به تازگی مقاله ای منتشر شده است و ایمنی، اثرگذاری و خاصیت فعالیت زیستی در داروهای گیاهی را بررسی کرده است.

بررسی ایمنی، اثرگذاری و فعالیت زیستی در داروهای گیاهی؛ پیش زمینه

در سراسر جهان و از هزاران سال پیش تاکنون، داروهای گیاهی بخشی جدایی ناپذیر و مهم در سیستم درمان سنتی را به خود اختصاص داده اند. این داروهای گیاهی که ریشه در فرهنگی قدیمی دارند، این روزها حسابی محبوب شده اند.

با این حال، یکی از بزرگ ترین نگرانی ها در مصرف این دارو، بحث ایمنی و بی خطر بودنشان است. برخلاف داروهای پزشکی و مدرن، داروهای گیاهی حاوی چندین نوع ترکیب فعال هستند. این ترکیبات باعث ایجاد اختلال در بدن می شوند. اما نباید از مزایای آن ها چشم پوشی کرد.

به عنوان مثال، مطالعاتی بر روی بعضی از گیاهان مثل زردچوبه و زنجبیل انجام شده است. شواهد نشان می دهد که این گیاهان موجب بهبود قدرت شناختی شده و ریسک ابتلا به اختلال های متابولیک را کم کنند.

بررسی ایمنی، اثرگذاری و فعالیت زیستی در داروهای گیاهی

درباره مطالعه

محققان با انجام این مطالعه قصد داشتند اثرگذاری و بی خطری داروهای گیاهی را ارزیابی کنند. به همین خاطر، تمام مطالعات موردی و آزمایش های بالینی را ارزیابی کردند.

به گفته محققان، برای این که از این داروها بتوان در عصر مدرن هم استفاده کرد، باید اطلاعات بیشتری درباره مکانیسم های فعالیت شان به دست آید.

یافته های مطالعه

بررسی های محققان نشان داد که این داروها با فیزیولوژی بدن انسان تداخل ندارند. علاوه بر این، در قسمتی دیگر از مقاله با جزییات بعضی از گیاهان هم اشاره می کنند.

به گفته محققان، مثلا زردچوبه خاصیت ضدالتهابی و سیر خاصیت ضدمیکروبی دارد.

استفاده از این داروها در صنعت پزشکی مدرن، چالش ها و مزایای خاص خودش را دارد. به گفته آن ها، بعضی از مطالعات موردی ثابت می کنند که اگر بیمار با این گیاهان تحت درمان قرار بگیرند، نتایج بهتری به همراه دارد.

داروهای گیاهی؛ نتیجه گیری

به طور کلی، ادغام این دسته از داروهای سنتی با پزشکی مدرن منجر به بهبود سلامت بیماران می شود.

منبع