این که خودتان کسب و کار خود را راه اندازی کرده و برای خود کار کنید، ایده ای عالی برای داشتن یک درآمد فرعی در خانه و بدون اجبار حضور در محل کار می باشد؛ اما مسئله ای که وجود دارد این است که چگونه باید ایده ای منحصر به فرد پیدا کنیم! به کمک ایده هایی که در این مقاله از سایت دکتر چک به آن ها اشاره کرده ایم می توانید یک کسب و کار دانشجویی کوچک خود را راه اندازی کنید.

چگونه ایده ای پر سود برای کسب و کار پیدا کنیم؟

تحقیق کنید مردم به چه چیزی نیاز یا علاقه دارند؟ به موانع روزانه مردم فکر کنید. چگونه می توانید این مشکلات را برطرف کنید؟ کار خود را با جستجو در گوگل شروع کنید.

اگر می توانستید وسیله ای ارائه داده یا خلق کنید که زندگی مردم را آسان تر، بهتر، ایمن تر و منصفانه تر کرده و هزینه ها را کم کند، چه کاری انجام می داید؟

در چه کاری مهارت دارید؟ از همین کار کسب و کار خود را شروع کنید.

تحقیق کرده و ببینید که کدام یک از صنایع کاری می تواند آینده شما را تضمین کرده یا برای تحصیلات تان مناسب است؟

در ادامه به یک لیست جامع از ایده های پر سود کسب و کار اشاره می کنیم که امکان راه اندازی و انجام آن ها از خانه وجود دارد.

شغل دانشجویی

شغل دانشجویی

از کسب و کار هایی که بیشتر دانشجویان انجام می دهند و تقریبا تکراری هستند را در زیر به شما معرفی می کنیم، سپس در قسمت بعدی کسب و کار های جدید و متفاوت دانشجویی را برایتان معرفی خواهیم کرد.

کار هایی که بیشتر دانشجویان انجام می دهند:

  • به صورت پاره وقت فعالیت در شرکت ها
  • فعالیت در شرکت های کامپیوتری و نرم افزاری
  • انجام خدمات تایپ، تهیه مقالات و نگارش پایان نامه ها
  • فعالیت در کمپانی های بزرگ به عنوان مشاور ( اگر تخصصی دارند )
  • فعالیت های فریلنسری مانند طراحی گرافیست، برنامه نویسی و طراحی سایت
  • برنامه نویسی در شرکت ها
  • به عنوان برنامه ریز مدیران ارشد
  • فعالیت در بازار و بازاریابی
  • کار در کتابفروشی ها
  • کار به عنوان کارشناس فروش در فروشگاه ها
  • کار در کافه و رستوران ها
  • کار به عنوان طراح لباس در فروشگاه های بزرگ فروش لباس
  • مدلینگ
  • عکاسی در فضای باز

کسب و کار و شغل دانشجویی

بیشتر افرادی که دانشجو هستند ( چه در ایران چه خارج از ایران ) و به دنبال شغل دانشجویی میگردند، بهتر است که یک تخصص یاد بگیرند. از جمله جدیدترین تخصص ها میتوانید به یک متخصص علم داده تبدیل شوید، یا برای شرکت ها بیزینس پلن حرفه ای بنویسید…

ایده شغل دانشجویی جدید و متفاوت:

1. کسب درآمد از رسانه های اجتمایی

اگر در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام یا هر رسانه اجتمایی دیگر محبوب و شناخته شده ای هستید، با تبلیغات محصولات و خدمات دیگر برندهای تجاری می توانید پول درآورید.

شاید بهتر باشد که محصولات برندهای مرتبط با برند خودتان (به طور مثال، اگر بلاگر مواد غذایی هستید بهتر است که با شرکت های تولید کننده لوازم و وسایل آشپزخانه همکاری کنید) را تبلیغ کنید اما برخی از اینفلوئنسرها محصولات دیگر برندها را هم تبلیغ می کنند. حتما مقاله 70 ایده کسب درآمد از اینستاگرام را مطالعه کنید…

2. راه اندازی وب سایت

هیچ کاری آسان تر از این نیست که وب سایت خودتان را راه اندازی کنید و بهترین بخش این کسب و کار این است که وب سایت می تواند راجع به هر موضوعی باشد (مسلما وب سایت باید از قوانین تعیین شده پیروی کند).

