برای کسب و کار های مختلف ، اقتصاد دیجیتال هم یک نعمت است ، و هم یک بلاست .

اینترنت ، گوشی های هوشمند و سایر فناوری های دیجیتال ، فرصت های بی سابقه ای را برای دستیابی به مشتریان ، گسترش فروش و کسب درآمد آنلاین به کارآفرینان اعطا نموده است. اگر از طریق مشاغل آنلاین ، دنبال ثروتمند شدن هستید ، بسیار مهم است که با اهداف اصولی کارتان راشروع کنید. در نوشته ی زیر ، مبانی کسب و کار را خدمتتان توضیح می دهیم . که پایه و اساس موفقیت در زندگی دیجیتال را به شما نشان می دهند .

1. مشکل را حل کنید

مشتریان نمی خواهند کالا و خدمات بخرند. آنها می خواهند راه حل بخرند. بدین ترتیب اولین قدم برای ایجاد یک تجارت آنلاین ، شناسایی یک مشکل یا مجموعه مشکلاتی است ، که بسیاری از افراد با آن مواجه اند و شما می توانید آن ها را حل کنید. هر محصولی یا خدماتی که می فروشید باید در جهت حل راه حل باشد. اگر خواهان ارتباط برقرار کردن با مشتریان بالقوه هستید که چگونه می خواهند از شما خرید کنند، حل مسئله ضروری است. در صورتی که آن ها نتوانند بفهمند که چگونه ، قرار است از این کالاها در زندگی خود استفاده کنند،

به سادگی ، گفتن چیزهای مثبت به مردم در مورد محصولات یا خدمات شما کافی نیست. اما اگر شما ، مشکلات واقعی آنها را شناسایی کنید و یک راه حل جامع برای آن ها ارائه دهید ، مشتریان در ارتباط با پیشنهادات شما در ارتباط با نیازهای خودشان ، هیچ مشکلی نخواهند داشت و این کار باعث می شود که آنها بیشتر از شما خرید کنند.

2. تمرکز کنید

هنگامی که شما آگاهید که قرار است با چه مشکلاتی برخورد کنید ، باید لیست کاملی از مراحل مورد نیاز را برای حل آن ها تهیه کنید. برای مشاغل آنلاین ، چنین اقداماتی عموماً شامل موارد زیر است :

راه اندازی یک وب سایت

ایجاد صفحات رسانه های اجتماعی

استخدام کارکنان با مهارت های لازم

ترتیب مورد نیاز خود را برای انجام این کارها مشخص کنید و سپس آن دستورالعمل را دنبال کنید. عامل بسیار مهمی است که شما به جای تلاش برای انجام همه ی کارها در یک بار ، روی یک گام متمرکز بشوید. اهداف خود را برای ماندن در مسیر تعیین کنید. اگر تازه واردید و می خواهید برای خود اهداف مشخص کنید، از الگوی اهداف SMART برای تعیین اهداف خود استفاده کنید. این الگو این امکان را به شما می دهد تا اطمینان حاصل کنید که هر مرحله را به درستی انجام داده اید و می توانید بر روی هدفتان کار کنید. همچنین این کار به شما اطمینان می دهد که شما از مقادیر زیاد اطلاعات و مسئولیت های خود دچار ناراحتی نمی شوید و می توانید مداوم به پیشرفتتان ادامه دهید.

موفقیت در کسب و کار آنلاین

3. از اشتباهات خود درس بگیرید

اسکار وایلد یک بار گفت تجربه فقط نامیست که ما اشتباهاتمان را با آن انجام می دهیم. این حرف خصوصا، در تجارت صادق است … اگر می خواهید یک کسب و کار آنلاین را شروع کنید ، احتمال زیاد کارهای اشتباهی را انجام می دهید. شاید تصویری را در شبکه های اجتماعی شرکت خود قرار دادید که به اشتباه تفسیر شد و معنای نامناسبی داد ، یا شما یک مشتری را طولانی مدت دنبال می کردید که آنها را اذیت می کردو این کار باعث می شد به شهرت شما آسیب برساند. وقتی این اتفاقات افتاد ، نا امید نشوید. فقط از خود بپرسید که چه کاری را می توانستید بهتر انجام دهید و سپس از آن کار در اقدامات بعدی درس بگیرید و آن ها را در امورتان بکار بگیرید.

