اگر می خواهید کسب و کار محلی تان را در سطح بین المللی معرفی کنید، باید بدانید که فروش بین المللی آسان نیست؛ اما اگر تلاش کنید و مسیر درست را برگزینید ،حتما نتیجه زحماتتان را خواهید دید. همان طور که می دانید در فروش بین المللی، مشتریان شما ممکن است به هر زبانی صحبت کنند. آن ها دارای سلیقه ها و تفکرات مختلفی هستند و ممکن است هر کدامشان برای هدف خاصی از محصولتان استفاده کنند. برای خواندن ادامه این مطلب با دکتر چک همراه باشید…

اگر کارآفرینان هستید و می خواهید کارتان را در سطح جهانی عرضه نمایید، به چیزی بیشتر از یک روحیه شکست ناپذیر نیاز دارید. باید بسته به نوع محصول و خدماتتان الویت های فروش خود را مشخص کنید.

اگر می خواهید در سطح بین المللی فروش خوبی داشته باشید، این نکات را برای کسب موفقیت بیشتر ،دنبال کنید :

  1. پتانسیل کارتان را بشناسید

گرچه ممکن است ورود به بازارهای جدید دلهره آور باشد، اما این فرصتی عالی و غیرقابل انکار برای شماست.

پتانسیل کارتان را بشناسید گرچه ممکن است ورود به بازارهای

ارزش ها و انتظارات در سراسر جهان با ایده ها، محصولات و مارک های جدید تغییر می کند پس کارشناسان فروش به شرکتها توصیه می کنند که استعداد و توانایی محصولشان را گسترش دهند چرا که این فرصتی عالی برای صاحبان کسب و کارهای جدید است تا خود را نشان دهند و میزان فروش محصولاتشان را بالا ببرند.

بسیاری از کشورهای دنیا بسته به موقعیت جغرافیایی و اجتماعی شان می توانند فرصت های شغلی زیادی ایجاد کنند ؛اما همه آن ها در  به وجود آوردن ایده و خلاقیت برای عرضه این محصولات و خدمات موفق نیستند. به طور مثال : هر کشوری می تواند در صنعت گردشگری پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و موقعیت های شغلی ایجاد کند اما بسیاری از کشور ها در حفظ آثار گردشگری و جذب گردشگر موفق نیستند.

کسانی در این زمینه موفقند که انعطاف پذیری زیادی در تولید محصول یا خدماتشان داشته باشند تا بتوانند خدمات یا کالای خود را با افراد مختلف در سراسر جهان تطبیق دهند.

در حال حاضر در دنیای جدید با پیشرفت اینترنت و فروش محصولات و خدمات آنلاین، راه های بیشتری برای کسب درآمد و موفقیت به وجود آمده است.

  1. فرهنگ ها را درک کنید

یکی از کارهای دشوار یک کارآفرین ، مدیریت عملکرد فرهنگ های مختلف در دنیای واقعی است. خیلی وقت ها یک محصول در بعضی جوامع و کشورها غیرقانونی است یا استفاده از آن با فرهنگ آن کشور همخوانی ندارد. در این مواقع کارشناسان و کارآفرینان باید به بررسی راه حل های موجود بپردازند تا تبلیغات و نوع محصول را متناسب با فرهنگ هر جامعه پیاده سازی کنند.

خیلی از اوقات در یک کشور حداقل دو نوع و یا بیشتر ،فرهنگ و آداب و رسوم وجود دارد. به عنوان مثال در کشور خودمان ایران انواع مختلفی از فرهنگ ها و آداب و رسوم های مختلف است و ما با طرز فکرهای بی شماری مواجه هستیم.

اگر به عنوان یک تولید کننده نتوانید محصول و یا خدماتتان را با جامعه ای که قصد فروش در آن را دارید ، متناسب کنید به موفقیت نخواهید رسید. مارک ها و برندها با سرمایه زیاد ممکن است در ابتدا متحمل ضرر نشوند ولی کسب و کارهای متوسط و کوچک از پس ضررهای آن بر نمی آیند . پس باید به فکر تحقیق در مورد بازارهای هدفشان باشند و در صورت وجود مشکل چاره ای برای آن بیابند.

با تحقیق و شناخت خواسته ها و نیازهای یک فرهنگ به افزایش رضایت مشتری و استقرار آن ها کمک می کنید.

  1. انعطاف پذیر باشید

وقتی Best Buy  (شرکت توزیع تجهیزات الکترونیکی آمریکایی که در سال ۱۹۶۶ توسط ریچارد ام. شولز، در شهر وست سنت پاول، مینه‌سوتا تأسیس شد)در خارج از کشور افتتاح شد ، آنها فکر می کردند که شکل  کسب و کارشان به همان روشی که برای آمریکایی ها جواب داده در بقیه نقاط دنیا هم کار می کند. اما خیلی زود فهمیدند که همه از بازدید فروشگاهی به اندازه یک فرودگاه، لذت نمی برند.

