف نگه داشتن کاربران است.

توسعه دهنده بازی

امروزه محبوبیت بازی های اجتمایی، تلفن همراه و آنلاین بسیار زیاد شده است و شما با توسعه این بازی ها می توانید پول خوبی به دست آورید.

بنیان گذار شبکه ارتباطی اجتمایی

شبکه های رسانه های اجتمایی نیز امروزه شهرت خاصی در میان کاربران پیدا کرده اند. با وجود این که نظر می رسد وارد شدن به این صنعت کار سختی است، می توانید در حوزه های کاری دیگری فعالیت کنید و وب سایت های جدید رسانه اجتمایی یا برنامه های نظیر آن را راه اندازی کنید.

مشاور SEO

مشاور SEO

بخشی مهم در بازاریابی تمام کسب و کارهای آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو است. اگر در استفاده از کامپیوتر و سیستم تجربه دارید و از نحوه کار موتورهای جستجو اطلاع دارید، به عنوان مشاور برای شرکت هایی که به مشاور SEO نیاز دارند، کمک کنید.

مدیر سرویس پاک سازی کامپیوتر

هر از چند گاهی کامپیوترها باید پاک سازی شوند و شما می توانید این مسئولیت را بر عهده بگیرید و کسب درآمد کنید.

ارائه دهنده سرویس راه اندازی کامپیوتر

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به افرادی که به تازگی سیستم های جدید خریداری کرده اند و از نحوه نصب و راه اندازی آن ها اطلاع ندارند، کمک کنید. مسلما بابت ارائه خدمات خود باید هزینه دریافت کنید.

روشن کردن و بازسازی سیستم

همین الان دست به کار شوید، کامپیوترها و قطعات قدیمی را خریداری کرده، آن ها را بازسازی کنید و سیستم هایی در حد نو درست کرده و به فروش برسانید.

آموزش کامپیوتر

اگر از آن دسته متخصصین کامپیوتر هستید که به آموزش علاقه دارید، می توانید برنامه آموزشی منحصر به فرد خود را شروع کرده و اطلاعات مهم در این حوزه را به دیگران یا متخصصین که مایل به یادگیری بیشتر درباره کامپیوترها هستند، آموزش دهید.

استاد تکنولوژی

اما اگر فکر می کنید که اطلاعات تان به حدی زیاد است که آموزش کامپیوتر برای تان کاری ندارد، می توانید به مشتریان خاص کمک کنید و پول بیشتری دریافت کنید.

فروشگاه کامپیوتر

یکی از ایده های آسان و بی دردسر در این حوزه راه اندازی یک فروشگاه کامپیوتر و دیگر ابزارهای الکترونیکی می باشد.

ارائه دهنده سرویس پشتیبان گیری از کامپیوتر

تمام ما کاربران می خواهیم که اطلاعات و فایل های مهم مان در امنیت تمام ذخیره سازی شوند. با توجه به این نیاز، به کاربران در ذخیره سازی بی خطر اطلاعات کمک کنید و پولی دریافت کنید.

ارائه دهنده سرویس ریکاوری داده

حتی می توانید به مشتریانی کمک کنید که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده اند و حالا می خواهند این اطلاعات ریکاوری شوند. شما به عنوان یک ارائه دهنده سرویس ریکاوری می توانید به این دسته از مشتریان خدمت رسانی کنید.

خرید و فروش حوزه اینترنتی

هر فردی که می خواهد یک وب سایت اینترنتی راه اندازی کند به حوزه اینترنتی نیاز دارد و باید این حوزه های اینترنتی از مکانی خریداری شوند. شما می توانید حوزه های اینترنتی را از فروشندگان خریداری کرده و سپس به دیگر کاربران به فروش برسانید.

میزبان وب سایت

وب سایت هایی که به این دسته از خدمات نیاز دارند را شناسایی کرده و سرویس های میزبانی را ارائه دهید.

تولید محتوا وب سایت

تولید محتوا وب سایت

به عنوان یک تولید کننده محتوا در تکمیل محتوا به وب سایت ها، وبلاگ ها و دیگر فضاها در اینترنت کمک کنید. از این راه می توانید پول خوبی به دست آورید.

مشاور بازاریابی آنلاین

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که اطلاعات خود در حوزه بازاریابی دیجیتال را افزایش داده و سپس شرکت های آنلاین را در این زمینه راهنمایی کنید.

مدیر رسانه اجتمایی

رسانه اجتمایی بخشی بزرگ از بازاریابی دیجیتال است. اگر در حوزه بازاریابی دیجیتال مهارت دارید، به عنوان یک فرد حرفه ای که می تواند برنامه ها در حوزه رسانه های اجتمایی را مدیریت و اجرا کند، با شرکت ها مشغول به کار شوید.

ناشر دسکتاپ

از مهارت های خود در برنامه های مختلف کامپیوتری استفاده کنید و به شرکت ها در تهیه مواردی مانند روزنامه و گزارش کمک کنید.

