شما واقعا دوست دارید که در یک رابطه باشید و بدون حضور یک نفر در زندگی خود احساس ناراحتی و تنهایی میکنید. اما وارد شدن در یک رابطه و یا ماندن در آن، برای شما مشکل است.

هنگاهی که به دنبال توضیحاتی میگردید، می توانید عدم پیگیری خود یا اجتناب از دیگران را هنگامی که تلاش برای ایجاد رابطه‌ای میکنند، ببینید.

شما می بینید که خواسته ها و اعمالتان در یک خط قرار نمیگیرند و با یکدیگر تفاهم ندارید، اما علت آن را نمی دانید؛ بنابراین خود را گیج و ناامید می کنید.

انتقاد شدید از خود، به وضوح ناامیدی شما را ابراز می کند؛ اما  در خاتمه دادن به این وضع دشوار به شما کمکی نمیکند. اگر قبل از اینکه شروع به قضاوت خود کنید، به آنچه که در درون شما میگذرد توجه کنید، ممکن است به بینشی دست پیدا کنید که داستانی متفاوت را بیان می کند.

ممکن است بفهمید که ترس از طرد شدن دارید. اما اگر خودتان را به دیگران به عنوان شخصی با اصالت نشان دهید، از طرد شدن ترسی نخواهید داشت.

بنابراین، به جای اینکه آسیب پذیر باشید، ممکن است با اجتناب جسمی از شخص یا با فاصله گیری احساسی، خود را در امان نگه دارید.

علت دوری از رابطه

پیامی که می فرستید این است که شما اهمیتی نمی دهید، و این امر شما را از طرد شدن در امان نگه می دارد؛ اما شما برای همیشه تنها خواهید ماند.

حتما بخوانید: چگونه زنمان را خوشحال کنیم؟ 17 روش طلائی

شما همچنین ممکن است از آسیب به شخص دیگر هراس داشته باشید. کسانی که احساس بدی نسبت به خود دارند یا اینکه توانایی گفتگو با اشخاص دیگر را ندارند، هنگامی که شخص دیگری ناراحت است یا به نوعی به محبت نیاز دارد، عقب نشینی میکنند.

آنها از این می ترسند که ممکن است یک حرف اشتباه بزنند و باعث ناراحتی طرف مقابلشان شوند که احتمالاً، همین حرف باعث شود که آن شخص آنها را ترک کند.

مسئله مشترک دیگر، این باور است که نیازهای شخصی در روابط مانند بازی مجموع -صفر است. این بدان معناست که فقط نیازهای یک نفر را می توان در یک زمان برآورده کرد.

یعنی به دست آوردن چیزی که میخواهید یا نیاز دارید، طرف مقابل شما را ناراحت خواهد کرد. اما اگر شما نیازهای طرف مقابل خود را برآورده سازید، شما باید نیازهای خود را رها کنید.

با این روش تفکر، نتیجه خوبی حاصل نمی شود. در حقیقت، رابطه های سالم شامل حمایت از نیازها و خواسته های هر دو طرف رابطه است. و صحبت در مورد وضعیت برای یافتن یک توافق دوطرفه می باشد.

نهایتا، با کمی کاوش در خود ممکن است به این نتیجه برسید که شما برای تعهد با این فرد آماده نیستید؛ حتی اگر واقعاً می خواهید یک رابطه متعهد برقرار کنید.

در بعضی اوقات افراد قانونا نیاز دارند که روی رشد شخصی خود تمرکز کنند. اگر بدانید که این همان چیزی است که شما را در رابطه جلو میبرد، صریح بودن با طرف دیگر رابطه تان، بهترین کار است. آنها می توانند تصمیم بگیرند که آیا واقعاً می توانند محدودیت عاطفی شما را بپذیرند یا خیر.

وقتی دلسوزانه از خود آگاهی دارید و به ارتباط و گفتگو با دیگران متمایل هستید، به شخصی که می خواهید باشید تبدیل می شوید و روابط مورد نظر خود را ایجاد می کنید.

 

حتما بخوانید: چگونه شوهرمان را شاد کنیم ؟ ریزترین نکاتی که باید بدانید!