4. به یادگیری و نوآوری ادامه دهید

هیچ کسب و کار موفقی نمی تواند به ایستد ، به ویژه در عصر دیجیتال ، شما باید با کارآفرینان جدید و روشنفکری از سراسر جهان به رقابت بپردازید. برای این که در رقابت بمانید ، ضروریست که به طور مرتب محصولات و خدمات خود را به روز کنید. به نرم افزارهای مختلف ، تجهیزات و فن آوری های جدید توجه کنید که می تواند مشکل اصلی شما را به طور مؤثرتر از شیوه های فعلیتان حل کند.سپس این فناوری جدید را هر چه سریعتر قبول کرده و بکار گیرید. به روز بودن ، فقط به معنای به روز کردن محصولات و خدماتتان نیست. مستلزم آن است که دانش خود را گسترش دهید. چه با خواندن کتاب و مقالات مختلف ، رفتن به کنفرانس های مختلف و یا شرکت در کلاس های آموزشی به صورت مداوم ، باید از هر فرصتی برای گسترش مهارت های خود و به دست آوردن بینش جدید استفاده کنید. فقط بدین شکل ، شما برای هر شرایط احتمالی که ممکن است در یک اقتصاد در حال تحول بوجود آید ، آمادگی لازم را کسب می کنید. برای ایجاد انگیزه ، خواندن نقل قول های الهام بخش ، یک راه عالی هنگام یادگیری محسوب می شود .

مقاله زیر به درد شما میخوره ، حتما مطالعه کنید :

مهربانی کارفرمایان می تواند عملکرد و سلامت روان کارمندان را بهبود ببخشد

5- در مورد رقیبان خود مطالعه کنید

در مورد رقیبان خود اطلاعات کسب کنید و پیشرفت کنید. به محض این که کار خود را شروع کردید در حد توانتان در مورد رقیبان خود اطلاعات کسب کنید. به وب سایت ها و صفحات شبکه های اجتماعی آن شرکت ها مراجعه کنید و دریابید که محصولات و خدمات خاصی که ارائه می دهند چیست ؟ و اینکه مشتریانشان درباره ی آنها چه نظری دارند.

این تحقیق را بصورت منظم و یا هر زمانی که یک شرکت جدیدی وارد بازار شد، تکرار کنید تا همیشه به روز باشید. تحقیق در مورد رقیبان خود به شما امکان می دهد تا دریابید که چه کاری را بهتر از شما انجام می دهند و بر این اساس تجارت خود را بهبود بخشید. و اما مهم تر از همه ، این امکان را به شما می دهد تا بزرگترین نقاط ضعف آنها را بفهمید و از این اطلاعات برای به دست آوردن سهم بازار استفاده کنید. و بگویید که رقیبتان به دلیل داشتن خدمات ضعیف در مشتری مداری شناخته شده است. اگر شما بهترین خدمات مشتری مداری را ارائه می دهید و شرکت خود را بر این اساس تبلیغ می کنید ، می توانید بسیاری از مشتریان رقیبانتان را که بر همین اساس از آنها ناراضی بودند ، جذب کنید. با استفاده از این شیوه ، می توانید سهم بازار خود را گسترش دهید و خود را به عنوان با ارزش ترین بازیکن در صنعت کسب و کاریتان معرفی کنید.

راهندازی کسب و کار آنلاین

بزرگترین چالش های شما برای ایجاد یک کسب و کار به صورت آنلاین چیست ؟ وقتی افراد نام شما یا نام برند تجاریتان را می شنوند ، دوست دارید که آن ها راجع به شما چگونه فکر کنند ؟ در مورد اشتباهاتی که مردم انجام می دهند و باعث می شود که از ثروتمند شدن دور شوند، کنجکاو هستید ؟

منبع