اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که دارای اضافه وزن بوده و روش‌های مختلفی را برای لاغری امتحان کرده‌اید اما تا کنون نتیجه‌ای دریافت نکرده‌اید، بهتر است ما را همراهی کنید تا روش لاغری بسیار مدرن و حرفه‌ای به نام لیپوماتیک را معرفی کنیم. لیپوماتیک یا Lipomatic یک روش جراحی قابل اعتماد و غیرتهاجمی به شمار می‌رود. این روش را پیکرتراشی نیز می‌نامند، زیرا امکان لاغری موضعی با لیپوماتیک فراهم می‌باشد. لاغری سریع با لیپوماتیک را می‌توان یکی از مزایای اصلی این روش دانست. شاید علت محبوبیت بالای Lipomatic در بین اقشار مختلف جامعه، همین سرعت عمل بالا در لاغری است.

لیپوماتیک این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان تغییر سایز را به راحتی انجام داد. معمولا هدف اصلی در این روش لاغری، تغییر سایز است نه تغییر وزن، البته با توجه به از بین بردن چربی از نقاط دلخواه، وزن نیز کاهش می‌یابد. تغییر سایز و خوش فرم شدن قسمت‌های مختلف بدن یکی از اصلی‌ترین دلایل استقبال از این عمل جراحی برای لاغری به شمار می‌رود. تکنیکی که در این روش اجرا می‌شود تغییرات محسوسی با لیپوساکشن دارد، همین موضوع باعث شده تا ضرر و زیان‌های لیپوساکشن را در این روش مشاهده نکنیم.

آشنایی با مراحل انجام لیپوماتیک

آشنایی با مراحل انجام لیپوماتیک

  • اولین مرحله: ایجاد برش

برش‌هایی که برای عمل لیپوماتیک انجام می‌شوند را می‌توان یکی از نخستین مراحل انجام لیپوماتیک دانست. این برش‌ها با ابزار پزشکی مخصوص و بسیار جزئی ایجاد می‌شوند. کوچک بودن برش‌ها در این روش باعث شده تا دوران نقاهت نیز بسیار کوتاه باشد. محل دقیق انجام برش‌ها را پزشک متخصص انجام می‌دهد. اگر برش‌ها در جای مناسبی ایجاد شوند، می‌توان امید زیادی برای دریافت بهترین نتیجه از این عمل را داشت.

  • مرحله دوم: بی حسی

در این مرحله پزشک باید با استفاده از داروی مناسب اقدام به بی‌حسی موضعی برای انجام عمل بدون ایجاد درد و مزاحمت نماید. تامنست نام دارویی است که اغلب پزشکان برای بی‌حسی موضعی از آن استفاده می‌کنند. داروی بی حسی از همان برش‌های ایجاد شده به محل مورد نظر وارد بدن می‌شود.

  • مرحله سوم: پیکرتراشی

در این مرحله پزشک متخصص با استفاده از کانولای مرتعشی که در اختیار دارد، عملیات پیکرتراشی را آغاز می‌کند. در این روش چربی‌ها از هر نقطه‌ای که تجمع وجود داشته باشد، به راحتی برداشته می‌شوند. این روش تقریبا بدون درد انجام می‌شود و کمترین عوارض و دوران نقاهت را دارد. همین عوامل باعث شده تا پیکرتراشی طرفداران خاص خود را داشته باشد. حرکت کانولا در این روش کاملا تحت نظر و کنترل پزشک بوده و این میزان تسلط باعث شده تا هیچ گونه ناراحتی در حین و بعد از عمل به وجود نیاید.

انواع عمل لیپوماتیک

  • لیپوماتیک شکم و پهلوها

یکی از مهمترین انواع عمل لیپوماتیک مربوط به  لیپوماتیک شکم و پهلوها است. شکم و پهلوها بیش از هر موضع دیگری شاهد تجمع چربی می‌باشند. به همین خاطر نیاز است تا روش‌های مختلفی را برای حذف چربی شکم و پهلوها مورد استفاده قرار داد. معمولا شکم و پهلوها اگر فرم مناسبی داشته باشند، تاثیر زیادی بر روی اعتماد به نفس افراد دارند. به همین خاطر بیشترین درخواست عمل Lipomatic برای شکم و پهلوهاست.

  • لیپوماتیک بازو

برخی از افرادی که دارای اضافه وزن هستند، ممکن است بازوهای بسیار بزرگی داشته باشند. بزرگی بازو زمانی که ناشی از وجود عضله باشد، نه تنها بد نیست، بلکه بر روی ظاهر و اعتماد به نفس افراد تاثیر مثبتی نیز می‌گذارد. اما زمانی که این بزرگی به خاطر تجمع چربی باشد، نتیجه عکس حالت قبلی می‌شود. به همین خاطر با استفاده از عمل لیپوماتیک بازو یا سایر روش‌های جراحی لاغری می‌توان بازوها را خوش فرم و زیبا کرد. تاثیر بازوها بر روی خوش اندام شدن هر فرد بر هیچکس پوشیده نیست. به همین خاطر است که اغلب افرادی که اضافه وزن دارند، Lipomatic را برای بازوهای خود انتخاب می‌کنند.