تنها کاری که باید انجام دهید این است که موضوع دلخواه خود را انتخاب کرده، شروع به نوشتن وبلاگ کنید و سپس کسب درآمد را شروع کنید.

3. در یوتیوب فعالیت کنید

یکی دیگر از راه هایی که می توانید کسب درآمد کنید، فعالیت در یوتیوب است. فرقی ندارد که از چه راهی در این پلتفرم کسب درآمد می کنید؛ ممکن است این درآمد از طریق تبلیغی به دست آید که یوتیوب روی فیلم های شما قرار می دهد یا این که فرصت نمایش محتواهای اسپانسر شده از کانال های موفق باشد.

البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که برای کسب درآمد از یوتیوب نیازی نیست که حتما PewDiePie یا Zoella باشید. فقط موضوعی {بازی، کمدی و موسیقی محبوبیت بیشتری دارند} که به آن علاقه دارید را انتخاب کرده و نظرات مختلف را در کنار هم قرار دهید. تا زمانی که محتواهای متفاوتی را ارائه کنید، کسب درآمد ادامه خواهد داشت.

4. مراقبت از حیوانات خانگی

تمام ایده های گفته شده ارزش امتحان کردن را دارند اما آیا واقعا راهی آسان تر از زمان گذراندن با حیوانات خانگی و کسب درآمد وجود دارد؟

افراد زیادی هستند که حاضرند پول خوبی به افرادی دهند تا از حیوانات خانگی شان مراقبت کنند؛ از کارمندان پر مشغله گرفته که تمام روز را سر کار هستند تا خانواده هایی که چند روز می خواهند از شهر خارج شوند. حتی اگر این مراقبت از حیوانات شامل پیاده روی یک یا دو ساعته در روز شود باز هم پول خوبی گیرتان می آید.

5. خرید و فروش کتاب

خرید و فروش کتاب

در پایان نیم سال تحصیلی کتاب های درسی هم کلاسی های خود را با قیمت های کم خریداری کنید. خرید کتاب برای آن ها هم یک مزیت به حساب می آید زیرا دیگر نیازی نیست که خودشان را به دردسر انداخته و کتاب ها را به صورت آنلاین به فروش برسانند.

پس از خرید کتاب ها و در شروع نیم سال تحصیلی، دانشجویانی که این کتاب را لازم دارند پیدا کرده و کتاب ها را با قیمت بیشتری بفروشید. البته قیمت پیشنهادی باید از قیمت کتاب های چاپ جدید کمتر باشد.

6. فروش در وب سایت های آنلاین

وب سایت هایی مانند Fiverr و Gumroad راهکاری عالی برای کسب درآمد از استعدادهای تان است؛ ممکن است در زمینه های طراحی گرافیک، تولید موسیقی یا حتی بهبود دستور العمل های جدید پخت غذا مهارت داشته باشید.

پس از این وب سایت ها استفاده کرده، از مهارت خود بهره برداری و کسب درآمد کنید.

7. انتشار روزنامه یا بلاگ

بهترین راهی که برای شروع کسب و کار وجود دارد تمرکز بر روی علایق می باشد. به این صورت می توانید اسپانسرهای بالقوه را پیدا کرده و کار خود را شروع کنید.

اگر دانشجو هستید، درباره ایده خود با متخصصین، استادان و حتی دیگر دانشجویان صحبت کنید. پس از این که مطالب خود را به صورت کتبی درآوردید، می توانید آن ها را در روزنامه یا حتی وبلاگ قرار دهید.

8. فروش لباس و پوشاک در Depop

پول اضافه دارید و به آن نیازی ندارید؟ دوست دارید ثبات کاری داشته باشید؟ فضای خالی زیادی در قفسه هایتان دارید؟ پس بهتر است که ایده فروش لباس در وب سایت Depop را بررسی کنید.

مسلما فروش لباس به صورت آنلاین مشکلات خود را دارد اما وب سایت گفته شده کار شما را راحت می کند.

9. استفاده دوباره از محصولات و فروش آن ها

استفاده دوباره از محصولاتی که تولید آن ها متوقف شده است راهی عالی برای کسب درآمد است.

وب سایت هایی مانند Gumtree و Freecycle مکان های مناسبی برای فروش محصولات استفاده شده هستند و مسلما محصولات بیشتری علاوه بر لباس و پوشاک را هم می توانید بفروشید. میزان تقاضا برای خرید لوازم و وسایل دست دوم خانه بسیار زیاد است. پس می توانید لوازم دست دوم را خریداری کرده و با قیمت بیشتری در این وب سایت ها به فروش برسانید.

