اگرچه همه ما گهگاه علائم گوارشی مانند ناراحتی معده، نفخ، سوزش سر دل، حالت تهوع، یبوست یا اسهال را تجربه می‌کنیم، اما اگر این علائم به طور مکرر رخ دهند می‌توانند باعث بروز اختلالات اساسی در زندگی شوند.

خوشبختانه، تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت دستگاه گوارش داشته باشد. از دیگر راهکارهای موثر می‌توان به هیدراته نگهداشتن بدن، مدیریت استرس روزانه، داشتن فعالیت بدنی منظم و ترک سیگار و الکل اشاره کرد.

درصورتی‌که به این نکات توجه کردید و همچنان دچار مشکلات گوارشی بودید، پیشنهاد ما به شما مصرف مکمل‌های تقویتی سیستم گوارش تحت نظر پزشک است. این مکمل‌ها نه تنها به رفع انواع بیماری‌های گوارشی مانند یبوست، کرون، سلیاک، رفلاکس معده و سندروم روده تحریک‌پذیر کمک می‌کنند بلکه در مواردی اشتهاآور هستند. اغلب پزشکان از مصرف آن‌ها با عنوان ساده‌ترین و بهترین راه برای تقویت دستگاه گوارش و معده یاد می‌کنند.

ترکیبات اصلی موجود در انواع مکمل تقویت کننده دستگاه گوارش

اصولا اگر یک مکمل با هدف تقویت دستگاه گوارش و معده یا کنترل بیماری‌های گوارشی طراحی شده باشد، دارای یک یا چند مورد از ترکیبات زیر است:

  • ویتامین E. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب قوی است و می‌تواند به کنترل علائم بیماران مبتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر و کرون کمک زیادی کند.
  • اسید چرب امگا 3. تحقیقات نشان داده‌اند که این ماده مغذی قدرت کاهش تولید سایتوکاین‌های التهابی را دارد و می‌تواند باعث رفع التهاب مزمن در سیستم گوارشی شود.
  • روی. یک ماده معدنی است که کمبود آن می‌تواند منجر به بروز اختلالات مختلف گوارشی شود. اخیرا نشان داده شده است که مصرف مکمل روی در درمان اسهال، کولیت و سایر مشکلات گوارشی مفید است. بهترین راه برای تقویت دستگاه گوارش و معده، تامین روزانه 8 تا 11 میلی‌گرم از این ماده معدنی برای بدن است.
  • گلوتامین. گلوتامین یک اسید آمینه است که از سلامت روده حمایت می‌کند. مدتی قبل نشان داده شده است که نفوذپذیری روده (نشت روده) را در افرادی‌که به شدت بیمار هستند کاهش می‌دهد. از منابع غنی آن می‌توان به بوقلمون، سویا، تخم مرغ و بادام اشاره کرد. اگر به‌دلیل مشکلات گوارشی امکان مصرف این مواد غذایی را ندارید، تحت نظر پزشک شروع به مصرف مکمل کنید.
  • پروبیوتیکها. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که در صورت مصرف آن‌ها به‌عنوان مکمل، سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشند. در واقع این باکتری‌ها با شکستن فیبرهای غیرقابل هضم به روند هضم غذا کمک می‌کنند و می‌توانند باعث کاهش گاز روده و نفخ شوند. مطالعات نشان داده‌اند که پروبیوتیک‌ها ممکن است علائم نفخ و درد شکمی را در افراد مبتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر، یبوست و اسهال مزمن بهبود بخشند. معمولا یک مکمل پروبیوتیک خوب حاوی ترکیبی از باکتری‌های سویه‌ لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم است.

اصولا مکمل‌های اشتهاآور علاوه بر ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3 و روی، حاوی مواد مغذی دیگری مانند ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، آهن و اسید فولیک نیز هستند. چراکه با هدف جبران کمبود مواد مغذی ضروری برای عملکرد صحیح سلول‌های بدن تولید می‌شوند.