اگر تصمیم گیرندگان در Best Buy در مورد این موضوع قبل از شروع فعالیت های بین المللی خود اطلاع داشتند، ممکن بود برای رفع آن دست به هر کاری بزنند و یا حتی شکل فروشگاهشان را تغییر داده و متناسب با هر کشور ،معماری آن را تغییر دهند.

حتی شرکت های بزرگ با تمام منابع و کارشناسان فراوان خود مشکل اصلی در راهکارهای خود را نمی یابند. اما برای کارآفرینان کسب و کار های کوچک تغییر و انعطاف پذیری بسیار آسان تر است و معمولا قبل از هر کاری در مورد بازار هدفشان و نظرها و سلایق مشتریان احتمالی پرس و جو می کنند. پس اگر تازه وارد این حرفه شدید ، بهتر است تحقیقاتتان را شروع کنید.

  1. هر کاری را که لازم است انجام دهید

همان طور که ذکر شد برای درک و ارائه دادن محصول و خدمات هر کشور ، باید به اندازه کافی تحقیق کنید. برای این کار می توانید از مهاجرانی که در کشورتان هستند پرس و جو کنید و نظر و عقیده آن ها را درباره بازار های هدف خود و یا راه اندازی فروشگاهتان بپرسید.

حتی اگر 20 ساعت در یک خانواده با فرهنگ متفاوت باشید و درباره آن ها تحقیق کنید باز هم کافی نیست و باید با مشاوره های آنلاین تحقیقاتتان را تکمیل کنید. هر چند این مشاوره ها نیاز به آزمون و خطا دارند و ممکن است جواب ندهند ،ولی باز هم بهتر از بی اقدامی است!

کارآفرینانی که به کشور های دیگر مهاجرت کرده اند ،می توانند شبکه کار خود را گسترش دهند اما باید در مورد نحوه رفتار خود محتاط باشند ،چرا که هر فرهنگ آداب و رسوم خاص خود را دارد ؛حرکتی که در یک کشور ادای احترام محسوب می شود ممکن است در کشوری دیگر بی احترامی به حساب بیاید.

به عنوان مثال، شما ممکن است نیاز به تنظیم ساعات خود داشته باشید تا بتوانید از شرکای تجاری خود پذیرایی کنید، یا اصول اخلاقی خود را تغییر داده تا همه احساس راحتی کنند.

5- مالیات و مقررات تحقیقاتی

مالیات ها و مقررات برای هر کشور متفاوت است و برخی از آنها نسبت به سایر کشورها از فروش محصولتان استقبال بیشتری می کنند.

مالیات ها و مقررات برای هر کشور متفاوت است و برخی از آنها از فروش محصولتان نسبت به سایر کشورها استقبال بیشتری می کنند.

برخی کشورها حداقل مالیات و دستمزد را دارند، به گونه ای که یک تجارت و کسب و کار نوپا می تواند با پرداخت مقدار کمی پول کار خود را در آنجا شروع کند. اما در مقابل، بعضی کشورها هزینه ها و قوانین خود را چنان سختگیرانه می گیرند که می تواند حتی برای شرکت ها و برندهای بزرگ هم غیر منصفانه به نظر برسد!

تعیین حقوق و دستمزد دشوار است ،چرا که قوانین مالیاتی ممکن است پیچیده و ثبت نام در چنین کشوری ممکن است مضحک و بی ارزش  باشد.

درست است که تقریباً هر کشور خارجی می تواند یک هدف بالقوه برای کارآفرینان باشد ، اما ممکن است ضرر های جبران ناپذیری از سرمایه گذاری در این کشورها بدست آید.

  1. واقع بین باشید

کارآفرینان همچنین باید بدانند که محصول یا خدماتشان در کشورهای دیگر از چه وجهه ای برخوردار است و چگونه به نظر می رسد.

برخی از کشورها هستند که نسبت به قوانین رسمی سختگیر نیستند و برای سرمایه گذاری خوب به نظر می رسند، اما باید بدانید که اگر در آن کشور مرتکب اشتباه و یا بی احترامی شدید چه واکنشی منتظرتان است.

از این لحاظ، کار کردن در این کشورها می تواند ریسک بزرگی باشد. چرا که در برخی از این کشورها با قوانین خودسرانه شان کار و فعالیت شما را دچار مشکل می کنند که از نظر قانونی نمی توانید کاری از پیش ببرید.

امیدواریم با مطالعه نکاتی که در بالا گفته شد بتوانید به کسب و کارتان رونق ببخشید و در سطح بین المللی موفق باشید.


مطالب مرتبط رو حتما مطالعه فرمایید :

10 عادتی که شما را از موفقیت باز میدارد

قضاوت دیگران ، اول از همه به خودتان آسیب میزند!

مربیگری زندگی چیست؟ یک مربی خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد ؟

 

منبع