  • لیپوماتیک غبغب

گلوی افراد یکی از محل‌هایی است که ممکن است چربی در آنجا تجمع کند. با اضافه شدن وزن، چربی در ناحیه گلو بیشتر می‌شود تا غبغب ایجاد گردد. برخی از افراد تمایل دارند غبغب خود را در مدت کوتاهی از بین ببرند. این افراد عقیده دارند که غبغب تاثیری منفی بر روی زیبایی آنها می‌گذارد. لیپوماتیک غبغب یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن غبغب به شمار می‌رود. زیرا غبغب در جای حساس قرار دارد و هر روشی را نمی‌توان برای آن مورد استفاده قرار داد.

لیپوماتیک یا ابدومینوپلاستی، کدام بهتر است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده باشد، این است که لیپوماتیک یا ابدومینوپلاستی؟ بهتر است در یک کلام پاسخ این سوال را ندهیم، بلکه با ارائه توضیحات مختصری به تصمیم‌گیری شما عزیزان برای انتخاب یکی از این روش‌ها کمک خواهیم کرد. هر دو روشی که به آنها اشاره شده، جراحی لاغری محسوب می‌شوند اما تکنیک‌هایی که در این دو روش انجام می‌شوند کاملا متفاوت هستند. ابدومینوپلاستی قدمت بیشتری نسبت به Lipomatic دارد، اما همیشه قدمت بیشتر نشان از بهتر بودن نیست.

ابدومینوپلاستی یک روش جراحی لاغری شکم و پهلو نسبتا تهاجمی محسوب می‌شود که این موضوع ممکن است عوارضی را برای افراد به وجود آورد. زمانی که عوارض زیاد می‌شوند، احتمال رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار کمتر می‌گردد. همچنین عوارض زیاد باعث می‌شوند تا دوران نقاهت بعد از عمل نیز طولانی شود. در مقابل همانطور که در ابتدا گفتیم Lipomatic یک روش جراحی غیرتهاجمی محسوب می‌گردد، از این رو بیمار رضایت کامل داشته و احتمال رسیدن به نتیجه دلخواه افراد در این روش بسیار بیشتر است.

آیا لیپوماتیک برگشت‌پذیر است؟

یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که می‌خواهند از روش Lipomatic برای لاغری استفاده کنند این است که آیا لیپوماتیک برگشت‌پذیر است یا خیر؟ برگشت‌پذیر بودن یا نبودن چربی‌ها در روش Lipomatic به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این بخش قصد داریم به مهمترین عوامل موثر در برگشت‌پذیر بودن Lipomatic اشاره کنیم.

  • مهارت پزشک

اولین نکته‌ای که می‎تواند در برگشت‌پذیری Lipomatic تاثیر بگذارد مهارت پزشک است. قبل از هر چیز برای انجام این عمل باید به پزشک متخصص پلاستیک و زیبایی مراجعه شود. در مرحله بعد باید پزشک سابقه درخشانی در این زمینه داشته باشد. بهتر است بیمارانی که قبلا این عمل را انجام داده‌اند را پیدا کرده و از تجربه آنها در انتخاب پزشک استفاده کنیم. این روش می‌تواند به راحت‌ترین شکل ممکن ما را به پزشک حاذق و کاربلد برساند.

  • رژیم غذایی مناسب

بعد از عمل لیپوماتیک اگر رژیم غذایی درستی انتخاب نشود، این احتمال وجود دارد که دوباره شاهد تجمع چربی باشیم و نتیجه عمل به مرور زمان از بین برود. بدین‌ترتیب اینکه چه غذاهایی و با چه مقداری مصرف شوند، اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر رژیم غذایی مناسبی بعد از عمل Lipomatic اتخاذ شود، احتمال برگشت‌پذیری عمل بسیار کم می‌شود.

کلام پایانی

عمل لیپوماتیک یکی از رایج‌ترین و جدیدترین عمل‌های مخصوص لاغری موضعی به شمار می‌رود. بهتر است لاغری موضعی با لیپوماتیک را در کلینیک‌های معتبر و توسط بهترین پزشکان انجام دهیم تا بتوانیم به نتیجه دلخواه برسیم. دکتر سعید شیرنگی یکی از پزشکانی است که تا کنون توانسته تعداد زیادی عمل لاغری سریع با لیپوماتیک را با موفقیت انجام دهد. مراجعه به افرادی که قبلا توسط دکتر شیرنگی لاغری موضعی با لیپوماتیک را تجربه کرده‌اند، می‌تواند به انتخاب بهترین پزشک جراحی لاغری موضعی با لیپوماتیک کمک کند. بزرگ‌ترین سرمایه یک پزشک، رضایت بیماران است و دکتر شیرنگی توانسته با این سرمایه بزرگ، به تعداد بیشتری از افراد برای تجربه لاغری موضعی و خوش‌اندام شدن کمک کند.