به تازگی مقاله ای منتشر شده است که نشان می دهد پیاده روی مداوم بهترین روش برای درمان درد قسمت پایین کمر در بزرگسالان است.

درمان درد قسمت پایین کمر با پیاده روی منظم؛ پیش زمینه

حدود 800 میلیون نفر در سراسر جهان از درد قسمت پایین کمر گله می کنند. علاوه بر این، یکی از اصلی ترین دلایل بروز ناتوانی و افت کیفیت زندگی بسیاری از مردم هم چیزی نیست جز کمر درد.

این عارضه بسیار رایج است؛ به این صورت که سالانه هفت نفر از هر ده نفر که تحت درمان قرار گرفته اند، دوباره همان درد را تجربه می کنند.

روش هایی که در حال حاضر برای کنترل و پیشگیری از بروز این درد وجود دارد، عمدتا حول محور ورزش و افزایش اطلاعات است. این در حالی است که بسیاری از ورزش ها یا مقرون به صرفه نیستند یا اصلا امکان انجام آن ها وجود ندارد.

درمان درد قسمت پایین کمر با پیاده روی منظم

درباره مطالعه

محققان با انجام این مطالعه قصد داشتند تاثیر پیاده روی به عنوان یک روش موثر، مقرون به صرفه و در دسترس برای درمان درد قسمت پایین کمر را بررسی کنند.

تعداد 701 شرکت کننده در این مطالعه حضور داشتند. آن ها به تازگی تحت درمان قرار گرفته بودند. یک گروه دیگر برای کنترل نیز شرکت داشتند.

از آن ها خواسته شد که برای مدت شش ماه طبق یک برنامه پیاده روی مخصوص عمل کنند. علاوه بر این، باید در شش جلسه آموزشی با فیزیک درمانگر هم شرکت می کردند.

محققان به طور متوسط برای مدت یک تا سه سال وضعیت شرکت کنندگان را زیر نظر داشتند.

یافته های مطالعه

به گفته نویسنده ارشد این مطالعه، “در مقایسه با افرادی که صرفا برای کنترل و مقایسه در این مطالعه حضور داشتند، میزان درد شرکت کنندگان گروه اول بسیار کم شده بود. علاوه بر این، مدت زمان بازگشت درد از 112 روز به 208 روز رسید که بسیار امیدوار کننده است. پیاده روی یک روش رایگان، کاملا در دسترس و آسان است و تقریبا همه مردم، صرف نظر از محل زندگی، سن یا جایگاه اجتماعی اقتصادی، می توانند این کار را انجام دهند.”

بررسی های محققان نشان داد که پیاده روی یک روش موثر و تاثیرگذار برای کاهش درد قسمت پایین کمر در بزرگسالان است.

وی در ادامه می گوید، “دقیقا نمی دانیم که چرا این روش جلوی شروع کمر درد را می گیرد. اما احتمالا به این خاطر باشد که در حین انجام این کار، ماهیچه ها و ساختارهای ستون فقرات تقویت می شوند. علاوه بر این، با آزاد سازی اندورفین های “حال خوب”، دیگر اثری از استرس هم نخواهد بود.”

منبع