10. سرویس ارسال لوازم مورد نیاز

راه اندازی سرویس ارسال کالا یکی دیگر از ایده های کسب و کار است که می توان از طریق آن کسب درآمد کرد. اگر دوچرخه (یا حتی ماشین) داشته باشید، سریع تر می توانید مرسوله ها را به دست دیگران برسانید.

بعد از ظهرها و روزهای تعطیل زمان مناسبی برای ارسال ساندویچ به دست مشتریان است. البته روزها هم می توانید قهوه، روزنامه یا بلیط قطار را به دست مشترکین برسانید.

11. خرید و فروش گرافیک و آیکون های محبوب

اگر تصور کنیم که خودتان مهارت و دانش کافی برای طراحی گرافیک و آیکون های محبوب را ندارید (اگر این مهارت را داشته باشید حسابی سود می کنید)، می توانید یک هزینه اندک به طراح گرافیک کارمزدی پرداخت کرده تا برای تان این گرافیک ها را درست کند.

سپس وارد بازارهایی مانند GraphicRiver شده و آن ها را با قیمت بیشتری به فروش برسانید. شاید لازم شود که پیش از شروع کسب و کار ابتدا چندین کپی را به فروش برسانید اما بعد از این که وارد کار شدید، سود خوبی در انتظارتان خواهد بود.

12. نمایش فیلم

آیا در دانشگاه به سالن کنفرانس یا نمازخانه دسترسی دارید؟

اگر پاسخ تان به این سوال بله است، برای نمایش فیلم بر روی صحنه (اگر در مکان های ذکر شده پروژکتور نصب شده است) برنامه ریزی کرده و بلیط های نمایش را به دوستان، هم کلاسی ها و حتی اعضا خانواده به فروش برسانید.

13. انتشار و فروش کتاب

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که همیشه برای نوشتن داستان و کتاب ایده داشتید، امروزه به لطف رشد روز افزودن کتاب های الکترونیکی دیگر مانعی در مسیر نویسنده شدن وجود نخواهد داشت.

اگر در نویسندگی خوب نیستید، حداقل می توانید از نوشتن دیگر متن ها پول به جیب بزنید. برای خود اهداف غیر معمول تعیین کرده و در وبلاگ شخصی یا حتی کتاب، درباره ایده های خود بنویسید؛ درست مانند یکی از دانشجویان به نام کن گوناس که درباره زندگی در ون یک کتاب نوشته است.

14. یک وب سایت در حوزه ثبت بازخورد راه اندازی کنید

امروزه راه اندازی یک وب سایت بسیار آسان است؛ اما مسلما پیدا کردن منطقه ای مناسب برای زندگی به عنوان یک دانشجو کار آسانی نیست. از این رو، می توانید از دانشجویان دیگر بخواهید که نظرات خود درباره محل اقامت شان را در وب سایتی که شما راه اندازی می کنید، ثبت کنند تا دانشجویان تازه وارد بتوانند از آن ها استفاده کنند.

15. یک دوره آموزش زبان آنلاین در اسکایپ راه اندازی کنید

اگر به دو زبان زنده دنیا تسلط دارید، می توانید از این راه پول خیلی خوبی به جیب بزنید. راه های زیادی برای پول درآوردن از این راه وجود دارد اما یکی از بهترین و پر طرفدارترین ایده ها {و در عین حال آسان ترین چرا که به زمان و تلاش کمی برای شروع کار نیاز است} این است که در اسکایپ کلاس آنلاین آموزش زبان راه اندازی کنید. از این طریق می توانید به تمام افراد در سراسر جهان زبان آموزش دهید و بدون این که حتی از اتاق تان بیرون بروید پول درآورید.

16. میوه و سبزیجات تازه را پرورش داده و به فروش برسانید

می توانید انواع و اقسام مختلفی از میوه و سبزیجات و گیاهان دارویی را در خانه به فروش برسانید.

بسیاری از این گیاهان را حتی در فضای خانه هم می توانید پرورش دهید. حتی برخی از گونه ها وجود دارند که نیازی به بستر خاک مناسب برای رشد ندارند و در بدترین شرایط بزرگ می شوند.

