کرم ماساژ دست ساز خانگی را می توانید خیلی آسان استفاده کنید. تا حالا به این فکر افتادید که خودتان کرم یا پماد یا مام دست ساز خانگی درست کنید؟ البته برخی از پزشکان پوست و مو در مطب هایشان این کار را انجام می‌دهند. این بار در دکترچک می‌خواهیم یک کرم ماساژ  با خاصیت درمانی را به شما آموزش دهیم. مزیت این کرم این است که مواد صنعتی و نگهدارنده ندارد و تمام مواد آن طبیعی است.

معمولا پس از یک روز طولانی در محل کار یا یک جلسه تمرینات ورزشی سخت، که درد عضلانی به سراغتان می‌آید ،می توانید ماهیچه‌های خود در خانه با این کرم خانگی ، مالش دهید تا درد عضلاتتان تسکین یابد.

خانم هایی که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید ،با ما همراه باشید تا طرز تهیه این کرم را به شما آموزش دهیم…

می توانید در منزل کرم ماساژ عضلانی را  درست کنید

در رسپی این کرم ماساژ ، از روغن طبیعی نارگیل و روغن نعناع استفاده شده است. . روغن نارگیل به دلیل داشتن خاصیت مرطوب کنندگی، و سلامت پوست بسیار معروف است.

مطالعه ای در سال 2019، در مجله طب سنتی و مکمل منتشر شده است که محققان در این مجله، تأثیرات ضد التهابی و محافظتی از پوست روغن نارگیل خالص را در شرایط آزمایشگاهی تأیید کردند.

  1. از طرفی دیگر روغن نعناع به دلیل دارا بودن منتول (Menthol)  دارای خاصیت ضد درد می‌باشد.
  2. روغن نعناع و روغن نارگیل به دلیل خواص بی شماری که دارند، برای رفع دردهای ماهیچه ای بسیار مفیدند . شما می توانید این کرم ماساژ را، دو الی سه بار در روز استفاده کنید. اما قبل از آن، باید این کرم را بر روی قسمتی از پوستتان امتحان کنید. زیرا روغن نعناع می تواند باعث احساس سوزش در پوست یا تحریک پوست های حساس شود.

خب ،حالا وقت آن رسیده که این کرم را با هم درست کنیم.  برای ساخت این کرم به مایکروویو احتیاج داریم. نهایت 7 دقیقه بیشتر از  وقت شما را نمی گیرد.

مواد لازم برای تهیه ی کرم ماساژ خانگی

1/2 فنجان روغن نارگیل
8 قطره روغن اسانس نعناع
4 قطره روغن میخک (اختیاری)

طرز تهیه ی کرم ماساژ خانگی

گام 1

روغن نارگیل را داخل یک کاسه نشکن بریزید و داخل مایکروویو قرار دهید و به مدت 15-20 ثانیه آن را گرم کنید؛ باید شروع به ذوب شدن کند.

گام 2

حالا روغن نارگیل را از مایکروویو در بیاورید و آن را با یک قاشق هم بزنید.

گام 3

روغن اسانس نعناع را اضافه کنید. اگر روغن میخک دارید، می توانید آن را نیز به موادتان بیافزایید و به خوبی با قاشق مخلوط کنید.

گام 4 

کرم ماساژ شما آماده است.آن را داخل ظرف در دار بریزید و مواقعی که درد دارید استفاده کنید. استفاده از کرم ماساژ ، برای مصارف موضعی است. مراقب باشید داخل دهان و یا چشمتان نرود!

این کرم را در جای خشک قرار دهید.

نکته 

سعی کنید روغن های نارگیل و نعناع و میخک را به صورت طبیعی تهیه کنید تا اثرات شگفت انگیز آن‌ها را ببینید.

پس از مالش، دست های خود را خوب بشویید.

میزان مواد برای 4 بار استفاده کافی می باشد.


مطالب مرتبط را حتما مطالعه کنید :

چگونه یک کرم مرطوب کننده ی بدن خانگی ، با مواد طبیعی درست کنیم؟

منبع