اکثریت زنان از اندازه سینه‌هایشان ناراضی هستند. در واقع این نتیجه از آمارگیری‌های انجام شده در مطالعه 19000 زن از 40 کشور مختلف به دست آمده است. حدود نیمی از این زنان (به طور دقیق‌تر 47.5 درصد) سینه‌های بزرگ تری می‌خواستند. پس می‌توان گفت زنان زیادی هستند که اگر امکان بزرگ‌تر کردن سینه‌شان مهیا باشد به آن اقدام می‌کند. تزریق ژل به سینه یکی از راه‌های افزایش حجم سینه است که گرایش به استفاده از آن اخیرا زیاد شده است. اگر مایل به آشنایی با این روش هستید، با ادامه متن همراه باشید.

چرا برخی از زنان سینه‌هایی بزرگ‌تر می‌خواهند؟ | تزریق ژل به سینه

برای پاسخ به این سؤال که چرا زنانی به دنبال داشتن سینه‌های بزرگ‌تر هستند پاسخ‌ها و توضیحات مختلفی ارائه شده است.

سینه‌های بزرگ‌تر یعنی جلب توجه بیش‌تر

پژوهش‌هایی نشان داده است که سینه‌های بزرگ‌تر توجه بیش‌تری را به سمت خود می‌کشاند. از سال 2006 عمل جراحی زیبایی به منظور بزرگ کردن سینه پرطرفدارترین عمل زیبایی در آمریکا بوده است (نزدیک به 5 درصد از زنان آمریکایی این عمل را انجام داده‌اند). در واقع می‌توان گفت بزرگ کردن اندازه سینه‌ها با اهداف کسب رضایت از بدن، اعتماد به نفس و خوش‌حالی انجام می‌شود.

نارضایتی از اندازه سینه مسئله‌ای است که به سلامتی مربوط می‌شود!

رضایت داشتن از اندازه سینه و غلبه موفق بر سرطان سینه با هم ارتباط دارند. دلیل این مسئله این است که پژوهش‌ها نشان می‌دهد زنان راضی از اندازه سینه‌شان بیش‌تر از سایرین خودارزیابی‌های مربوط به سینه را انجام می‌دهند و در صورت مواجهه با تغییر در سینه‌هایشان با احتمال بیش‌تری با پزشکشان مشورت می‌کنند.

چرا تزریق ژل به سینه؟

تزریق ژل یکی از عمل‌های جراحی زیبایی است که کاربردهای زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. انواع ژل تزریقی موجود در بازار روی اعضای مختلف بدن کاربرد دارند. تزریق ژل یا پرکننده به جای عمل‌های زیبایی که نیاز به جراحی دارند و به منظور کمک به جوان ‌سازی پوست انجام می‌شود. ممکن است که برای افزایش سایز برخی بافت‌ها نیز از تزریق ژل استفاده کنند؛ مثل تزریق ژل به سینه.

مهم‌ترین استفاده از ژل تزریق ژل به پوست است به منظور از بین بردن چروکیدگی‌های سطح پوست و پر کردن سوراخ‌های عمیق پوست. برای مثال از تزریق ژل برای از بین بردن خط خنده، چین و چروک دور چشم یا بزرگ کردن گونه به شکل گسترده‌ای استفاده می‌شود. اخیرا استفاده از تزریق ژل برای حجم دادن به لب‌ها، پیشانی، زیر چشم، باسن، سینه، چانه و … افزایش یافته است.

این که عمل زیبایی و جوان ‌سازی پوست با تزریق ژل نتیجه خوبی بدهد وابسته به عوامل متعددی است؛ عواملی چون شکل و نحوه تزریق، مقدار چین و چروک پوست بدن، حجم داروی مصرف شده و تخصص و مهارت پزشک تزریق ‌کننده.

انواع ژل تزریقی

همان طور که پیش‌تر بیان شد تزریق ژل روشی برای جوان‌سازی پوست با از بین بردن چین و چروک آن، جبران حجم از دست رفته بدن و اصلاح انحنای صورت و بدن است. در این روش فیلرها یا پرکننده‌های پوستی (که ساختاری شبیه به ژل دارند) استفاده می‌شود.