17. فروش در وب سایت Etsy

ایده های کسب و کار دانشجویی

اگر ایده ششم یعنی فروش در بازارها نظرتان را جلب کرده است، می توانید در این وب سایت هم وارد شوید. Etsy نوعی پلتفرم فعال در زمینه فروش انواع و اقسام محصولات است؛ از تیشرت و جواهرات گرفته تا لوازم ساکن و هر چیز دیگری، همه و همه را می توانید در این وب سایت به فروش برسانید.

18. نسخه های صوتی یا الکترونیکی کتاب را به فروش برسانید

کتاب های امروزی از حق کپی رایت برخوردار هستند و مثلا نمی توانید از مجموعه کتاب های هری پاتر، نسخه های الکترونیکی را به فروش برسانید.

اما خوشبختانه کتاب های قدیمی تر از حق کپی رایت برخوردار نیستند و می توانید آزادانه آن ها را استفاده کرده و حتی به کتاب الکترونیکی یا کتاب صوتی نیز تبدیل کنید.

توصیه می کنیم که کتاب هایی را برای این هدف انتخاب کنید که پیدا کردن شان برای عموم مردم کار سختی باشد؛ مثلا کتاب های مربوط به ادبیات قرون وسطا یا علوم قرن هجدهم چرا که میزان تقاضا برای نسخه های آنلاین آن ها بیشتر است و در عین حال میزان رقابت نیز کمتر است.

19.فریلنسر شوید

فرقی نمی کند که در زمینه رشته فعلی تا شغلی رویایی تان باشد؛ می توانید از مهارت های خود برای طراحی وب سایت، رویا پردازی، نویسندگی، پشتیبانی از ادمین و کارهای از این قبیل استفاده کنید.

اگر این ایده را به عنوان راهکار کسب و کار خود انتخاب کردید، با کمک وب سایت هایی مانند Fiverr و Upwork می توانید خدمات خود را تبلیغ کنید. با انجام این کارها حتی می توانید رزومه حرفه ای تان را هم ارتقا دهید.

20. تهیه بسته های غذا مخصوص دانشجویان

والدین دانشجویان و دانش آموزان همیشه نگران خورد و خوراک فرزندان خود هستند اما اگر شما وارد این کسب و کار شوید و سبدهای غذا را درست کنید، نگرانی آن ها را برطرف کرده اید.

سعی کنید که خوراکی هایی را در سبد غذا قرار دهید که مناسب نیازهای دانشجویان باشند؛ مثلا خوراکی هایی باشند که فرد را برای مدت زیادی سیر نگه دارند {مانند پاستا، برنج، لوبیا پخته شده و غیره} و در کنار آن ها مواد مغذی نیز وجود داشته باشد.

21. آلبوم تصاویر درست کنید

از وب سایت هایی مانند Lulu.com برای تولید کتاب های چاپی حرفه ای یا روزنامه استفاده کنید تا آلبوم هایی منحصر به فرد همراه با یادداشت های شخصی درست کنید و آن ها را به فروش برسانید.

22. از مطالب گفته شده در کنفرانس ها نسخه برداری کنید

امروزه مردم را تشویق می کنیم که کمتر در مکان های عمومی و اجتماعات حاضر شوند، اما گاهی اوقات و به ندرت پیش می آید که یک کلاس با 100 درصد ظرفیت برگزار شود. پس شما می توانید از این فرصت به نفع خود استفاده کرده و از کنفرانس ها یادداشت برداری کرده و آن ها را به افراد غایب در جلسه به فروش برسانید.

23. سایتی راه اندازی کرده و میان صاحبان با قرض گیرندگان ارتباط ایجاد کنید

امروزه مردم به دنبال این هستند که بیشتر لوازم مورد نیاز خود را از دیگران قرض بگیرند؛ مهم نیست که چه وسیله ای باشد، پوشاک، خدمات، دوچرخه و کتاب.

از این فرصت به نفع خود استفاده کرده و وب سایتی راه اندازی کنید که این دسته از افراد را به دسته مقابل، یعنی آن هایی که محصولی برای قرض دادن دارند، متصل کنید.

24. مراقبت از کودک

یکی دیگر از کسب و کارهای پر سود که در دوران دانشجویی خود می توانید انجام دهید، مراقبت از کودکان است.

اما مهم ترین مسئله در این کار این است که از کنار کودکان بودن لذت ببرید.