تعمیر گوشی های هوشمند

اگر در تعمیرات خبره هستید، کسب و کاری برای خود راه اندازی کرده و تلفن های هوشمند شکسته یا نیاز به تعمیر را درست کنید. پول خوبی در این استارت آپ در انتظارتان است.

تولید کننده کامپیوتر

اگر مهارت و دانش قابل توجهی درباره کامپیوترها دارید و تمام ابزار و وسایل را می شناسید، می توانید خودتان کامپیوتر درست کرده و به فروش برسانید.

فروشنده لوازم جانبی کامپیوتر

لوازم جانبی کامپیوترهای مختلف را تامین کرده و سپس با قیمت بالاتر به فروش برسانید.

تولید کننده لوازم جانبی تلفن همراه

یکی دیگر از کسب و کارهایی که مشابه با مورد قبل است، فروش لوازم جانبی مخصوص تلفن های هوشمند، تبلت و دیگر وسایل الکترونیکی است.

اپراتور کافه های ارائه دهنده وای فای

اگر تمایلی به کار کردن مستقیم با کامپیوتر ندارید، می توانید یک کافه باز کرده و به مشتریان دسترسی به وای فای دهید.

ناشر کتاب های الکترونیکی

اگر نویسنده ای خبره هستید، اطلاعات خود درباره کامپیوتر و دیگر وسایل الکترونیکی را در قالب کتاب های الکترونیکی به فروش برسانید. می توانید کتاب ها را در فضای آنلاین نیز بازاریابی کنید.

برگزاری دوره های آموزش آنلاین

دوره های آنلاین آموزش کامپیوتر را ضبط کرده و در وب سایت خود یا دیگر پلتفرم های آنلاین به مشتریان بفروشید.

ناشر روزنامه های تکنولوژی

حتی می توانید روزنامه منحصر به فرد خود درباره تکنولوژی و کامپیوترها را نیز منتشر کنید.

ناشر خبرنامه های الکترونیکی

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که تمام تمرکز خود را معطوف مخاطبان آنلاین کرده و اطلاعات درباره کامپیوترها و تکنولوژی را از طریق خبرنامه یا ایمیل به دست شان برسانید.

سازنده پادکست

امروزه میزان محبوبیت پادکست ها در میان افراد علاقمند به تکنولوژی بسیار زیاد شده است. می توانید در زمینه هایی که مهارت دارید اقدام به تهیه پادکست کنید.

فعال در یوتیوب

نباید از تاثیرات ویدئو نیز غافل شوید. دوره های آموزشی خود در حوزه کامپیوتر را ضبط کرده و در یوتیوب به اشتراک بگذارید یا این که برنامه هایی به صورت آنلاین در این حوزه برگزار کنید.

فرد تاثیر گذار در رسانه اجتمایی

حتی این شانس را دارید که کاربران را در رسانه های اجتمایی تحت تاثیر قرار دهید. اگر تعداد دنبال کنندگان تان به حد کافی زیاد شده است، با برندها همکاری کرده و پیام آن ها را به مخاطبان خود برسانید.

بازاریاب مشارکتی

بازاریاب مشارکتی

اگر وبلاگ یا وب سایت دارید یا در دیگر فضاهای آنلاین حضور دارید، به عنوان بازاریاب مشارکتی مشغول به کار شده و با برندهای تجاری همکاری کنید. از بابت فروش هایی که برای این شرکت ها ثبت می کنید می توانید یک پورسانت دریافت کنید.

فروشنده کسب و کارهای آنلاین

می توانید از اطلاعات خود برای راه اندازی و مدیریت فروشگاه های آنلاین استفاده کنید. حتی می توانید کامپیوتر و لوازم مرتبط با آن را نیز به فروش برسانید.

بنیان گذار نمایشگاه های تکنولوژی

شرکت در مناسبت ها و نمایشگاه های حوزه تکنولوژی، روشی عالی برای دوست داران این حوزه است تا در کنار یک دیگر جمع شده و ایده ها و محصولات خود را با یک دیگر به اشتراک بگذارند. پس شما می توانید نیاز این دسته از جامعه را برآورده کرد و نمایشگاه هایی در حوزه تکنولوژی تاسیس کنید.

کرایه دادن وسایل الکترونیکی

اگر کامپیوتر و دیگر لوازم برقی دارید که بدون استفاده رها شده اند، آن ها را برای مدت زمان کوتاهی به دیگران کرایه داده و هزینه دریافت کنید.

پرینتر سه بعدی

پرینترهای سه بعدی بخشی رو به رشد در صنعت تکنولوژی است. به کمک این پرینترها می توان از فایل های کامپیوتر برای تولید و ساخت محصولات استفاده کنید. اگر فکر می کنید که در استفاده از این پرینترهای نسل جدید مهارت دارید، کسب و کاری راه اندازی کرده و فایل های سه بعدی یا حتی محصولات نهایی را به مشتریان به فروش برسانید.