معرفی تعدادی از بهترین مکمل‌های تقویت کننده دستگاه گوارش

معرفی تعدادی از بهترین مکمل‌های تقویت کننده دستگاه گوارش

در حال حاضر شرکت‌های داروسازی مختلف مکمل‌های زیادی را با هدف تقویت یا بهبود مشکلات دستگاه گوارش به‌خصوص ارگانهای روده و معده طراحی کرده‌اند. مطمانا این مساله در هنگام خرید یک محصول باعث ایجاد سردرگمی برای شما خواهد شد.

اگر به تصمیم پزشک باید مصرف مکمل‌های تقویت‌کننده سیستم گوارش را آغاز کنید، پیشنهاد ما به شما  خرید محصولات او پی دی فارما یا محصولات هلث اید است. در ادامه به جزئیات هرکدام اشاره خواهیم کرد.

محصولات او پی دی فارما

برند ایرانی و معتبر او پی دی فارما از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع مکمل آغاز کرده است. از مکمل‌های محبوب آن برای بهبود وضعیت دستگاه گوارش می‌توان به کپسول امگا 3 ورقه‌ای اوپی دی فارما و کپسول سنسولین او پی دی فارما اشاره کرد. کپسول سنسولین حاوی عصاره دارچین است. مطمانا کلسیم و فیبر موجود در دارچین به بهبود یبوست و التهاب معده و روده کمک می‌کند.

محصولات او پی دی فارما

محصولات هلث اید

هلث اید یک برند انگلیسی است که انواع مکمل‌های تولید شده توسط آن به بیش از 60 کشور جهان صادر می‌شوند. از معروف‌ترین محصولات هلث اید برای بهبود وضعیت گوارش بدن می‌توان به قرص دی ویت اکتیو هلث اید و ویتامین ایی 400 هلث اید اشاره کرد.

قرص دی ویت اکتیو یک مولتی‌ویتامین کامل است که با تامین 100% نیاز روزانه بدن به انواع مواد مغذی باعث افزایش اشتها می‌شود. این محصول حاوی ترکیبات موثر گیاهی است و اثری از مخمر، گلوتن، گندم، سویا، فرآورده‌های لبنی، رنگ‌های مصنوعی، نگهدارنده‌ها و طعم دهنده‌ها در آن مشاهده نمی‌شود.

محصولات هلث اید

انواع مکمل‌های تقویت‌کننده دستگاه گوارش و معده را کجا تهیه کنیم؟

پیشنهاد ما به شما داروخانه آنلاین دارونت است. چراکه دیگر نگرانی از بابت شلوغی خیابان‌ها یا داروخانه‌ها نخواهید داشت و با صرفه‌جویی در وقت و زمان خود می‌توانید یک مکمل اصل تهیه کنید. تخفیفات ارائه شده در وب‌سایت دارونت واقعا قابل توجه هستند. از سایر دلایل تمایز دارونت در مقایسه با سایر داروخانه‌های آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان مشاوره با متخصصان داروسازی قبل از خرید فراهم است.
  • همه محصولات دارای مجوز معتبر از سازمان غذا و دارو هستند.
  • امکان ارسال در کوتاه‌ترین زمان به سراسر کشور وجود دارد.
  • تیم پشتیبانی قوی دارونت به‌صورت آنلاین در ساعات مختلف شبانه‌روز از طریق شماره تماس پشتیبانی آماده ارائه راهنمایی به شما هستند.

جالب است بدانید که برندهای معروف دیگری مانند گلدن لایف، یوروویتال و آپوویتال نیز در دارونت یافت می‌شوند. به عنوان مثال، قرص دایجستیو اید گلدن لایف یک قرص گیاهی است که قابلیت کمک به درمان سوءهاضمه و هضم غذا، رفع یبوست، بی‌اشتهایی و بوی بد دهان، کاهش اسپاسم دستگاه گوارش و کاهش سوزش و التهاب معده را دارد. از خدمات عالی دارونت برای تهیه بهترین و ایمن‌ترین مکمل با توجه به سن، جنسیت و شرایط بالینی خود استفاده کنید!