25. برنامه ریزی مسافرت های دانشجویی

جستجو کرده و ببینید که کدام یکی از فستیوال های معروف یا شهرها برای سفرهای دانشجویی مناسب هستند؛ سپس برای رفتن به سفر دانشجویی برنامه ریزی کنید.

اگر تعداد افرادی که دوست دارند در این سفر حضور داشته باشند زیاد باشد، می توانید تخفیف بگیرید؛ اما این ایده تنها در صورتی با سود همراه خواهد بود که بتوانید از هم کلاسی های خود یک کارمزد دریافت کنید!

26. بازی های غیر رایگان را به دوستان خود آموزش دهید

شرط بندی های همسان راهی بی خطر برای کسب سودهای تضمین شده است؛ اما تنها در صورتی که از دستورالعمل ها به خوبی پیروی کنید. اگر در این زمینه تخصص دارید می توانید این دستور العمل ها را به دوستان و دیگر اعضا خانواده آموزش داده و از این بابت پولی دریافت کنید.

27. مدل عکاس های آرشیو شوید

می توانید جلوی دوربین رفته و نقش مدل برای عکاس های آرشیو را بازی کنید اما اگر جلوی دوربین احساس راحتی ندارید، می توانید در عوض به این عکاس ها در پیدا کردن مدل های مورد نظرشان کمک کنید.

یا حتی می توانید دوربین این عکاس ها را از آن ها قرض گرفته، برای خودتان عکاسی کرده و آن ها را به فروش برسانید.

28. روزنامه مخصوص دانشگاه را منتشر کنید

برای این که در هزینه ها صرفه جویی کنید {و علی الخصوص کاهش صدمات به محیط زیست}، توصیه می کنیم که روزنامه ها را به ایمیل دانشجویان ارسال کنید. و برای این که بتوانید از این راه پولی به دست آورید، می توانید قسمت هایی را در این روزنامه ها به تبلیغات اختصاص داده و این فضاها را در اختیار شرکت های داخلی قرار دهید. می توانید طرح هایی را هم در نظر گرفته، تخفیف داده یا حتی رقابت برگزار کنید.

29. مشاور تحقیقاتی در بازار شوید

به عنوان یک دانشجو می توانید به شرکت ها مشاوره دهید؛ دیدگاه خود را با آن ها به اشتراک گذاشته و بگویید که نظر جوانان درباره محصولات و برند تجاری شان چیست؛ کاملا منطقی و منصفانه است که آن ها در ازای نظرات شما هزینه ای را پرداخت کنند.

30. کتاب های سالانه را منتشر کنید

کتاب های سالانه در بعضی از دانشگاه ها چاپ نمی شود. پس چرا شما این مسئولیت را بر عهده نمی گیرید و کتاب های سالانه را چاپ نمی کنید؟

ناشران زیادی وجود دارند که در این مسیر به شما کمک می کنند و اگر می خواهید سود خود را به حداکثر مقدار ممکن برسانید {یا قیمت کتاب ها را برای خریداران کاهش دهید}، حتی می توانید قسمت هایی را به تبلیغات اختصاص داده و از شرکت های بومی پول دریافت کنید.

31. تجهیزات باشگاه های ورزشی را خرید و فروش کنید

تجهیزات ورزشی بیشتر مردم در گاراژ خانه ها خاک می خورند. این وسایل را با تخفیف خوبی خریداری کرده {یا حتی اگر می توانید وسایل را به رایگان دریافت کنید} و آن ها را به دیگران، مدارس، باشگاه ها، ادارات یا مربیان آموزشی بفروشید.

32. بسته های مشتریان را دریافت و تحویل شان دهید

اگر در زمینه دریافت و تحویل مرسوله های مشتریان فعالیت کنید، از آن جایی که در کم شدن زمان لازم و هزینه های آن ها برای پیگیری مرسوله ها کاری انجام داده اید، می توانید هزینه ای برای خود دریافت کنید.

33. ارتباط میان موسیقی دانان و شرکت ها و رویدادهای محلی را ایجاد کنید

یک وب سایت از نمونه کارهای موسیقی دانان و گروه های موسیقی ایجاد کنید و سپس این وب سایت را در شرکت ها و رویدادهای محلی تبلیغ کنید. سپس این شرکت ها به این وب سایت ها مراجعه کرده و وقت رزرو می کنند.