فیلرها جنس‌های متنوعی دارند که با کم‌ترین عوارض جانبی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا هم هستند. خود فیلرها یا موقت هستند یا دائم. البته عمده فیلرها اثر موقتی دارند؛ چرا که مواد سازنده آن‌ها از جنسی هستند که به مرور توسط بدن جذب می‌شوند.

فیلرهای دائمی بر خلاف فیلرهای موقت جذب نمی‌شوند؛ ولی استفاده از آن‌ها به خاطر عوارض و خطراتی که جذبشان برای بدن دارد به شدت کاهش یافته است. ولی از آن‌ها برای درمان چین و چروک‌های عمیق پوستی هنوز استفاده می‌شود.

تاییدیه بهداشتی فیلرهای موجود در بازار

از میان فیلرهای دائمی در تزریق ژل به سینه که تا به حال مورد استفاده قرار قرار گرفته‌اند، تنها یک ترکیب را سازمان غذا و داروی آمریکا تایید کرده است. فیلرهای دائمی دیگری هم هستند که تنها به تایید اتحادیه اروپا و استرالیا رسیده‌اند. تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا هم اثربخشی و عوارض جانبی دارو و هم رعایت قوانین بهداشتی در تولید دارو را تایید می‌کند؛ در صورتی که اتحادیه اروپا و استرالیا تنها بحث رعایت قوانین بهداشتی را مدنظر دارد. پس برای بحث ایمنی ژل‌های مورد استفاده در تزریق تاییدیه‌های سازمان غذا و داروی آمریکا، اتحادیه اروپا و استرالیا مناسب هستند.

تزریق ژل به سینه: مزایا و معایب

ژل‌های تزریقی به سینه غالبا از آن‌هایی هستند که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا نیز قرار گرفته‌اند و برای سلامتی خطری ایجاد نمی‌کنند.

در ترکیبات پایه ژل‌های سینه عمدتا اسید هیالورونیک به کار رفته است. این ژل‌ها پیش از این برای رفع چین و چروک صورت پرطرفدار بود. این روش برای زنانی مناسب است که به دنبال راهکارهایی جایگزین عمل جراحی برای بزرگ کردن سینه‌هایشان هستند.

با آن که استفاده از فیلر جایگزینی کم‌تهاجمی برای جراحی ایمپلنت هستند ممکن است راهگشایی برای جراحی‌های بعد باشند. در واقع طبق آماری که توسط یکی از پزشکان سوئدی بیان شده 30 درصد بیمارانش پس از اولین تزریق ژل در نهایت به سراغ عمل جراحی رفته‌اند.

هم‌چنین معایب دیگری این روش دارد که زنانی که به دنبال بزرگ کردن اندازه سینه‌هایشان هستند باید به آن توجه کنند. یکی از آن‌ها این است که جذب این ماده قابل پیش‌بینی نیست و مقدار باقی‌مانده ژل حاصل از تزریق ژل به سینه پس از یک سال بین 5 تا 85 درصد متغیر است. در نتیجه تجدید ژل باید بین هر 9 تا 12 ماه یک بار تجدید شود.

ولی مزیت تزریق ژل این است که ترکیباتش به طور طبیعی در بدن وجود دارند و پس از تزریق و بعد از گذشت مدت زمانی جذب بدن و در نهایت دفع می‌شود. اگر هم اثرات بعد از تزریق مطلوب نبود می‌توان با تزریق آنزیم‌هایی اثر آن را خنثی کرد و سینه را به حالت قبلی بازگرداند.

سخن آخر: اهمیت انتخاب مرکز مناسب برای تزریق ژل

از آن جا که ژل‌های تزریقی به سینه معایبی نیز در کنار مزایا دارند، بایستی با توجه به سطح نیاز و اهمیت تغییر اندازه سینه به انجام تزریق ژل به سینه یا عمل جراحی اقدام کرد. مسئله دیگری که اهمیت غیر قابل انکاری دارد، مواد مورد استفاده به عنوان ژل تزریقی به سینه هستند. این مواد باید بهداشتی باشند و تا حد امکان عوارض جانبی کمی برای فرد داشته باشند. به همین جهت باید این کار را در مراکز معتبری انجام داد. انواع خدمات زیبایی (به خصوص تزریق ژل) در کلینیک پوست و موی ساعی با استفاده از تکنولوژی‌های روز ارائه می‌شود و می‌تواند بهترین انتخاب برای مرکزی باشد که تزریق ژل در آن انجام می‌پذیرد.