شما نیز می توانید در قبال ارائه این خدمات یک هزینه دریافت کنید.

34. اسموتی و ساندویچ را به شرکت های بومی بفروشید

اگر این ایده را در سر دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که صبح زود از خواب بیدار شده، سفارش شرکت ها را دریافت کرده و سپس در طول روز ساندویچ و اسموتی های مورد نظرشان را تهیه کرده و در زمان ناهار به دست شان برسانید. البته خدمات شما باید با قیمت بسیار کم تری ارائه شوند.

35. از بهترین تصاویر یا کارهای هنری تان پوستر درست کنید

شغل دانشجویی

این ایده در روزهای ابتدایی شروع ترم بیشتر سود دارد زیرا دانشجویان تازه می خواهند اتاق های خود را با صرف هزینه های کم دکور کنند و به همین منظور می توانند از پوسترهای شما استفاده کنند.

36. تصحیح مقاله یا تز دانشگاهی

از جمله کسب و کار های دانشجویی میتوان به نگارش تز دانشگاهی اشاره کرد. شاید آخرین کاری که به ذهن تان می رسد این است که پس از اتمام تز دانشگاهی خود، تز و مقالات دیگران را هم تصحیح کنید. اما توصیه می کنیم که طرز فکر خود را تغییر دهید: اکنون که مقاله یا تز خود را تمام کرده اید به خوبی از ساختار و باید و نبایدهای مقالات آگاه شده اید و درست برخلاف زمانی که کارهای خود را انجام می دهید، از دیگران بابت ارائه این خدمات هزینه دریافت می کنید.

اگر تصمیم تان قطعی است و می خواهید هر چه سریع تر وارد این کار شوید، می توانید به وب سایت های کار آزاد سری زده و خدمات خود را تبلیغ کنید؛ هزاران نفر مشتاق پرداخت هزینه به شما بابت انجام این کار هستند.

37. تهیه راهنمای مخصوص مناطق بومی

دانش خود درباره منطقه محل سکونت تان را به کار برده و منبعی تهیه کنید که برای افراد تازه وارد مفید باشد؛ این اطلاعات را می توانید در وب سایت، روزنامه یا حتی برنامه ها قرار دهید.

در تهیه راهنما باید به آدرس و نام بهترین کافی شاپ ها و ارزان ترین فروشگاه ها اشاره کنید. پس از تهیه راهنما می توانید آن را به صورت رایگان عرضه کرده یا از کسب و کارها و مشاغل در ازای اضافه شدن به فهرست هزینه ای دریافت کنید.

38. راه اندازی آژانس مسافرتی

مقدمات سفر برای خارج از کشور را فراهم کرده و با دانشگاه و آژانسی در کشور مقصد هماهنگ کنید. محل اقامت و بلیط ها را رزرو کنید. اگر این کار برای تان راحت تر است می توانید با دانشگاهی در این زمینه همکاری کنید که بورسیه تحصیلی خارج از کشور را ارائه می دهد.

39. فروش لوازم ضروری برای دانشگاه به دانشجویان

وقتی که از کلمه “ضروری” استفاده می کنیم، منظورمان لوازم آشپزخانه و دریافت رسیدهای تخفیف دار می باشد؛ به طور کلی، هر چیزی که در لیست خرید و لوازم مورد نیاز دانشجویان تازه وارد به دانشگاه وجود دارد و می توانید پیش از شروع اولین روز تحصیل آن ها را برای شان ارسال کنید.

40. راه اندازی سرویس آموزشی

در هر رشته ای که در دانشگاه مشغول به تحصیل هستید، می توانید خود را به عنوان مربی آموزشی معرفی کرده و به دانشجویان دیگر آموزش دهید. اما نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که نباید حوزه تدریس خود را محدود کنید. اگر رشته فعلی تان زبان انگلیسی است اما به خوبی از پس مسائل پیچیده ریاضیات برمی آیید، می توانید به دانشجویان ریاضی نیز درس دهید.

41. فضای پارک بی استفاده رها شده را کرایه دهید

اگر یک فضای پارک در خارج از خانه تان دارید که از آن استفاده نمی کنید، می توانید آن را در ازای دریافت مبلغی به دیگران کرایه دهید. البته اول باید این مسئله را با صاحب خانه در میان بگذارید. اگر صاحب خانه قبول نکرد، شاید اگر پیشنهاد دهید که بخشی از سودتان را به او می دهید، قبول کند.

کسب سود از این راه در صورتی بیشتر می شود که نزدیک ایستگاه قطار، فرودگاه یا خیابان های شلوغ یا مکان های پارک ممنوع اقامت داشته باشید.

42. مربی ورزشی در تیم های دانشگاهی یا محلی شوید

اگر در ورزش مهارت دارید و از عهده آموزش دیگران بر می آیید، می توانید به عنوان مربی در تیم های محلی (یا حتی تیم دانشگاه، البته در صورتی که دستمزد پرداخت کنند) مشغول به کار شوید.

43. برنامه انگیزشی تولید کنید

علاوه بر این که در برنامه های آموزشی باید پیام های الهام بخش و مشوق قرار داشته باشد، باید قابلیتی را در برنامه فعال سازی کنید که امکان دسترسی دانشجویان به کنفرانس، سمینار یا باشگاه را فراهم کند. از این راه نیز می توانید یک منبع درآمد خوب برای خود ایجاد کنید.

44. ورزش های همگانی را آغاز کنید

مردم همیشه به دنبال راه هایی برای حفظ تناسب اندام بوده اند بدون این که هزینه ای بابت ثبت نام در باشگاه های ورزشی پرداخت کنند؛ بنابراین، محبوب ترین راهکاری که باقی می ماند، ورزش های همگانی می باشد.

در وب سایت MeetUp.com عضو شوید، به دیگران خبر دهید که می خواهید این کار را انجام دهید، سپس افراد مشتاق را به مکان های غیرعادی یا جاهای ناشناخته ببرید. به این صورت، آن ها می توانند از مکان ها لذت برده و بدون استفاده از دستگاه های ورزشی، تناسب اندام خود را حفظ کنند.

45. در زمینه تنظیم و نوشتن رزومه فعالیت کنید

بیشتر دانشجویان در نوشتن رزومه مشکل دارند؛ علی الخصوص اگر اولین باری باشد که این کار را انجام می دهند.

اگر شما در این زمینه تخصص دارید، می توانید در ازای دریافت هزینه برای آن ها رزومه بنویسید.

46. قسمت های مخفی برای لوازم برقی درست کنید

مثلا می توانید جاهایی را مخصوص گوشی موبایل درست کنید که شبیه جامدادی هستند یا قسمت های مخصوص لپ تاپ که ظاهری شبیه به کلاسور دارند. مسلما دزد هرگز به فکر دزدیدن وسایل بی ارزش نیست پس می توانید از مواد بازیافتی به عنوان مواد اولیه استفاده کرده و از این راه کسب درآمد کنید.

47. بسته های مخصوص آموزش را ارائه دهید

ایده کار دانشجویی

دانشجویان در ابتدای ترم تحصیلی می توانند در این طرح عضو شوند و بگویند که چه زمانی به بسته های مخصوص آموزش نیاز دارند.

سپس در موقع مشخص شده باید بسته مورد نظر را به محل سکونت یا کتابخانه برای شان ارسال کنید. این بسته باید حاوی چای کیسه ای، قرص جوشان، شمع های معطر، چندین بسته نوشیدنی انرژی زا و مقداری مواد خوراکی برای تقویت حافظه باشد.

در ازای تهیه این بسته ها می توانید پول خوبی به جیب بزنید.

به این نکات توجه کنید

پیش از شروع کسب و کار دانشجویی در هر کدام از ایده های گفته شده ابتدا باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • هرگز به سراغ انجام کارهای غیر قانونی نروید.
  • سلامت و امنیت دیگران را برای پول درآوردن به خطر نیاندازید.
  • تمام قوانین تنظیم شده از سوی دانشگاه یا ارائه دهنده بیمه دانشجویی در زمینه مدیریت کسب و کار را مرور کنید.
  • اگر قصد دارید که مقالات یا یادداشت های خود را به فروش برسانید، حتما تمام قوانین ذکر شده در زمینه سرقت ادبی را مطالعه کنید.
  • آیا برای راه اندازی کسب و کار مورد نظرتان نیازی به دریافت جواز، بیمه یا مدرک وجود دارد؟
  • تنها به پول درآوردن فکر نکنید؛ بلکه ایده هایی را دنبال کنید که برای محیط زیست و خیریه ها خوب هستند و در عین حال به بهبود رزومه تان هم کمک کنند.

منبع